16-31 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dreames, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Idd, wat veel grote baby's hier. Ben zoooo blij dat het hier maar een heel klein beetje (lees 3/4 dagen) voor loopt. Bij mn dochter hebben ze destijds geen weken genoemd maar volgens mij ook wel een week of 3/4. Ik voelde me destijds echt een uitzondering, althans zo werd ik een beetje behandeld, maar hier gebeurd het aan de lopende band.

@flashyfly, wooow das echt al aan de flinke kant zeg! Fijn dat alles goed was. Als het al 35 weken qua groei is, is het natuurlijk niet zo gek dat het minder beweegt.
    @aviya, ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe groot ze het dan schatten. Fijn dat er een datum vast staat! Sterkte met alles, klinkt heftig en vermoeiend!

De VK stuurde me bij mn dochter destijds naar de gyn zodat die kon gaan bepalen of ik vervroegd ingeleid moest worden, maar die dacht daar totaal niet over na. Hij zei letterlijk: sommige baren met gemak een 9 ponder en andere krijger er een 6 ponder nog niet doorheen geperst. Uiteindelijk ben ik ingeleid met 40+2 omdat ik het toch een beetje benauwd kreeg bij de gedachte een 9-ponder uit moeten persen. Uiteindelijk werd het toch een ks, en nu wil ik zooo graag een natuurlijk bevalling, daarom ben ik ook zo blij dat het kindje nu (nog) niet zo groot blijkt te zijn. Zou zo graag willen dat mn bevalling gewoon thuis begint en ik de eerste 5 cm (ofzo) lekker thuis kan doen.

@chocoladekoekje, alvast welterusten voor straks;)
    @bambie, woow wat heb jij al een lage buik, is de kleine al ingedaald?? Ook mooi bescheiden buikje hoor. Voel me echt huge als ik die buikjes hier zie.
    @Katalaya, wow wat bijzonder, dat je dat precies weet!
    @Daphne, ben benieuwd hoe het je thuis bevalt en hoe het met Quinten gaat. Snap dat je andere dingen aan je hoofd heb, ik denk aan je!

Weten jullie wat die pijn/druk op je onderkant is, die ik (en meerdere met mij) deze week aangaven te hebben?? Het doet soms gewoon echt best pijn. Het is gewoon echt mn doos *bloos* die zo zeer doet. Zou het iets met indaling te maken kunnen hebben? Mn dochter was niet ingedaald en ik herken dit ook niet van haar zwangerschap.

2. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo zo dat is al een flink gewicht zeg!! Hopelijk kondigd de baby zichzelf eerder aan dat je alsnog een natuurlijke bevalling hebt.. En anders idd zorgen voor later.. Wel fijn dat alles goed gaat met de kleine!!

3. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die pijn/druk aan onderkant heb ik ook ja.. Weet niet wat het is is zowiezo mijn 1ste dus alles is onbekend.. Iemand die het wel weet?
    Indaling zou iets in kunnen zitten ja.. Ben benieuwd

4. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    @aviya sterkte meid.. En zou ook datum voor mezelf houden als we het wisten..!!

5. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @flashfly: fijn dat het goed gaat met de kleine, maar jeetje wat klinkt dat al groot. hopelijk dient hij zich vanzelf op tijd aan....

@chocokoekje: kan me voorstellen dat dat vermoeiend is. Lekker naar bed straks. doe ik ook bijna elk weekend ff terug naa bed.

@Aviya: klinkt heftig. Sterkte en rustig aan....

@sweetdreames: nee dat heb ik ook, maar geen idee wat het is. Ik zeg maar dat de kleine me in mijn fluit schopt of slaat :) ;)

@Swiebertje: wordt lastig dan rustig aan doen, maar 12-12 natuurlijk een supermooie datum. Dat zouden wij ook wel willen...

Hier gister naar Try-out voorstelling van Pieter Derks (cabaratier) geweest. Komt uit dit dorp en heeft bij mij op school en bij mijn zusje in de klas gezeten, dus grappig om te zien hoe hij het nu doet. Was erg leuk...
    Veel buikpijn gehad vannacht, maar komt ws omdat ik niet naar de wc kan... dus nu veel thee drinken.. ;)

6. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Goedemorgen meiden...moet nog ff bijlezen, net alleen deze laatste pagina gehad...

