16-31 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dreames, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @azucena Fijn dat je mannetje nog steeds veilig bij je zit! Ik hoop echt dat hij dat in ieder geval tot de 30 weken (en liever nog langer natuurlijk!) doet! Logisch dat je hoofd nu even niet naar het forum staat hoor, doe maar lekker waar je zin in hebt. Sterkte meid!

Meiden, wat spannend dat jullie kindjes in stuit liggen zeg
    .. Hoeft nog niets te betekenen natuurlijk, maar ben blij dat onze.meid van begin af aan, net als haar grote zus, al met haar hoofdje naar beneden ligt.

Zit er even helemaal doorheen. Man is al 3 dagen alleen de nachten thuis, dus sta er die 3 dagen alleen voor. Nu is dochter dus hele dagen om papa aan het roepen, wil overdag niet slapen daardoor, is dus hartstikke moe en vervelend. Man heeft deze week bijna 50 uur gemaakt en zei dat hij vandaag zou compenseren en lekker vroeg naat huis zou komen. Nu zegt ie net dat ie.om 16u naar huis gaat! Compenseren kan ik dat nou niet noemen, een uurtje na 10 overuren... Zal vast een combinatie van vermoeidheid en hormonen zijn, maar de tranen stromen nu al een uur :( En man vervolgens boos omdat hij vindt dat ik aan hem trek. Ben ik nou echt zo onredelijk?

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @sweetdreams Ik snap je heel goed hoor! Je weet dat je een groot risico loopt op een te groot kindje, dus wil je daar van te voren duidelijkheid over. Heel logisch dat je wilt dat het in de gaten gehouden wordt!

3. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @chocoladekoekje, je ben niet onredelijk en ik begrijp je heel goed. Mijn man maakt elke week sowieso 50 uur, meestal nog iets meer. Er zijn weken dat ik er prima tegen kan maar er zijn ook weken(dagen) dat ik me net een alleenstaande moeder voel. Helemaal als hij op zaterdag dan ook nog eens gaat bijklussen en dus soms wel eens 65 uur per week maakt. Soms hebben we er ook weleens ruzie over. Maar hij zegt dan altijd, scheelt dat ik het zoooo ontzettend leuk vind(sarcastisch). Ik probeer hem meestal erin te steunen omdat hij gewoon keihard werkt en we het daardoor als jong stel(23 en 24 jaar) heel goed hebben en ik lekker veel thuis kan zijn bij de kindjes.

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @sweetdreams Pff lijkt me best pittig als hij zo veel van huis is! Maar als jij daardoor thuis kan blijven weet je wel waar je het voor doet :)
    Man heeft gelukkig gewoon een 40-urencontract. Maakt meestal wel iets meer uren (7.30/8.00-17.00), maar kwam dus nu 3 avonden pas om 22u thuis. Wat ik nu vooral zwaar vind is dat dochter er zo door van de leg is. Hele dag om papa roepen/zoeken, niet willen slapen, dus heel moe en verschrikkelijk vervelend. Nachten veel wakker worden, dus ik heb ook nog eens weinig gealapen. Ben blij als het weekend aangebroken is! Hoewel doxhter nu gelukkig na veel moeite eindelijk even slaapt en ik op dit moment even nket veel behoefte heb om mijn man te zien. Het is ook nooit goed haha! Nu zelf ook maar even naar bed en hopen dat de tranen daarna weer binnen willen blijven ;)

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Tip voor geboortekaartjes: ga ook eens bij een ouderwetse drukker kijken!

Ik had op het internet al wat uitgezocht, maar de drukker om de hoek heeft exact dezelfde kaartjes als overal op het net, voor dezelfde prijs!

Dan spek ik liever de lokale middenstand, en heb nu een showboek met 'mijn' kaartje in het echt in huis.

6. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ben ook een heel uitzonderlijk persoon :p. Ik kan echt slapen en alles om me heen nog volgen. Zo weet ik dat vanmorgen manlief Bezhan naar school heeft gebracht, daarna verder is gegaan aan de babykamer en daarna beneden aan de slag is gegaan. Ben dus ook erg blij dat ik geen last heb van mijn eigen gesnurk :D. En mijn gedachte is dan, als ik dat kan, moet jij dat ook kunnen (maar vooral mij gewoon laten slapen haha).

Succes nog met je strijd voor die vervroeging van je echo. Een beetje vk helpt je daar toch wel bij. Kan me voorstellen dat het je best angstig maakt om er tijdens de bevalling achter te komen dat je weer een grote baby krijgt. Kan toch ook voor problemen zorgen.

7. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ziektewet betekent 6 weken van te voren met verlof. Zo is mij dat verteld. Of je moet dat op vrije uren zetten, maar lijkt mij dat je die dan beter na je verlof kan opnemen voor de extra tijd met die kleine. Ik denk maar zo; liever wat meer rust en minder pijn en dus 6 weken van te voren met verlof, dan zo doorgaan en dan maar afwachten hoe het na de bevalling is. Want je kan ook na de bevalling nog flink met de gebakken peren zitten van het doorduwen nu.

8. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Volgens mij gaat die 6-weken regel pas in op het moment dat je voor minimaal 50% ziek bent gemeld...?

9. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Is soms ook gewoon pittig, zeker als je kindje dan ook helemaal uit dr doen is hierdoor. Manlief hier werkt als kapper en ook in een strandtent van een vriend. Ik kan er ook vaak goed tegen dat we elkaar nog al eens mislopen, maar er zijn momenten dat ik er ook doorheen zit. Dan ruzieën we wat (lees; dan kat ik hem af) en daarna is het weer in orde. Ff mijn ei kwijt en mopperen en dan weer verder, tot in november, dan is ie weer vaker thuis en heb ik diezelfde momenten haha. Dan zie ik hem te vaak haha.

Maar ik hou wel van hem hoor ;)

10. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Hebben wij hier ook braaf gedaan. Meulenberg kan hier weer wat geld in de zak steken. Ook belangrijk dat zij blijven bestaan! En ik vind het heerlijk om die boeken door te spitten. Staan er toch ook nog best wat in die ik op internet nergens heb kunnen vinden. Die van ons bijvoorbeeld.

11. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ acuzena
    Fijn dat je ventje z´n huurcontract toch nog wel ff wil verlengen! ;)

@ werkende partner
    Ken het helaas ook maar al te goed om van ´s ochtends vroeg tot ´s avonds alleen met de kinderen te zijn, maar de andere kant van de medaille is idd wel dat ook ik alleen door m.n. de regelmatige overuren (en ook regelmatig bijklussen in het weekend) zelf niet hoef te gaan werken. Blijft een lastige situatie, met steeds schipperen tussen tijd voor het gezin en meer inkomsten...

Hier vanochtend toch maar naar de gyn. geweest ivm de toch wel vele harde, trekkende buiken. Bmm is nog mooi lang en zit nog dicht, dus voor nu gelukkig wel weer wat gerustgesteld, maar ze raadde me wel aan volgende week naar het zkh te gaan voor een CTG als de harde buiken zo heftig en frequent (´s nachts nauwelijks last, ´s ochtends gaat ook nog wel redelijk, maar vanaf begin van de middag komen ze tot ´s avonds aan toe om de 5-10 min. ) blijven komen de komende dagen, want dat de bmm nu nog prima z´n werk doet, betekent niet dat dat volgende week nog zo hoeft te zijn(als de harde buiken toch eerder (voor)weeen blijken), gaf ze me op het eind nog mee - daar gaat dan dus weer een deel van m´n gerustheid, *zucht*. ;)

12. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi dames,

@ziekmelding, volgens mij inderdaad 6 weken met zwangerschapsverlof als je enkele uren bent ziekgemeld.

@ligging: Hier een erg beweeglijke baby. Gisterochtend nog braaf met zijn hoodje omlaag en gisteravond ineens met zijn hoofdje boven :( Toevallig weten we dat omdat we dus twee echo's op 1 dag hebben gehad. Nu zal hij wel weer gedraaid zijn.

Ik wilde nog op een aantal mensen reageren maar ben het alweer vergeten :):):) Sorry

Gister met de pretecho was heel leuk! Frummel is erg druk en beweeglijk. Dat heeft een hele serie leuke foto's opgeleverd. Maar het was ook moeilijk voor de echoscopiste omdat hij niet even stil bleef voor een foto. Daarom zijn de foto's wat vlekkig. Maar niet minder mooi!
    Hij was ook echt al met zijn gezicht aan het oefenen, poeh wat kan hij boos kijken :) hahaha echt schattig!

En 13mm lang haar al!! Dat wordt vlechten of dreadlocks als hij eruit komt :D
    Hij is wel groter dan gemiddeld, kom nu uit op ruim 29weken.
    Na een half uur vond hij het genoeg en draaide hij zich permanent om. KLAAR was hij ermee.

Ik kan het echt iedereen aanraden, het is zo leuk om te zien :D
    ik vraag me wel af of iemand kan zien of het een jongen of een meisje is. Wij weten het wel, maar verder weet niemand het.
    En we zeggen altijd hij voor gemak.
    Zien jullie het?

even spammen:

13. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    @flashyfly wat een mooie foto! Op die 2 foto's kun je geen geslacht uithalen hoor.. Maar weet niet of je filmpje erbij hebt? Dan zou ik ff goed kijken ;) heb mijn 3D echo donderdag heb er super zin in!!

14. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Herkennen jullie dit?

KatBeeb schopt, draait en beweegt dat het een lieve lust is. Totdat KatMan in de buurt komt, en ook even wil voelen: doodse stilte...

Zo weet KatBeeb ook exact wanneer ik een camera in de buurt heb. Maar nu de accu van de camera opgeladen wordt, is het weer circusje spelen van binnen.

Eigenwijs ding. Neemt me schandelijk in de maling!

15. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Dat is hier het zelfde! Vriendlief heeft wel vaak warme handen als hij ze op mijn buik legt, misschien dat de kleine daardoor rustiger wordt?

Hij ziet wel vaak mijn buik bewegen (als een dolle)

@stuit hier ligt hij al vanaf week 25 in stuit...dus hoop ook dat hij draait..die december baby's doen maar waar ze zin in hebben zeg!

@kyrah zou toch deze week opgenomen worden? Staat me iets van bij dat ze met week 28 weer naar het ziekenhuis moest om te kijken of ze behandeld kon worden?

@daphne fijn dat de kleine man nog lekker blijft zitten, wel vervelend dat je nu weer plat ligt, kan me voorstellen dat je ff geen zin hebt in ándere dingen

@jessy hoe gaat het met Lucas?

@kiddyzoom, misschien inderdaad wel een leuk kado! Ga morgen eens met haar naar de speelgoed winkel, eens kijken waar haar voorkeur naar uit gaat ..

@flashfly echt toffe foto's!

@werken...mijn vriend werkt ook fulltime, en een aantal avonden per week, en hij sport ook nog een avond per week, dus ben het ook gewend om "alleenstaande" moeder te zijn, hij is in het weekend ook vaak helpen bij anderen... Ik zeg ook vaak tegen hem dat ik alleenstaande moeder met vriend ben :). Hij probeert alleen wel sinds onze dochter er is om even snel tussen 6 en 7 thuis te kunnen eten zodat hij onze dochter nog wel even ziet..sindsdien heeft ze er minder moeite mee dat papa er niet is als ze naar bed gaat...

Zo nu toch maar weer eens naar mijn bed...ben echt al sinds vanmorgen vroeg klaar wakker...vreemd hoor...maar zal vast wel ergens inkakken dit weekend :)

16. Aviya

Aviya Niet meer actief

Flashfly mooi kleintje hoor ;)

Katalaya hier is een kleine die het liefst iedereen schopt en dan pas gaat voelen (voel je zelfs door de buikwand heen dat hij met zn handjes aan t voelen is:))

WIj doen ook maar de lokale middenstand spekken, en heeft nog leukere kaartjes ook en goedkoop (zelfde kaartje 180 euro;) internet bij hun 65 inclusief opmaak en alles er op en er aan...)

Partner die zie ik pas in november weer, die is aan t werk in t buitenland, al is dat hij terug komt EN thuis mag werken vervroegd naar eind oktober, dus dan heb ik hem tot eind februari heeerlijk thuis (met werk tussendoor) dus mag nog even "alleenstaande" mama zijn:D

17. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    @alleenstaand hier ook vaak en straks word t nog erger als die kleine eris maarja scheel ten eerste in kinderopvang en t hoeft niet naar mijn schoonouders (gnagna) dus dan heb ik het er voor over!

@flashy wauww gaaf hoor en dat haar!

@daphne goed zo kom op je gaat richting de 30

@jessy hoe is het bij jou? ben erg benieuwd naar je ventje

@ ventje hierzo ook dan is hij onwijs bezig en dan leg ik of manlief hand erop en dan ist klaar ook zo met de camera.. beetje cameraschuw!!!

18. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    met lucas gaat het niet zo goed hij ligt nu op de high ic ipv de medium ic.
    met mij gaat het ook niet zo goed maar dat is op dit moment niet zo belangrijk als het met me mannetje maar goed komt

19. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Och Jessy toch... Ik duim voor jullie.

20. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heyyy dames...

Tijdje niet online door om verschillende reden.. Maar zie gewoon dat jessyd al is bevallen! Gefeliciteerd met je zoon!! Hoe is het nu met jou en je zoon??? Hoop dat alles goed met jullie gaat!

@daphne hoe is het met jou?? heb geloof ik iets van 10 paginas terug gelezen... Maar beebje zit nog veilig bij je begreep ik??

@ hier: Sins afgelopen woensdag weer opgenomen met een torenhoge hartslag... die is nu redelijk gekalmeerd!(rond de 135-140) Het plan is nu per week te gaan bekijken...elke week een hartecho en de ingreep zolang mogelijk uitstellen ivm de baby... Begrijpelijk maar voor mij geen doen... Mag lettelijk helemaal niks meer!! maatschappelijk werk is nu ingeschakeld vanuit het ziekenhuis zodat ik hulp in de huishouding kreeg en met de kids want dat kan ik niet meer aan... Als ze de ingreep lang genoeg kunnen uitstellen krijg ik eerst een keizersnede... maar goed dan moet me hartslag niet weer zo hoog worden dat ik er letterlijk ziek van ben... en voor de kleine moet het haalbaar zijn...

Op het moment gaat het goed.. hartslag is 30-35 slagen gezakt en kom hier echt aan me rust al ben ik liever thuis... Maandag word verder gekeken... hoop dat ik dan naar huis mag met hulp!

Ik zal vanavond eens een poging doen alles terug te lezen!

Deel Deze Pagina