heb net weer een test gedaan en de teststreep is donkerder dan de contrlestreep! dus denk dat t ondanks dat ik geen kwaaltjes heb toch goed zit, maar weten we pas de 15e zeker natuurlijk. Maar t stelt me wel een beetje gerust! @nieuwe meiden: welkom en gefelicteerd en wat een verrassing voor degene die het niet verwacht had (naam vergeten sorry) @Jossie: hoop echt dat het een goede, positieve echo wordt dinsdag! @all: allemaal positief denken, das goed voor de beebjes.... wij krijgen allemaal een hele mooie echo met een kloppend hartje...
@nieuwe meiden, gefeliciteerd met de zwangerschap Hier zijn de kwaatljes sinds 3 dagen toegeslagen! Veel misselijk ( gelukkig niet overgeven ) veel dizzy, me boobs beginnen te groeien en pijnlikk te worden. En de hele dag koud. Zoo zenuwachtig voor maandag!
Hoi hoi! Mag ik me ook hier aansluiten? Ik ben 33, en nu ruim 5 weken zwanger van mijn 2e kindje. We hebben al een kleine man van 3 1/2.
Luister naar je lichaam. Ik ga ook altijd maar door en door, zo ook bij mijn zoon. Totdat ik geen stap meer kon zetten door mijn bekken. Ik kon letterlijk niet meer opstaan en vooruit komen. Ik ben toen de ziektewet ingegaan, en met meer rust ging het beter, maar gezien ik nog een eind moest tot de bevalling werd het dus ook steeds zwaarder. Let op wat je doet, natuurlijk kan je nog wel het een en ander, maar je lichaam vertelt je wanneer je pas op de plaats moet maken.
Mag ik me hier ook aanmelden?? Ik zal mijn verhaal even kort uitleggen.. 13 april een positieve test, totaal onverwachts, we zaten net een week in het nieuwe huis en wilde dit jaar nog even wachten met zwanger worden. Eenmaal gewend aan het idee dat onze zoon ( 9 juni 2010 geboren) een grote broer zou worden. Zondag 15 april; bloed.. Zo onzeker.. dinsdags de vk gebelt en mocht komen voor een echo, helaas, niet goed, we moesten ons voorbereiden op een miskraam. Zaterdags 21 april verloor ik het.. Weg pijn, weg kindje.. Helemaal in shock want zo snel als hij/zij zich aankondigde, zo snel verliet het ons ook weer. Maandag 23 april bij de huisarts een echo om te kijken of de baarmoeder schoon was, dat was zo en het herstelde al mooi. Dat was het dus.. Afgelopen woesndag had ik nog een afspraak staan bij de vk voor een echo om te kijken of de baarmoeder schoon was, ik ging voor de zekerheid heen zodat we zeker wisten dat het voorbij was en we weer zwanger konden worden ( we waren tenslotte al aan het idee gewend ).. Even flinke tranen gelaten daar, want het was toch de plek waar we maandenlang kwamen toen ik zwanger was van me zoon. Ze stelde voor om maar de echo te gaan maken en te kijken hoe het er voor stond. En opeens zien we een vruchtje?? Huh?!? Hoe kon dat nou? Ik was het toch kwijt? En de week ervoor was me baarmoeder nog leeg? Helemaal in shock doorverwezen naar de gyn omdat het waarschijnlijk er niet zelf uit kwam en we dus moesten gaan nadenken of pillen of een curretage.. Daar gingen we weer, denk je dat het voorbij is, kun je het nog een keer doormaken? Of was dit toch een wondertje? Dat bij ons wilde blijven? Gisteren was de dag dat ik naar de gyn moest, ik ging met me zus.. Heb het verhaal uitgelegd, van het bloeden, de echo's etc en de gyn begreep er al niet veel meer van, van wat ik nu zei.. Kreeg een inwendige echo en zag het direct, een mooi rondje met daarin een vlekje! Volgens de gyn ben ik 5 weken zwanger ( of het nu 5.0 was of 5.5 dat weten we niet.. Hij concludeerde dat OF ik had een 2ling waarvan 1 het niet gehaald heeft, OF en dat is heeeeeeel zeldzaam ben ik tijdens de miskraam zwanger geworden... Hoe het ook zit dat maakt ons niet uit, we hopen alleen maar dat dit ( wat we ook wel zo mogen noemen ) wondertje gezond en wel bij ons wil komen over een maand of 7/8 ! Moest ook bloedprikken en maandagochtend weer, kijken of het hcg gestegen is. Over 2 weken terug voor nog een echo omdat we ( wat logisch is vanwege de prille zwangerschap ) nog geen hartje konden zien. Dit was dus mijn verhaal en hopelijk kan ik jullie over 2 weekjes super goed nieuws brengen! Ik ben trouwens 21 jaar, me vriend 24 en samen hebben we een prachtige zoon van bij 2 jaar! Dit is me buikje van vandaag! ( inclusief stof van het klussen op de spiegel haha )
