16-31 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dreames, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

@Jossie: stop maar lekker met tempen. Anders maak je je druk om niets. Ik tempte wel, maar ben gestopt na de 1e positieve test.
    @cb had ik al eerder gedaan en werkte goed voor mij om het te beseffen:D Maar idd wel weer wat euro's armer...
    @hier ook lekker in pyjamabroek, zit nu het fijnste, ook opgeblazen gevoel en beetje last in buik/rug. Ach, zal dr allemaal wel bijhoren en mega-trek 's avonds!

2. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    Ik zal mezelf nog even verder voorstellen. Ik ben 26 jaar, woon in Leiden en nu zwanger van onze eerste (25 december uitgerekend). Ik ben laatstejaar student aan de universiteit en heb net een stage afgerond. Ik ga in juli, augustus nog 2 maanden in het buitenland stage lopen, dus ik hoop dat alles goed gaat en te doen is met mijn zwangerschap.
    Hier ook nog even mijn testen, ik had vorige week op mijn NOD een negatieve test, daarna een hele vage (zie foto) afgelopen maandag, en gisteren (zie foto) een hele duidelijke:
    Bekijk bijlage 240592

Heb verder niet veel last van kwaaltjes. Niet echt last van borsten, wel van gevoelige tepels. Ben bij vlagen een klein beetje misselijk, maar ik moet mijn best doen om dat te voelen (dus ik doe mijn best maar niet). Wij hebben het trouwens nog alleen aan schoonfamilie (moeder, 2 zussen en broer van mijn vriend) verteld. Volgende week ga ik een afspraak maken met vk.

3. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    meiden ik kan jullie echt niet bijhouden, tis bijna een fulltime baan hihihi, zal mijn baas niet blij mee zijn hihihi :)

@nieuwe meiden gefeliciteerd allemaal :D:D

@Krampen Blij dat ik niet de enige ben met krampen, is echt weer een geruststelling!!

@smurfje wat een doos zeg die assistente van vk, gelukkig kan je bij een andere terecht die wel helemaal blij is met jullie fantastische nieuws!!

@misselijk, ik hang nog niet over de pot, maar makkelijk is het niet allemaal s'ochtends :( ik moet ongeveer 5 kwartier naar mijn werk rijden en dat kan nog wel eens voor de nodige tussenstops zorgen hihihi...maar ik zweer bij sultana, lekker en gezond en makkelijk weg te krijgen en stilt ook weer de honger :)

@bunkeren jaaaaaaaaaaaa tis niet aan te slepen, ben normaal echt een kleine eter, maar schep nu meer op dan vriendlief...daarbij gieren de hormonen ook echt door mijn lichaam, want ik kan mijn gewone broeken niet meer aan. Super opgezette buik en loop dus serieus alweer in positiebroeken :) wat een verademing zeg hihih

@echo.......morgen moeten we....ik schijt echt 100kleuren...willen jullie voor ons duimen dat het goed is? alvast bedankt!!

Weltrusten alvast voor iedereen en nu ga ik eens bijlezen :D

4. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Ik ga voor je duimen Karin!

5. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    thanx veerle!!!! :D

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @karin Succes morgen!!

Ik moet morgenochtend nuchter bloedprikken. Zie er echt tegenop! Ben bang dat ik dan toch echt voor de eerste keer een innige ontmoeting met het toilet kan verwachten :( Heb echt een hoop tijd nodig om op te starten en te ontbijten en dan gaat het vaak net goed. Maar ja, we zullen het zien! Plastic zak mee in de auto dan ;)

7. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @karin: ik duim ook voor je!
    @chocoladekoekje: (jeetje wat een lange naam;)) succes morgen

@afscheiding: geen rare kleurtjes
    @tempen: doe ik niet meer, gestopt na positieve test. Wil me niet helemaal gek maken met zorgen, doe ik toch al, maar liever niet nog meer!
    @misselijkheid: nog geen last van, vanmiddag in auto klein btje draaierig en misselijk, maar kwam omdat ik niet geluncht had nog, denk ik.

@hier: net lekker bj mijn nichtje en vriend wezen eten, was weer gezellig. Moest me inhouden het niet eruit te floepen. Maar als de echo goed is, gaan we het 20 mei aan de familie vertellen. Dan vieren we onze verjaardag!

