16-31 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dreames, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    ik wil fles voeding gaan geven. en heb de voorkeur voor de flessen van dr brown.

nu stond er bij de brede hals dat deze vaak gebruikt worden na borstvoeding, maar aangezien ik meteen flesvoeding ga geven dacht ik dan moet ik de smalle hals (smalle fles) gewoon nemen.

nou staat er in het boekje van het ziekenhuis over flesvoeding dat je een fles met brede hals moet nemen om het zo natuurlijk mogelijk te lijken.

wat is jullie ervaring, mening of kennis??

2. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    zou er dus opneer komen dat ik 15 januari weer moet werken :(

flessen is per kind anders (tenminste bij mijn kinderen)

3. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Bespreek dit ook rustig met je huidige leidinggevende. Zij hebben je ook vast liever terug wanneer je het weer aan kan. Het moet met Lucas natuurlijk ook goed gaan en hetzelfde geldt voor jou. De tijd die je nu achter de rug hebt (ook met Anna dr geschiedenis) en de tijd die je nu nog tegemoet gaat zullen er ook echt wel inhakken. Dat zal je baas ook echt wel snappen. Zeker nu het met je man ook "mis" is. Jouw gezin is nu prioriteit en dat zal voorlopig echt nog wel zo blijven! Eerst jullie, dan de rest! XXX

4. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    ja het lijkt erop neer te komen dat je inderdaad maar 16 weken hebt,

maar als je nu al aan blijft geven bij vk en artsen dat je psychisch erdoorheen zit dan komt de ziektewet door je zwangerschap/bevalling volgens mij en krijgt je baas gewoon doorbetaald als ziekte door bevalling.

5. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Wij hadden voor onze zoon die van BFree, zijn zo'n beetje dezelfde als die van dr Brown. Wij hebben gelijk die brede hals genomen en dat werkte perfect, ben sowieso helemaal blij met die fles. Maar het is verschillend van kind tot kind. Bij deze beginnen we met Avent omdat we daar een starterspakket van hebben gekregen van familie. Als het daarmee niet lukt gaan we weer naar de BFree flessen.

6. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Owgodja!!! Of in zijn kleren alsnog die lucht meenemen de kamer in! Ik wil KatMan verplichten om na het schijten via buitenom en achterom weer binnen te komen. Is dat raar?

:(:)

7. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Jessy
    Leest idd alsof je 16 weken vanaf de dag na de geboorte hebt, maar las ook over ziektewet daarna, dus zou idd nù al goed aangeven dat het echt niet goed met je gaat en kijken of je na die 16 weken dan nog even door kunt in de ziektewet.

@ huishouden
    Wat boffen de meeste hier zeg, als ik dat zo lees!
    Ben al nooit zo´n huishoudtype, maar nu doe ik ook al sinds een paar maanden echt alleen het hoogstnodige (en er is de laatste tijd zelfs steeds minder ´echt hoognodig´). Trek het naast de zorg voor de kinderen gewoon niet meer en hoewel hub echt wel z´n best doet me te helpen, blijft het bij hem bij regelmatig koken, keuken opruimen, afen toe afval wegbrengen en de kinderen naar bed brengen. Andere dingen kan ik hem wel vragen, maar daar komt alleen maar gemopper/ruize van (´ik moet altijd alles alleen doen´ etc.) en daarzit ik zeker nu ook niet bepaald op te wachten. Was ophangen/afhalen en stofzuigen kan ik hem heel af en toe nog wel eens vragen, maar dingen als w.c. schoonmaken e.d. hoef ik echt niet mee aan te komen. :(

@ flessen
    Gebruik nu al 6 jaar A.vent en ben daarmeer als tevreden mee/over. Spenen uit het zkh (N.uk of B.ibi ofzo geloof ik) vind ik echt niets, maar is maar net wat het kind en wat jezelf als ouder prettig vindt.

8. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Goede tip! Dank je wel, heb net al een bestelling gedaan :D

9. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Hier ook ff foto van ons kamertje. Nog niet helemaal af..... maar je snapt t idee. Komt achter t bed nog een boom tegen de muur in oranje/groen/bruin... en gordijnen in zelfde stof als waskussen, lamp en dekbed...

10. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    en nog een btje kamer....

11. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    @whoppie leuk!!
    @flessen ik heb hier 1 difrax en de rest avent flessen ik ben nog niet uit over bv of fv ik neem ze ook mee naar het zh omdat ik als ik voor fv ga hij gelijk aan zijn eigen fles went en niet zo eentje van het zh geldt ook voor voeding ik ga (als he als) gewoon kruidvatvoeding geven heb het is zitten vergelijken met nutrilon zit gewoon praktisch het zelfde in en t scheelt dik 4 euro per pak.. dus die gaat ook mee nr het zh

12. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Helemaal niet raar, en liefst bij de poort in de tuin zo'n Brise op sensor hangen. Kan die sterke lucht met de afstand naar binnen weer tot een normale aangename geur komen.

Ochtendkus, zelfs op de wang; moet dat nu met die rattenadem? Voorheen niet zoveel problemen mee, gezicht wordt toch weer gewassen.

En dat woeste zwijn? Heb ik ook naast me, ben er zelf ook een in de nacht, maar ik heb een excuus, hij doet het altijd!

Voor de rest wil ik echt niet zonder hem hoor, ik hou heus van hem :p, maar zolang ik niet bevallen ben en mijn hormonen niet op zijn plek zitten, graag even die rare dingen op een stop zetten.

13. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Slapen met een voedingskussen in bed: doet ook uitstekend dienst als soort van buffer...!

14. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lekker geklets weer meiden!
    Hier een super druk maar wel leuk weekend achter de rug!

@jessy, het zit jullie echt niet mee! Sterkte en hopelijk snel betere tijden.

@huishouden, lukt hier nog aardig. Verdeel het wel over de dagen en het word wel wat minder gedaan als anders.

@kamertjes, zag erg leuke kamertjes langs komen! Raar idee dat daar straks de babytjes in liggen.

@flessen vorige keer hadden we difrax beviel goed. Beginnen nu weer eerst met borstvoeding en daarna zien we wel zat ook nog iets in die baby dozen.

Hier verder alles goed merk wel dat de moeheid echt gaat toe slaan! Maarja nog 4 weken tot verlof zijn echt aan het aftellen! Vanmiddag voor mijn werk naar apeldoorn. 1 1/2 uur rijden heen en weer 1 1/2 uur terug voor 2 1/2 uur daar pffff hoe verzinnen ze het. En dan nog geen files mee gerekend.

15. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    jemig dames lig in een deuk hier! zie het allemaal al helemaal voor me!

@jkuil, succes vandaag!

@flessen, bij zl avent gebruikt en ga ik nu weer gebruiken

brutale vraag, hoe ist met libido??? hier is ie totaal verdwenen al een paar weken en denk ook maar niet dar ml in me buurt hoeft te komen met het idee want me nekharen gaan gelijk recht omhoog!;)

16. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    o ja whoppie, SUPER kamertje!!

17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Libido? Da's iets van vroeger...

In het begin werd het een beetje overschaduwd door andere klachten, halverwege ging het weer iets beter.

Maar sinds er zich een derde mee gaat bemoeien van binnen uit, vind ook KatMan het maar een raar idee.

Dan is er altijd nog het bekende handwerk, maar tot mijn grote schuldgevoel moet ik bekennen dat het gebrek aan libido er niet toe bijdraagt dat dat er vaak van komt.

18. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Hier ben ik ook weer. Internet doet het weer, dus kan weer normaal reageren. Die telefoons en tablets zijn een uitkomst om lekker op bed of bank te surfen, maar voor het betere typewerk 3x niks.

@Whoppie (en IngridE volgens mij) Wat een supergave kamertjes!! Erg leuk!!
    @Jessy, Sterkte meid met alles. Probeer rust voor jezelf te nemen en ook te genieten van je kleine mannetje. En met een beetje werkgever kom je denk ik echt wel tot een oplossing zodat je niet zo vroeg weer aan het werk moet. 10 weken vanaf thuiskomst uit ziekenhuis, lijkt me wel het minste eerlijk gezegd.
    @huishouden, ik voel me bijna beetje schuldig tegenover jullie. Ik doe alles en voel me er prima bij. Vraag af en toe aan ML of hij even wil stofzuigen ofzo, maar niet veel vaker dan toen ik niet zwanger was. Moet zeggen dat ik me sinds een week of 2 beter voel dan ooit eerder in deze zwangerschap.
    @libido??? Kan je dat eten?? Pfff, heb dr zo weinig zin in, maar eenmaal bezig kan ik er geen genoeg van krijgen *bloos*. Voel me er soms best rot over tegenover ML, vind het namelijk wel erg belangrijk in een relatie.
    @flessen, bij dochterlief begonnen met Avent, maar DL vond het helemaal niet fijn. Toen overgestapt tot difrax en ben tot aan de dag van vandaag een difrax-fan.