Hallo dames, Jeetje wat veel om te lezen..Ga ik doen als ik weer even tijd heb!! @ begin december mama's, jeetje ik hoop inderdaad niet dat dit bij ons topic ook gaat gebeuren.. Ik heb maandag de echo en begin wel beetje bang te worden.. Dit wilde ik even kwijt..Ben momenteel druk met verbouwen van apartement dus probeer wel mee te lezen, maar kan niet op alles reageren Ik hou jullie op hoogte van de echo! xx
@mh1113: je kan idd wel van een wonder spreken!! En wat een mooie buik heb je al, bij 5 weken. @1-15dec topic: heb na jullie berichtjes er ook even over heen gelezen, maar wat een ellende daar. Daar word je wel onzeker van. Gelukkig valt het hier tot nu toe mee. Sterkte aan de vlindermama's in dat topic @hier: morgen nog 1 dag en dan heb ik weekend. Ik ben helemaal kapot en gesloopt. oververmoeid. Tijdens het werk heb ik nog steeds af en toe wat vlokjes rood/donkerbruin. Word er nog steeds onrustig van. Als ik dan eenmaal thuis ben lijkt t weer weg te zijn. Als het woensdag nog niet over is ga ik toch weer even bellen met de vk denk ik.
Goedendag meiden, Wil mij hier ook graag aanmelden. Zijn uitgerekend op 19 dec. Hebben inmiddels 2 echo s gehad, Omdat we bij de gyn lopen. En op de laatste is een mooi kloppend Hartje te zien. In het kort ons verhaal. Vorig jaar een vroege miskraam gehad in week 5. Begin dit jaar naar gyn nog steeds niet zwanger. Eerste controles gehad. Zaad van manlief blijkt te weinig kan op natuurlijke zwangerschap heel klein dus mogen gaan voor IVF. Wat blijkt toen de gyn ons dit melde groeide er al een heel klein wondertje in mijn buik Verder hebben we al een heerlijk jongetje van 3 jaar rondlopen luca.
@ mh1113: wauwww wat een wondertje @ hier: zenuwachtig voor de echo... pfff omdat ik nie weet hoever ik heen ben.. of alles goed is... worden lange dagen...
Hoi dames, @nieuwe meiden, gefeliciteerd! @kloppende hartjes: prachtig, geniet ervan! @moe zijn, hier ook zo moe. Gister een heerlijkmiddagdutje gedaan. Zou ik elke dag wel willen doen Vandaag weer een dag vol twijfels en ongerustheid. Gisteravond had ik bruinverlies bij het afvegen, ik schrok me kapot! Vanochtend ook weer wat bruinverlies bij het afvegen..... Ik heb ook krampjes en steken in mijn buik, ik weet niet of dat de banden zijn of juist wat anders... Ik ben nu 7,2 weken zwanger en we hebben met 6 weken al een prachtige echo gehad met kloppend hartje. Ik heb pas 21 mei een afspraak met de gyn voor een derde echo maar zolang kan ik niet wachten. Morgen ga ik terug naar de gyn en ik wil graag zo snel mogelijk een echo, na het verlies van ons vlindertje 8 weken geleden ben ik zo bang dat het ook deze keer mis zal gaan. Mijn hart zegt dat het goed zit, maar mijn hoofd zegt wat anders. En de dag erna is het omgedraaid.
@ Alle nieuwe zwangere dames welkom hier! Ik wens jullie een voorspoedige zwangerschap. @ MH1113 wauw dat is wel een wondertje ja. Veel succes voor je echo, hopelijk zit het helemaal goed! Zag dat er meerdere dames morgen een echo hebben. Ik hoop dat er weer veel kloppende hartjes bij mogen komen @ Hier Vanochtend voor het eerst echt misselijk en een klein beetje over gegeven. Nu gaat het wel weer. Ben ook al een week verkouden en kom er maar niet vanaf. Afgelopen week ook erg druk geweest op het werk, ga komende week proberen om het iets rustiger aan te doen. Heb me ook aangemeld bij Moeders voor Moeders, heb morgenavond intake. Verder is manlief erg lief en bezorgd de laatste tijd, echt zo schattig! Kwam vanochtend zelfs ontbijt op bed brengen
Hier bij mij is sinds een paar dagen ook ineens de misselijkheid toe geslagen! gelukkig nog niet overgeven. Vandaag ff naar de primark geweest! leuke dingen hebben ze daar maar wat een drukte zeg pffff snel maar weer weggevlucht. En van daaruit naar de babydump in berverwijk geweest! Heb me vriend maar ff omgepraat; hij wil nu ook wel een bugaboo .
