16-31 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dreames, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    Klote nacht gehad. Had een meisje die de hele avond zat te huilen dat ze een kus wou van papa. Maarja papa was niet thuis

2. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Lees nog steeds met jullie mee, maar reageer niet zo actief sorry!:)

Jessy: heel veel sterkte, wat krijg jij veel voor je kiezen zeg.. Het geluk van de geboorte van je zoon wordt zo behoorlijk overschaduwt. Ik hoop ook dat jullie met de kerst fijn met zijn 5-en thuis kunnen zijn.

Kyra: Heel veel sterkte, ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk het op dit moment voor je moet zijn. Ik zou ook eens beginnen met een belletje te plegen naar je huisarts en/of maatschappelijk werk.

Azucena en Aappie: blij te lezen dat jullie kindjes nog steeds lekker bij jullie zitten!

Bambie: Veel beterschap en succes bij de dokter!

Hier: Vandaag op controle en groeiecho! Kijk er naart uit aangezien ik afgelopen donderdag toch ook even opgeschrikt werd door aanhoudende harde buiken. Behalve de harde buiken, die niet pijnlijk waren overigens, had ik ook niet echt klachten. (had er ruim 10 in 1 uur, nog nooit eerder gehad zoiets)
    Verloskundige gebeld en een hele checklist nagegaan (bloedverlies, slijmverlies, pijn enz enz) uiteindelijk afgesproken rustig aan te doen, lekker in bad gaan en als het erger word bellen en oja ook nog mijn urine laten onderzoeken bij de HA.
    Blijk ik toch een blaasontsteking te hebben:(
    Had totaal geen klachten (inmiddels wel wat meer;) veel plasjes doen;))
    Kreeg meteen een antibiotica en inmiddels zijn de harde buiken wel minder, maar nog niet weg. Dus toch wel blij als ik vanavond toch weer even mag kijken naar mijn kleine friemel!

verder heb ik enorme last van nesteldrang! wanneer mijn rug, buik en BI het toelaat ga ik als een dolle aan de gang in huis, babykamer en de was! De babykamer is dus ook zo goed als klaar! Als ik over 4 weekjes verlof heb kan ik me dus lekker gaan vervelen!:D

3. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @marijke, wooow wat een gave bekleding. Zie mijn vader dat al doen achter de naaimachine *grijns*. Echt superlief wiegje
    @kyrah, sterkte meid. Kan je (gelukkig) geen tips/advies geven, maar zo te horen zijn er hier genoeg andere die je kunnen helpen.
    @gewicht, zit hier op +2,5, maar zat ik de vorige keer ook en toen vanaf 34 weken nog 6 kg aangekomen dus ik juich nog niet te hard.
    @ijzer prikken, ik heb gevraagd of de vk dit regelmatig bij mij wilde doen, omdat ik de vorige zwangerschap al met een te laag HB mn bevalling in ben gegaan en na de ks een HB had van 3,9 en ik veelal om me heen hoor dat er bij een HB van 4,0 extra bloed wordt gegeven en ik dit niet heb gekregen waardoor ik lang erg moe ben geweest. Ga liever wat sterker de bevalling in.
    @lijst, ik heb mn groeiecho morgen(11 oktober) ipv 26

Hier sinds gisteravond vreselijk misselijk, moet ook de hele tijd boeren, echt heel vies. Vanochtend onzettend liggen twijfelen of ik zou gaan werken of niet, toch maar gegaan en nu gaat het redelijk. Gelukkig niet zo'n lange dag. Om half 4 APK bij vk en daarna lekker naar huis.

4. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo weer even alles bij gelezen!
    @Marijke echt een leuk wat je vader heeft gemaakt en dat hij dat allemaal kan.. Super!:D
    @jessy vervelend dat je meisje zo verdrietig is.. Wel fijn dat de operatie goed is gegaan! Mogen de meiden papa we bezoeken in het ziekenhuis? Weet niet hoe dat allemaal gaat met chemo.. Sterkte meid fijn dat je nu wat hulp in huis hebt!
    @happy snap ik dat je weer blij bent als je je kleintje vandaag weer hebt gezien veel plezier bij je echo!
    @jkuil wat heb jij mooi buikje zeg!!
    @sweet dreams en whoppie wat zijn jullie weinig aangekomen! Zolang baby goed groeit en alles is goed is dat natuurlijk wel lekker!!
    @hier schommelt het tussen 6 en 7 kilo wat ik ben aangekomen.. Gaat best wel hard nu met de kilo's was heel lang op 2 blijven hangen en na 20 weken lijkt het wel kilo per week haha.. ;)
    Moet zeggen dat ik het heel leuk vind een buikje en zwanger zijn maar straks ook erg blij als alles weer normaal word! :)
    Maar komt steeds dichterbij dus komt helemaal goed :D

Morgen weer 3D echo hopelijk lijkt de kleine zich nu wel zien :)!!

5. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    @aankomen: hier na de 20 weken echo ook 1 kilo per week (vind ik veel, maar vk's zeggen er niks van). Zit nu inmiddels op 13 kilo (en ook nog counting..). Gelukkig altijd een gezond gewicht gehad (BMI 20), dus ben benieuwd hoe dat na de bevalling is.

