16-31 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dreames, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    oh heb niet helemaal goed geqouted (is dat een woord?).
    opnieuw dan:
    De quote is niet helemaal goed over gekomen.... :)

2. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Aah dat verklaard dan ook meteen mijn verkoudheid. Ben al een week aan het snotteren. Adem dan ook meer door mijn mond en heb daardoor ook keelpijn erbij.

@ Babyshoppen Wij willen toch eerst even de echo afwachten.
    Ik las iets over Van Asten in Tilburg, vrienden van ons zijn daar geweest en erg goed geslaagd. Wij gaan er zeker ook kijken.

3. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @van asten: inderdaad veel leuke aanbiedingen en prijzen. Ook A-merken en B-merken. Dus er zal van alles wat zijn :)

4. mamarosanne

5 mei 2012
    30
    0
    0
    hallo dames,

allemaal gefeliciteerd!

een nieuw gezicht!
    afgelopen week positief getest!
    testje deed ik om vooral mijn vriend gerust te stellen.. 2 weken over tijd na stress. maar spontaan zwanger raken kan ik niet. letterlijke woorden gyn: "je eileiders zitten zo dicht, spontaan zwanger raken zou medisch wonder zijn"..
    viel dan ook flauw van schrik toen binnen 2 seconden de test knal positief was!
    super welkom is ons kindje!
    voor beiden de 2e, maar dus 3e in het gezin.
    25 december ben ik uitgerekend volgens mij.
    as woensdag heb ik een echo en de woensdag erna de intake bij de verlos.

spannend!!

5. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd erg leuk! Mijn zus heeft 5 kinderen en voor ons wordt dit de 4e - grote gezinnen zijn gewoon erg leuk! :).

Kan lang niet alles bij houden (was ook nog lekker een weekje op vakantie tussendoor), dus sorry dat ik maar op heel selectief reageer. Las wel ook nog over 2 'echte' wondertjes - fantastisch!

Ik ga volgende week (met 8 weken) de gyn. bellen en hoop dan een afspraak + echo rond de 10/11 weken te kunnen krijgen. Hoewel ik er wel een goed gevoel bij heb, blijft het toch altijd spannend, zo'n 1e echo...

6. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames!!

@ grote gezinnen: hier was nummer 5 niet echt in de planning... ze hadden gezegd ons gezin is klaar!! maar goed de pil trouw geslikt maar iedere keer doorbraakbloedingen en in de stopweek nauwelijks iets... dus waarschijnlijk was de pil te licht.... bij de huisarts geweest...zwaardere pil aangevraagd... maar daar ben ik nooit mee begonnen... toen ik 2 week overtijd was heb ik een test gedaan... eigelijk voor de grap samen met een vriendin die erg nerveus was omdat ze bezig zijn voor de eerste maar die was dus echt knalpositief... eigelijk had ik het ook wel geweten hoor.. want na mijn stopweek durfde ik de pil niet meer te slikken omdat ik ook niet nauwelijks ongesteld was geweest maar testen wou ik ook niet omdat ik niet echt wist wat ik er mee aanmoest:S:S
    Maar goed echt heeeeeeeeeel blij ermee na de schok te boven zijn gekomen...

@ babyshoppen: echt heel veel hoef ik niet te hebben... wel kleertjes want heb alle kleine kleertjes weg gedaan omdat ik hier niet vanuit was gegaan... en de grote dingen.. ledikantje en derg...

@ echo: nog 3 daagjes dan ben ik aan de beurt... ben echt benieuwd hoe ver ik ben... maar uitgegaan van mijn laatste stopweek zal ik nu een week of 7 heen zijn...
    Voor alle dames die vandaag een echo krijgen... succes!! op naar veel goeie echos!!!

@ hier: me buik is behoorlijk opgezet... heb echt een darmen buikje hahahah en de hele dag een beetje een weeig gevoel, niet echt zo misselijk dat ik moet overgeven maar echt rustig is het ook niet...

En hoe gaat het hier met alle dames???

xxx

7. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mamarosanne, leuk om te lezen dat je via de natuurlijke weg zwanger bent geworden terwijl het medisch onmogelijk was! Bij ons het zelfde verhaal en toch zwanger.

Die opgezette darmen herken ik soms lijk ik wel 4 maanden zwanger. Dus af en toe wijde shirts aan bij mensen die het nog niet weten.

8. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Lijst 16-31 December 2012 mama's

16
    Chocoladekoekje, 21 jaar, 2e kindje

17
    Dreames, 27 jaar, 2e kindje
    Vogeltje85 26 jaar, 1e kindje
    Sweetdreams, 23 jaar, 2e kindje
    Karin1981, 30 jaar, 1e kindje
    J1985, 26 jaar, 1e kindje
    Chicalin, 2e kindje
    Katalaya, 1e kindje

18
    Veerle31, 31 jaar, 1e kindje
    Poohbeer2, 2e kindje
    Nona, 21 jaar, 1e kindje
    Nita22, 5e kindje
    IngridE, 1e kindje

19
    Cyll
    Annabeth, 1e kindje

Jkuil01, 2e kindje

20

21
    Marijke1985, 27 jaar, 2e kindje
    brix, 33 jaar, 3e kindje
    Swiebertje, 4e kindje
    Plukkie25, 25 jaar, 1e kindje

22
    LindaMama, 31 jaar, 2e kindje

23
    MommyIshyra

24
    Zaraida, 28 jaar, 4e kindje
    Whoppie, 29 jaar, 1e kindje
    Jahilti, 2e kindje
    Flashfly, 1e kindje

Kyra12, 5e kindje

25
    Mishur, 26 jaar, 1e kindje
    Versluis, 28 jaar, 2e kindje
    Debby1
    Mamarosanne, 2e kindje (3e in gezin)

26
    Carlo1987, 24 jaar, 2e kindje
    Zazz, 26 jaar, 2e kindje

27
    Liefdeis, 24 jaar, 1e kindje
    Nischa, 24 jaar, 2e kindje
    Moedertje1983, 29 jaar, 2e kindje

28
    Aappie20, 1e kindje
    Jossie81, 1e kindje
    Lynn1302, 2e kindje
    Tammy29
    Smurfin29, 28 jaar, 1e kindje
    Marijke88, 24 jaar, 2e kindje
    Mups, 30 jaar, 1e kindje

29

30
    Raissa, 1e kindje

31
    KimmvBritt, 2e kindje
    Oek Oek, 30 jaar, 3e kindje
    Liana1982, 29 jaar, 1e kindje
    Mikatjuh, 33 jaar, 2e kindje

Afsprakenlijst:
    07-05: vogeltje85 termijnecho
    07-05: nona 1e echo
    07-05: Nischa 1e echo
    08-05: Jossie81 1e echo
    08-05: Lindamama echo
    08-05: Versluis 1e echo

09-05: Mamarosanne, echo +intake vk
    10-05: chicalin intake vk
    11-05: J1985 1e echo
    11-05: cyll 1e echo
    11-05: Plukkie25 1e echo
    11-05: Liefdeis 1e echo gyn
    14-05: tammy intake
    14-05: Katalaya 1e echo
    14-05: KimmvBritt intake + 1e echo
    14-05: karin1981 2e echo
    15-05: koekje1985 1e echo
    15-05: moedertje1983 1e echo
    15-05: Lindamama echo
    15-05: Whoppie intake vk en 1e echo
    16-05: zazz intake vk
    16-05: Brix termijnecho en intake prenantale Diagnostiek
    16-05: Liefde is intake vk
    18-05: sweetdreames termijnecho
    18-05: veerle 2e echo
    18-05: smurfin29 intake vk
    20-05: aappie intake vk
    21-05: marijke1985 intake en 1e echo
    21-05: saar84 1e echo
    21-05: nona controle vk
    21-05: Flasyfly 3e echo
    22-05: raissa: 1e echo
    22-05: Lindamama echo
    22-05: Oek Oek Termijnecho
    23-05: Liefdeis Termijnecho
    24-05: Zaraida intake vk + 1e echo
    24-05: Mups 1e echo
    24-05: MommyIshyra intake vk
    24-05: dreames termijnecho
    25-05: Chocoladekoekje echo en controle
    29-05: Oek Oek intake vk
    29-05: Lindamama echo
    30-05: Mishur 1e echo
    31-05: carlo1987 intake en termijnecho

04-06: Smurfin29 1e echo
    05-06: Mishur controle vk
    07-06: Mups intake vk
    12-06: dreames controle vk

Vlindertjes:
    MamaMars (nb)

Heel veel sterkte gewenst aan de vlindermama's

LADIES, GRAAG WIJZIGINGEN IN DE LIJST IN HET GROEN WEERGEVEN EN OOK DATA EN UITREKENDATA, WANT MOET ANDERS STEEDS ZELF UITREKENEN AAN DE HAND VAN AANTAL WEKEN, ALVAST BEDANKT!! :D

9. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Dames die vandaag ook hun echo hebben heel veel succes...Ik ben erg zenuwachtig..Zodra ik klaar ben laat ik het weten!!

xx

10. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Zooo, was ik ook weer. Gisteravond op bed alles nagelezen. Weet niet alles meer hoor.

@nieuwe zwangeren: welkom! Zag ook een paar "wonderverhalen" voorbij komen. Altijd bijzonder als de natuur toch lekker doet wat hij wil.

@grote gezinnen, ik kom uit een gezin van 5 en dat vond ik altijd een leuk getal, dus zou zelf ook wel een 5-tal willen. Maar ben nog jong en misschien als ik er 3 heb, heb ik wel zoiets van, ik moet dr niet meer aan denken...maar dat zien we dan wel.

@babyshoppen, ben daar echt totaal nog niet mee bezig. Wil echt wel even de 1e echo afwachten. Vandaag over 11 dagen...pfff zullen soms lange dagen worden...gelukkig heb ik wat leuke dingen in het verschiet liggen, dan gaat de tijd wat sneller.

