16-31 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dreames, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Aappie, goed dat je een afspraak hebt met iemand 'van buiten', die je hopelijk wat sturing kan geven.

Niet verzekerd met maxi-cosi op de bijrijdersstoel??!! Waar kan ik daar meer info over vinden, want het lijkt me dat half Nederland dan onwetend een enorm risico loopt..!

2. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Azucena, houd vol meid!!

reageer straks uitgebreid nu even eten maken.

3. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    @ kat dat zeggen ze bij de garage en als t goed is via Google ook wel te vinden. Laatst ook vriendin gehad moest om de airbag uit te zetten nr de garage en toen zeiden hun dat ook en dat ze het dan ook niet mogen doen zelfs !?!

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik google me suf, maar kan er niets over vinden...

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Wat ik wel kan vinden is dat garage's soms weigeren om een airbag helemaal uit te schakelen via de zekering, omdat zij zich verantwoordlijk voelen als er letsel ontstaat.

Maar dit lijkt me in het geval van een volwassene die weer plaatsneemt op de bijrijders-stoel met niet-werkende airbag. Logisch.

Maar zelfs op de site van de Rijksoverheid en ANWB lees ik het dringende advies om de airbag uit te zetten als je een maxi-cosi wilt vervoeren.

Volgens mij zit het grote verschil erin of je zelf de airbag uitzet met het daarvoor bedoelde knopje, of dat het knopje ontbreekt, en de garage het moet doen door te sleutelen aan de zekeringen.

6. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Hmm dat zou ook kunnen natuurlijk, maar wat ik van die vrienden begreep is dat je auto dan niet meer zo verzekerd is zoals je hem verzekerd heb...
    Hij gaat bij ons zoiezo achter in vind het voorin namelijk niks idd omdat je er veel te veel op gaat letten, ik stop wel als het te erg word

Misschien ff je eigen verzekering checken hoe hun dat rekenen wie weet maakt jou verzekering dr geen punt van misschien verschilt het per verzekering

7. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik denk dat het gaat om het verzekeren van het letsel van de bijrijders (inzittendenverzekering), en niet de autoverzekering (bijv. WA of casco) op zich...

8. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    Vandaag nog niet naar huis. Kon kiezen vandaag naar huis of morgen heb voor morgen gekozen omdat ik morgen ochtend om half 9 voor een echo moet. Ze willen kijken of ze oorzaken zien voor vroeg geboorte of dat het toch de reden die ze (en ik ook) denken dat het is.
    Ik ben nu al helemaal kapot van iedere keer op en neer naar de nicu en weer terug naar me kamer. Dat gaat nog wat worden straks met 2 kleintjes thuis en iedere dag een aantal keer haarlem-amsterdam en terug.
    Lucas heeft/had vandaag een wat mindere dag lage hartslag en temperatuur enz. we mochten hem wel buidelen dus heb 1.5 uur met hem op me borst gelegen. Was in het begin wel een beetje eng zn kleintje. Aan de monitoren zagen we gelijk dat het een stuk beter ging. Helaas heeft hij nu weer een dipje.

Sorry voor deze klaag/ego post maar ik ben het een beetje zat.

9. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Jessy, als er iemand lekker klagen mag, ben jij dat. Ik hoop dat je snel weer voelt waar je de kracht en energie vandaan kunt halen om deze periode goed door te komen.

10. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Lekker klagen hoor jessy!!

11. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Zo even bijgelezen!

@liefdeis, leuk kamertje!!:D en mooi buikkie;)

@slapen, slaap hier heerlijk!! gister ging ik vroeg op bed liggen omdat ik het koud had en zat was en ben gelijk in slaap gevallen en dat om 21.15:$

@maxi-cosi, hier geen onderstel(kom er eff niet op) Vond het altijd een kleine moeite hem erin te krijgen, na een keer of 3 ben je eraan gewend en gaat het zonder moeite

@namen, eerste naam staat vast maar nog steeds niet overtuigd over de tweede naam. gelukkig hebben we nog even maar een man die steeds zegt ik weet t niet hoor verzin jij t maar maakt t ook niet makkelijker;)

@3d'echo, gaan wij niet doen. Vind het erg veel geld en vind t juist leuk om helemaal geen idee te hebben hoe hij eruit ziet

