16-31 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dreames, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Echt, mijn vader (boer) stuurt mij een zelfgemaakte film waarbij hij een tangverlossing bij een koe uitvoert...

Met het commentaar dat hij als het zo ver is wel wil komen 'helpen' met zijn toolkit.

YAIKS!

(Maar toch wel lief dat hij op zijn eigen, vreemde manier een beetje meeleeft..)

2. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    Hahaha, grappig :)

Lag hier vannacht ook wakker, maar dat was omdat ik blijkbaar vl wakker hield met mijn gesnurk (?!). Doe ik normaal alleen als ik verkouden ben, maar dat ben ik nu niet... zwangerschapskwaaltje?

3. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Yep. Ik werd laatst ook wakker met een raar raspend gevoel in mijn keel, en het geluid van een woest varken in mijn oor.

Ik was het zelf..!

4. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    Haha, ik word er zelf niet wakker van, dus ik heb mijn buurman even laten weten dattie me gewoon door moet laten slapen! Pfff, durft me zomaar wakker te maken!

Maar fijn om te weten dat t dan aan t zwanger zijn ligt. Hopelijk straks geen woeste varkens meer..

5. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    o dit moest ik eff delen met jullie!

heb net me kraampakket gekrgen en naast alle gebruikelijke dingen zat dit er ook in!!:$

6. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    @marijke wat tof! Zeker dure verzekering :)
    Hier nog geen pakket :(

@katalaya jij moet echt een boek schrijven of zo, lig altijd in een deuk als ik je Lees

@rest nog ff bijlezen..

7. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    Ooh, dat ziet er leuk uit. Welke zorgverzekeraar heb jij dan?

8. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @marijke: jaloers! leuk zeg, ik kreeg alleen een leuk speeldoekkie erbij...

@slapen: verschrikkelijk, maar ja, het hoort erbij. Gelukkig wil mijn beeb niet bij het circus en ligt het vooral aan mij/maagzuur dat ik niet kan slapen

net gebeld door vk. Heb zwangerschapssuiker. Heel licht slechts 0,01 verstoord, maar ja, kan natuurlijk alleen maar meer worden als ik niet oplet. Dus nu op dieet (gezonder eten bleh en voor mijn gevoel eet ik al zo gezond... komt bijna niets in wat niet gezond is, want krijg zo weinig weg... ). Krijg vanmiddag briefje met dieet en moet mezelf ook gaan prikken!! Bah... zo geen zin in, maar ja 'hoort erbij' of zo.... en wil natuurlijk ook geen tieponder uit moeten poepen straks!

9. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    @marijke, dat is nog eens een keuk pakket! Ook nog in een leuke doos.
    Ik krijg niks van mijn verzekering ondanks extra verzekering!

@katalaya, heb je die humor van je vader? Lekker opbeurend zo n tang verlossing! :D haha lol.

10. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    @whoppie, balen zeg!! Gelukkig zijn ze er optijd bij.

Over eten hebbend hier een marsepijn verslaafde dus foute tijd komt er aan. Manlief neemt vanavond zo n varkenshoofd van de v en d mee zag hem in de folder! Ohhhh zo erg.

11. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Jee zie net dat ik nu 27 weken ben....nog maar 91 dagen (of hopenlijk een dag of 7 tot 14 minder :) ) heb te gaan...
    Dat houd in te weinig uren in een dag pfff wil zoveel doen maar er komt echt te weinig uit mijn handen...
    Net wel alle babygoed van mijn dochter te voorschijn gehaald, en die man vriendlief vanavond naar beneden brengen zodat ik kan kijken wat hergebruikt kan worden, wat weg kan en wat we willen bewaren...gaat vast heerlijk opruimen van dochterlief had veel in zalm en roze..
    En ach tegenwoordig kan veel maar om straks al meteen zo'n stempel te drukken als het mannetje een leuk roze rompertje aan moet hebben is ook zo wat ha ha..

12. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Even een ego berichtje. Ik reageer van t weekend wel op alle anderen :)

Bij de gyn was alles goed, ze hebben zelfs een 3d echo gemaakt.
    Frummel zal steeds met zijn handen voor zijn gezicht. En hij kan echt goed boksen :) hihi
    Hij is ook iets groter dan gemiddeld, nu rond de 29weken.
    Ze verwachten dus een grotere baby. Maar wat wil je ook als pa bijna 2meter is en ik zelf niet de smalste ben...

Vanaaf weer gluren naar frummel en dan laten we een dvd maken! Zin in!

1minder puntje, ik heb dus toch een medische indicatie ivm mijn schildklier en de kinderarts zal frummel na de bevalling willen zien, dus waarschijnlijk moet ik daar blijven... :(
    Ben alleen vergeten te vragen waarom hij ons kindje wilt controleren dan? Het overviel me een beetje.
    Hopen dat hij voor kerst komt anders vier ik kerst in het zk.
    Fijne dag dames

13. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    mooie echo! veel plezier vanavond!

@whoppie, fijn dat de uitslag goed was alleen jammer van dat dieet!

@verzekering, heb niet een onwijs uitgebreide verzekering maar wel begin van t jaar omgezet naar een speciaal pakket die kraamzorg en ziekenhuiskosten vergoed omdat we toch goede hoop hadden zwanger te worden.

Heb menzis maar via FNV staat ook heel groot op de doos FNV dus denk dat dit een pakket is van hun samen

14. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Whoppie; balen van je suiker. Op dieet in je zwangerschap is niet leuk! Succes meis..

