Net voor APK geweest! Onze kleine man en ik zelf zijn weer goed gekeurd!! Ze moest goed haar best doen om zijn hartslag goed te horen, hij liet zich niet zomaar vangen, hihi! En.. Hij ligt met zijn hoofdje maar beneden!
Pfff... ik werd vannacht voor het eerst wakker gehouden door KatBeeb's drukke gedrag... Dat belooft nog wat.
Hier gister een enorme drukke dag gehad en toen dacht frummel gisteravond op bed ook: "En nu is het mijn beurt". Zou het bijna ongelofelijk vinden als het nog hetzelfde ligt als vorige week. Echt aan alle kanten van mn buik kwamen bulten omhoog. Maar hopen dat het van zij is gewisseld en niet met zn hoofd bij het voeteneind is gaan liggen. @Liefdeis, fijn dat alles weer goed was. @Jessy, fijn dat het redelijk gaat en hij niet zo heftig reageert als zn zus. Hopelijk nu een stijgende lijn. Had gister dus echt een officiele aanval van ernstige nesteldrang. Jammer dat zoiets niet in chronische vorm bestaat. Zou nl. erg goed zijn voor mijn huishouden. Moest vannacht alleen flinke tol betalen, want alles doet zo'n beetje pijn. Vandaag ff een wat rustiger dagje. Ik heb trouwens de hele tijd als ik ga staan, zo'n drukkend gevoel op mn doos. Tis niet echt pijnlijk ofzo, maar voelt ook niet prettig.
@jessy fijn dat hij een goede nacht heeft gehad! hoop dat je met hem mag buidelen!!!! @kat hier verschilt het heel erg ene x s nachts hyper en andere x overdag hoop dat hij overdag wat actiever gaat worden want ik wil snachts slapen!!! haha @sweetdreames heerlijk he poetsen! @dames ik heb al 1 (met mezelf erbij2) aanmeldingen voor de fb lijst!!
@jessy, fijn dat de nacht wat beter is gegaan! hoop dat je met hem mag buidelen! @katalaya, word hier gelukkig nooit wakker van de beeb. Volgens ml is hij wel heel actief snachts want hij houd me dan vaak vast maar ik heb dat gelukkig niet door. @drukkend gevoel, hier an de week ook een paar dagen erg last van gehad, erg drukkend en zeurend gevoel daaronder maar is nu weer over @liefdeis, fijn dat alles weer goed was! Hier erg moe vandaag, zl was zo aan t hoesten gisteravond dat het 3 kwartier duurde voordat hij eruit was en weer kon slapen. En dat om 00:00 dus ben aardig af nu. Ook werd hij om 03:00 nog een keer wakker omdat ze deken niet goed lag en t wekkertje voor psz ging echt gewoon om 08:00.... meneertje sliep natuurlijk nog lekker.... Heb net de eerste laag primer op me houten letters gesmeerd, straks nog een keertje en dan hopelijk vanavond de eerste laag kleur er ook al op..
@ Jessy Hier draaien de duimen ook volop, voor jullie hele gezinnetje! @ azucena Blij dat jullie het ventje zo goed doet! Idd wel heel erg balen dat jezelf nog zo weinig kunt. *knuf* @ sweatdreams Dat gevoel heb ik nu al sinds zeker een week of 3. Lekker hè, die zwaartekracht. Hier gisteren weer APK gehad. Tot zover alles in orde. Beebje heeft volgens de gyn wel al 2kg (met 30+3), dus iig voor mijn doen een flinkerd (dacht ik ook al wel, want ben in de afgelopen 4 weken bijna 4 kg aangekomen, maar aan mijzelf zie je dat dus niet). Wat wel apart was, was dat juist nu ik zei langzaam meer vertrouwen te krijgen omdat de bmm het dit keer blijkbaar beter houdt, zei zij er mee kwam dat ze een vroeggeboorte nog helemaal niet uitsluit.
