16-31 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dreames, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    @ ingrid haha hij is wel leuk:D
    @waterinjecties als ik het goed begrijp werkt het qwa inbrengen t zelfde als een ruggeprik werkt 45 min tot 3 uur
    hoe precies ben k nog niet achter

2. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    @ingrid E, LEuk!!

@tijd, vind het veeeel sneller gaan als bij MEes. Zat gister nog te denken als het op Mees lijkt is hij er over 12 weken!:$
    Toen sloeg trouwens de stress beetje toe aangezien er in de kamer nog vanalles moet gebeuren!

Vandaag heeft ml vrij dus die gaat de laatste laag wit over de muren en plafond doen
    Ook gaat hij de plinten vast schuren en in de grondverf zetten en de oude vloer eruit halen.

Morgen& zondag gaat de eerste laag kleur op de muren en de plinten in de lak
    en gaat ml de kozijnen in de lak zetten

Dan is het afwachten tot me vader terug is van vakantie want die komt een nieuwe radiator plaatsen en alle deuren boven verven.

Dan moet er nog een radiatorbekleding komen en een nieuwe vloer en dan is het afwerken in inrichten....
    Genoeg te doen dus nog!!:D

Mees en mama geven papa vandaag de ruimte, wij gaan eerst op zoek naar de goede kleur voor de muren van de babykamer.. kan nog steeds niet kiezen dus moet vandaag echt gebeuren!

Dan nog door naar de Stad, kleren voor Mees zoeken en nog wat meer dingetjes!

3. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @ingrid: wat leuk! snap dat je er trots op bent. Wel grappig dat hij daar een kindje heeft gekregen en jij daar ws een kindje krijgt. Leuk!

@marijke: veel plezier met (kleur)shoppen...
    Wij moeten eigenlijk alleen nog een gordijn hebben, of leuke gordijstof.. maar das erg moeilijk. Heb iets in mijn hoofd, maar kan t niet vinden... heel irri. Heel veel succes vandaag

@aapie: dus waterinjecties ipv ruggeprik? nog nooit van gehoord..

4. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    Leuke fotoshoot Ingrid.

@weken: ik vind ze best snel gaan. Nog maar 14 weken te gaan (en de meesten van jullie nog korter)! Ik ben nog helemaal niet voorbereid op de bevalling.

@gordijnen: ik moet ze ook gaan halen, wil graag een lichte kleur. We gaan ze wel zelf maken (is hopelijk sneller dan 6 weken wachten via winkel).

@kamer: is zo goed als af, alleen nog kleine accessoires halen, zoals beddengoed. Voor degenen die druk bezig zijn, succes en veel plezier!

5. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @Ingrid, wat leuk!! Echt een onwijs grappige ervaring lijkt me.
    @tijd, weet eigenlijk niet zo goed of ik het langzamer of sneller vind gaan. Hoor vaak dat bij 2e of meerdere zwangerschap het voorbij vliegt maar dat heb ik nu ook weer niet.

@marijke, veel plezier met kiezen en kleding shoppen. Er is zoveel leuks voor die kleintjes he! Gister weer een bestelling van 70 euro geplaatst bij de H&M. 2 rokjes, een bontgiletje, 4 maillots en een paar schoenen.

Ben blij dat jessy toch nog in andere topics actief is en hoop dat daphne vandaag iets van zich laat horen.

Pfff, ik heb al 3 zulke vreselijke nachten achter de rug. Word elke keer wakker van vreselijke jeukogen. Ze tranen helemaal dan en 's ochtends zijn ze helemaal dichtgeplakt en heb ik koppijn van het wrijven. Volgens mij word ik vreselijk verkouden, maar wil het nog niet echt doorbreken.

6. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tijd nou ik moet ook nog 14 weken als ik het 40 weken zou voldragen die kans zit er niet in mocht ik 36 weken volhouden komt er geplande keizersnee.. Ga bij volgende afspraak bij gyn even vragen wanneer ze die dan plannen en of ik datum mee kan bepalen ;) dan hopen dat er op 12-12 plek is dus nog 11 weken ongeveer dan.. Maar tijd gaat zoooo sloom.. Komt misschien omdat ik thuiszit ofzo met werken gingen de dagen sneller haha.. Maar goed als we weer 5 weken verder zijn misschien denken we dan wel weer oehh nog 5/6weken ongeveer :D
    @waterinjecties nooit van gehoord... Wat moet dat doen dan?
    @Ingrid leuk die foto ennleuk idee van Philips
    @Marijke shopse! En succes met kamertje

Ik ga morgen voor eerst in mijn zwangerschap weer op stap naja naar een "festival" wat jaarlijks hier in dorp gegeven word met 90's muziek duurt van 7 tot 1 uur ga wat later einde is toch altijd leukste benieuwd of ik het volhoud en of het leuk iemand wel nog gewoon wezen stappen en hoe beviel dat?
    En zondag naar de kleine zeemeermin dus leuk weekend voor de boeg :D

7. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    gisteren geen tijd gehad om op de computer te komen sorry dames
    de hele dag beetje bezig geweest om Gwen voor tebereiden dat der broertje binnen een week geboren wordt. ze snapt het niet logisch. want eerst zou sinterklaas komen en daarna pas der broertje.
    aan de ene kant ben ik blij dat ik ga bevallen want dit hou ik ook niet al te lang meer vol maar aan de andere kant vind ik het wel weer heel eng\

8. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Fijn om van je te horen, Jessy. We denken aan je.

9. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Hey dames,

Afgelopen dagen weer via mijn telefoon meegelezen, en inderdaad dat reageert niet zo makkelijk...
    Maar wilde heel even een egoberichtje posten, om vanmiddag/morgen uitebreid te reageren!

Vandaag komt de babydump alle spulletjes leveren.... Whoehoeee!! Vind het zo leuk spannend!! Ik ga genieten vandaag!!

Liefs Liefde is...

10. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @liefdeis: have fun! is zo leuk!

@Jessy: is voor zo'n kleintje ook niet te begrijpen. Heel veel sterkte en we duimen op een goede afloop!

11. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    @jessyd: ik wil je alvast heel veel succes wensen en dat alles maar goed en voorspoedig mag gaan, of je nou deze week gaat bevallen, volgende week, volgende maand of over 3 maanden.

@tijd: ik werk ook niet meer, maar ik ben lekker aan t knutselen en maak nu elke week wel een taart. Jullie zullen vast denken, misschien niet zo goed voor de lijn. Maar ik doe t onder t mom van 'zelfgemaakte taart met fruit/kwark/verse producten is gezonder dan koek uit de supermarkt met geharde vetten en kunstmatige toevoegingen'. :)

12. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @Jessyd Logisch dat ze het niet snapt, is ook wel heel ingewikkeld voor zo'n kleintje om te begrijpen wat er allemaal gaande is. Heel veel sterkte meid!

13. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Fijn om wat van je te horen Jessy, heel veel sterkte deze week en we denken en leven allemaal met jullie mee!

Steriele waterinjecties als pijnbestrijder bij bevalling - GezondheidsNet

even wat meer info over de waterinjecties

vandaag weer een onwijze off day niet zozeer met harde buiken (daar ben ik nu wel aan gewent) maar meer geestelijk ik kan en mag gewoon niks. Gister collega's gehad en die drukte me toch wel even met de neus op de feiten hun gaan weg naar weet ik veel wat allemaal en ik blijf hier alles gaat door terwijl voor mij de tijd stil blijft staan. Als het goed is is het nog 11 weken voor mij en dan met 37 inleiden.... ben echt aan het aftellen eerst naar de 28 en dan steeds een weekje erbij.
    Zit er toch over te denken om met iemand te gaan praten want het dagboekje waar ik eerder veel steun in vond lijkt zo een beetje zijn werking af te nemen

14. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Leuk! Ben je zomaar ineens een beetje een BN-er :D

15. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Jessy; Moeilijk ook voor een kind om te begrijpen. Bezhan hier weet ook dat Sinterklaas eerst komt en dan misschien zelfs nog de kerstman en dan zijn broertje. Succes komende week, mijn duimen gaan overuren draaien!

16. Happy12

Happy12 Niet meer actief

@Jessy: Heel veel sterkte, ook met je kleine meid, moeilijk te begrijpen voor haar dat snap ik. Elke dag dat je zoontje blijft zitten is er 1 en daar duim ik voor!

