ach wat maakt het uit, hoe dik,dun,groot,of klein je bent... Als je je maar goed voelt!!!! En inderdaad je komt aan voor een goede zaak toch?, ik moet eerlijk zeggen dat ik er gewoon ook niet op let hoor, ben ook te lui om een dieet te volgen en te sporten, vind het tegenwoordig wel prima... Na mijn geamputeerde borst (kanker) en na mijn darmkanker het afgelopen jaar intereseerd mijn gewicht me eigenlijk niet echt... vind het super als ik afval, maar als ik aankom, nou en.... En als ik goed in mijn vel zit, zie ik er toch wel goed uit, dus lekker belangrijk... Maar een beetje plagen mag wel toch , wil niet iemand beledigen hoor!
@katalya: Ben jij dit zelf? Wauw! Wat goed dat je dit ophebt kunnen nemen. Mijn beeb kan ook zo druk en veel bewegen, maar ik krijg het nooit op flim.. Heb het idee dat zodra ik zelf ga bewegen (om de telefoon te pakken) dat ze dan weer stopt (om mij te klieren denk ik)
Helemaal mee eens dames! Ook ik schrok gisteren bij de controle dat ik weer 3 kilo aangekomen was in de afgelopen 3 weken Normaal ben ik wel iemand die redelijk met gewicht en sport bezig is (kan nu niet meer sporten ivm mijn bekken) maar ik vind: zolang dat met de baby alles goed gaat en ze goed op groei ligt ed, dan vind ik het allemaal prima en zie ik na de bevalling wel weer.. Daarbij komt ook nog eens dat ik p dit moment 2 vriendinnen heb die niks liever zouden willen dan in mijn zwangere schoenen te staan, dus ik vind dat ik al helemaal niet mag klagen. Ik ben gezond en mijn baby is gezond! i couldn't care less about the weight
@Kat, wooow wat een bewegingen. Dit had ik bij mn dochter ook heel erg, nu veel minder. Zeg sowieso steeds dat dit kindje veel minder druk is dan mn dochter. Voel het wel de hele dag, maar niet van die aardverschuivingen. @gewicht, ach ja, vrouwen en gewicht. Het is nooit goed. Voordeel van overgewicht is dat je (vaak) weinig aan komt en er wel veel af gaat. Bij mn dochter was ik 6 kg aangekomen en na 2 weken 16 kg afgevallen. Hield toen ook wel veel vocht vast. Houden jullie veel vocht vast? Ik wel enorm veel in mn voeten. De afdruk van mn laarzen staan helemaal benen en mn birckenstocks waar ik thuis altijd op loop heb ik een gaatje losser moeten doen. Hier vanochtend groeiecho gehad. Echt superleuk om ons kindje weer te zien. Het was echt megabewegelijk en zat telkens tegen die echo-knuppel aan te schoppen. Het buikje en beentje lagen iets voor op schema (3 a 4 dagen) en het hoofdje wat meer, maar ze zei erbij dat ze die niet goed kon krijgen omdat ons eigenwijsje telkens met het gezichtje naar de echo zat te kijken en ze daardoor moeilijk een dwarsdoorsnede van het hoofdje kon krijgen. Ze dacht dat ze nu een stukje voorhoofd had meegenomen in de meting, dus dat dat ook wel iets minder was. Verder lag het helemaal netjes met het hoofdje naar beneden en hoeveelheid vruchtwater was ook goed. Gelukkig geen verdere controles bij gyn dus voor de grootte. Nu met 36 weken pas weer naar gyn ivm vorige keizersnee.
Ik denk wel dat je uit mijn reactie kunt opmaken dat je bij mij wel aan het goede adres bent. @Happy: ook hier heeft KatBeeb feilloos door wanneer ik probeer op te nemen, want dan is het gedaan met de pret. Dit was een beetje een toevalstreffer. KatBeeb ligt met de voetjes in mijn zij, vandaar dat ik deze bewegingen vanaf de zijkant het duidelijkste heb kunnen filmen. Soms zijn de bewegingen zo sterk, dat ik helemaal zit te schudden op de bank, of mijn arm er van op en neer gaat. Of je ziet zo'n onderhuidse pingpongbal van links naar rechts bewegen. Ik ben er inmiddels achter dat dat knietjes zijn, of KatBeeb draait zich deels om zijn eigen as. Dan is het het ruggetje, dat is een hele grote bult die wat minder uit steekt, maar die ik des te meer voel in mijn maag. Alsof er een netje grote sinaasappelen aan het rondrollen is... Ondanks mijn eigen vetjes, maar dankzij de placenta aan de rugzijde is het allemaal leuk te volgen. Ik kan er uren naar kijken...
Na de bevalling kan ik ook weer opnieuw beginnen met afvallen. Na de miskraam vorig jaar heb ik me nergens meer mee bezig gehouden, tot november vorig jaar, toen was ik het beu! Op eigen houtje begonnen met afvallen en met 5 maanden 20 kilo eraf. Door gewoon eens mijn logische verstand te gebruiken en niet alles mijn strot in te duwen. En ja, dan zul je net zien dat je dan zwanger raakt en dus ook in je discipline verzwakt. Ik zit nu op zo'n +12, dus nog 8 te gaan voordat ik mijn oude gewicht heb bereikt. En dat wil ik eigenlijk echt niet!!! Maar ja, na alle feestdagen en een bevalling tussendoor de schade maar eens bekijken, misschien is er alweer snel een hoop gewicht ineens verdwenen Ach, gelijk een goed voornemen he.
