16-31 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dreames, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    jij hebt trouwens wel vroege echo zeg!! Hoop dat alles goed zit meid!!

2. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    Nog steeds ziek. Te verzwakt om op iedereen te reaferen. Weet even niet meer wie t schreef over t rotavirus, maar mn zoontje is alweer beter. Hij is vandaag naar opa en oma, want manlief is sinds vanmorgen ook ziek. Wij liggen dus met zn tweeen nu lavenloos in bed. Mijn man zei vanmorgen, dit is voorproefje hoe we er over 60jaar bij liggen. Haha

3. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Leuk die lijst met alle uitgerekende data!

Ik ga deze week de gyn bellen en dan wacht ik maar af wanneer ik mag komen voor de intake en hopelijk voor een echo. Dat zou mij zo ontzettend veel rust geven, om te zien dat ons friemeltje op schema ligt. En ook om te horen hoe ver ik ben.

Ik heb gisteren wel een luiertas besteld. Ik had bij onze zoon die van de Hema, maar die vond ik zelf helemaal niet fijn. En het valt nog vies tegen om een mooie te vinden en die prijzen zijn om echt misselijk van te worden. Ik heb nu een mooie van Quinny (past bij de wagen) die ik ook als schoudertas kan gebruiken.

@Carlo; Beterschap

@ de rest; fijne zondag en dat we allemaal een heerlijke dag mogen hebben, zonder gekke kwaaltjes

4. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Dames even een vraagje..

Ik had vandaag weer een grote klodder slijm wat ik bij afvegen ontdekte..het had beetje kleur wit/bruin/geel

Ik heb twee dagen geleen seks gehad en had eergisteravond ook dat ik een mega klodder slijm afveegde met bruin..produceert je lichaam dit om je lichaam schoon te maken??

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @nonanches Heb er geen ervaring mee, dus kan je niet helpen helaas... Als je je er zorgen over maakt, zou ik als ik jou was gewoon de verloskundige even bellen ter geruststelling.

@carlo Balen joh, beterschap! Ennuh, ik hoop eigenlijk niet voor jullie dat jullie over 60 jaar de hele dag samen in bed liggen ;)

Hier spullen aan het inpakken om een nachtje bij schoonouders te logeren. We wonen in Rhenen en man moet morgen met het korps in Veenendaal spelen en daar om half 8 al zijn. Kunnen we dus maar beter zorgen dat we daar al zijn, anders komt ie er niet in met de auto! Daarna naar mijn ouders in het noorden, want tot het eind van de middag kunnen we niet meer thuis komen. Heel leuk hoor, de koningin hier, maar al die drukte en regeltjes...! Wij vluchten dus maar ;) Hebben jullie nog plannen?

Vandaag gelukkig een betere dag dan gister! Ontbijt bleef binnen en nu voel ik me ook aardig goed.

6. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Zo, er is heel wat geschreven hier, ik houd het niet bij ;).

@ Carlo: beterschap!

@ Nonaches: mooie box!
    Ik begrijp dat sommige vrouwen wat last van bruinverlies kunnen hebben. Zolang het geen helder rood bloedverlies is, hoef je je geen zorgen te maken.

@ Karin: gefeliciteerd met de mooie echo.

@ nog een mooie echo (weet even niet meer van wie :)), ook gefeliciteerd!

@ misselijke dames: sterkte ermee! Ik heb er geen last van, ook nooit gehad bij eerdere zwangerschappen. Wel honger als een paard. Bij mijn dochter kwam ik in de eerste 4 weken al 5 kg aan, ik probeer dat nu wat in te perken ;)

@ dagboek: Ik heb bij mijn dochter zowel het dagboek van Pauline Oud gehad als een zelf bijgehouden dagboek. Ik schreef online op wat ik meemaakte en dat kon je laten afdrukken, tesamen met wat foto's. Dat is een prachtig dagboek geworden, veel mooier dan dat voorgedrukte ding van Oud, dus ik denk dat ik het nu alleen maar bij een zelfgemaakt dagboek houd. Ik ben er alvast mee begonnen, want bij mijn dochter stelde ik het schrijven steeds uit doordat ik zo moe was en toen kon ik na haar geboorte nog meer dan de helft gaan schrijven en dat was een enorm karwei ;). Nu dus gewoon netjes elke week een verhaaltje schrijven.

