OOO Make my day tnt post!! Zo gaaf van mijn peetouders een doomoo seat en swing gekregen helemaal happy!! http://www.doomoo.nl/media/catalog/product/cache/13/image/800x600/a63765d088b1efbdcaf69cf2af166d56/s/h/sh1_1-klein.jpg
Ja, prima. Zou dat zelf ook wel willen maar dan ben je elke dag aan het wassen en strijken en daar bedank ik voor. Maar die babykleertjes met spuug en poepvlekken laat ik niet zo lang liggen hoor, dan krijg je het er met geen mogelijkheid meer uit. @Aappie, wat een mooi cadeau zeg.
Leuk dat jullie het over de kleertjes hebben, ML is errug terughoudend en vindt alles zonde. We hebben er zelf voor gekozen het geslacht niet te willen weten waardoor het shoppen voor kleertjes echt moeilijk is. Omdat het allemaal vrij saai is, willen we niet teveel kopen. Tot nu toe: - 2 pyama's - 2 setjes maat 50 - 4 setjes maat 56 - 3 rompers maat 50 - 2 rompers maat 56 - 2 rompers maat 62 Er moeten echt nog wat rompertjes bij en eigenlijk ook nog wel wat pakjes in maat 56 en 1 in 62 (je weet maar nooit) maar gelukkig komt Sinterklaas nog. Daarbij heb ik een overslag tik. Zowel voor pakjes als rompers; zit er geen overslag in dan wil ik het niet. ML vindt me maar dwangmatig en grote onzin, maar ik denk echt dat dit het makkelijkst is. Resultaat; alles wat we tot nu toe gekocht hebben bevat overslag
Zo weer terug van de vk, zijn weer goedgekeurd. Suiker was goed en me bloeddruk blijft thnk god ook goed dit keer! Het mannetje wou alleen weer niet meewerken met de doptone, ernaar schoppen en vluchten zodat ze hem steeds opnieuw moest zoeken! haha elke keer hetzelfde met hem! @sweetdreams, de kleertjes met spuug en ontlastingvlekken gaan hier in een emmer biotex of groene zeep en dan krijg je het er nog prima uit na een paar dagen.
Ik heb nu eerst maar eens alles maat 50/56 uitgezocht en voor het grijpen in de kast gelegd. Ik schat 20 rompertjes, 15 shirtjes, 15 broekjes, 2 pyamatjes, één broekpakje en een übersnoezig gewatteerd jasje. (Wat er over is - ongeveer 30 stuks van alles wat - ga ik doneren.) Maat 62 ligt uitgewassen in een propvolle verhuisdoos onderin de kast. Die zoek ik wel uit wanneer KatBeeb daar aan toe is. Dan kan ik hopelijk ook iets beter inschatten wat handig spul is en wat niet. Maar na een uurtje staand dit werk doen, zegt mijn lichaam 'HO', en moet ik echt weer een uurtje op de bank bijkomen...
hoi dames ik kreeg steeds meer kleine klachten waardoor ze besloten hebben me te houden, en te starten met weeenremmers. harde buiken kon ik moeilijk aangeven, daar ik altijd al last had van mijn darrmen ook voor mijn zwangerschap, waarbij ik geregeld opgezette buiken heb, dus voor mij voelt het niet vreemd en hang dat gevoel niet aan een harde buik. maar blijkt dus toch zo te zijn. kreeg gister 2 maal weeenremmers maar moest vanmorgen toch nog de derde. baarmoedermond was goed en heb geen bloedverlies meer. ook kindje groeit goed. mag nog niet naar huis. misschien morgen en mag dan 2 weken niet werken.
@IngridE, herkenbaar van dat saaier shoppen. Hier dus ook van de vorige keer allemaal witte/wit-grijze/wit-beige pakjes. Zodra er toen een meisje uit kwam kwam zuslief met roze pakjes en rompers aanzetten van haar dochtertje waardoor ze haar eigen pakjes bijna niet aan heeft gehad. Was zo blij met mn dochter. haha. En wat dat overslag betreft, echt hartstikke slim hoor! Wat ik straks al zei, je krijg toch vaak wat lievelingskleertjes die je weer pak zodra ze in de kast leggen, dat was bij mij zo bij de overslag-kleertjes/rompers. Het is veel fijner om zo'n kleintje in een pakje te kunnen leggen ipv te moeten hijsen over het hoofdje enz.
Krijg net van de kraamzorg een folder over babymassage cursus binnen, iemand die dit gaat doen/ervaring mee heeft? Over 2 weken begint voor mij iig de zwangerschapsgym!