@uitzet, moet hier nog genoeg komen. Me moeder heeft vandaag de lamp die ik heeeeel graag wou besteld en een billendoekjesbox die bij de kamer past. Verder moet er nog genoeg komen maar verdeel het over 2 maanden.
    Oktober hetgeen voor de kamer en November de laatste verzorgingsproducten

@babyfoon, schaf er hier niet gelijk 1 aan. Bij zl heb ik er nooit een gehad en ook nooit nodig gehad dus we gaan nu kijken hoe het nu bevalt zonder (er is nu natuurlijk meer herrie in huis) en anders is hij zo gekocht

@voelen, hier schopt de kleine man al een week of 3 zo hard dat het pijn doet. Hij ligt nu gelukkig even anders als voorheen maar hij ligt meestal vol tegen me ribben aan en doet echt pijn.
    Ml geloofde me niet tot hij van de week weer zo hard schopte en ik zei leg je hand eens hier! Toen schrok hij wel hoe hard t was en moet je nagaan dat ik het direct voel en hij er eerst nog een buik tussen heeft

@kleding, neem hier 2 pakjes in 56 mee en 1 in 50
    De 56 zijn nieuwe en de 50 is nog van Mees voor het geval dat de 56 te groot zijn.
    Heb verder heel veel in 56 al. Geloof iig een stuk of 6 pakjes als het niet meer is.... en dan heb ik het alleen over de nieuwe en niet over hetgeen wat we nog hebben van mees:)

@aapie, doe je rustig aan meid! denk aan jezelf! hoop dat t gesprek wat oplevert!

@jessy, fijn dat je meiden het zo goed deden bij Lucas!
    Ook heerlijk dat je al even met hem hebt mogen buidelen! is toch een goed teken!
    Sterkte de komende tijd en hoop dat hij snel uit ze dipje is!
    Enne klaag maar raak hoor meid!;)

@hier, vanmiddag weer bij mensendieck geweest maar vind t echt niet de moeite geef het nog even de tijd maar het is zon jonge griet denk niet ouder dan mezelf en heeft nu nog geen idee waar de pijn vandaan komt...

@draaien, hebben jullie ook zon last soms met draaien in bed??? doet soms zooooo pijn:( Net of de beeb mee wilt draaien ofzo.....

pfff dit is nogal een bericht zo... toch maar s sneller reageren als ik de tijd heb...:D

12. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    Pfff, vandaag de hele dag op stap geweest. Ikea, winkelen in de stad, kan bijna niet meer lopen zo'n pijn aan mijn heupen (of bekken?). Dat was dus de laatste keer, alleen maar korte uitstapjes vanaf nu. Wel weer leuke dingen gehaald; stofjes en linten om stoffen schilderijtjes te maken, paar sokjes, schoentjes/slofjes met I 'l love daddy' erop, beddengoed en natuurlijk een hotdog bij de ikea gehaald :)

@azucena: pff, wel zwaar voor je hoor. Sterkte, hoop dat t snel wat rustiger voor je word.

@jessyd: lekker rustig aan doen hoor. Maar zo te horen kun je goed zelf de juiste keuzes maken. Groot gelijk dat je nog een dagje blijft. Hopelijk gaat het snel weer wat beter met Lucas.

@aappie20: jij ook rustig aan he

@kleren: volgens mij al veel te veel, zeker in maat 62/68. Kledingkast begint aardig vol te raken. Zelf veel gekocht maar ook veel gekregen. Vandaag bij Ikea maar weer nieuwe kleerhangers gekocht. Het eerste pakje weten we eigenlijk nog niet, wil 1 maat 50 en 1 maat 56 meenemen. Heb ook iets in maat 44 gekregen, dus misschien neem ik die ook gewoon mee (ligt eraan wanneer ik beval), maar ik ga zelf geen maat 44 kopen. Heb niet t idee dat t een kleine baby wordt (gewoon voorgevoel).

@ribben: ik heb wel last van mijn ribben (beetje beurs gevoel), maar ik heb hem niet voelen schoppen richting die kant uit. Maar ik zou niet weten waar anders de pijn vandaan komt. Vooral draaien in bed is pijnlijk.