@lage buik...bij de pret echo zei die mevrouw ook al dat hij erg laag ligt, en of ik er geen last van had met zitten...nee dus, kan nog steeds met mijn benen over elkaar zitten..:)
    Vanaf gisteren weer een erg drukke buikbaby, hij was een paar dagen rustiger, maar weer volop aanwezig! Je ziet zelfs dingen uitsteken...waarnaar ik natuurlijk een harde buik krijg van de bewegingen...maar die zijn niet pijnlijk of zo...meer dat je denkt hallo doe eens rustig daar binnen!

En vanaf vanmorgen heel erg maagzuur! Bah wordt er misselijk van brr...
    Maar denk dat mijn maag weer eens als voetbal wordt gebruikt :)
    Zal over een week of 8 eens een goed gesprek met hem hebben hierover!..

7. Happy12

Happy12 Niet meer actief

@Aviya: Tjonge klinkt inderdaad heftig, het is ook allmaal nogal wat.. Doe je rustig aan?

12-12-12: Volgens mij hebben we deze datum allemaal wel als ideale bevallingsdatum? Haha ik heb deze iig ook al meerdere keren in mijn hoofd gehad. Ik zou dan ong 39 weken zijn dus lijkt me prima! En ook ruim voor de kerst nog:p

@Bambie: Mooie foto's van je kindje en je buik en deze zit inderdaad al laag! pff ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet heel erg zou vinden als de kleine in gaat dalen straks, want dan heb ik tenminste niet het ide alsof er 3 olifanten op mijn borst gaan zitten zodra ik ga liggen.. (en ik slaap al zowat zittend in bed; hoofdeind en voeteneind omhoog)

Nog een kwaaltje waar ik even over zou willen klagen;) Ik krijg 's ochtends mijn handen bijna niet tot een vuist gebald, waarschijnlijk door het vocht? Herkennen meer mensen dit soms?
    Mijn handen zijn zeker dikker dan anders, maar het ziet er nou niet bepaald schokkend uit of zo, maar doet echt erg zeer:( Ik ben zeker een half uurtje met mijn handen aan het 'rekken en strekken' voordat het weer een beetje levend en minder pijnlijk aanvoelt... Vanavond maar eens brandnetelthee proberen.

Ik had gisteren zo'n drukke baby dat er in mijn zij gewoon een warme gevoelige plek ontstond, doorat ze de hele tijd op dezelfde plaats aan het trappelen was;)

Gevoelig kruis: Heb ik dus ook last van, het kan natuurlijk ook al door het evt indalen zijn, maar ik heb hier al enige tijd last van en de therapeut zegt dat steken en pijn aan het schaambeen van de druk op het bekken komen.. Daar ga ik zelf maar van uit, aangezien ik nog niet het idee heb dat beebje in is gedaald. Ik voel hara nog steeds alle kanten opgaan, van boven naar onder, van links naar rechts en diagonaal:D Kleine druktemaker...

8. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hier ook een liefhebster van 12-12-12. Ondanks mijn grote baby, hier volop leven in de buik, dat ga ik straks zo missen!

Ik ga bij onze volgende controle (a.s. donderdag) ook eens vragen of ze het gewicht van de baby kunnen meten, ben wel benieuwd!

Merk nu dat de zwangerschapsdementie hier toe begint te slaan, hoewel erg rustgevend (kan me nogal druk maken over kleine dingen) ook irritant als ik op hele simpele woorden niet kan komen...

9. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Druk van onderen: check! Ik heb dinsdag een date met de vk, benieuwd of ze denkt dat het met indalen te maken heeft. Maar aan de andere kant... ik voel KatBeeb ook nog regelmatig om de as tollen (of zo)

Vocht vasthouden: nog niet. Ik check 't aan mijn trouwring, zolang die nog redelijk makkelijk af kan...

