Er is weer lekker gekletst de afgelopen dagen! Ik moet ook even mijn ei kwijt! Gister echt een rotavond gehad, en voel me er nog steeds K.. door! Me gevoel gaat alle kanten op, en weet niet wat ik ermee moet! We hadden gister VVE vergadering, en daar zag ik bijvoorbaat al tegen op, door verschillende dingen die er besproken moesten worden! Verschillende flinke uitgave waarover besloten moest worden, maar vooral over de verhoging van de Servicekosten! Wij betalen nu nog 180,- in de maand, waar wel een voorschot van de stookkosten in zit, maaar als je hier gemeentebreed gaat kijken, is dat al een aanzienlijk bedrag! Ze wilden dit in eerste instantie verhogen met 12,- per maand, waar ik het al eigenlijk niet mee eens was! Want: Waar stopt dit, wil het over een paar jaar verkopen, iedereen die zegt: Zoveel servicekosten, leg het bij je hypotheek en je hebt een leuke eensgezinswoning! Kijk ik snap natuurlijk ook wel, dat er technische dingen gedaan moeten worden, maar flinke uitgave kun je toch niet altijd in een keer doen, moet er dan niet bezuinigd worden? Goed tot zover mijn verhaal, duidelijk toch? Niks vreemds aan, toch? Toen het onderwerp aangesneden werd, ontstond er al meteen een nare sfeer, vriendlief werd na zijn eerste reactie al afgesnauwd doordat hij zei: Moeten we niet gaan bezuinigen? Waarop ik bovenstaande argumenten op tafel wilde leggen, kregen we ineens dit: Ja maar, hou eens even je mond, luister is even, is toch niet meer dan normaal, technische dingen, meerjarenplan, blablabla!! Ik kookte van binnen, en heb gezegt dat ik zo niet verder wilde, en ben weggelopen! Ik voelde me echt als een klein kind behandeld! Achteraf schijnen mensen tegen vriendlief hebben gezegt: Jeetje, ze waren wel fel tegen je meisje ... Maar niemand, inclusief vriendlief die zijn mond opentrok!! (ook boos op vriendlief) Heb een vriendinnetje van boven gebeld, en haar alles uitgelegt, blijkt dus, dat er mensen in de flat zijn die het ook echt niet kunnen betalen, en die trekken gewoon hun mond niet eens open ... Inmiddels is er besloten het bedrag nog hoger te maken, ga nu 201 in de maand betalen, ben zo boos en begin me ook wel een beetje zorgen te maken .... Ik ga straks aanzienlijk minder werken, die kleine man komt erbij, wil ik dit allemaal wel op deze manier, en gaan we dat ook allemaal redden? Waarschijnlijk wel ... We verdienen normaal, maar toch krijg het niet uit me hoofd! Sorry meiden, wilde het even van me afschrijven... Misschien helpt het!
@ Jessy Heel veel sterkte morgen! Hoop dat jullie dappere vechtertje zich ook hier doorheen zal kunnen slaan... *knuf* @ Azucena Da's nog eens een mooi vooruitzicht! *thumbs-up* @ Sweatdreams Is idd echt de leeftijd waarin je dochtertje zit, hoor. En als je dan ook nog eens een toch al pittig kind hebt, valt het echt niet mee... Hier is de jongste nu bijna 2 en is ook al begonnen met 'peuterpuberen' (zo noemen ze dat). Maar één troost (ook al heb je daar natuurlijk geen moer aan zolang je in deze phase zit), het gaat ècht weer over. Boos worden/schreeuwen is dan vaak (zeker met die hormonstertjes erbij) idd je eerste reactie, maar toch zul je moeten proberen dit zoveel mogelijk te onderdrukken, want juìst in zo'n 'stoere' en eigenwijze phase werkt dat over het algemeen alleen maar averechts (gaan ze juist door, of beginnen hartverscheurend te huilen). Ik probeer nu per geval voor mezelf te beslissen of ik het trek een tactische 'strijd' met hem aan te gaan, of dat ik hem toch z'n gang maar laat gaan - pincipe van 'pick your Battles'. Het meeste bereik je met alleen heel rustig maar super consequent handelen (dus steeds weer 'neutraal' corrigeren, zonder boos te worden e.d. en/of door af te leiden met wat anders). @ Inge Zie het ook al helemaal voor me en geef je ook grooooot gelijk, hoor! @ Liefdeis Is altijd een ellende met dingen als servicekosten... Wij hebben een eigendomswoning, maar in een zgn woongemeenschap (dus door 3e beheerd). Wij betalen dus naast de 'gewone' servicekosten, ook volledige stookkosten, administratiekosten en een bedrag voor in het 'spaarpotje'. Kwam zo altijd al een aardig bedragje bij elkaar, maar laatst is de spaarbijdrage met 0.50 per m² verhoogd i.v.m. aanstaande algehele renovatie, wat voor onze woning op bijna 40 per maand extra komt. Zitten nu dus voor woning + parkeergarageplek dik over de 300 per maand aan 'servicekosten' en zodra ze gaan beginnen komt daar nog zeker 100 bij aan kredietaflossing... Wij kunnen dat dus echt niet opbrengen (hopen de woning ook vòòr die tijd verkocht te hebben) en weet dat de buurvrouw naast ons (oudere weduwe met zelfs nog iets grotere woning dan wij) nu al vaak slapeloze nachten heeft, o.a. door de steeds maar stijgende kosten. @ zieken Beterschap! Hier ook ziekenboeg, eerst alledrie de kids, nu gelukkig 1 helemaal beter en 2 weer een stuk opgeknapt, maar mij kun je nu dus echt wel bijna letterlijk opvegen (vanochtend zelfs buiten staan kokhalzen en wat overgegeven, puur van uitputting ).