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Lijst 16-31 December 2012 mama's

16
    Chocoladekoekje, 2e kindje

17
    Dreames, 27 jaar, 2e kindje
    Vogeltje85 26 jaar, 1e kindje
    Sweetdreams, 23 jaar, 2e kindje
    Karin1981, 30 jaar, 1e kindje
    J1985, 26 jaar, 1e kindje
    Chicalin, 2e kindje
    Katalaya, 1e kindje

18
    Veerle31, 31 jaar, 1e kindje
    Poohbeer2, 2e kindje
    Nona, 1e kindje

19
    Cyll

20

21
    Marijke1985, 27 jaar, 2e kindje
    brix, 33 jaar, 3e kindje

22
    LindaMama, 2e kindje

23

24
    Zaraida, 4e kindje
    Whoppie, 29 jaar, 1e kindje
    Jahilti, 2e kindje

25
    Mishur, 26 jaar, 1e kindje

26
    Carlo1987, 24 jaar, 2e kindje
    Zazz, 26 jaar, 2e kindje

27
    Liefdeis, 1e kindje

28
    Aappie20, 1e kindje
    Jossie81, 1e kindje
    Lynn1302, 2e kindje
    Tammy29
    Smurfin29

29

30
    Raissa, 1e kindje

31
    KimmvBritt, 2e kindje

Afsprakenlijst:
    26-04: karin1981 1e echo
    01-05: sweetdreams intake vk
    01-05: dreames intake vk + 1e echo
    01-05: brix 1e echo
    03-05: veerle31 intake vk
    07-05: vogeltje85 termijnecho
    08-05: Jossie81 1e echo
    10-05: carlo1987: 1e echo
    10-05: chicalin intake vk
    11-05: J1985 1e echo
    11-05: cyll 1e echo
    14-05: tammy intake
    14-05: Katalaya 1e echo
    14-05: KimmvBritt intake + 1e echo
    15-05: koekje1985 1e echo
    16-05: zazz intake vk
    18-05: sweetdreames 1e echo?
    18-05: veerle 1e echo
    18-05: smurfin29 intake vk
    20-05: aappie intake vk
    21-05: marijke1985 intake en 1e echo
    21-05: saar84 1e echo
    22-05: raissa: 1e echo
    31-05: carlo1987 intake en termijnecho

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    @afscheiding: hier alleen witte afscheiding.

@nieuwe mama’s: gefeliciteerd!

@marijke88: mooi die reactie van je man!

@Karin1981: Succes vandaag bij de echo! Ik ga voor je duimen!

Hier merk ik echt dat mijn buik al begint op te zetten. Zeker s'avonds kan ik er niet om heen dat ik een buikje heb. Ga dit weekend maar even bij de h&m binnenlopen voor een leuke broek en jurkje ofzo voor op vakantie.

10. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Ohja ik ga in juni op vakantie... zou ik dan al grotere kleding moeten hebben? dan ben ik 11 en 12 weken....
    geen ervaring mee, maar dacht zelf dat t dan nog niet nodig was. Ik bedoel een buikje heb ik toch al wel...

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    @whoppie: dat is moeilijk in te schatten. Bij mijn eerste zwangerschap had ik toen wel al positiekleding nodig. Wij gaan volgende week vrijdag al op vakantie, maar vind het zonde om nieuwe gewone kleding te kopen want die pas ik over een week of 3 helemaal niet meer.

12. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    Gewoon broeken met stiek meenemen (moeten vast nog passen als je tegen die tijd wat dikker wordt) en wat ruimere shirts. Denk dat t bij iedereen toch anders is, sommige hebben met paar weken al een buikje, sommige hebben met 3 maanden nog niets.

Ik ben zelf de hele 4e en 5e maand in het buitenland. Wordt ook nog moeilijk om kleding uit te kiezen die ik meeneem..

13. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    Morguh!

Zoonlief heeft me aan het spugen gekregen. Haha.
    Hij was ziek de laatste dagen en nu nog diarree, hij had zo'n vieze broek geproduceerd dat ik er echt van over mn nek ging. Letterlijk.

14. Debby1

Debby1 Bekend lid

6 jun 2011
    503
    0
    0
    Intercedent
    Gelderland
    Goedemorgen dames,

Jeeeej, wat gaan jullie als een speer haha ;)
    Wel gezellig hoor, maar ik werk FT en ga dit niet bijhouden :p kom af en toe wel ff spieken.