Andere constatering: mijn tieten doen 't! :) (Vaaaag....! Dat dat zomaar kan...) KatMan vindt 't helemaal grappig, doet nu niks anders dan huilende babygeluidjes maken om te zien of hij er invloed op kan uitoefenen. Gelukkig nog zonder succes.

10. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ pijn/druk op de onderkant
    Voor indalen is het volgens mij, zeker bij een 2e/volgende nog wel wat vroeg (maar kan wel al) en dat zijn meer steekjes-steken die je dan voelt (de zgn 'indalingsweeen'), als je ze voelt - want zoals met al dat soort dingen voelt natuurlijk weer niet iedere vrouw het indalen.

Andere pijn (dus geen steken) is dacht ik gewoon dat je bm/beebje een groeispurt maakt en je banden dat niet helemaal bij kunnen houden (bandenpijn dus - wist ik ook niet, maar schijn je niet alleen aan de zijkanten te kunnen voelen, maar ook echt 'down under'). Drukgevoel is weer meer bm+ beebje + vruchtwater wat op de over het algemeen door betere doorbloeding toch al gevoeligere onderkant duwt - lang leve de zwaartekracht! Niet dus...

@ Azucena
    Hoop dat ze niet de uitgerekende datum of zelfs 37 weken aan gaan houden, maar dat je ventje lekker naar huis mag zodra hij aan de 'randvoorwaarden' voldoet (2kg gewicht, zelf op temperatuur kunnen houden en zelfstandig genoeg drinken). *knuf*

@ Jessy
    Hoop dat je man zich alweer wat beter voelt en dat jullie kleine ventje ook beetje bij beetje vooruit gaat. *knuf*

@ Aviya
    Ook spannend bij jou dus...
    Idd veel grote kindjes zeg! Komt wellicht ook wel door de veranderde maatschappij - over het algemeen meer/'beter' eten en toch meer mogelijkheden rust te nemen/het rustiger aan te doen op het werk...
    Hier zei de gyn. met 30+3 'oh ja, de 2kg halen we al wel, hoor'. Aan de ene kant noemde ze het 'een flinkerd', maar aan de andere kant prima voor de termijn. Lekker verwarrend. Volgens mij is zo'n 2kg ook eerder het gemiddelde voor 32 weken, maar maak me er verder niet druk om, want 2mm 'verkeerd' gemeten en het scheelt algauw een paar 100 gram...

11. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Een meisje hier uit de buurt is vorige week bevallen met 32 weken en haar kindje woog 1500 gram. Ik dacht dat 2 kg voor dit termijn al flink groot was. Toen ik vorige week de groeiecho had, vroeg ik of ze wist hoeveel het dan nu woog. Dat kon ze wel zeggen als ze het ingevoerd had in de computer. Dat heeft ze gedaan, maar uiteindelijk niet meer gezegd hoeveel het woog. Heb ook niks mee naar huis gekregen ofzo. Alleen 1 echo-fotootje.

12. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het verschilt nog wel wat je op de verschillende week-voor-week sites vindt, vooral ook omdat de één bij de 30e zs-week uitgaat van 30+ weken (wat eigenlijk niet klopt) en de ander en de ander van 29+ weken (wat wèl klopt). Ook geeft de ene site het gemiddelde gewicht aan het begin van die zs-week, terwijl de ander het aan het einde van die week geeft. Maar van wat ik er uiteindelijk uit heb kunnen halen (ook met andere meer 'wetenschappelijke' tabellen die ik eens via google had gevonden), is het gemiddelde bij 30 weken zo'n 1800gr, bij 32 weken 2000gr, bij 34 weken 2300gr en bij 35 weken 2500gr. Geeft dan met 38-40 weken een gewicht tussen 3000 en 3500 gr.... Maar goed, zijn dus allemaal maar gemiddeldes en zeker tegen het einde kunnen ze vaak niet meer goed meten en dus ook niet meer echt goed schatten.