@happy12 Mijn foto's van de zwangerschapsfotoshoot kan ik morgen eindelijk ophalen kan ik er ook 1 showen .. En kwam jou foto net tegen op Facebook bij reacties bij een bekende van mij wat ook bekende van jou is denk ik.. Haha za je wel pb sturen wie ik bedoel.. Herkende je foto meteen van je shoot!
Hij is er! De parkeervergunning! Nadat ik via de receptie nogmaals hetzelfde functionele emailadres had gekregen (security@bedrijventerrein.nl) en een telefoonnummer van security, hing ik natuurlijk meteen in de telefoon. Nu was het 13:00, een normale lunchtijd, maar ik deze tijd van het nieuwe werken (een andere liefde van me) en mobiele bereikbaarheid kwam het stoom me uit de oren toen security (wat als er nu ECHT iets aan de hand was) de telefoon niet opnam. Ik heb toen nog 1 email gestuurd naar alle 5 partijnen/personen die ik de afgelopen dagen gevraagd heb om een parkeerkaart. Daarin heb ik geschreven dat ik van het kastje naar de muur ben gestuurd en dat ik het graag het officiele pad behandel, maar dan als ik nu niets van niemand verneem, ik maandag mijn auto voor de deur zet op de invalide parkeerplaats met eerdere genoemde buikfoto. En toen gebeurde het; er kwam een email retour: "We kunnen / mogen enkel een parkeerontheffing uitschrijven op basis van een medische verklaring". *STOOM* "Echter gezien de omstandigheden en de korte duur, ben ik best bereid om hier een u-bocht aan te leggen". HOERA! Joost mag weten wat een u-bocht is, maar ik heb een parkeerkaart voor mijn laatste 2 werkweken!!! Ik reageer vanavond even uitgebreid op de rest, maar wilde jullie deze update niet onthouden....
Niet goedgekeurd bij de gyn, helaas. Door mijn voorgeschiedenis met zoonlief gooien ze me door de molen van testen, dus ik ben weer lek geprikt. En morgenochtend mag ik me melden voor de glucose test. Ik had namelijk een groeiecho vanmiddag en woelmuis is zo'n 2 kilo nu! Hoofd boven het gemiddelde, nu is dat bij ons in de familie niet gek. Buik ook bij het hoogste lijntje en benen normaal. Ben benieuwd. Daarnaast voel ik me al zeker een week bagger, futloos, leeg en vaak duizelig misselijk. Morgen heb ik als het goed is wel gelijk de uitslag van mijn bloedtest van vandaag en zelfs die van de glucose test. @ Jessy; SUCCES!!! @ Daphne; goed nieuws weer, houden zo!
He jakkie, Versluis... Lastig om te bepalen of ik je iets 'simpels' toewens wat makkelijk te verhelpen is zodat je je beter voelt, of dat ik je toch maar toewens dat alles goed is. Maar dan weet je nog niet wat je aan je algehele malaise kunt doen. Hier ook: ik ben zoooo moe. Ik sta 's ochtends totaal uitgeput op. Het enige wat ik hoef te doen op een dag zijn wat lichte boodschapjes en voor het eten zorgen, maar op sommige dagen is me zelfs dat al te veel. Ondertussen wordt ik van binnen flink mishandeld: KatBeeb kan af en toe zo hard trappen, dat het echt enorm pijnlijk is. Vooral als dat nét achter mijn navel gebeurt. Als ik voel dat KatBeeb wakker is, dan zit ik constant met mijn hand op mijn navel om tegendruk te geven...
eventjes tussen het koken door reageer zo op de rest wordt het niet tijd om een deel 2 te maken aangezien we al over de 5000 berichtjes zijn
Goed idee! Hier dus verder: http://www.zwangerschapspagina.nl/bevallingslijst-forum/395404-16-31-december-mamas-deel-2-a.html#post13796463
@2e topic, is daar een regel voor??? Ik kijk nog weleens in het 1-15 december topic en daar kletsen ze ong 3/4 pagina's per week, wij doen dat soms per dag. haha. @chocoladekoekje, wij kunnen elkaar aardig de hand schudden wat betreft onze dochters. Het enige verschil is dat de mijn (gelukkig) prima slaapt en ik dus ook. @Versluis, ow balen. Je wil toch het liefst dat het allemaal normaal en goed is. Succes morgen met je test. @Katalaya, haha, je ben nu al de hele dag bezig om hem tegengas te geven. Dat wordt nog wat als dat een peuterpuber wordt! Hier van de week eerst echt een voetje gevoeld van de buitenkant. Ik duwde er tegen en toen schoot het weg. Zooo lief. Ik ben de laatste dagen ook niet echt in mn doen. Ben ook weer telkens misselijk, last van mn darmen, diaree. Bleegh. Vooral eten koken vind ik een ramp en je moet toch elke dag weer wat verzinnen.