Jessy, fijn dat er niet zo een heel heftige reactie is geweest! Steunt je denk ik ook wel dat je de juiste keuze hebt gemaakt ! Nu hopelijk een stijgende lijn voor jullie, als de infectie weg is. Dat je maar snel met hem mag buidelen! Wat ik me nog afvroeg, mochten Gwen en Anna bij Lucas kijken? Wij mogen niemand onder de 12 bij Quinten laten ivm kinderziektes. Wat tot groot verdriet heeft gezorgd bij nichtjelief van 4 . Verder weet ik eigenlijk niet zo goed waar ik nog op kan reageren, haha. Zwangerschapsdementie was blijvend geloof ik..? Hier gaat alles nog steeds prima . Het kolven wil nu gelukkig wel wat lukken, maar nog lang niet genoeg om hem echt volledige bv te kunnen geven, omdat hij 120 ml per dag drinkt . Vreetzak. Hij is iets afgevallen, weegt nu 1600 gram (60 gram minder dan gister) maar dat is vooral vocht geweest, hij heeft nu iets minder vissenogen . Hij ziet wel erg geel, dus ben benieuwd hoe lang het duurt voor hij onder de UV-lamp mag. Verder is het echt een pittig mannetje. Zolang je hem rustig laat liggen, is er niks aan de hand. Maar als hij verzorgt word, laat hij weten dat hij het er niet mee eens is . Hij duwt de handen van de verpleegkundige gewoon bijna weg.. Mijn infectiewaardes blijven hoger worden. En de antibiotica die ze in tabletvorm kunnen geven ben ik allergisch voor. Dus met een beetje pech lig ik hier nog 7 dagen. Krijg nu namelijk een 7-daagse kuur via het infuus. Maar ze gaan het wel per dag bekijken, omdat ik nergens last van heb. Oh en echt, ik heb vandaag het meest pijnlijke deel van de hele keizersnede gehad. De eerste keer naar de wc . Dat was een flinke bevalling, het toilet hier kon het niet aan die verstopte er zelfs van . Maar het lucht wel énorm op. Ik zit nog steeds vol lucht, maar ik kan weer rechtop staan en rondlopen!
Oh en bedenk met net dat iemand vroeg wat de prognoses zijn.. Als hij het zo goed blijft doen, als nu en hij dus geen infectie oid oploopt, dan mag hij rond de 32 weken naar de zuigelingenafdeling. Zodra hij dan zelf volledig drinkt, zich goed warm kan houden, meer dan 2 kg weegt, geen monitoring meer nodig heeft en hij dus gezond en gelukkig is, mag hij op z'n vroegst met 36 weken naar huis. Maar vooralsnog gaan we gewoon uit van rond de uitgerekende datum. Alles eerder is mooi meegenomen .
@daphne broertjes en zusjes mogen wel komen maar wij hebben besloten dat ze alleen vanachter het glas nog naar hun broertje mogen kijken zn couveuze staat vlak bij het raam. omdat we eerst willen wachten tot de infectie weg is en hij wat sterker is en dan minder vatbaar is
@drukkend gevoel op den doos: heb ik ook, ook soms met steken.. Deze pijn komt vlgs mijn therapeut uit het bekken.
@Jessy, fijn dat lucas redelijk reageert op de antibiotica! Hopelijk gaat hij nu vooruit! Mijn duimen draaien. @daphne, fijn dat jullie mannetje het goed blijft doen! Hopelijk ga je je zelf snel wat beter voelen. @druk beneden, hier ook al een paar weken. Ook een soort spierpijn in de billen zal ook wel van het bekken af komen. @APK meiden, fijn dat alles weer goed is!
ooo men word r zo moe van..... Moet continue zo ontzettend hoesten, lijk wel een zeehond! en erg hoesten met een zs blaas is geen combi!
@ Daphne; wat ontzettend fijn dat hij het zo goed doet. Dat stukje pit in hem zullen hem hierin zeker helpen! En wat heerlijk dat je toiletbezoek zo'n opluchting was. Het kan maar dwars zitten en ja dat de wc het niet aan kan, jammer dan, jij bent het kwijt haha. @ Jessy; goed om te lezen dat hij de nacht toch redelijk doorstaan heeft! Ga zo door Lucas!!!! @ Hier; kan niet meer lopen na vandaag. Zelfs de oefeningen die ik heb gekregen voor mijn bekken helpen niet meer om de pijn te verlichten. Voor het eerst ook die "bowlingbal" gevoeld. Wat een verschrikkelijk gevoel! 's Nacht omdraaien zorgt ervoor dat de tranen over mijn wangen gaan! Mijn papa en man zijn nu druk bezig met de meubels en ik hoor ze al verslepen, dus die zijn geschilderd. Dat betekent dat we de laatste muren af kunnen maken (lees; mijn slaaf/man ), de plinten en de vloer. Dan nog de meubels in elkaar en klaar is kees. Dan mag madam hier alles inrichten en de kleertjes weer door de handen laten gaan, daar word ik zoooo blij van!