Flashyfly: wauw mooi beebje! Leuk zeg die 3d, wij mogen volgende week zaterdag eindelijk ;).
    Hmm dan is het indd niet vreemd dat jullie beeb voor ligt in de groei, volgende keer gewoon even vragen waarom hij dat wil. Indd hopelijk voor kerst bevallen. Hopen we allemaal wel op denk ik hihi..

Bambie; haha dat moment had ik gister.. Kraampakket kwam binnen en dacht; woow gaat ineens wel heel snel. Het is zo eind december.
    Succes met alles uitzoeken, mag ik ook nog allemaal doen. Gelukkig weten wij dat het weer een meisje is dus hier wat makkelijker..

Kat; haha heerlijk jouw humor. Och zou mijn vader precies hetzelfde kunnen doen.. Haha!

Snurken; volgens mn man snurk ik altijd maar nu nog harder haha.
    Ach ja, zolang ik er zelf niet wakker van word.
    Word wel vaak wakker van het draaien, of dan lig ik ineens op mn buik en begint het zeer te doen..

Marijke; zo hallo, gaaf kraampakket.
    Hier een soort van boxkleed of deken en ook zo'n soort knuffeltje erbij van een kikker.

Daphne; hoe gaat het nu met je en met jullie zoontje? Hopelijk alles een beetje oke. Pff heftig allemaal hoor.. Knuff

Jessy; heerlijk dat je je kleine mannetje mocht vasthouden.
    Ben benieuwd wat er uit de echo is gekomen.
    Nu dus maar even een goed werkende pil vinden, of komende tijd geen sex meer ;) ;).. Hihi!
    Wilde je nog een foto plaatsen van je mannetje, ben wel erg benieuwd...

Hier; had een heerlijke planning in gedachten toen ik op stond.
    Dochter naar kdv, mama terug naar bed en slapen...
    Maar helaas, auto kapot. Voordat ik weer thuis was van kdv, was het bijna half 11 dus ja geen zin meer om dan naar bed te gaan. Dus heerlijk uitgebreid onder de douche.. ;):D
    Toen lui op de bank, wat programma's terug gekeken en nu moet ik zo weer aan t werk.
    Pff heb zo geen zin meer om te werken, heb er gewoon de kracht bijna niet meer voor...:(
    Maar ja nog even doorzetten.
    Heb opadvies van vk een babybelt besteld, komt als het goed is vandaag binnen. Benieuwd of het wat verlichting kan geven...

Ow auto wel gemaakt gelukkig, accu was op. Gelijk maar nieuwe laten plaatsen, tsja geld zat met een tweede kind op komst en nog een hele verbouwing voor de boeg...:cool:

15. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Vandaag controle-telefoontje van het UWV gehad over mijn ziekmelding. Ze vonden het een duidelijk verhaal, en wensten me veel succes/sterkte met de rest van de zwangerschap.

*pfoei*

En ondertussen raakte ik totaal gefrustreerd dat geen enkele broek me nog past, dusss... mezelf ingesnoerd in allerlei bekken- en buikbanden, en bij de C&A een enorremuh lekkere joggingbroek maat 52 gescoord.

Ik moet 'm (nog) met veiligheidsspelden verkleinen, maar ik ben er zielsgelukkig mee! Eindelijk weer iets wat niet knelt!

16. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @whoppie, zooow...die uitslag is snel binnen. Wat balen. Is het zo strikt dat je bij 0,01 al op dieet moet? Ben trouwens wel heel benieuwd wat je waarden nu waren, want ik kan/kon op internet nergens duidelijk vinden wat de waarden nu moeten zijn bij een GTT.

Vind het nu voor mij ook wel spannend, mede omdat jij zei dat je helemaal geen symptomen had. Zou er nog het meest van balen omdat ik overgewicht heb. Je krijg dan gelijk zo'n stempeltje opgedrukt en zo'n gevoel van eigen schuld, dikke bult(hihi). Of heb je daar geen last van??

17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Mij verdachten ze een paar weken geleden ook van zwangerschapssuiker. Ik dacht ook al dat mijn leven voorbij was, en nam het mezelf kwalijk door mijn vreterijen...

Godzijdank was tijdens de 'grote' glucosetest de waarde nog wel net binnen de perken. Maar ik zie het wel als uitstel van executie..

Over 2 weken groei-echo. Gelukkig hebben we afgelopen zaterdag bij de pret-echo ook al even de maten doorgenomen, en ligt KatBeeb zoals altijd een paar dagen voor op schema, maar niets buitengewoons.

Hoop ik.

18. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Mn dochter werd met 30 weken ook al groot geschat, moest toen als suikertest een dagcurve prikken. Gewoon 3 vingerprikjes, nuchter, voor en na de lunch, was toen allemaal prima, maar had tot een ruime 9-ponder. Die dagcurve is niet meer betrouwbaar, dus nu heb ik zoiets van, had ik het dan toen soms toch? Anderzijds zijn grote kindjes wel echt een familieding bij mn man in de familie. Wordt daar geen 1 kindje geboren onder de 8 pond. *heb ik weer*

19. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    @katalaya, tip bij de v&d hebben ze huisbroeken met een omslag. Zit geen elastiek niks in en normaal gesproken zou je die "omslag" naar beneden houden maar nu tijdens zs doe ik hem omhoog. Zit heerlijk!! knelt niet af en zakt ook niet af!

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Goeie!

Deel Deze Pagina