Even een vraagje: zitten er leuke, bruikbare dingen in de blije doos van prenatal?? Was pas de kaart vergeten toen ik bij de prenatal was, dus moet er denk ik speciaal voor gaan.

Hier vandaag 30 weekjes!! Vanaf dan, weet ik uit ervaring, is het echt aftellen. Donderdag de groeiecho, ben best een beetje gespannen omdat we geen 20 weken-echo heb gehad, is dit de 1e echo na een echo met 14 weken.

Ik ga zo nog even richting de karwei om verf te halen. het project "kast" voor DL dr kamer is nog in volle gang. Heb tegen ML uitgesproken dat ik wil dat ie dr zaterdag staat. Zag dat de verf die we ervoor gebruiken bij de Karwei in de aanbieding is en dat is wel nodig voor 20 euro voor 750 ml en dit wordt de 3e pot. Tis dat de kast wat emotionele waarde heeft, anders had ik hem net zo goed nieuw kunnen kopen. Haha. Dan moet ik nog even op pad voor gordijnen voor haar kamertje. Als het klaar is zal ik zsm een fotootje plaatsen.

19. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @libido: huh wat? Bij mij soieso al extreem laag, maar nu is het echt helemaal weg... Gelukkig is vl erg begripvol en komen we idd met het bekende handwerk (heel af en toe:)) wel een eindje...

@flessen: mijn zusje had avent en beviel goed, dus daar hebben we een stratpakket van gekocht. Kijken we wel even hoe dat gaat...

Vandaag weer APK-keuring gehad. Mini vond het leuk even te laten zien dat ie aanwezig was, door keihard tegen de hartluisterdinges (hoe heet dat ding toch ook alweer?) te schoppen. De studente vk, die een stukje verderop zat, riep zelfs dat ze het vanaf daar had gezien. Zo grappig... had ik nog niet meegemaakt. Met 32 weken de groeiecho (dus over drie weekjes weer een afspraak). Verder was alles goed. Ben nu in totaal 1 kilo aangekomen, dus valt reuze mee. Bloeddruk was goed en antistoffen voor rhesus c was negatief, wat dan weer positief is ;), want daar hoeven we dan niks meer mee te doen...

20. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo heb even tijdje niet gereageerd druk maar leuk weekend achter de rug!!

Maar wou eerst even zeggen @jessyd je hebt idd 16 weken verlof vanaf dat de baby geboren is! En helaas is het hier in nl er niet doorheen voor de ziekenhuis baby's dat de 10 weken verlof pas ingaat als de baby thuis is.. Ze zijn hier idd wel mee bezig maar dat zijn ze allang.. Maar als je na je verlof door je zwangerschap of wat ermee te maken heeft niet zou kunnen werken dat krijg je gewoon voor 100%doorbetaald het UWV betaald dit dan nog voor je werkgever.. Ben je door andere redenen ziek dan is het idd via je werkgever en word het uiteindelijk 70% wat je krijgt betaald na een bepaalde tijd.. Weet niet precies ofdat bij elke cao hetzelfde is! Maar zou het gewoon met je baas bespreken dat je door de vroeggeboorte en alles eromheen nog niet in staat bent om te werken.. Elke melevende baas zou hier echt wel mee eens zijn! En het kost ze toch niks dus waarom moeilijke doen denk ik dan.. Maar goed weet niet hoe jou baas is :)... Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen en hopelijk zijn jullie lekker met ze alle thuis met kerst kun je gaan genieten van een mooi nieuwjaar!

@hier heb zaterdag een fotoshoot gehad echt super leuk ga vanmiddag de foto's bekijken en uitzoeken welke ik wil!
    En zondag ging ik samen met mijn vriend naar een autoshow van zijn zaak.. Dacht gaan ff voor andere auto kijken maar nee dit was om mij het huis uit te krijgen omdat mijn lieve vriendinnetjes een babyshower voor mij hadden geregeld dus toen ik thuiskwam een grote verrassing! Hebben het hier pas nog over gehad hier op het forum en zei toen al dat ik niks verwachte.. Maar wel dus en was echt super gezellig weer leuke kado's gehad! Me moeder en zus hadden van pampers en kado's een driewieler gemaakt zal foto maken en deze even showen! Was echt super mooi namelijk!

Verder heb ik alles bij gelezen maar weet het niet meer haha

Deel Deze Pagina