16-31 december 2012 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by dreames, Apr 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Voor de Angelsounds-ervarenen onder ons: hoe klinken bewegingen?

Ik heb dus al een tijdje het vermoeden dat ik MiniMii voel bewegen. Die kleine kriebjes waar ik het eerder over had, worden regelmatiger en sterker. Eerst was het hooguit een keer per zoveel dagen heel licht, nu voel ik het dagelijks, en steeds overtuigender.

Als ik niet in de mmm gezeten had, zou ik deze kriebjes niet meteen als bewegingen hebben opgemerkt, maar omdat ik weet hoe het voelt als de binnenkant van mijn bm aangeraakt wordt (zoals bij inseminaties en terugplaatsingen wat met een flexibel slangetje gebeurt) heb ik dus al een tijdje het vermoeden dat het MiniMii wel eens zou kunnen zijn.

Ik kwam er vandaag achter dat MiniMii van links naar rechts gezwommen was. Tijdens het luisteren had ik de Angelsounds perfect stil, maar hoorde een soort 'bloeb-bloeb'- geluid. (Ik probeer nu op het internet een geluidsfragment te vinden met wat ik bedoel.) En tegelijkertijd voelde ik die kriebels weer!

Zou het? Zou dit de bevestiging zijn dat ik MiniMii inderdaad voel bewegen?

*Edit: ik lees op het i-net de beschrijving 'alsof je met een golfplaat staat te wapperen'. Dat geluid is het precies!!

2. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,996
    0
    36
    kop van n-h
    pffff hier weer even een hele onzeker dag!! ben ineens weer zooooo bang dat het fout gaat!!!

Niet dat er iets is wat aangeeft dat het weer fout zou zijn maar die angst is weer even zooooooo aanwezig!! word er gek van!!

nog 4 nachtjes en een heeeeeele lange dag wachten en dan mag ik eindelijk kijken of het dit keer wel goed zit.......

3. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Marijke, zo herkenbaar.. Ik zie dat ook jij een MA hebt moeten meemaken.

De kans dat het goed gaat, is zoveel groter dan dat het mis gaat. Vertrouw erop dat het nu eindelijk jullie tijd is!

4. Nischa

Nischa Bekend lid

Mar 19, 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    Ik zit ook te denken om een angelsound aan te schaffen! heb bij me zoontje ooit is zo'n doppler gehuurd! dat stelde me vaak gerust.
    ook ik ben weer een beetje bang.. nu al vanaf gisteren contant pijn aan me baarmoeder. Morgen mag ik naar de vk in het ziekenhuis en dinsdag naar de gyn ben benieuwd!

5. Mups

Mups Bekend lid

Jan 9, 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Ben weer thuis na een weekendje kamperen in De Panne met vrienden en hun 2 kleintjes. Zaterdag zijn we naar Plopsaland geweest. Wat een leuk park is dat zeg! En de kleintjes hadden de dag van hun leven.
    Zaterdag was het schitterend weer maar helaas ging het ’s nachts regenen en heeft het vandaag ook de hele dag geregend. Dat was dus wel even gedoe met het opruimen van de vouwwagen. We zijn vandaag meteen naar de stalling gereden en alles weer open gezet zodat het kan drogen.
    Zit nu lekker op de bank maar ben weer zo moe.

@ 12 weken meiden Wat een mooie mijlpaal! Van harte dames. Ik ben inmiddels over de 10 weken heen, alweer op een kwart. De tijd gaat zo snel.

@Opa’s & oma’s Zelf heb ik geen opa’s en oma’s meer. Manlief heeft nog 1 oma. 2 nichtjes van manlief hebben al kinderen dus oma heeft al 3 achterkleinkinderen. Over 2 weekenden hebben we familieweekend en dan gaan we het ook aan oma vertellen.

@ Werken Ik werk 40 uur per week. Heb recht op 3 uur ATV dus hoef er maar 37 te werken maar vaak is het zo druk dat ik over de 40 heen ga. Die extra uren spaar ik dan als tijd voor tijd.
    Heb het nog niet verteld op het werk en ben benieuwd hoe ze reageren! Heb net sinds maart een nieuwe functie (de functie die ik heel graag wilde hebben) en dat is wel erg druk. Zit ook nog in mijn inwerk/opleidingstraject.

@ Vakantie Wij gaan in juli 2 weekjes weg met de vouwwagen kamperen. Ik denk dat we naar Frankrijk gaan maar ben er eigenlijk nog niet helemaal uit wat ik wil.

@ Buikje wauw wat een mooi buikje al Carlo! Hier is het nog niet zo mooi zichtbaar.

6. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @mups: dank je.
    Das toevallig. Een vriendin van mij. Nu ong 22weken zwanger heeft over twee weken ook familiedag. Het is toch geen familie van je hè? Ze komt uit nijmegen

7. Mups

Mups Bekend lid

Jan 9, 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Hey wat grappig, dat zou wel heel toevallig zijn! Maar mijn man heeft geen familie in Nijmegen wonen!
    Wij hebben jaarlijks een weekend met de familie. Dit jaar wel lekker bij ons in de buurt want mijn schoonvader is aan de beurt om het te organiseren.

8. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

Apr 26, 2011
    2,780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @veel gepraat: jeetje wat een geklets weer :)

@familiedag: vandaag familiedag gehad. Helaas niet droog gehouden, maar toch leuke dag gehad. Binnenactiviteiten genoeg.

@12weken: super. Gefeliciteerd! Ik ben morgen 11 weken.

@echo's deze week: veel succes. Ik moet morgen en Marijke ik begrijp hoe je je voelt, ben ook erg zenuwachtig voor morgen.

@carlo: wat een mooi buikje al... Ikke is jaloers...;)

9. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,827
    4,057
    113
    Iedereen met een echo vandaag (Whoppie!!!) Succes en geniet van het zien van jullie beeb!

10. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Alle echo mama's van vandaag veel succes en geniet!! :D

Pff hier moeten we tot 20 weken wachten op weer een echo. Helaas!
    Volgende week maandag vk afspraak, hopelijk kunnen we dan het hartje horen. Ben dan precies 12 weken!

Voel me verder niet zo lekker, flink verkouden, alles zit vast en gewoon blegh. Niet echt van de zwangerschap, gelukkig!

Fijne dag allemaal!

11. moedertje1983

Jan 6, 2008
    70
    0
    0
    goedemorgen allen,

@echo's wat een fijne berichten weer. en de 12 weken mijlpaal voelt ook fijn ...
    ik ben er ook bijna.
    ben kapot van een weekendje weg met mijn man zijn werk. Wel heel gezellig in amsterdam geweest. Beetje jammer van het weer. Nu nog ff thuis op de bank bijkomen en vanmiddag paar uurtjes werken.
    Mocht van zoonlief uitslapen tot half 9 vanmorgen. dat was luxe!!

Wij moeten nu ook wachten tot de 20 weken echo. Wel jammer om beebje niet eerder weer te kunnen zien.

Heb afgelopen weekend echt super deal op m-plaats gedaan. Be er zo blij mee... een handige easybase gekocht voor in de auto. Straks dus geen gehannis meer met een gordel en maxi cosi.

Ook de zwangerschaps broeken beginnen langzaam aan weer een feit te worden. Heb wel een buikje van mezelf maar voelt wel weer heel erg gaaf om het weer te mogen showen!
    ff weer legaal dik worden..hahhaa

Wens iedereen een hele fijne dag....

liefs

12. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Goedemorgen!!

Voor mij nog 1 dagje en dan mijn termijnecho!! spannend...

@moedertje en zazz; hebben jullie al een echo gehad dan? meestal krijg je zowiezo rond de 12 weken toch nog een echo?:( Ik ga zo trouwens maar es een afspraak neerzetten bij het echo bureau in purmerend! dan heb ik er zowiezo weer 2 extra:cool: dus dat is rond 16 weken en rond 26-28 weken :) en dat voor 120 euro voor 2:D

ik dacht dat me 1e termijn kwaaltjes ook over waren maar ben nu af en toe weer moe en misselijk! pfff houd wel snel op hoop ik!

voor de dames die vandaag een echo hebben; veel plezier!

13. moedertje1983

Jan 6, 2008
    70
    0
    0
    @ marijke: Wij hebben afgelopen dinsdag een echo gehad.dus bij 10 weken. Over twee weken controle en dan alleen intake en hartje luisteren. Vanwege mijn miskraam in december heb ik al twee echo's gehad. 1tje bij 7 weken en eentje bij 10 weken.
    Dus helaas wachten tot 20 weken echo.
    hopelijk wel hartje horen want dat heb ik nog niet gehoord.
    heb al wel een angelsound maar kan nog niets vinden dus denk dat het nog te vroeg is... nog even geduld..

14. bambie

bambie Bekend lid

Oct 31, 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Ik ben wat echo's wel erg verwend zie ik... 1ste met vier weken...tweede met 8 weken en de derde met 9 weken bij de gyn. die stelde voor om morgen dus een termijn echo te maken om te zien hoelang ik precies zwanger ben dus ook met tien weken, en dan met twaalf weken voor de combinatie test...

Daarna zal het wel afkickken worden want dan is de 20 weken echo de eerst volgende pas...

@termijn.... ik kan niet wachten om de 12 weken grens voorbij te zijn...hoop dat dat in iedergeval wat onzekerheid wegneemt.

@positiekleding...hier de tas met positiekleding van de zolder gehaald, wilde het het weekend even wassen, maar was te lui dit weekend...dus heb eerlijk gezegd helemaal niets huishoudelijks uitgevoerd.(behalve de normale dingen dan)

@maandag.... vandaag op mijn werk storing in de programma's waarin ik moet werken...dus even nietsen...

15. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    3,497
    2,220
    113
    Goedemorgen meiden...