@ Aappie: Ik kan me voorstellen dat de muren op je af komen, je zit al zo lang aan je bedrust vast en dan is het ook nog eens allemaal erg spannend allemaal. Het is je eerste kindje en je gaat ervan uit dat je ong 40 weken zwanger bent en dan loopt het gewoon allemaal zo anders. Als jij voelt dat je erover moet praten met iemand, dan moet je dat zeker doen, blijf er niet mee zitten. Het is jouw zwangerschap, een bijzondere tijd, en ondanks dat het allemaal niet loopt zoals je gehoopt had, probeer er alles aan te doen om de herinnering aan jouw zwangerschap later, zo positief mogelijk te laten zijn. Als je denkt daar iemand bij nodig te hebben; prima, zeker doen!
    Ik wens je heel veel sterkte en een dikke knuffel. Ik weet, het komt je misschien de strot uit maar: hou vol, je doet het super! Knap dat je dit zelf zo aangeeft en doe er ook maar wat mee!

17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Pfoei! Werkstress maakt plaats voor nesteldrang.

Er staan 4 vuilniszakken vol textiel klaar voor de lompenboer. En ik ben pas halverwege!

Voelt wel lekker, trouwens: kwartiertje ruimen, kopje koffie, kwartiertje ruimen, ...

Ontspanning door inspanning.

18. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Na een halve nacht wakker liggen (dochter had enge droom en kon niet meer in slaap komen) en piekeren over wat we allemaal nog moeten doen vandaag maar eens actie ondernomen haha..
    Maandag avond gesprek dak raam plaatsen. En kijken bij andere buren op zolder die ook een slaapkamer ervan hebben gemaakt.
    Trap afspraak vast gezet en die word in de week voor mijn verlof geplaatst. Vanaaf nog naar de buurman die het gat gaat maken.
    Fjieuw last van m'n schouders af.

Nu nog nadenken wat we nu echt met de naam willen!
    Blijft het bij deze of toch een andere; maar welke.. :D
    En geboortekaartje alvast tekenen, weet nu wat we willen dus komt goed.

En nu lekker een dutje doen samen met dochterlief :)!

19. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Goed bezig Zazz, dat zijn al flinke afspraken! Kan me voorstellen dat er een hele last van je afvalt nu je een beetje een planning hebt!
    Slaap lekker;)

20. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Even een korte update vanuit mijn kant! Wifi ligt eruit in het ziekenhuis en mijn telefoon heeft vaak geen 3G hier. Dus sorry dat ik niet uitgebreid kan reageren.

Ik zou vandaag of morgen misschien naar huis mogen, maar dat zit er voorlopig niet meer in. (Geen idee wat voorlopig inhoud :p.) Vandaag en gister weer veel meer harde buiken gehad die jammer genoeg ervoor zorgen dat kleine man het benauwd krijgt. Dieptepunt was vochtend, met een hartslag van rond de 50 tijdens een harde buik. Was énorm schrikken. Gynaecoloog en alles erbij geweest en zelfs sprake geweest van opnieuw longrijping en remming. Dat was gelukkig toch niet nodig, maar ze willen mij en vooral de kleine nu goed in de gaten houden.
    (ik vind het heel eng, die dipjes. Zou aan de ene kant graag willen dat de bevalling doorzet, zodat ze meer voor 'm kunnen doen, maarja. Heb toch ook wel graag dat 'ie nog een week of 10 blijft zitten ;))
    Ik had echt gehoopt na 4 weken ziekenhuis naar huis te mogen, maar helaas. Geen idee in hoeverre ik het hier nog leuk ga vinden of volhouden, maar goed. We moeten het er maar mee doen ;). Ik blijf hopen snel naar huis te mogen!

Zal proberen jullie op de hoogte te houden!
    Iedereen die het nodig heeft; sterkte! En fijn weekend :)!

Oh en iemand vroeg naar Kyrah, ik zag op haar Facebook dat zij en dr man uit elkaar zijn. Dus denk dat ze heel andere dingen aan dr hoofd heeft nu! Dacht zal jullie dat meedelen, is niet als roddel bedoelt natuurlijk. Als je het leest kyrah; heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina