@ingrid, misschien moet je eens kijken naar Steven Pont. Hij geeft altijd antwoorden op opvoedkundige vragen in de Mama. Vind zijn opmerkingen op adviezen lekker nuchter en helder. Volgens mij heeft hij ook een boek geschreven.
Dank dames! Ik denk dat ik het boek van Daphne D. sowieso gewoon bestel, en ik ga eens naar Steven Pont kijken voor ML. @aappie, goed punt, ik zet het in mijn geboorteplan!
Bedenk wel dat je het dan niet op je borst mag houden. Bij mij mocht ML onze dochter buidelen en hij vond dat geweldig en erg belangrijk voor de 1e hechting.
Zo, zit weer eens even achter de laptop, en kan weer wat uitgebreider reageren! Jessy: Wat een spannende tijden zeg!! Goed om te lezen dat het met Lucas weer wat beter gaat! Baal om te lezen dat het met jou nog steeds minder gaat, pas je goed op jezelf! Aappie: Jij bevind je ook in een hele slechte film, of niet? Goed dat je afstand hebt genomen, en heel fijn dat manlief zo achter je staat! Testament: Hebben wij ook nog niet! Zullen we ook nog eens overna moeten denken! Erkenning is wel geregeld, en de papieren voor gezag liggen al klaar!! Geboorteplan: Maken jullie die allemaal? Bambie: Rustig aan!! Hoop dat het vandaag wat beter gaat! Nathalie: Je rekent op het een, hoor je het ander! Zou je als het zou kunnen wel normaal willen bevallen, kan me zo goed voorstellen dat je je helemaal op die keizersnede hebt ingesteld!? Katalaya: Hihahahaihai! Die beeldspraak van jou, ik vind het heerlijk! Lig steeds in een deuk! Nog leuke kleertjes kunnen scoren gister? Mamavanbas: Leuk behang, en mooie echo!! Ingrid: Ik heb dit boek! Ongeveer 600 pagina's van kinderwens tot en met kraamtijd! Heb het natuurlijk ook niet helemaal gelezen, maar af en toe pak ik er wat dingetjes uit! VK: Gister weer op controle geweest! Ons kleine man groeit goed, ze kon helaas nog net niet voelen hoe hij ligt! Helaas ook nog steeds harde buiken, en moest me er maar bij neer leggen, dat ik de duur van mijn zwangerschap, niet meer aan het werk kom! Afgelopen vrijdag bloed laten prikken voor Rhesus en Glucose, maar was nog geen uitslag van binnen gisteravond! Zouden ze vandaag over bellen, dus ben benieuwd! Harde buiken: Geven mensen jullie ook wel eens het idee dat je zeurt? De ene zegt: Oh joh, dat had ik ook! De ander zegt: Nou, dat heb ik nooit gehad! En hoor zelfs: Dat hoort er toch gewoon bij! Word er nu ook gewoon boos om, elke keer weer uit te moeten leggen: Ik voel me niet ziek, ik wil van alles, maar mijn lijf wil niet mee!! Gisteravond zei zelfs mijn moeder: Zei van de week tegen iemand: Nou ze kan ook heeeeel goeed zitten hoor!! Ben heeeel boos geworden, en heb haar even goed laten weten dat ik het niet leuk vind dat er zo over je gepraat word! Zelfs door je eigen moeder!! Ze schrok ervan!!!
@jessy fijn dat ze weten wat er met je mannetje was en dat het weer iets beter gaat! Dikke knuffel voor jou en dat jij jezelf ook snel beter mag voelen!! @ geboorteplan had wel een idee en vast wat dingen op papier gezet wat ik wou.. Maarja nu eerst maar eens uitzoeken wat voor bevalling het gaat worden.. En anders maar 2 maken.. 1 voor gewoon en 1 voor keizersnede. @liefdeis ik zou liever normaal willen bevallen als keizersnede maar had me helemaal ingesteld op de keizersnede dat ik het nu niet meer weet.. Ook meer omdat ik steeds meer te weten ben gekomen en verhalen heb gelezen over mijn afwijking weet ik niet of normaal bevallen wel z'n succes is.. Tis al pijnlijk laat staan als de doorgang nog de helft zo smal is als normaal Weet niet hoeveel een mens kan rekken haha.. Dus denk dat ik gewoon ga zeggen dat ik zowiezo keizersnede wil dan weet ik waar ik aan toe ben.. En kindje ligt nu al in stuit en zal waarschijnlijk ook zo blijven dus komt goed ga het gewoon ff goed nazoeken! @katalaya jij kunt ook mooi praten haha.. Nog iets leuks gevonden? @mamavanbas leuk behang en lieve foto! Ik heb donderdag 3D echo zo benieuwd! @Ingrid ik heb een boek liggen buikgevoel en babypraat van risa green is meer een roman met humor over een jonge aanstaande moeder uit l.a. Heel leuk boek om te lezen! @hier een babyplakboek gekocht om alle echo foto's wekelijks buik foto's enzo te gaan plaatsen en dingen erbij schrijven weer leuke bezigheid als je thuis zit
Harde buiken: Geven mensen jullie ook wel eens het idee dat je zeurt? De ene zegt: Oh joh, dat had ik ook! De ander zegt: Nou, dat heb ik nooit gehad! En hoor zelfs: Dat hoort er toch gewoon bij! Word er nu ook gewoon boos om, elke keer weer uit te moeten leggen: Ik voel me niet ziek, ik wil van alles, maar mijn lijf wil niet mee!! Gisteravond zei zelfs mijn moeder: Zei van de week tegen iemand: Nou ze kan ook heeeeel goeed zitten hoor!! Ben heeeel boos geworden, en heb haar even goed laten weten dat ik het niet leuk vind dat er zo over je gepraat word! Zelfs door je eigen moeder!! Ze schrok ervan!!! Hier ook zo ! lees het stukje van mijn schoonoma maar ik ben nu toch de 28 weken gepasseerd dus of hij nou maar kan komen want het zal vast wel meevallen hoe ik me dagelijks voel! grrrr
@commentaar van andere mensen; HIER OOK ZO! Met name mijn eigen moeder heeft er een handje van: - "ik snap niet dat jij zo moe bent, ik was pas moe in de laatste 4 weken" - "ik snap niet dat jij in het weekend smiddags slaapt, ik ging gewoon na het eten een kwartier de krant lezen op de bank en dan ging het weer" - "ik snap niet dat jij iedere dag 12 km van en naar je werk fietsen lastig vindt, ik fietste nog tot op de dag van de bevalling" Alsof ik het zo leuk vindt om moe te zijn, 's middags te moeten slapen, mijn man in zijn eentje moet laten klussen en puffend op de fiets zit!!!
Ow ja dat herken ik ook. Gelukkig zeggen ze het niet persoonlijk tegen me of niet over mij en heeft iedereen begrip voor me. Iedereen zegt gelukkig, goed naar je lichaam luisteren en op tijd rusten etc. Maar ondertussen praten ze wel va. dat had ik helemaal niet. Nergens last van gehad blah blah.. En dan voel je je echt zo van, ben ik dan echt een zeur dat ik wel overal last van heb?! Familie van m'n man is ook eind december zwanger. Werkt nog 4 dagen met kinderen, klein buikje te zien, sport nog, doet alles nog en heeft nog een zoontje van net 1. Ook niet leuk om haar nog zo beZigte zien en ik ben al moe als ik aan het huis poetsen denk.. Iedereen zegt zo mooi, elk lichaam en elke zwangerschap is anders maar je voelt je dan echt niet altijd prettig en denkt het liefst was het al maar 2013 ! Maar ben wel blij te lezen hier dat ik zeker niet de enige ben. En het eigenlijk nog heel goed heb. Kan nog redelijk veel, werk nog 3 halve dagen etc.
Ik herken het ook. Precies hoe Zazz het beschrijft. Maar ik ben zo blij dat ik niet meer werk. Al zou ik het willen, het KAN echt niet. De ene dag gaat beter dan de andere, maar gemiddeld heb ik een conditie van diep onder nul. Vandaag alleen even - met de auto - naar de Appie geweest hier in de buurt: ik was helemaal kapot en leeg...
ligt eraan hoe het ziekenhuis staat gecertificeerd, hier in het lumc doen ze dat om de borstvoeding en moeder kind band zo optimaal te krijgen. hebben een borstvoedingscertificaat
Even weer een updateje vanuit hier . Heb geen puf om echt vaak te reageren, maar lees wel alles mee op m'n telefoon hoor. Het rommelt hier nog steeds veel en ik ben ondertussen doodmoe van elke paar minuten een harde buik . Voel me helemaal niet meer lekker. Of er iets veranderd is aan de bmh/ontsluiting weet ik niet, want ze meten hier toch helemaal niks. Mag vanaf vandaag weer in een keer 3x 15 minuten lopen, dikke neus. Eerst maar eens een kwartier geen harde buik, dan kijken we wel verder. Ik ga nu maar gewoon m'n eigen gevoel achterna, want hier zeggen ze toch elke dag iets anders. (Ik ben het ondertussen kótsbeu, als ze me hier zo nodig willen houden, zorg er dan voor dat ik hier lig met nut.. Thuis kan ik ook de hele dag in bed liggen.) Ik denk dat ik voorlopig nog niet thuis ben, want kleine man vind het weer leuk om te vervelen. Die heeft de laatste dagen weer meer dipjes. (En ik maak me steeds meer zorgen.) Toch nog twee positieve puntjes ; bijna 29 weken (en dat is alweer bijna 30!) & m'n infuus is eruit (wel noodgedwongen, begon te ontsteken).