Even een snelle reactie op de babymassage: Doen! Ik heb het gedaan met mijn dochter en masseer haar nu nog steeds regelmatig. Ze was een hele prikkelbare baby, maar werd van masseren heel rustig (en ik ook) en viel daarna heerlijk in mijn armen in slaap. Echt een aanrader!
kan even niet teruglezen via de telefoon dus morgen even doen als ik weer thuis ben. mag morgen naarhuis op de voorwaarde dat ik een hulp in huis krijg. ze hebben me opgenomen omdat ik uitgeput was en volgends hun slecht at. nu is eten bij mij altijd al een probleem geweest dus dat was niet echt iets nieuws
Wow wat veel geschreven weer. Paar dingen onthouden.. @smurfin: hopelijk mag je snel naar huis en dan lekker rustig aan gaan doen.. @jessy: als je morgen thuis bent, dan ook hulp aanvaarden. Goed voor jezelf zorgen hoor! @daphne: kan me voorstellen dat je baalt en vooral als ze voor je gevoel niets in de gaten houden... Ik ben ziek thuis, dus lees af en toe mee, maar reageren gaat nu echt niet zo goed... ben echt te beroerd. Hopelijk is het vrijdag beter. Dan hebben we vriendenweekend en ik ben medeorganisator... Gister weer te horen gekregen dat er weer een zwanger is in de groep. Zijn er nu al vijf en eentje is net bevallen... Iedereen die het nodig heeft, een digiknuf.
@vluchtkoffer ik doe dat denk vanaf week 30, omdat die waarschijnlijk te vroeg komt.. Maar anders zou ik week 34 ofzo dan vanaf het officiële verlof @ziekenhuis en thuis zittende zieke meiden sterkte! En beterschap let goed op jezelf en kleintjes! @kleine wasjes draaien, die mini wasjes telkens lijkt me ook niks maja vieze kleertjes laten liggen ook niet dit is eerste kindje voor mij dus kijk wel wat ik straks doe haha @kleding ik heb niet zoveel setjes hierzo hoor weet niet of jongen of meisje is dus die uni setjes wel beu heb nu 3 leuke in maat 50 en 3 in 56 heb wel genoeg rompers alles maat 50 en 56 maatjes groter koop ik wel als die er is kan ik gericht shoppen en als die te vroeg komt zal die groter toch nog niet passen dus tijd genoeg om daarna te doen! Wie weet moet ik wel nog kleiner halen maar vond zonde als ik dadelijk vanalles heb en past niet eens dus heb alleen voor zekerheid een klein rompertje gehaald. in coveuse hebben ze volgens mij alleen luier aan toch? En anders lang leve internetshoppen of stuur me moeder wel ff naar de winkel haha ik zie het wel zal heus goed komen!
@vluchttas die voor mezelf staat al klaar met alleen een knuffellapje voor de kleine erin, heb daar een aantal weken mee geslapen mocht die eerder komen krijgen ze toch geen kleertjes aan... @jessy goed dat er nu hulp komt bij jullie is niet niks 2 kindjes in 9 maanden tijd en de stress van het zh! @wasjes hier is alles gewassen wat ik nu nog krijg kan wel ff wachten tot de kleine er is en dan meedraaien @smurfin heel veel sterkte Ben vandaag met moeders illegaal wezen kijken in de kerstshow van de intra in de rolstoel pff drama ding(zij werkt daar dus ff een sneak previeuw) WAUW ik ga zaterdag als die echt open is terug ze hebben zulke gave lichtblauwe ballen ben helemaal in love... wil die zeker hebben staat ook gelijk leuk als geboorte versiering! Vond het vandaag echt een ...dag bah iedereen in de stad (hier zijn de 3okt feesten in volle gang) en waar zit ik thuis. durfde het niet aan om met de rolstoel de menigte in te gaang helaas. Gelukkig kwam moeders net met een zak oliebollen en zuurstok en een schuine nougat met chocola hmmm Nu ff lekker op de bank met een dienblad vol dokter tinus kijken en dan optijd naar bed morgen bloedprikken en naar de pshycholoog ben benieuwd
Even een ego berichtje.... Bah ik heb de griep! Inclusief alles hoesten spierpijn koorts.. Dat zal de hele week er alwel in gezeten hebben, voelde me de hele week al niet lekker..maar het komt zo niet uit! Mijn dochter is vandaag jarig, en we vieren het zaterdag, dus moet alle boodschappen nog doen, en de gezellige gastvrouw uithangen.. Vriendlief heeft nogal extreem last van ego deze week..kan mijn dochter niet naar school brengen...geen tijd zegt hij, kan geen boodschappen doen of koken want dat lukt hem niet...en is de afgelopen avonden elke keer naar vrienden want hij moet aan zijn ontspanning denken bah! Van de week maar eens een goed gesprek aangaan hierover...voel me nu wel echt een "alleenstaande" moeder zo...doorlopen terwijl ik me zo beroerd voel..
