@miskramen: viel me ook al op. Maar ik denk dat vrouwen die meer moeite hebben met of waarbij het langer duurt om zwanger raken vaker fora opzoeken. Daarnaast kijk ik ook wel eens in het 1-15 december topic, daar viel me ook op dat er al veel miskramen waren. Ik hoop dat er bij ons niemand bij komt. @babykamer: wij wachten tot augustus/september, als ik weer terug in NL bent (hopen dat dan geslacht ook bekend is). Kinderwagen hebben we wel al uitgezocht, maar die bestellen we pas na de 12 weken.
Dit viel mij inderdaad ookal op!! Ik vraag me toch af hoe het kan dat op fora zoveel zijn, terwijl in mijn nabije omgeving echt niemand, en die zijn onverwachts zwanger geraakt en hebben echt niet gezond geleefd! Hoop dat het ons ook bespaard blijft.. Maar wat inderdaad ook zo is, vrouwen waarbij moeilijk gaat of iets hebben zoals PCOS zoeken toch iets om hun hart te luchten..Hopelijk komt het bij ons allemaal goed!! Hoe zit het bij jullie en de kwaaltjes? Maak me beetje zorgen, want heb echt weinig last ... Ik ben minimaal misselijk en heb nog geen 1 keer gespuugd. Ben wel moe, veel pusitjes en gevoelige borsten, daarnaast ook soort spierpijn onder mijn borst...heel raar.
Ja ik hoorde van vk dat je juist geen pijn bij plassen hebt, dat blaasontsteking anders voelt..Soort onderbuik gevoel..rozige afscheiding etc..
Hier ook niet veel kwaaltjes hoor. Beetje misselijk, maar zelfs nog helemaal niet boven de wc gehangen. Vorige week last van darmen een paar dagen, nu niet meer. Wat pijn aan mijn borsten en ik lijk ook iets van spierpijn te hebben onder borsten/bovenkant buik.
Lijst 16-31 December 2012 mama's 16 Chocoladekoekje, 21 jaar, 2e kindje 17 Dreames, 27 jaar, 2e kindje Vogeltje85 26 jaar, 1e kindje Sweetdreams, 23 jaar, 2e kindje Karin1981, 30 jaar, 1e kindje J1985, 26 jaar, 1e kindje Chicalin, 2e kindje Katalaya, 1e kindje 18 Veerle31, 31 jaar, 1e kindje Poohbeer2, 2e kindje Nona, 21 jaar, 1e kindje Nita22, 5e kindje IngridE, 1e kindje 19 Cyll Annabeth, 1e kindje 20 21 Marijke1985, 27 jaar, 2e kindje brix, 33 jaar, 3e kindje Swiebertje, 4e kindje Plukkie25, 25 jaar, 1e kindje 22 LindaMama, 31 jaar, 2e kindje 23 24 Zaraida, 28 jaar, 4e kindje Whoppie, 29 jaar, 1e kindje Jahilti, 2e kindje Flashfly, 1e kindje 25 Mishur, 26 jaar, 1e kindje Versluis, 28 jaar, 2e kindje Debby1 26 Carlo1987, 24 jaar, 2e kindje Zazz, 26 jaar, 2e kindje 27 Liefdeis, 1e kindje Nischa, 24 jaar, 2e kindje Moedertje1983, 29 jaar, 2e kindje 28 Aappie20, 1e kindje Jossie81, 1e kindje Lynn1302, 2e kindje Tammy29 Smurfin29 Marijke88, 24 jaar, 2e kindje Mups, 30 jaar, 1e kindje 29 30 Raissa, 1e kindje 31 KimmvBritt, 2e kindje Oek Oek, 30 jaar, 3e kindje Liana1982, 29 jaar, 1e kindje Afsprakenlijst: 03-05: veerle31 intake vk 07-05: vogeltje85 termijnecho 07-05: nona 1e echo 07-05: Nischa 1e echo 08-05: Jossie81 1e echo 08-05: Lindamama echo 08-05: Versluis 1e echo 10-05: chicalin intake vk 11-05: J1985 1e echo 11-05: cyll 1e echo 11-05: Plukkie25 1e echo 14-05: tammy intake 14-05: Katalaya 1e echo 14-05: KimmvBritt intake + 1e echo 14-05: karin1981 2e echo 15-05: koekje1985 1e echo 15-05: moedertje1983 1e echo 15-05: Lindamama echo 15-05: Whoppie intake vk en 1e echo 16-05: zazz intake vk 16-05: Brix termijnecho en intake prenantale Diagnostiek 18-05: sweetdreames termijnecho 18-05: veerle 2e echo 18-05: smurfin29 intake vk 20-05: aappie intake vk 21-05: marijke1985 intake en 1e echo 21-05: saar84 1e echo 21-05: nona controle vk 21-05: Flasyfly 3e echo 22-05: raissa: 1e echo 22-05: Lindamama echo 22-05: Oek Oek Termijnecho 24-05: Zaraida intake vk + 1e echo 25-05: Chocoladekoekje echo en controle 29-05: Oek Oek intake vk 29-05: Lindamama echo 30-05: Mishur 1e echo 31-05: carlo1987 intake en termijnecho 05-06: Mishur controle vk Vlindertjes: MamaMars (nb) Heel veel sterkte gewenst aan de vlindermama's
Gelukkig, maakte me al zorgen!! Gelukkig heb ik maandag de echo!! Hoop op kloppende hartje natuurlijk
@ Veerle Wat fijn dat de echo zo goed is gegaan, gefeliciteerd! @ Liana Van harte en fijn dat je het met je zus kan delen! @ Menstruatiepijn Heb ook af en toe een beetje een menstruatie achtig gevoel in mijn onderbuik. @ Babykamer Wij wachten eerst maar even de echo af! Deels is het ook al af. We wonen in een nieuwbouwhuis en zijn vorig jaar augustus verhuisd. Bij het klussen en inrichten van het kamertje hadden we al in ons achterhoofd dat dit op termijn de babykamer zou worden. Behang, gordijnen en vloer zijn er dus al op aangepast Voor de lijst, heb vandaag de afspraak gemaakt met de VK: 24 mei 1e echo 7 juni intake bij de VK
@babykamer: gaan we nog niets mee doen. eerst maar eens de echo afwachten en dan wachten tot me zussie het huis uit is, dan kunnen we een beetje gaan opruimen en eventueel verven, behangen en zo... Maar pas als de echo oke is.
