16-31 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dreames, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Haha, het arme kind zou er een trauma van op lopen, temeer omdat-ie ècht uit de vriezer komt..!

Binnenkort is het een jaar geleden dat KatBeebje 'in elkaar gezet' is: op 11-11-'11 was de punctie..

2. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    @ Swiebertje; Kom op, je kan het!!!!!!!!!!!!! Al kan ik erin komen dat je er op den duur helemaal doorheen zit op deze manier. Je wilt toch ook nog wel eens iets doen, behalve het hoognodige.

3. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    "Ik heb je uit die vriezer gehaald, je kan er zo weer in" :p. Ja, dat is een jeugdtrauma in de dop.... en maar huilen wanneer je langs de ijscoman/ de vriezer in de supermarkt/ het ijsberenverblijf in de dierentuin of door de vrieskou met hem loopt. Om nog maar niet te spreken als je de vriezer thuis opentrekt om een ijsje te geven.... nee, misschien is dat toch iets te :D

Toch een speciale dag, je weet dan gewoon wanneer jullie baby in ontwikkeling is gebracht. Mooie datum ook nog, dan ook maar gelijk bevallen op 12-12-'12. Past mooi in het rijtje!

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
  5. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    @katalaya jij kan ook mooi vertellen haha en roekoe echo foto zal daar zkr warmer zijn als in de diepvries ;)...

@azucena lijkt me ook moeilijk om naar huis te mogen zonder je kindje.. Hopelijk gaat kolven snel wat beter! Maar denk idd ook wel dat het met de spanning heeft te maken dus zal vast goed komen! Fijn dat de kleine man het in ieder geval zo goed doet!!

@swiebertje laatste loodjes worden het zwaarst.. Maar komt goed.. Heb je al verlof of? Hier ook al flink last van harde buiken hoor maar zit allang thuis dus doe nu gewoon echt rustig aan ook al is dat moeilijk.. Maar ik moet wel..

En 12-12-12 is ook mijn streefdatum haha mooie datum vond ik ook!!

6. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Nou jaaaaa zeg!;)
    Ergens hoop ik dat mannen ook nog eens kinderen kunnen baren, kunnen wij ze ook mooi zo voor de gek houden..

7. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ik lag vanmorgen nog even lekker lui op bed en had mn shirt omhoog, blote buik dus. Toen zagen we ML en ik allebei ineens een flinke bult omhoog komen:$ haha dat was echt heel apart om te zien. Het was een handje, voetje of knietje oid.. Smelt..

Dit deed absoluut niet zeer, maar ik herken wel wat je zegt nathalie, soms als ze draait en anders gaat liggen dan staat het behoorlijk strak en is geen prettig gevoel..

8. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha is ook leuk om te zien.. Mijne is volgens mij aan het proberen om met z'n hoofdje beneden te komen (ligt nu nog in stuit) maar denk dat het niet lukt door ruimte gebrek maar dan zie ik echt het rugje en hoofdje helemaal omhoog komen flink gestamp erbij dat gaat zo al paar dagen ook als ik inderdaad lekker rustig lig.. En z'n hele lijfje best pijnlijk af en toe vooral dat hoofdje bij me ribben maar goed is ook leuk om het te volgen waar die mee bezig is :p

9. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Dank jullie wel dames voor de reacties om mijn foto, erg lief van jullie:)
    @Nathalie: heb jij je foto's al gezien? Ben erg benieuwd:)

@ flashyfly: Kan me voortsellen dat je erg geschrokken bent! Doe het lekker rustig aan.

30weken: ik had dat ook erg sterk met 30 weken, het gaat toch wel erg snel. Nu inmiddels over de 31 weken en ik begin nu toch echt te 'beseffen' dat ik heel binnenkort moeder wordt! Ik kan niet wachten tot ik kennis mag maken met het wondertje in mijn buik.

@Versluis: mooie foto van je buik en je mooie beeb in je buik! Toch wel heel bijzonder om je baby zo te zien

@Daphne: Kan me erg goed voorstellen dat je het moeilijk vind om je mooie mannetje in het z'huis achter te laten. Je wil natuurlijk niets liever dan hem de hele dag bij je hebben. Sterkte meid!

10. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Als je dat zo toch ziet, dan is het het toch zoiets aparts, bijzonder en super mooi om te zien he! Ik besef dan echt heel erg dat er gewoon een levend mensje in buik leeft en groeit.
    Ik kan er ook echt van genieten om te voelen en te zien in welke bochten ze zich nu weer aan het friemelen is haha

11. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Kijk, dat kunnen er maar weinig zeggen. Als de baby oud genoeg is kan je hem voorstellen aan die vrouw "zij is je medeverwekker" :D

12. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    sorry beter laat dan nooit...

hij werd met de 3d echo op 1758 gram geschat op 30 weken precies

I20121018124205656.jpg

en een buikfoto... sorry beetje donker, op de zolder genomen...maar geeft een beetje een indicatie hoe dik ik al ben :D

IMAG0607.jpg

13. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    @happy nee mijn foto's nog niet binnen :x had gehoopt dat ze gistere zouden bellen want ze dachten dat ze dan wel klaar zouden zijn.. Maar niks gehoord dus zal wel na weekend worden helaas! Als ik ze heb zal ik wel wat showen :D en is idd echt heel bijzonder zo in je buik dat kleintje wat er lekker groeit...

@bambie mooie 3D foto!! En wat een gewichtje al! En zo dik ben je toch niet? Mooie buik vind ik hoor!!

14. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al 6 jaar 'thuismama' en volgens de doktersreceptjes ook al net zo lang 'met (ouderschaps)verlof'. :) Maar met nog 3 kinderen van onder de 7, waarbij de oudste ook nog een 'speciale' handleiding heeft, kan ik wel al iig in verhouding nagenoeg niets doen, blijft toch altijd nog teveel...
    Haha, mij leek 12-12-12 ook wel wat (ben 21e uitgerekend), maar inmiddels hoop ik eigenlijk dat niet eens te halen. :cool: Heb ff wat gerekend en 30 november ben ik precies 37 weken, dus heb besloten dat ik dat ook wel een hele mooie datum vind. ;) 10-11-12 heeft trouwens ook wel wat (maar voor mezelf nog wel wat tè vroeg). :)

15. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi dames,
    vanochtend weer een ctg gehad en gelukkig gaat het allemaal prima met de kleine. Hij was weer beweeglijk zoals vanouds. Wel heb ik nog veel harde buiken dus rustig aan doen vanmiddag en de rest van de weken. Mijn sociale leven moet maar even op een laag pitje worden gezet.
    Vanochtend nog even met ML de laatste muur geverfd en morgen kunnen de meubels op hun plek. Schiet al op zo!

Onze frummel ligt trouwens behoorlijk voor op groei. Ze wilden in het zk niet uitdrukken in weken maar zijn gewicht wordt nu al geschat op 2500Gr!! :$
    Heb ff op internet opgezocht en dat komt overeen met ongeveer 35 weken... oei oei
    Dinsdag gesprek met gyn en opnieuw suiker testen.
    De arts vandaag zei dat als hij zo door blijft groeien ze me niet laten lopen tot de 40 weken... en ik wil zo graag een natuurlijke bevalling zonder inleiding e.d.
    Maar dat zijn zorgen voor later.

Zo ff terug lezen en dan reageer ik op jullie.

16. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @baby voelen, wat een heerlijk gevoel! Ook al schopt en bokst hij veel (behalve de afgelopen dagen) ik blijf het fantastsich vinden! Soms steekt hij zijn kont ook echt naar buiten en kan ik zo over zijn billetjes wrijven :)

@streefdatum 12-12-12 is een hele mooie! Maar ik hoop gewoon dat onze frummel na de sint en voor de kerst komt. Zelf heb ik een gevoel op 16-12-12. Waarom? ... geen idee!

@mannen, hier ook zo'n snuggere opmerkingen van ML. hey, je waggelt nu echt al! of: zwaar he, zo'n trap oplopen? Schiet eens een beetje op!
    Maar verder mag ik niet klagen omdat ML heel veel huishoudelijk werk uit handen neemt. We deden altijd al alles goed verdelen maar nu zorgt hij voor alles. Ik mag/moet alleen aanwijzingen geven :)

@happy, heel mooi hoor!!!!

@Daphne, dikke knuffel! Dat lijkt me inderdaad ook heel moeilijk! Hou je sterk meid! Het belangrijkste is dat je kindje het goed doet!

@Swiebertje, ook een dikke knuffel voor jou! Hou vol!

@Versluis en bambie, mooie foto's hoor!!!!

sorry als ik de helft vergeet....

17. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    @ Flashfly; wat een geruststelling dat de baby weer goed beweeglijk is. Wel balen dat ze je weer op je suiker moeten nakijken, hopelijk niets aan de hand en gewoon een flinke baby. Uiteindelijk zijn die er ook gewoon, de gemiddeldes zijn toch op klein en groot gebaseerd.

@ Bambie, mooie foto's! Leuk he, dat het toch zo duidelijk al is op die 3D echo.

18. Aviya

Aviya Niet meer actief

Azucena, jeetje meis, is echt rot voor je, hopelijk mag hij ook snel naar huis, hopelijk gaat het kolven beter als je meer tot rust komt.

Kan niet alles meenemen, maarre meiden die rustig aan moeten doen, sterkte
    Meiden waar hetnog (redelijk) mee gaat, zo houden he!

Enne dikke knuffel voor diegene die het nodig hebben.

Ben een tijdje niet geweest en op fb kan ik niks bijhouden op t moment, behalve dat mn dochter de spelletjes bijhoud, en er 1 tje is die updates houd van mn nieuwste telg onze bull mastiff.

Op t moment lopen we hier voor op de teller, (sta op 30 weken vandaag, maar daar mogen er dus gezellig 3 bij)
    Begin december staat de keizersnee gepland, alleen de data houd ik nog voor onszelf, om de eerste week rust te kunnen garanderen (ivm mee lezers, naasten en een stel roddelaars hier van t dorp die er geen kl*t* mee te maken hebben, hoe en wat zeg maar....).
    Of het moet volledig fout gaan, dan kan de kleine al gehaald worden. Maar liever de buik als couveuse als daarbuiten zou fijn zijn
    Buik staat hier letterlijk (bijna) op klappen en moet ook elke dag voor controle naar het zh, ook in het weekend, de meiden zijn heerlijk van slag hierdoor.
    Ze hadden een paar foutjes gemaakt, die gecorrigeerd zijn in het ziekenhuis bij 2 groei echo's, geen suiker, maar wel groeispurts bij kleine telg, niet door teveel eten, maar doordat hier het lichaam teveel afgeeft qua voedingsstoffen (hoe dit zit vraag me ff niet, maar is even heerlijk langs me heen gegaan tijdens e het gesprek van de week, dinsdag even vragen hoe of wat) ook oppassen voor zwangerschapsvergiftiging, omdat er veel vocht wordt vastgehouden, veel hoofdpijn en duizelig heel de tijd.
    Dusse zal blij zijn zeg maar als de ks gedaan is, maar zolang het kan mag er thuis gebleven worden en mag de babe blijven zitten.
    Heerlijk met krukken lopen, spuit elke dag tegen trombose, en een rolstoel.
    Enne heb hier al wat grote kids qua grammen voorbij zien komen, ga wijselijk maar even mond houden hoe groot kleine grote telg hier al is geschat :(

Ook nog goed nieuws, naja als kleine telg nu al geboren zou worden zit hij al verder als de meeste van zijn week niveau, grote en kleine zus willen nu broertje ook wel zien, alleen mama heeft uitgelegd dat dit even niet door kan gaan :D

Hopelijk heeft iedereen beter nieuws als dit? En bij deze nog een hele fijne zondag toegewenst!!

ps super die foto's van de kleintjes zeg! En sorry dat er zolang geen bericht van deze kant afkwam:)

19. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @aviya Heel veel sterkte meid!

Wat een hoop grote baby's hier! Zijn de decemberbaby's zich nu al.aan het voorbereiden op een koude hongerwinter? :p

Gister hele gezellige verjaardag gehad, maar we warenheel laat thuis, dus in combinatie met al die slechte nachten van afgelopen week niet zo handig geweest! Vanmiddag maar weer met dochter naar bed ;) Kleine meid doet hrt heel goed geloof ik, die is zooooo druk! Slaapt hooguit een kwartier/half uur en daarna is het echt weer een wildwaterbaan in m'n buik. Opzich heel leuk, maar niet als je 's nachts wilt slapen :p

20. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm nee met 3 kids zal het niet snel niets doen worden..
    Gaan straks allemaal voor die 12-12 haha ik ben in die week 37 weken dus vind het ook prima :D 10-11-12 is idd beetje vroeg maar was ook leuk geweest ja haha..

Deel Deze Pagina