Mensen wat maken jullie je druk om de kilo's het gros van de meiden hier, is die binnen hoogstens 3 maanden kwijt, na de bevalling! of binnen 6 maanden, zeker als je veel vocht al vasthoud. En gaat het niet zo snel, dan hier alvast een paar tips (mits je GEEN borstvoeding geeft!!!) - een verse citroen uitpersen, 1/3 citroensap 2/3 water, lauw, als eerste opdrinken, dat is al goed voor buikvet en je buikspieren - eerste week 5 minuten buiten lopen en dit verhogen met 5 minuten PER WEEK, tot je aan de 30 minuten 4x in de week zit. gaat dit zonder dat je op adem moet komen, dan ga je er nog eens 4x per week 10-20 minuten extra lopen op de dag bij doen. - zit je in dat ritme, dan ga je op dezelfde manier met hardlopen beginnen - buikspieren, heb van mn trainer al vernomen met een keizersnee pas na 12 weken rustig aan op gaan bouwen, normale bevalling NA 8 weken rustig aan beginnen, met 2x 5 push ups per dag die je elke week met 5 push ups verhoogt. - en niet de kilo's wegen! maar de centimeters op gaan nemen, van je benen, armen, buik, borsten, nek, schouder omtrek, heup omtrek, en vandaaruit gaan werken. Hoe meer spieren je ontwikkeld hoe meer vet je verbrand!!! dus je kan wel afvallen, maar heb je geen spieren, dan breek je je spieren dus af, niet zo'n goed idee. Dus krijg je spieren, dan krijgt je lichaam vanzelf het lijn(tje) dat je graag wilt. - zijn je buikspieren niet meer terug naar elkaar gegroeid na de bevalling (zoals bij mij) dan is een buik correctie een jaar na de bevalling een noodzaak, soms wordt een gedeelte vergoed door de verzekering, zo niet dan weet je waar je voor kan sparen Kan wel even doorgaan, maar doe maar effe niet, anders weet men hier meteen wat ik nog meer heb gehad om slank en co te blijven... en de andere dingen is niet zo'n goed idee, heb 3 jaar er over gedaan om een normaal gewicht te bereiken toendertijd.
Daarom zeg ik, ik neem de schade wel op als alles achter de rug is. Wandelen ga ik sowieso doen en zodra het kan mijn sport (ja, ik ben een fanatiek badmintonner) weer oppakken. Dat opbouwen is iig wel een goed idee, ik ben vaak zo dat ik te hard van stapel loop en ergens een man met een joekel van een hamer tegenkom. Om daar vervolgens weer dwars doorheen te gaan en zo verder. Mijn buikspieren zijn al lang geleden los gekomen van elkaar. Dat heb je dus ook met gewoon dik worden... Maar een correctie zal ik niet zomaar doen, wel ga ik na de bevalling, als alles goed gaat en ik weer wat fitter ben naar de ha om zoiets na te vragen. Ik heb een overhangende buik en daaronder heb ik regelmatig last van ontstekingen aan mijn huid. Heel vies en nog pijnlijker, met een beetje pech slaat het soms door naar mijn liezen, heerlijk naar die plooigebieden zeg maar. En dan wordt lopen ook errug pijnlijk . Maar moet ik het zelf bekostigen, dan gaat het mooi niet gebeuren, dat kan ik gewoon niet betalen. Moet al flink sparen voor de studie van de kinderen volgens een ander topic Kijk, ik loop alweer veel te ver vooruit. Eerst nog maar eens lekker zwanger zijn en legaal dik zijn . Kortom; genieten van die woelmuis in mijn buik. Nog 2 weken (in mijn geval met de ziektemelding zijn dat welgeteld nog 2,5 dagen) en dan ben ik klaar met werken tot aan april. Ik heb met mijn bazin afgesproken dat ik die 2 weken nog doe i.v.m. openen en afsluiten, want de assistent gaat dan net op vakantie. En zij heeft zelf nog studie die ze niet mag afzeggen van de grote baas. Daarna meldt ze me 100% ziek, want dat ga ik echt niet redden daarna, het is nu al moeilijk en zwaar. Ik hoef in die 2 weken/2,5 dag niet eens veel te doen, ik mag zelfs een boek meenemen en gaan lezen Maar het vooruitzicht om 5 maanden niet te hoeven werken lonkt al naar me
@chocoladekoekje fijn dat alles goed was @gewicht ik was totaal 8 kilo boven me start gewicht was daarvoor wat afgevallen dus in totaal 12 kilo aangekomen waar het allemaal zat was voor mij een vraag want ik had niet echt een buik heel klein mini buikje. Is er nu bijna allemaal al weer af maar dat komt ook wel door de stress @katalaya mooi filmpje leuk zo te zien Heerlijk geslapen vannacht van 9 uur tot 7 uur was ik wel aan toe. Zat straks even vertellen hoe het gesprek met me baas was maar eerst even lekker eten