A.s. dinsdag 1 mei heb ik mijn eerste echo, spannend!

7. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Hallo dames,

Als eerste allemaal van harte gefeliciteerd! Ook ik mag me melden in dit topic. Op 21 april heb ik op mijn NOD positief getest, zie fotootje :)
    Afgelopen donderdag (26e) ook nog een digitale CB gedaan. Die gaf 3+ aan!
    We zijn helemaal blij en moeten het allemaal nog een beetje laten bezinken. Kan niet wachten op een 1e echo. Het is echt zo spannend allemaal.
    Ga komende week de VK bellen. Heb me vandaag ook via Internet aangemeld bij MvM.

Mijn uitgerekende datum is 28 december.

Ik ben 30 (en manlief ook). Wij zijn getrouwd in 2010. Dit is ons 1e kindje.

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Yeah de mevrouw van moeders voor moeders is geweest. Ik kan meteen beginnen, ze had al kratten bij. Dit is mijn test van hun:

9. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hallo dames,
    @Dreames, mooie knaltest!
    @mups welkom en gefeliciteerd!
    @Nonaches, geen idee? Ik heb ook altijd wel een beetje extra afscheiding na de sex maar eigenlijk nooit zo opgelet. Als je het niet vertrouwd gewoon de vk bellen.

Hier gaat het goed, ben alleen zo moe!! boh, ik heb echt geen energie. Kan nu alweer gaan slapen :)

Hebben jullie trouwens al kraamhulp geregeld? De Gyn zei dat dat voor de 15de week moet! Vroeg zeg.
    En hebben jullie al nagedacht over de prenatale onderzoeken? Voor een vruchtwater punctie kom ik niet in aanmerking omdat ik 28 ben maar ik kan wel bloedonderzoek en nekplooimeting laten doen. Geen idee, heb me er nog niet in verdiept. Folder van de gyn ligt nog hier in de kast.

@iedereen, fijne feestdag morgen

10. LindaMama

LindaMama Lid

23 apr 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dreams; Mooie test!

@nieuwe meiden; Gefeliciteerd, op naar een gezond december beebje!

@misselijk; sinds gister de hele dag misselijk, maar niet hoeven spugen, zoooo vervelend, iemand tips?

@sweetdreams; ik had bij mijn dochtertje alleen last van pijnlijke borsten, verder niks, ook bij mijn mk's alleen last van mijn borsten. deze zwangerschap is echt anders! Ik ben al vanaf dag 1 doodmoe en sinds gister kotsmisselijk, maar ik blijf positief, zolang ik dit voel, gaat het hopelijk goed...

@echo; nog 2 nachtjes slapen, zoooo spannend!!!

Iedereen een gezellige Koninginnedag morgen!!! Morgen 10 jaar samen met mijn mannetje:)

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo dames,

ikzelf heb als uitgerekende datum 16 december,maar de eerste echo zei 19 december. Het was echter nog te vroeg om het echt te kunnen bepalen, dus houd ik nog de 16e aan.

Misselijk, erg moe, menstruatiepijnen... voel me best wel blèh. Nog geen rose wolk dus...
    Hoe gaat het met jullie?

12. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    wat gaat het hier toch snel!

al weer een paar kloppende hartjes erbij! geweldig!!

ben hier gedurende de dag toch best beroerd steeds, mn darmen spelen ontzettend op en ben over de dag steeds misselijk dat er gewoon naar van word. ook heb ik t steeds bloedheet.

probeer nu maar zo licht mogelijk te eten en heb sinds gister wit brood gehaald en nu gaat t met me darmen beter, die reageren niet zo fel op wit brood als bruin brood.

heb trouwens ook regelmatig dat ik helemaal duizelig word en dat ik iets van suiker moet nemen om me beter te voelen... hebben meer hier last van????

13. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Kraamhulp is hier nog niet geregeld, eerst die echo en mezelf "veilig" voelen. Bloedonderzoek en nekplooimeting hebben wij wel bij onze zoon laten doen. Het zijn geen schadelijke onderzoeken (wat ik erg belangrijk vind) en wij voelden ons er prettig bij om dit te laten doen. Ik was toen 24 en nu dus 28 en zit nog steeds niet in een risico groep, maar toch wil ik het nu ook weer.