@namen: wel lastig ja als je mensen kent met dezelfde naam. Wij hebben er nu gelukkig 1 in gedachten (nog niet definitief, moeten nog verder met de svb-lijst) waarvan wij niemand kennen.

@buiken: zag weer wat mooie buiken voorbij komen, ook in het december buiken topic. Die van mij is nog niet zoo groot, maar mijn huid voelt wel al straks aan, ben benieuwd hoe ver t nog gaat (en kan) groeien.

13. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ aappie
    Idd wijs besluit een psych in te schakelen, hoor!
    Hier ook het steeds teruggefloten worden door m´n lichaam (ondanks datik al niet veel meer doe) beu en vandaag nog de nodige extra stress voor komende tijd via de post gekregen ook. :( Ga het allemaal echt niet trekken in m´n eentje, dus heb ook besloten morgenochtend een psychologe te bellen die al eens thuis is geweest voor de vakantie (na een instorting van mij) en had gezegd dat ik d´r altijd mocht bellen als ik haar weer nodig had.

En besloten morgen toch ook maar de gyn. te bellen voor een bmm-meting tussendoor morgen of overmorgen, want door de extra stress van vanochtend (gedoe met een zkh-verslag, therapieen, e.d. van/voor zoonlief), al de rest van de dag meerdere vrij heftige harde buiken per uur. Toch dus maar ff laten checken of alles nog wel zo potdicht zicht als 2 weken geleden...

@ Azucena
    Niets meer van je gelezen, hoop dat beebje niet al té ongeduldig is gebleken...

@ Jessy
    Is ook allemaal niet niets wat jullie hebben meegemaakt en dan nog wel voorde 2e keer dit jaar!

14. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi dames,
    Thx voor de leuke reacties, ik vind het ook zo leuk als mensen op straat of op het werk even stilstaan en echt naar mijn buik kijken. Kan ik echt van genieten :)

@Aapie, goed van je dat je met iemand gaat praten! Hopelijk kan ze je helpen met de dingen op een rijtje te krijgen. Zorg in ieder geval goed voor jezelf.

@Versluis en Kat, thx voor de tips met mijn rug. ik heb vrijdag een zwangerschapsmassage besteld, hopelijk maakt dat de boel weer wat losser. En tja, nog 7 weken werken en toch alles af proberen te krijgen is lastig. Ik zal het toch rustiger aan moeten doen.

@namen, onze naam staat al heel erg lang vast. Nu blijkt dat een vroeger vriendinnetje, die toevallig sinds kort bij ons werkt haar kindje dezelfde naam heeft gegeven. Maar dat maakt ons niet uit. Wij houden toch onze naam aan.

@trappen en boksen, hier ook een echte bokser :)
    Ik voel hem vooral links onder, dat zijn de vuistjes.
    en rechtsboven als hij schopt. soms spring ik ook echt een beetje op zoveel kracht heeft hij al.

@kleren, al zoveel gekocht dat ik niet meer weet wat ik allemaal heb gekocht :) Morgen komen de meubels en dan kan alles de kast in. Weet ik ook weer wat ik bij kan kopen. Moeten wel nog veel kopen hoor qua aankleding, beddengoed etc.

@babyfoon, ik ga de alecto kopen waarschijnlijk. zonder camera want dan ga ik meer op de babyfoon kijken dan wat anders denk ik.

fijne avond dames

15. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    He meis, ik had een hele lieve verpleegster die mij de tweede dag dat ik thuis was en voor derde keer in zh was me aansprak. Ze zei: rust! jij en je kleintje moeten nu vooral rusten en herstellen. Smiddags hoor jij net zo goed nog in je bed! Kom maar vaker als kleine in badje mag, gaat drinken etc.

Ben benieuwd waar ze aan denken en wat nu de reden is van deze vroeggeboorte. Gyn adviseerde ons na vroeggeboorte van zoon om bij eventuele volgende zwangerschap minimaal jaar te wachten met zwanger worden.

16. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    dat heeft de gyn ons ook geadviseerd ik had alleen een slecht werkende pil waardoor ik zwanger werd.
    ze verwachten dat het komt omdat ik (ex)anorexia patient ben

17. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    (Goede)morgen dames,

Vannacht ben ik voor het eerst gaan nachtbraken. Kon om 4 ur niet meer slapen en was klaarwakker. Om 5 uur eruit, glaasje appelsap genomen, werk email verwerkt, gechat met mijn collega in Singapore (die wel op kantoor was op dit tijdstip) en weer terug....

Hoort dit bij de 3e termijn of had ik gisteren gewoon een uitzonderlijk drukke en hectische werkdag en zou dat meegespeeld hebben....

18. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Wow wat veel gekletst weer..

@jessy: fijn dat je hebt kunnen buidelen en lekker blijven klagen. Tis ook niet niks allemaal!

@aapie: fijn dat je met iemand kan gaan praten. Kan geen kwaad en hopelijk helpt het je wat...

@kamer: vandaag komen de lamp, waskussen en dekbedovertrek en gister is de gordijnstof binnen gekomen. Heb dezelfde gevonden als de lamp, waskussen en dekbedovertrek. Heel toevallig, maar wel echt super leuk!
    We willen iig de lamp en zo morgen klaar hebben, zaterdag open huis, dus dan is het wel leuk als het helemaal ingericht is...
    Gordijnen moeten nog gemaakt worden.

@bewegen: voel hem heel goed, vooral de laatste dagen. Maar doet echt geen pijn. gewoon grappig... ;)

@1e pakje: heb van mijn zussie een eerste pakje gekregen, ook een van Nijntje met alles erop en eraan. Super leuk, haar zoontje had ook zo een. Zelf nog een pakje gekocht. Weet de maten niet, maar neem denk ik een 50 en 56 mee.
    Ik heb zoveel gekregen van mijn zusje dat de hele kast al vol ligt met 62/68. Vanaf 74 ligt nog boven in doos... Zelf ook nog wel wat gekocht, maar niet zo heel veel.

Gister maar vroeg naart huis gegaan, was zo moe, dus smiddags ff naar bed en weer om kwart voor tien, maar in de avond kan ik gewoon niet slapen. Vanwege maagzuur en twee kussens. maar goed, als je ligt rust je ook zei mijn moeder altijd :)

Ik zag dat de vk mij gebeld had, maar toen ik terugbelde waren ze al dicht, dus weet niet waarvoor. Kan toch niet al van de bloedtest van di zijn? Zal wel een afspraak willen verplaatsen of zo... Ik wacht het nog maar even af denk ik.

19. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Goeiemorgen all!

Wat een prutweer zeg! Ben net als een verzopen kat teruggekomen van zl wegbrengen naar de psz. En ach was toch al nat dus gelijk maar doorgereden naar de bakker.

@whoppie, ooo heerlijk als er eindelijk dingen voor de kamer komen he! ben benieuwd naar het resultaat!

@jessyd, neem je rust meid jullie hebben hard genoeg gevochten de afgelopen tijd

Zoo lief me mams heeft gister de lamp besteld die ik al heeeeeel lang wou en waar de rest van de kamer op gebaseerd is dus me=happy!!
    ook gelijk de billendoekjesbox rood met witte stippen besteld dus de eerste dingetjes zijn onderweg!!

Gister ook de nieuwe radiator geplaatst en zometeen komt me vader de deuren verven en vanmiddag gaan ml en paps de radiatorombouw plaatsen!
    Ziet er naar uit dat de kamer van t weekend in de grove lijnen af is!

Hier weer erg veel pijn in me heup, ben gister naar mensendieck geweest maar nu doet t nog veel meer pijn en me andere heup doet nu ook pijn!

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hier zit ik sinds een week ook weer elke nacht tussen twee en vijf wakker...

Ik herken het nog uit het begin van mijn eerste zwangerschap, en ik denk dat het weer zo'n 'het hoort erbij'-gevalletje is.

De ene keer wil KatBeeb bij het circus, en kan ik niet in slaap vallen.
    Afgelopen nacht was het mijn laatstgenoten maaltijd, die 'draaideur-crimineeltje' speelt met mijn huig-boks-balletje...

Gelukkig heb ik nu wel de rust om er niet van over de pis te raken, want ik kan gewoon uitslapen.

Deel Deze Pagina