Ik heb mn werkdagen erop zitten. Ben nu lekker 3 dagen vrij, en heb in de planning staan om maar weer eens te gaan babyshoppen. Ik wil nog weleens bij vanasten in tilburg gaan kijken. Kent iemand die zaak al? Ook wil ik nog eens gaan kijken bij de ikea. Maar dat doe ik liever zonder zoonlief want dan wil ik met manlief ook gelijk even gaan kijken voor een nieuwe keuken. Wat de mogelijkheden en de kosten zijn.
@babyshoppen, daar heb ik zo'n zin!! Eerste aanschaf die op het lijstje staat zodra we de 12 weken voorbij zijn: een station auto haha! Mijn man wil graag een nieuwe auto en we hebben een mooie station gezien, als je het dan doet, dan maar goed . Wel eerst de 12 weken voorbij, want een station voor de deur zonder een gezond babytje in de buik kan ik niet aan. Daarna ga ik porberen tot de 20 weken echo niets kopen (hoop dat ik dat kan). Ook ik heb al verlekkerd naar een (2e hands) Bugaboo zitten kijken. Vanasten in Tilburg ken ik nog niet, maar ik ga de website iig ff bekijken, ik woon ook in Brabant . @Mvm, misschien schandalig maar doordat het de vorige keer misging, heb ik me niet aan durven te melden. Ik was bang dat de Mvm test negatief zou zijn. Wellicht dat ik na mijn 8 weken echo a.s. dinsdag alsnog mee kan doen.
Doe waar je je goed bij voelt, je kan je aanmelden tot 11 weken. Denk wel dat heel veel MMM-mama's je dankbaar zullen zijn! Kan me ook heel goed voorstellen dat je niet durft omdat het de vorige keer mis is gegaan. Ik hoop op een mooie echo komende week! Hier al een paar dagen keelpijn en verkouden Weten jullie of dat kan komen door de zwangerschap, dat je weerstand hierdoor iets lager word oid?
@veerle: dat idee heb ik wel ja.. ook al een tijdje last van keel en verkoudheid en licht in hoofd. Hoop dat t snel over gaat. @babyshoppen: ik durf nu nog niet zo goed.. maar als we de 1e echo hebben gehad en deze goed is, zullen we wel weer eens een keer gaan kijken. Nog tijd zat om te shoppen. dat scheelt!
@mh... wat een prachtig verhaal!! hier gaat t wel ok, heb vrijdag me laatste werkdag gehad en dat viel me zwaarder dan gedacht. maar kan we nu wel weer volledig op dit kindje richten straks, heb ik bij ons zoontje ook gedaan. tot hij 1 was ben ik volledig thuisgebleven. @moeheid, sinds van de week ontzettend moe, zit s'avonds na t eten al in te storten als het niet eerder is... vandaag zo moe dat ik vanmiddag me bedje ben ingekropen en lekker 1.5 uur heb geslapen. was helemaal knock-out. @misselijk, nog steeds continue, af en toe een dagje wat minder maar over het algemeen de hele dag door misselijk. gelukkig nog niet hoeven overgeven. @verdere kwaaltjes, enorme grote en pijnlijke borsten! kan niet eens normaal op me zij liggen want dan drukt me arm op mijn borsten en dan verga ik! verder erg onzuivere huid en verder weinig te klagen. Hoe is t bij de andere dames met een eerdere mk?? hebben jullie ook een ander gevoel bij deze zwangerschap??? ik ben deze keer zoooo rustig, maak me nergens druk over en vind t allemaal wel goed terwijl ik vorige keer echt ontzettend gespannen was enzo. zijn trouwens nog niet met namen bezig maar gister zat ik de WIJ te lezen en daar zag ik zooooo leuke naam voor een meisje!! enige is dat t weer met 4 letters is en weer beginnend met een M net als ons zoontje Mees. vind dat net of t zo uitgezocht is en daar ben ik niet zo van
@weerstand: deze is inderdaad verlaagd als je zwanger bent. @ingrid: ik kom uit zuid-gelderland. Dus t is niet om de hoek, maar vind t wel de moeite waard een keer te gaan.