Hier gunde me dochter het om tot half 10(!) uit te slapen. Ze is al een paar dagen niet in dr doen, slaapt veel en gisteravond had ze 38,8 koorts. Dr komt denk ik een kies door. Zie nog niets maar zit wel een hele bult. Zo sneu...dr moet zo'n enorm gevaarte door dat kleine kaakje komen.

Jeeej, ik ben 12 weken vandaag. Als ik dit berichtje geplaatst heb, ga ik lekker ff naar mn banner kijken...haha

@kwaaltjes, hier vanochtend weer een x overgegeven. Kon ik weten, had gisteravond op bed al honger. Moet eigelijk vlak voordat ik naar bed ga nog even wat eten, dat helpt hier het beste. Moeheid weet ik niet zo goed, word sowieso moe van dit weer of ik nu zwanger ben of niet.

@vakantie, wij gaan laatste week van juni, weekje naar CP de Vossemeren in België. Heel veel zin in, maar hoop wel dat het een beetje lekker weer wordt.

@onzeker, ik moet zeggen dat ik na mn echo met 10 weken helemaal niet meer bang of onzeker ben. Misschien wel weer te zelfverzekerd. Ik wil nu gewoon genieten en vooruit denken.

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Ooh wat heerlijk, kindjes die lekker uitsliepen vanmorgen! Dochter was weer gewoon om 7u wakker.

Dacht dat ik nu met 12 weken wel niet misselijk meer zou zijn, maar gister de hele dag beroerd geweest en voor het slapen gaan m'n maag weer geleegd :( Vandaag voel ik me weer iets beter, dus hopen dat het nu dan echt de goede kant op gaat.

@sweetdreams Lekker genieten hoor meis! Kans dat het nu nog mis gaat is klein. En dan nog kan je beter een korte zwangerschap hebben waarin je hebt genoten, dan een korte zwangerschap waarin je steeds bang bent geweest ;) Het komt vast helemaal goed!

Morgenmiddag een crematie en om 17u de echo. Heel dubbel dus! En geen idee wat ik morgen aan moet, al mijn nette kleding past niet meer!

17. miesje24

miesje24 Bekend lid

Aug 5, 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    dames met een echo vandaag veel succes. spannend hoor.
    hier ook nog 9 weken wachten weer tot de volgende !! pff duurd wel lang hoor!

zal dadelijk ff alles lezen en reageren! maar eerst een boterham en dan lekker samen met zoonlief een tukkie doen!
    liefs miesje

18. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,996
    0
    36
    kop van n-h
    @uitslapen, zoonlief was om 8.30 wakker maar de buren besloten om om 08.00 te gaan klussen dus uitslapen was er niet bij.

Zoeizo een rare nacht gehad. Onwijs eng en echt gedroomd.
    Was me kleine kereltje kwijt en een oude klasgenoot had hem gevonden op een tuindersvereniging:$ Was echt zoooo bang bleghhhh hoop dat dat dromen toch snel overgaat:x

Hebben jullie ook meer last van jullie ogen?? ik kan me lenzen sommige dagen echt heel slecht verdragen en met me bril op zie ik alleen maar wazig:(

Hier gaat het een beetje met ups en downs. Weet dat de kans dat het dit keer goed zit veel groter is dan dat het mis is maar toch blijf ik erg bang.:(

Enige wat me wel geruststeld is dat ik steeds beroerder word. Ben de hele dag misselijk en moe en dat was ik voorheen veeeeel minder. Ook zijn me darmen weer een feessie aan t vieren. :x
    Gister ook nog eff wezen googelen en daar staat ook dat de kans dat t mis gaat elke maand minder word. Maand 1 60%, maand 2 30% en in maand 3 nog maar 10%.
    We zitten in de 3e maand dus we horen hopelijk tot de 90% waar het goed blijft gaan.:)

Ben gewoon zo bang weer hetzelfde te horen als vorige keer. Mochten toen met 8 wkn heen en toen bleek het vruchtje gestopt te zijn met groeien in de 5e week. Had toen trouwens genoeg voortekens, heel veel bruinverlies, helder bloedverlies en afnemende symptomen.

pfff sorry voor me gezeur hoor maar moet het toch ergens kwijt he ;)

19. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    @Marijke88 Ik snap heel goed dat je bang bent hoor! Maar volgens de vk is het ergste gevaar na 10 weken geweken, dus probeer je daar aan vast te houden!

Net geregeld dat dochter vannacht bij mijn schoonouders slaapt, dus morgen heerlijk rustig opstarten! Zie er ergens wel tegenop, ze slaapt bijna nooit ergens anders, maar vanavond, morgenochtend en morgenmiddag moeten we weg, dus wel zo makkelijk. Ze zal het er vast heel gezellig hebben ;)

20. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

Apr 26, 2011
    2,780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    hello ladies.

mijn echo was super. Helaas wel inwendige echo omdat mijn huid blijkbaar niet goed geleid of zo... maar mini was erg beweeglijk en zwaaide naar ons. Super! alles is goed en 24-12 gewoon uitgerekend. nu 4,08 cm. Ben helemaal blij!

Share This Page