Hier voel me ik me nog steeds redelijk. Gisterochtend weer overgegeven, vanochtend gelukkig niet. Ben trouwens helemaal verslingerd aan aardbeien. Heb net 2 boterhammen en 2 beschuiten met aardbei op. Zaterdagavond was ik heel misselijk en manlief ging een bakje chips eten, ik kon er wel van kotsen maar ik dacht laat ik eens een chipsje proberen en toen heb ik bijna het hele bakje leeggegeten. Herkennen jullie dat??

11. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Owja @Nischa, Vogeltje en Nonaches: Succes met jullie echo vandaag!!

12. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @mamarosanne Wouw, wat een wonder! Gefeliciteerd!

@dames die vandaag een echo hebben, succes!

@sweetdreams Die vreetbuien herken ik niet, heb juist het tegenovergestelde: Krijg geen hap door m'n keel! Alleen chocola, maar probeer daarvan af te blijven. Bij dochter veel te veel aangekomen (23 kg), dus probeer dat nu binnen de berken te houden. Wel fijn dat je je redelijk goed voelt!

Vannacht een hele slechte nacht gehad, dochter had besloten dat ze niet wilde slapen. Een hoop gehuil en regelmatig eruit dus. Wel met als resultaat dat ik vanmorgen niet misselijk wakker werd, was de hele nacht al op! Maar dat dubbel en dwars teruggekregen, gaat nu net weer wat beter.

Gister onze nieuwe kamer verder afgeschilderd en ook meteen verhuisd. Dus maar met de balkondeur open geslapen vannacht ;) Moeten alleen nog gordijnen (hangt nu een laken voor). Morgen even een examen maken, dus vandaag een dagje hard leren. Dan gaan we waarschijnlijk woensdag mijn dochter verhuizen naar onze oude kamer en dan is de babykamer vrij. Hoewel we twijfelen of de baby daar moet komen of bij dochter op de kamer, want we hebben anders geen studeerkamer meer. Dochter krijgt nu de grootste kamer, dus daar kunnen makkelijk 2 ledikantjes staan! Ben alleen bang dat ze dan elkaar 's nachts wakker gillen (helemaal als de tweede ook zo moeilijk kan doen met slapen af en toe!). Iemand die hier ook over in dubio zit?

13. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    @sweetdreams, heel herkenbaar!! zo ben ik kotsmisselijk en 2 tellen later eet ik dan toch maar iets maar ook gelijk heel veel!

14. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Heel herkenbaar, ik ben misselijk en dan eet mijn vriend wat...En dan denk ik, zal ik ook maar ff wat eten en dan blijf ik eten hahaha!!

Aardbeien zijn erg goed, heirin zit foliumzuur:) Lekker blijven eten dus meid!!

@ NIeuwe zwangeren welkom en gefeliciteerd! Wat mooi dat er ook wonders gebeuren..

@ Echo, IK BEN NERVEUSSS!!!

@ Eten, mijn vriend zit nu broodje ei met uit te eten...bleeeh wordt misselijk van die lucht!! Niet gezond aahahaha!!

15. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ow, dat wist ik niet van dat foliumzuur. Zo steek je nog eens wat op. Maar mn bakje is nu leeg want dochterlief lust er ook wel pap van.

Hihi, ben blij dat ik niet de enige met vreetbuien ben. Had zaterdagavond zo'n honger, heb 4 bolletjes met knakworst naar binnen gewerkt *schaam*.

Hoe laat mag je voor je echo?? Ik mag op de dag van mn echo al om 8:15. Ben ik erg blij om.

16. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die vreetbuien die herken ik ook wel... gisteravond voor het slapen gaan nog een dik bord zelfgemaakte bami opgegeten haha.. terwijl ik dat anders nooit doe maar mijn maag knorde gewoon...

Slikken jullie hier ook extra vitamines??? ik ben begonnen met davitamon mama compleet... in mijn vorige zwangerschappen had ik erg last van ijzergebrek dus dacht laat ik er nu meteen maar mee beginnen...

17. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.225
    525
    113
    ik heb nu nog alleen foliumzuur vandaag mee gestart, daarvoor slikte ik etos mama worden ofzo zat ook foliumzuur in. vind ze alleen ontzettend prijzig geloof 8 euro voor een maand en nu foliumzuur voor 90 st 2,45 scheelt nogal
    Vreetbuien pff praat me dr niet van, ben al 3 kilo bijgekomen

18. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.225
    525
    113
    owhjaah ben erg stressie vandaag mvm komt om 1 uur langs straks heb ik ineens geen positieve test meer!! Slaat nergens op natuurlijk maar pff

19. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @vitamines Hier ook de mama compleet (met visolie) van davitamon. Inderdaad vooral vanwege het ijzer. Bij mijn dochter kon ik niets binnenhouden, dus vond het toen wel een fijn idee vitamines te slikken (ging 's avonds wel goed). Nu meteen maar weer mee gestart!

20. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @aappie Succes!! Wordt vast een knaltest, maar snap je onzekerheid heel goed ;)

Deel Deze Pagina