Ik kon het vandaag niet laten en heb gelijk mn laatste testjes in huis er maar tegenaan gegooid, voor mijn eigen gevoel en zo zijn ze maar gebruikt, kan het niet door mn hoofd blijven spoken :D De test strepen zijn nu donkerder geworden dan het controle streepje :)!!!

Maar wel een vraagje: Vorig jaar, toen ik zwanger was en een miskraam kreeg, werden mijn testjes (achteraf bekeken) niet donkerder. Een teken dat het toen al niet goed zat, maar dat mijn lichaam het niet doorhad. Nu worden ze dus elke keer donkerder, tot dit punt aan toe en de digital geeft 3+ aan. Is dit een teken dat het dan toch wel goed zit? Ik weet dat je nooit 100% zekerheid hebt, maar ik zou nu zo graag wat onbezorgder gaan genieten van het feit dat we een jaar na die ellende nu eindelijk weer een kindje gaan krijgen! Gek toeval; deze zwangerschap loopt bijna synchroon aan die van vorig jaar :(

Ook leuk aan de 2 testen van vandaag, bij kruidvat zit de teststreep rechts en bij die van sensitest links. Doet niets af aan het resultaat, maar toch ;)

14. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ff testen of mijn nieuwe bannen doet wat ik wil ;) En hij doet het na een beetje hannesen haha

15. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Jeetje dames ik kijk even niet en moet al weet ik het hoeveel bladzijdes terug kijken!!! Gezellig!
    Hier kapot na een lange drukke werkweek, kan alleen maar slapen...
    Toch wel apart ben ma di wo echt onwijs misselijk geweest s ochtends en nu, nergens meer last van, op de moeheid na dan. Begin me wel een beetje zorgen te maken eigelijk. Hebben jullie dit ook gehad? Kan wel een test doen maar stel dat het niet goed zit zit er nog wel gewoon hcg in me bloed.

16. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland

Ik weet precies hoe je je voelt. Vandaar ook die laatste testjes van mij. Gek eigenlijk he, je zou blij moeten zijn dat je niet meer misselijk bent, sommigen blijven het maanden, zo niet hun hele zwangerschap lang. Maar ik snap je helemaal, ik heb dat met de gevoeligheid van mijn borsten.

Probeer positief te blijven denken, alle klachten veranderen keer op keer, er komen er bij of ze gaan weg. Alles kan wat dat betreft. Maar ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan, ik kan het zelf ook niet

17. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    @ Dreames, mooie test zeg! Jij hebt er mooi doosje bij gekregen ..ik niet :( Stom zeg!!

@ Versluis, ook er mooie testen meid!!

@ slijmverlies, bedankt voor de reactie..ik heb geen last meer van gehad vandaag..dus ik kijk het even aan

@ rest, sorry dat ik niet op iedereen reageer, want ik ben erg ziek aan het worden..heb het heel de tijd koud...dus lees wel mee, maar lukt me niet om op alles te reageren...ALs ik me weer wat beter voel, zal ik weer braaf mee schrijven

xx

18. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    Hallo dames! Als eerst allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik wil me hier ook komen melden, ik ben ong. 27dec uitgerekend
    Ben 15 april begonnen met testen en leek ik al iets heeeeel vaags te zien. Vandaag weer getest, omdat ik deze week elke dag wel 1x wat bruin verlies met afvegen heb en eergisten 2 roze druppeltjes. De test was overduidelijk!! Ik heb 7 mei de eerste echo! Spannend!!

Bekijk bijlage 241623
    Deze is van vandaag
    Bekijk bijlage 241624

19. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Gefeliciteerd nieuwe mama's!

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag? Wij gaan even over de markt, meer niet denk ik.

20. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @nieuwe mama's (sorry, alle namen alweer vergeten) welkom en gefeliciteerd!!

@misselijkheid Zelf helaas ook weer veel last van. Enige tips die ik kan geven die enigsinds werken: blijven eten, eet waar je trek in hebt en eet iets voor je opstaat. Helaas is dit laatste voor mij lastig met een meisje van 13 maanden in huis, die soms erg vroeg wakker kan zijn. Verder schijnt cola en gember te helpen. In mijn vorige zwangerschap hielpen melk en mandarijnen, nu chocola! Iedere ochtend een beschuit met hagelslag dus, haha!

Deel Deze Pagina