Meis meteen met hem uit gaan praten, want je begint je nu al te ergeren, en dat hij je dochter niet naar school kan brengen... zegt hij dat ook als jullie kleine er is? (begrijp dat dochterlief niet "biologish" van hem is?) beetje kortzichtig dit van hem. Lekker even spuien meis, en dat hij wel naar vrienden kan vind ik het meest kortzichtige van hem, zeker als hij weet dat je ziek bent, hij kan wel naar zulke toe maar niet iets voor jou of je dochter doen, terwijl je zwanger bent, hij heeft toch ook gekozen voor jou dochter, tenminste als hij voor jou gekozen heeft, krijgt hij je meis er gratis en voor niks bij, dat wist hij van te voren, hij is nu samen met jou zwanger, dus kan hij ook zijn verantwoordelijkheid pakken jegens jouw meis, of ben je een rolleman? dan vinden mannen altijd dat de vrouwen het onderling maar moeten regelen. zwanger en voor de kids zorgen is dan echt een vrouwending. Anyway gaan uitpraten vandaag nog meis, anders trek je het ook niet meer qua zwangerschap en dat kan je al niet gebruiken op dit moment, en ook meteen confronteren (als je vermoedens hebt) of hij een ander heeft (sorry dat ik hier over begin, maar hier is er eentje alweer vreemd gegaan terwijl zijn vrouw zwanger was) Hoop voor jou dat hij gewoon zijn papa to be dip heeft, en hij nu echt gaat beseffen dat hij papa wordt. Sterkte en dikke knuff en sorry voor mn horror tussen door, maar hormonen werken op t moment een beetje klote mee, sorry als het verkeerd overkomt
Onze ergste nachtmerrie is uitgekomen (naja goed, er zijn natuurlijk TIG ergere dingen in de wereld, maar nu balen we ff heel erg). Vrienden van ons hebben vandaag hun zoon gekregen en waar we al bang voor waren; ze hebben 'onze' jongensnaam gekozen. We liepen wel een risico, de naam staat in de Top 20 van meest populaire namen, maar toch... We overwegen nu alsnog de naam t gebruiken mochten we een zoon krijgen, we zien hen ongeveer 4x per jaar, en dit te bespreken op kraamvisite... Aghr, je wil zo graag orgineel zijn! @vluchttas, pas met 34 weken (wanneer ik met verlof ben), het is al spannend genoeg.
Shit, Ingrid! Da's balen! KatMan en ik hebben wel vaker tegen elkaar gezegd dat we blij zijn dat we de eerste in onze baby-boom-omgeving zijn, juist om dit soort dingen te voorkomen. Ik zou het inderdaad gewoon bespreken. Mijn maatstaf zou zijn in hoeverre de kindjes met elkaar opgroeien, maar bij 4x per jaar valt dat redelijk mee. 'Onze' jongensnaam komt tot zover alleen voor bij een (inmiddels oud-)collega. Zelfs daar moest ik me echt even overheen zetten. 'Onze' meisjesnaam komt voor in mijn ex-schoonfamilie, waar ik geen contact meer mee heb. Maar toch... Ik vond ook de naam van mijn buurmeisje echt heel mooi, maar dat schurkt toch tegen een grens aan... ook al is zij al in de tienerleeftijd, ik zocht dan toch naar een iets andere schrijfwijze of variant...
@namen dat is vervelend! Maar als je elkaar niet zo vaak ziet waarom niet de naam aanhouden toch..? Ik heb hier ook geluk dat ik eerste ben die zwanger is.. Mijn zus is maand na mij uitgerekend en houden ook van dezelfde namen dus om dan dezelfde naam te hebben haha dus ze is reserve namen aan het bedenken.. Maar wel vervelend als dat voor jou ook echt de naam was! Hier vanmorgen oproep gemist van het UWV lag nog te slapen haha dus zullen straks wel terugbellen benieuwd wat ze vragen en zeggen.. @bambie sterkte met je man hopelijk doet een goed gesprek veel goed!
Dank jullie voor de lieve reacties Mijn dochter is wel van mijn vriend (hij is dus de biologische papa) maar heeft van haar zwangerschap weinig meegemaakt, zijn moeder overleed en vier dagen na de begravenis kwam ik er achter dat ik zwanger was, we hadden ook nét een huis gekocht en gingen verbouwen, dat was allemaal een beetje teveel voor hem, maar hij ging gewoon door, nu lijkt het alsof het allemaal terug komt bij hem, misschien getriggerd door deze zwangerschap, maar inplaats van erover te praten trekt hij zich dus extreem terug....en komt daardoor erg egoïstisch over (is hij nu natuurlijk ook) dus ik zie wél enige uitleg. Maar kan er niéts méé.. En ik ben inderdaad wel de regelneef binnen onze relatie, hij doet de belangrijke financiële dingen en ik doe de rest alleen....maar dat wordt met 2 kinderen en een fulltime baan en huishouden wel een beetje véél...lichamenlijk kan ik dit ook niet aan ben ik bang (heb natuurlijk al 2x kanker gehad met alle bijkomende operatie's) En nu met ook nog eens de griep hebben ben ik er ff klaar mee.. Zo uitgeklaagd *klaag modus off*