Hmm hier nog eentje die wel elke x denkt oeh alweer een kilo erbij maar ook blij is als je dan hoort dat je kleine super goed groeit en gezond is dus jammer van de kilo's dat zien we daarna wel weer.. Ik ben nooit echt een snoepert geweest nu ook niet dus hopelijk allemaal zwangerschaps kilo's.. Leuk filmpje katalaya! Hier ook z'n lekker bewegelijk baby'tje! Leuk om te zien hè.. Hopelijk is die vanavond wel rustig anders mislukt me 3D echo weer haha die hebben we vanavond voor de 2de x! Ben weer benieuwd!! @jessy fijn dat je lekker hebt geslapen! Smakelijk eten
Hoe is het eigenlijk met Acuzena? heb geloof ik niet goed gelezen alles Jessy je hebt heel veel stress en ik hoop dat je man snel behandeld kan worden en dat je kleine vent snel weer beter is en dan eindelijk naar huis toe mag! Mensen die ziek zijn, beterschap en de rest van de meiden denk aan jezelf en aan je rust!! Veel Liefs en fijne avond Aviya ps. had iemand nog fb van mij toegevoegd, heb een vriendschapsverzoek maar weet niet wie het is
Laatste bericht van daphne was trouwens maandag. Niets voor haar. Hopen dat het aan haar internetverbinding ligt.
idd niks voor azucena... hoop dat de kleine nog lekker warm binnen zit. Vandaag dagje bij me moeder doorgebracht. Die hoorde dat voor mees al ze broeken te kort waren dus die moest zij dan maar even voor hem kopen vond ze score 3 broeken en 2 truien en tsja dan moet ze natuurlijk ook wat voor de beeb kopen he dus hebben nu dat te lieve jasje van haar gekregen waar we zelf al een tijdje over twijfelden omdat we hem zo duur vonden....
oo ben verliefd op je jasje marijke!!! altijd leuk toch zo'n moeder fijn dat je zo lekker hebt geslapen jessy! @kilo ik zit nu op de +11 ben benieuwd morgen weer wegen vandaag naar de psych geweest en die is het gelukkig met me eens dat ik niet de volle 40 weken ga uitdragen nam ook het woord prenatale depressie in dr mond en herken mezelf er wel in. nu weer een afpsraak met dr over 2 weken. na vandaag toch beter gevoel van dr @kat leuk dat filmpje echt een toevals treffer ik lig hier helemaal klaar met filmcamera en weet ik het maar zodra ik op rec druk is meneer stil grrrr
Supercute Marijke! Fijn he die mama's! Ik heb ook al zo'n lieve mams die mede verantwoordelijk is voor de volle kast van onze beeb Ze kan het niet laten hihi
Wat lekker voor sommigen dat ze nog maar zo kort hoeven te werken. Ik is een beetje jaloers... nog 7 weken.... (nou ja maandag nog 6) Ben aant aftellen... @beweging: Kat wat stoer, bij mij zie je dat echt niet zo goed... placenta ligt voor, voel m wel en af en toe zie je t bewegen, maar echt niet zo goed als bij jou.... @daphne: hoop dat alles goed is met jou en jullie beeb... @marijke: super leuk jasje.. mijn moeder heeft ook wel wat gekocht, maar omdat ik al zoveel van zussie heb, is veel meer niet nodig..
Meis zover is het nog niet, en met wat je hebt meegemaakt qua trauma's mede door de zwangerschap, zou ik toch even met de HA bespreken en eventueel met een psych, denk zomaar dat je dan ziek bent door de zwangerschap en een postnatale depressie (nee is niet om je voor te schamen, maar je hebt op het moment zoveel om te verwerken dat dit me niet zou verbazen als dit zo is) Sterkte meid, ik hoop dat je tegen die tijd positiever tegen het werken aankijkt hoor! zorg er dus alsjeblieft voor dat je positief blijft en het bovenste wat ik geschreven heb, achter je laat! Je bent echt sterk, alleen wanneer ga je dit nu zelf inzien? en er naar toewerken Marijke echt lief zeg!!! Hopelijk is Azucena gewoon zonder internet en gaat alles rustig aan (zover dat gaat natuurlijk) Pff morgen is het alweer vrijdag en dan weekend, jak En wat een drukteschopper hier in de buik, Katalaya dat filmpje had er eentje ook van hier kunnen zijn super gaaf dat je die op film hebt weten vast te leggen
@jessyd Kijk het gewoon maar even aan meid, als je tegen die tijd niet het idee hebt al toe te zijn aan werken meld je je gewoon ziek. Lijkt me ook niet gek na zo'n heftige tijd zeg! @marijke Wat een lief jasje zeg! @aappie Fijn dat je nu een beter gevoel hebt erbij! @filmpje Wat mooi om te zien! Hier ook een echte stuiterbal, lijkt soms wel een wildwaterbaan (zoals nu!)