Nou dames, nog even een update voor het slapen gaan. Vandaag begon goed met een bezoekje aan de fysiotherapeut. Door middel van een aantal oefeningen kwamen mijn schouders en bovenkant van mijn rug direct los en heb ik vandaag al veel minder pijn dan gisteren. Ik heb oefeningen voor thuis meegekregen en volgende week gaan we oefeningen voor het middelste deel van de rug en de week daarop de onderrug. Een aanrader dus voor diegene met rugklachten. Toen door naar het echo centrum voor een groei echo omdat de verloskundige mijn buik wel heel hard vond groeien. De dame die de echo maakte mocht alleen metingen doen en niet uitleggen wat het betekende. Ze meette bij het hoofdje een termijn van 35+5, buikje 34+4 en beentjes 32+2, daarnaast heb ik teveel vruchtwater (mocht 8 zijn, ik zat op 11) en teveel vocht in de niertjes (0,6). Daarop pakte ze direct de telefoon en belde de verloskundige. Die belde me 2 uur later terug met het bericht dat ik morgen op gesprek kan bij een gynaecoloog in het ziekenhuis en dat ik vanaf nu overgedragen ben van de verloskundige naar de gyn... De schrik zit er hier goed in omdat nog niemand kan vertellen wat dit mogelijk betekent. Morgen gaat de gyn dezelfde metingen doen en misschien nog wel meer om de meetresultaten te bevestigen en te verklaren. Daarbij ligt schoonmoeder in het ziekenhuis te herstellen van een geplande operatie en gaat haar herstel langzamer dan gepland waardoor we vanavond voor de 3e avond in een week op ziekenbezoek gingen op een dik uur rijden van ons huis. Nu slapen, morgen opnieuw meten en dan pas zorgen maken...
Gatver ingrid! Maar is is het misschien een hele domme vraag stel het is inderdaad allemaal tussen de 33 en 35 weken... Dan zou het inhouden dat je binnen nu en een maandje gaat bevallen of niet??
@ Ingrid Kan me voorstellen dat je even goed schrikt! Teveel vruchtwater kan op verschillende dingen duiden, vocht in de nieren van kindje ook - kan je ook zelf op googlen, maar vergeet niet het kàn iets (ergs) betekenen, maar hoeft helemaal niet! Aan de ene kant veroorzaken de extra onderzoeken/controles misschien extra zorgen/stress, maar aan de andere kant weet je dan in princpe wel waar je aan toe bent. *knuf* Beterschap voor je schoonmoeder!
Dag allemaal... Ik ga zo ff terug lezen, maar zit er even doorheen! Vandaag te horen gekregen dat mijn buuf overleden is, ik had echt een hele goede band met haar, ze heeft bijvoorbeeld voor jasmijn een jasje gemaakt bij de geboorte met haar naam, de slaapzakjes geborduurd met haar naam toen ze naar het kdv ging, een beetje extra oma....ze is nu ook mee geweest naar de eerste echo's en zag zo uit naar dit kindje....ben er helemaal stuk van,
@marijke88: beterschap! @IngridE: fijn dat de fysio helpt. Maar wat zal jij geschrokken zijn na die echo. Hopelijk krijg je vandaag meer duidelijkheid over wat dit inhoudt. @bambie: gecondoleerd! @Azucena: fijn dat Quinten het zo goed doet! @Jessyd: fijn dat Lucas niet zo heftig op de medicijnen reageerde als zijn zus. Hopelijk gaat nog steeds alles goed. @nesteldrang: heeft hier flink toegeslagen. Ik heb alle lakens, dekens, slabbers, spuugdoekjes, hydrodielluiers, hydrofielwashandjes, sokjes, slofjes, mutsjes en 50/56 kleding gewassen. Het bedje en de kinderwagen zijn opnieuw opgemaakt met de gewassen spulletjes. Voor mijn man heb ik het to do-lijstje voor na de bevalling gemaakt compleet met telefoonnummers en wat hij waarnaar toe moet meenemen haha. Ooh ja en alle enveloppen voor de geboortekaartjes zijn geschreven. Dit weekend wil ik mijn vluchttas zoveel mogelijk klaar maken. Verder ben ik zo ontzettend moe. Ik heb het erg druk op mijn werk en dan nog een werkstuk voor school dat af moet en tentamens die eraan komen. Ben zo blij als de eerste week van november achter de rug is, dan zijn de tentamens voorbij en heb ik verlof. Dan heb ik eindelijk echt rust.