Iig Karin, heel veel succes vandaag! Duim voor je.

Ikzelf; Afscheiding, heb nu een aantal keren donker gehad, maar nu al 1,5 dag niet meer. Bij mijn Miskramen was het direct fel rood en hevig, dus maak me geen zorgen op dit moment.

Leef echt met de dag. Als ik smorgens wakker wordt: "Yes, weer een dag erbij, en Yes, weer een dag dichterbij de 12 wkn"
    Nu aan het aftellen... nog 7 dgn en dan echo. Hoop dit keer echt eens iets te zien. De vorige echo's waren alleen om te kijken of alles 'schoon' was....

Misselijkheid; beetje... niet extreem...
    Borsten; Megaaaaa pijnlijk (goed teken!)
    Wat mij betreft, laat me maar lekker boven de pot hangen :D weet ik iig dat het goed zit!

Ohja, zoals ik het nu zie: 25 dec. uitgerekend.

fijne dag allemaal!

15. KimmvBritt

KimmvBritt Actief lid

22 okt 2007
    235
    0
    0
    Huisvrouw
    IJsselstein
    Goedemorgen meiden..!

Weer een nieuwe dag erbij, nu 2 dagen na NOD en voel me nog super.
    Krampen heb ik nog maar heel af en toe, misselijkheid af en toe.
    Sta ik vanochtend in de badkamer mezelf te wassen en ik kijk in de spiegel en denk jeeeeeeeeeeetje wat een tepels. Echt niet normaal zo groot die zijn.

Heb ook nog niet echt last van me borsten, heel af en toe doen me tepels wel pijn, vooral als ik 's avonds mezelf uitkleed en me pyama aandoe, dan heb ik natuurlijk geen bh meer aan.

Herkenbaar?

Nu eerst even me haar in de verf zetten, heb een uitgroei van hier tot gunter haha.

Kom straks nog even beppen...

16. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    wil je mij ook nog toevoegen op de 28e??

@misselijk, de hele dag door maakt niet uit of ik wel of niet eet misselijk ben ik continue.

heb ook al last van maagzuur zo af en toe, met ons zoontje moest ik rond de 20 weken al aan de sterkere drankjes omdat alle andere dingen er niet voor hielpen.

@borsten, wat een ondingen! heb er echt veel last van. met bh aan is het te doen maar zonder is het echt verschrikkelijk. ze jeuken ook continue en me tepels zijn echt huge!

@broeken, ik heb nog 2 splinternieuwe broeken liggen van de vorige zwangerschap die in mk eindigde. was toen 8 wkn en had ze echt al bijna nodig.
    bij ons zoontje heb ik ook na de eeste echo al broeken moeten kopen. was rond de 8 wkn ook. kon me eigen broeken toen echt niet meer aan.

wanneer doen jullie de eerste echo?
    wij zitten erg in twijfel, ergens denk ik doe het rond de 7 wkn zodat ik dit keer kan zien dat t goed zit.
    want zowel bij de vmk en ma was het vruchtje met 5wkn gestopt met groeien dus als we nu met 7 wkn zien dat het goed is dan is dat natuurlijk een hele opluchting.

maar aan de andere kant denk ik we w8en tot een wk of 10.....

17. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Goedemorgen!
    Dreames: waar ga je eigenlijk naar toe op vakantie?
    @positiebroeken: geen idee, (nog) geen ervaring mee:)

Even een vraag/opmerking voor iedereen.
    Data en dingen die op de lijst moeten komen graag in groen!
    Is makkelijker te herkennen voor Dreames die de lijst aanpast.

18. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    @veerle31: wij gaan naar Egypte (sharm el sjeik).

19. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Lekker naar de zon! Fijn hoor! En voor hoelang?

20. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Zo dames, wat een hoeveelheid leesmateriaal. Kan niet bijhouden, want ook ik werk fulltime. Ik ben vandaag helaas ziek thuis :( Kan amper eten!!

Gister weer wat bruin verlies gehad ...vandaag niet meer, dus maak me niet zo druk. Tevens ook geen hevige buikkrampen!

Afspraken:
    7 mei eerste echo
    21 mei controle vk

Deel Deze Pagina