Bovendien zegt geboortegewicht ook echt helemaal niets. Maandgenootje van mijn jongste is met 32 weken en iets onder de 2kg geboren. Was kantjeboord voor zowel hemzelf als de moeder en dus hele moeilijke start gehad. Mijn zoontje was zo'n 1,5kg zwaarder bij de geboorte en prima start gehad. Toch is mijn zoontje nu met echt bijna 2 net zo groot en zwaar als verreweg de meeste kinderen rond 1 jaar zijn, terwijl dat andere jochie inmiddels al hard richting mijn middelste van bijna 4 (ook normaal geboortegewicht, maar nu maar klein en licht ventje) gaat. :cool:

13. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die gewichten scheelt idd overal weer op internet ja.. Ik zie het altijd wel bij de gyn. Vorige x was ik precies 27 weken zwanger en kleine woog 1190gram en dat gaf die computer aan als gemiddeld 27en 5 dagen zwanger.. Dinsdag moet ik weer dus benieuwd wat die gegroeid is in 3 weken tijd en wat dan volgens de metingen de de zwangerschapsduur is.. Ben dan precies 30 weken en 1 dag..
    Maar idd ze trekken lijntje 1mm te ver en kindje is al 50 gram zwaarder haha dus we zien wel..

Hier ook een lage buik hoor.. Vind het zelf af en toe wel vervelend met zitten.. Recht zitten is meteen zo krap voor me gevoel.. En ook met broeken vind ik het niet fijn.. Maar kleine beweegt toch alle kanten op ook bovenin vooral als ik 's morgens wakker word dus waarom die zo laag blijft liggen weet ik niet..

14. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ja volgens mij is het gemiddelde niet overal hetzelfde??
    Ik zat met 29+5 op een gewicht van 1550gr, was ook gemiddeld zei ze..

:DIk ben vandaag trouwens precies 7 maanden zwanger!! Nog 2 maanden te gaan tot 21 december! Jeejjj!:D

Fijne avond nog allemaal dames!

15. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Nathalie
    Zal gewoon zijn hoe jij draagt. Ik heb nu voor de 4e keer een 'lage' buik. :)

@ Happy
    Had ik nog niet echt naar gekeken, maar nu je het zegt (ben ook 21 dec. uitgerekend ;))...

Pffff Is mijn buik vandaag echt heel erg rustig voor de verandering(merk het toch wel als hub een dagje thuis is), heb ik gigantische gasvorming door de gulashsoep die hij heel lief voor tussen de middag had gemaakt. En door de lucht in m'n darmen (en bijbehorende krampen), krijg ik nu dus weer wel meer harde buiken, al doen deze gelukkig geen zeer. Maar zal nog wel ff duren voordat er zo veel lucht weer uit is dat ik kan slapen. *zucht*

16. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Wij hebben maandag een groeiecho.... ben ook wel echt benieuwd naar het gewicht. we zullen het zien...
    Vandaag alweer 31 weken! :)

17. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Zo dames ik zal weer eens even reageren! Veel gekletst t afgelopen weekend!

@katalaya geweldig jou invries verhaal lekker nuchter (ookal was het op dat moment waarschijnlijk niet) wel bizar ook dat je de precieze datum weet waarop katbeeb is verwekt tot 2x aantoe!

@daphne fijn dat je weer thuis bent maar balen dat het niet lekker gaat met kolven, hopelijk is dat nu weer bij getrokken. gelukkig doet quinten het wel goed!

@ flashfly bah die ctg en alles! ga het nu dan ook wat rustiger aandoen voordat je helemaal volledig op de bank beland net als mij!! Ik vind de kleine trouwens wel onwijs zwaar ja! Zou je dan ook eventueel bij wijze van over 2 weken al kunnen bevallen dan ben je qua gewicht ongeveer 37 weken toch?

@datum ik hoop stiekem ook op 12-12-12 maar ik heb het gevoel dat het 13-12-12 gaat worden... we zullen zien wel raar, gewoon bijna uitgezwangerd allemaal over 4 weken mogen de eerste gaan beginnen met bevallen

@manlief begint het nu steeds zwaarder te krijgen met de depressie van mij en mijn onredelijke gedrag... om 10 uur de keuken uitsoppen enzo opmerkingen komen er hier dus zat soms wel van die gemene steek opmerkingen maar die kan ik gelukkig nu nog wel handelelen.