Daphne bijna 30 weken, dat is al positief! gaat het weer een beetje met die ontsteking? Hier zeggen ze niets over de zwangerschap meer, sinds ik aangegeven heb dat ze negatief commentaar ergens anders in kunnen steken, zij zijn niet mij en ik niet hun. basta. En commentaar dat ik zoveel aan ben gekomen... mag dit nu afdoen als extreem veel vocht vasthouden en (gelukkig) niet als vet, als ik bevallen ben kan ik er op rekenen weer binnen 2 weken bijna 30 kilo verloren te zijn. Qua eten kan het niet aan liggen, heb het verplicht bij moeten houden: - smorgens 1 boterham - smiddags 1 boterham - savonds 1 keer opscheppen en dat is 2 eetlepels aardappels 2 eetlepels groente en fruit als toetje tussendoor 1 appel met water crackers drinken water thee en af en toe in het weekend een glas cola Owh en vergeet die **** vitamine en mineralen tabletten niet, verplicht Dus daar kon het al niet aan liggen *zucht* mocht alleen niet minder gaan eten. pff ben het zo zat om aan mensen uit te gaan leggen hoe weinig ik eet en dat dit door mn verleden komt dat ik nu zo veel aankom en dat dit vocht is... pfff ben er klaar mee, vandaar dat ik daar dus hard tegen aan heb geschop op commentaar dan. Kindje heeft al een groeispurt gehad en is weer voor gaan liggen op schema, dus mag er nu zelfs al rekening meehouden dat kindje meer als 9 pond wordt als ik het red tot 38 weken... gelukkig heb ik een soepele buik wat stria voorkomt. Zal blij zijn als die ks is geweest en dan 6 weken later weer mag gaan sporten en doen zodat ik dit keer sneller als 2 jaar weer in 34 kan, al moet ik daar mn oude leefpatroon weer voor oppakken. En extreem gaan bodybuilden en doen, want ik ga op t moment dus over mn nek van mn lichaam heb de mijlpaal van mn tweede dochter al voorbij gestreefd qua gewicht, en mag dus niet afvallen. Harde buiken en steken en weeen zijn hier ook aan de orde van de dag, maar zolang er geen bloed verlies is en de kleine goed bewegelijk is, mag er thuisgebleven worden (dus maar rustig aandoen en veel bedrust, grrr van een actief persoon naar een niks mag meer persoon) Waar je aan denkt overigens terwijl je hoort te "genieten" van je zwangerschap, sorry meiden *klaagmodus uit* Sterkte voor alle meiden en doe rustig aan!
ben opgenomen in goed overleg (tussen de arts en mijn man) als het goed is dit keer niet langer dan 2 dagen
Sterkte meid, even dit keer aan jezelf denken, als jij niet goed bent, hoe kan je dan voor je kleintjes zorgen! Dus goed bijtanken nu!
hoi dames hier net ook even schrikken. had ineens bloedverlies, alleen bij het afvegen. vk is langs geweest en hun protocol is dat iedereen met bloedverlies even naar het ziekenhuis gaat. dus dat ga ik zo maar doen, moet even wachten op vriendlief die is onderweg naar huis. ze verwacht geen rare dingen is puur voor de zekerheid en mij geruststelling. ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren en hoe lang het duurt. pfffff ik hou jullie op de hoogte.
Zo is weer lekker gekletst vandaag zeg!! @jessy, sterkte hopelijk knap je snel een beetje op! En dijn dat ze weten wat er was met je mannetje! @smurfin, spannend! Hopelijk valt het inderdaat mee! Succes zo. @daphne, je lekker rustig houden hoor jij voelt je lichaam het beste. @alle harde buiken meiden, denk aan je zelf!! Hier morgen weer naar de gyn. Krijgen weer een groei echo om te kijken of het buikje van de baby goed mee komt deze liep 3 weken geleden achter. Dus hier hopen op een goede echo morgen. Krijgen ook de uitslag van het rhesus onderzoek dus misschien een prik we wachten af.
@jessy sterkte meis het zal inderdaad even beter zijn voor je ff lekker bijtanken en weer je laten verzorgen door de verpleeging @smurfin spannend maar het zal vast goed zijn!