Hoi Iedereen, Ik wil me ook laten toevoegen bij de bevallingslijst. Uitgerekent 23 december 2012, eerste keer vk 24 mei.
Wij zitten in hetzelfde schuitje! 8 mei wordt onze dag! Net belde mijn schoonmoeder, ze heeft ons de vorige keer toen het misging erg gesteund. Mijn man had haar aan de telefoon en ik gaf hem een briefje of hij aan haar wilde vragen of ze een kaarsje voor ons kon branden. Ze wist nog niet dat ik weer zwanger ben en ik kon het zelf niet tegen haar zeggen en schoot helemaal vol toen ik het mijn man tegen zijn moeder hoorde zeggen. Zo jammer dat als je een miskraam hebt meegemaakt, niet meer op zo'n roze wolk zit als de eerste keer. Vanaf nu alleen nog positieve gedachten tot dinsdag!
Ook ik herken jullie gevoelens uit ervaring; wij zaten ook met een uiteengespatte droom bij de kerstboom. Vandaag ben ik even ver als op 21 december, de dag dat op de echo bleek dat er geen hartactie meer was. 14 mei wordt hopenlijk onze dag... het kan niet eerder, omdat ik tot die tijd voor mijn werk in het buitenland zit. Ik ben zo bang, maar tegelijkertijd erg hoopvol, dankzij de steun uit mijn omgeving.
Hey meiden, Gefeliciteerd nieuwe zwangeren! Nog een paar uurtjes en dan vertrekken we naar schiphol! Dus moet even een weekje zonder het forum. Voor op de lijst: 24 mei termijnecho en 12 juni afspraak vk Groetjes!
Oja, @babykamer Daar slaapt onze dochter nog. Die gaat maar onze kamer en wij een kamer verderop. Dit is een kamer op het zuiden met een deur naar hrt balkon, dus niet handig om een dreumes/peuter te laten slapen We zijn er al mee bezig, maar staat een beetje op een laag pitje, omdat ik nu zoooooo weinig energie heb! Maar goed, we hebben nog even!
Je hoeft echt geen miskraam te hebben gehad om voorzichtig te zijn. Ik heb wat dingen meegemaakt in vriendengroep en omgeving waardoor ik ook weet dat het allemaal niet vanzelfsprekend is. Ik kan nu ook minder genieten als bij de 1e. Soms zit ik een beetje in de toekomst te zwijmelen maar denk dat weer, misschien klopt het hartje straks wel niet en boem, ik sta weer met beide benen op de grond. Ik denk dat ik maar moet gaan aannemen dat ik deze zwangerschap gewoon echt minder beroerd ben. Hield me steeds voor dat het nog wel komt, maar ben al bijna 8 weken en bij dochterlief hing ik al bijna 2 weken boven de pot. Ben wel elke ochtend misselijk maar heb nog maar 2x hoeven overgeven. Ben er best blij mee eigelijk. Hoop dat ik er nu ook wat eerder vanaf ben dan die 16 weken de vorige x. @IngridE, begrijpelijk hoor dat je even vol schiet. Je zou het liefst ongestoord kunnen genieten, maar dat kan/mag voor je gevoel gewoon nog niet en dat continue de hele dag in je achterhoofd houden is best vermoeiend en emotioneel.
Dag dames, wat gaan jullie snel! was wel ff lekker bijlezen . @miskraam godzijdank niet gehad, dus kan er idd niet over meepraten, maar toch dit is me 2e dus denk er idd ook heel anders over dan bij me 1e. Dacht er toen niet eens over na dat het ook mis had kunnen gaan! En pff ik groei al flink zeg! ben al elastiekjes aan het gebruiken bij me knoop... Zwangerschapskleding stel ik zo lang mogelijk uit, dat ben je op een gegeven moment zo zat weet ik nog! Dus nog ff zo vaak mogelijk me lievelingsbroek(en) aan..
@ dreams: een hele fijne vakantie gewenst! Geniet ervan! @ babykamer: mijn zusje slaapt nog op de kamer to be (die woont al 4 jaar bij ons in huis) We vertellen het haar volgende week na de echo en dan heeft ze nog 2 maanden om te verkassen. Dat wordt een leuk gesprek.. ahum!
Hoi Liana even een vraagje voor jou..Ben jij Liana uit Amsterdam?Want dan kennen wij elkaar??Groetjes Zaraida..
@sweetdreams Juich nog maar niet te hard: Bij mijn dochter werd ik rond 8/9 weken ineens hartstikke ziek en dat duurde tot 22 weken Hele dagen overgeven, soms zelfs doordat de muziek bij de buren iets te hard stond of de lichtflitsen bij onweer. Ik durf dus nog niet te juichen nu ik nog maar één keer overgegeven heb (net als jij wel iedere ochtend misselijk).