@aviya denk aan jezelf en de kleine, wat fijn dat je de datum al weet geeft denk ik heel veel rust!

@gewicht ik zal eens vragen vrijdag bij de controle op hoeveel ze de kleine schatten.

@onderkantje niet echt pijnlijk maar wel af en toe van die scherpe steken en doorheen maar de druk ken ik eigelijk niet echt.

@vocht is hier in overvloed aanwezig het lijkt wel of ik 6 onderkinnen heb!! handen zijn ook onwijs dik aan het worden en af en toe hoofdpijn dus gaan we maar even aangeven bij de vk vrijdag. hebben jullie al een keer urine in moeten leveren? ik nog nooit namelijk (alleen in het zh om te kijken voor een blaasontsteking)

@ lektieten hier ook volop aanwezig!

@jessy ik hoop dat alles goed gaat met jullie en dat manlief nu ook een beetje aan het herstellen is van de chemo..

@ bulten in buik hier regelmatig een hobbel in me buik je voelt dat ook echt iets zitten hoofdje of KONT jeetje mina zeg

hier gaat het momenteel even wat minder vandaar wat minder reactie ik lees wel mee maar reageren is er even niet van gekomen.

18. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @gemiddelde, iedereen zit hier door elkaar te roepen over andere gewichten en andere gemiddelden, maar er zit hier tussen de eerste en de laatste ook 2 weken he? En deze laatste weken groeien ze zo 200-250 gram per week, dus dat is misschien wel een halve kg tussen degene die nu 30 weken zijn en degene die nu 32 weken is. Als ik het zo beetje bekijk is tussen de 1,5-2 kg normaal voor 30-32 weken.

Ik moet nog 2x naar de vk (24 oktober en 7 november) en dan 14 november weer naar de gyn. Dan krijg ik dus ook weer een groeiecho.

Hier vandaag 32 weken!! Woehoee. Over sowieso 10 weekjes heb ik ons kleintje in de armen. Begin er nu langzaamaan wel heel erg naar uit te kijken. Als we in de uiterste scenario's gaan denken, kan het zo zijn dat ik uiterlijk 31 december ingeleid word en het dan nog een 2013 kindje kan worden. Maar hoop het niet eerlijk gezegd. Zou 12-12-12 ook een leuke datum vinden. Mn schoonzus is 10-11-12 uitgerekend en ze is al 3x rond uitgerekende datum bevallen. Als zij bevalt moet ik nog een week of 5. Lijkt me best een jaloersmakend momentje, maar ja bij mijn dochter was het andersom, toen was zij 6 weken later.

19. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Even snel ego berichtje hihi..

Ik zit nu ook volledig thuis! Ik kon gewoon echt niet meer op t werk..
    Vanochtend bij vk geweest en zij zei ook totale rust voor jou!

Heb dus nu wat meer tijd om te reageren hier hihi..
    Al moeten we nog wel een baby kamer maken ;)! Nu alle tijd voor.

Kom later terug en op jullie reageren!

20. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    Aantal dagen niet online geweest wat is er een hoop gekletst zeg.
    @happy mooie foto! Mooie buik ook
    @mups mooie foto
    @flashyfly rustig aan doen dus
    @verluis mooie foto’s
    @daphne fijn dat je thuis bent ookal is het zwaar wel fijn dat quinten het goed doet
    @bambie mooie foto’s
    @aviya rustig aan meid

Heb het hele weekend bij lucas gezeten 24 uur per dag ze hebben vrijdag avond het buisje van de beademing er uit gehaald. En ik dacht als ik wegga stopt hij me ademen dus ik ben niet weggegaan tot hij beter ging ademen. Helaas moeten we nog wel een paar dagen wachten tot we hem weer kunnen vast houden. Vind het zo zwaar om alleen maar naar hem te kunnen kijken en niet kunnen vasthouden. Straks weer naar de psych totale onzin eigenlijk want ik weet wat hij gaat zeggen en ik doe het toch niet.

Deel Deze Pagina