@ijzer prikken: hier vorige week geprikt, hb was 8.1 (best hoog voor een zwangere zeiden ze). Dan klinkt 3.9 idd wel erg laag.

@echo's: succes iedereen met echo's (groei, 3d, of wat dan ook). Hier geen echo's meer..

@maagzuur: elke avond last van

@kyrah en jessy: veel sterkte komende tijd, valt allemaal niet mee :s

@bambie: beterschap!

@nesteldrang: helaas nog steeds geen last van, maar zal vandaag dan toch maar beginnen met opruimen..

@hier: gisteren ook gebeld door kraamzorg en ik heb half november een intake. Gisteravond naar een informatieavond geweest van het ziekenhuis, inclusief rondleiding. Moet zeggen dat ik mezelf nog niet echt zie liggen daar, maar wil toch in het ziekenhuis bevallen, thuisbevalling vind ik helemaal eng.

6. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Volgens de website van mijn verloskundige praktijk heb ik pas bij 35 weken een groei echo, nog meer dames die dit hebben? Ben jaloers op de 30 weken dames die al even lekker hebben kunnen kijken.

Heb vandaag een afspraak gemaakt bij de fysio, heb erg veel rugpijn. Denk dat dit komt omdat ik niet meer sport (of alleen eens in de 2 weken een keer zwemmen). Maandag begin ik wel met zwangerschapsgym dus misschien gaat dat nog helpen.

7. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Hier helemaal geen groei echo

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Bij ons doen ze ook geen groeiecho (ik heb gevraagd waarom niet en het schijnt afgeraden te worden door de beroepsgroep en zolang het afgeraden wordt kiezen zij ervoor om het niet te doen).

9. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Bij mij bij 32 weken groeiecho vanwege mijn overgewicht.
    Vindt het niet zo erg... :) kan ik mooi weer even kijken.
    Is al zo lang geleden. Die heb ik op 29 oktober.

10. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    hier doen ze rond de 36 weken een groeiecho.
    ijzerprikken doen ze hier standaard met 30 weken

11. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Hier groeiecho ivm overgewicht en grote baby vorige keer. De echo's die vk's maken bij 35/36 weken is geen groeiecho maar een liggingsecho. Is ingevoerd sinds 2010. Ik heb dus morgen de groeiecho en vanaf 34 controle bij gyn ivm vorige keizersnee dus dan bijna elke week nog een echo. Moet wel zeggen dat de echo's vanaf een week of 32 niet veel bijzonders meer zijn. Je ziet af en toe wat ledematen voorbijvliegen, maar verder kan je zelf weinig wijs worden uit het beeld.

12. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien stomme vraag maar wat doen ze bij een groeiecho?
    Ik heb namelijk elke x een echo als ik op controle ga en ze meten dan altijd het kindje op en komt er een gewicht uit en hoelang je zwanger zou zijn.. Is dat hetzelfde?
    Deze echo vorige week gehad.. Nu over iets minder als 2 weken weer altijd leuk de kleine weer te zien :D

13. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hier gisteren de groei-echo gehad. Is in mijn vk-praktijk gebruikelijk met 30 weken.

Ze meten het bovenbeentje, hoofdje en buikje.

Ik ben meteen weer gerustgesteld dat ik (nog) geen zwangerschapsdiabetes of vergiftiging heb.
    (In combinatie met urine-onderzoek wat ze ook elke 2 weken standaard doen.)

Met 36 weken krijg ik nog een liggings-echo.

14. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    oeps idd hier gaat t om een liggingsecho groeiecho doen ze hier niet

15. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik krijg met bijna 32 weken een groeiecho, ook vanwege mijn overgewicht. Aan de bovenkant kunnen ze alles wel voelen, maar aan de onderkant niet, dat is vast vet zeg maar ;) Maar ik geloof dat het wel goed is, gezien er daarbinnen elke dag wel een volksverhuizing gaande is.

16. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    manlief is weer thuis dus vannacht normaal slapen (hoop ik)
    ik merk aan me lichaam dat het teveel is wat ik allemaal doe dus maar vroeg naar bed.

lucas leek het beter te doen helaas was dit maar van korte duur

17. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Wat prettig dat je man vannacht weer naast je ligt, voor je dochters ook weer een "normale" nacht. En jij idd lekker vroeg naar bed, je bent veel te hard voor jezelf!

Hopelijk slaat de situatie van Lucas weer om naar een stijgende lijn!

Heb je nog met je leidinggevende kunnen praten over je verlof, hij zou toch langskomen bij Lucas??

18. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je man weer thuis is.. Hopelijk heb jezelf nu ook wat rust voor je lichaam!

En minder goed met Lucas is niet leuk... Ik hoop idd ook dat het snel weer in de verbeterde lijn gaat!!

19. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @jessy Fijn dat hij weer thuis is! Probeer inderdaad maar lekker uit te rusten. Heel veel sterkte meid, wij bidden voor jullie!

Deel Deze Pagina