@dreams. nee kom niet in aanmerking voor punctie dat kom je pas als je onder de 1:200 zit. ik blijf gewoon positief ook omdat die vrouw had gezegd dat de kans erg klein is de echo er verder goed uit ziet. had voor mezelf gezegt dat als ik uitslagen kreeg van 1:150 of daar onder dat ik dan verder onderzoek wil. die puncties heeft ook weer risico's als ik een nekplooi van 3.5 met deze uitslag had had ik er nog wel over nagedacht maar de nekplooi is inprinciepe goed. het blijft lastig want het is maar een kans berekening.
Nou hier wel voetbal gekeken....maar wist eigenlijk al dat we zouden verliezen.. @combinatietest heb ik volgende week donderdag, en mijn vriend wil, welke uitslag We ook krijgen dat ik een vruchtwaterpunctie laat doen, maar ik zie dat zo niet zitten Ik snap wel dat hij niets heeft met kansberekeningen (gezien de kansen die ik had om 2x kanker te hebben gekregen)(ben nu voor zover gezond!!) Maar ik ben doodsbenauwd dat de kans om een miskraam te krijgen door een punctie juist wel opgaat en wil het dus laten afhangen van de uitslag van de combinatietest! Iemand enige raad om dit aan te pakken bij hem?... Het is niet negatief bedoeld hoor, snap hem ook wel, maar zie het niet bij voorbaat al zitten om zoveel risico te nemen... @kwaaltjes gaan steeds beter...alleen doodmoe en kribbig merk ik...en dat in combinatie met een *behangplakdag* van mijn dochter was niet echt een goeie Combi....mijn dochter lag ineens bij de ah op de grond te gillen en wilde niéts meer, ik was echt super verbaasd, want dit soort dingen doet ze nóóit...voelde me ook wel een beetje opgelaten...werd ook wel raar aangekeken... @slapen...slapen jullie ook zo slecht? Ben elke keer wakker s'nachts *klaag modus off*..
@bambie: ik zou eerst de uitslag van de combinatietest afwachten. Voor zover ik weet kun je alleen bij bepaalde uitslagen een punctie laten doen (bij verhoogd risico) en niet gewoon altijd.
Goedemorgen dames! Zo vandaag maar weer es opmaken voor een dagje werken! lekker, heb er zin in! @miesje; hij word eind volgende maand 6. aan 1 kant wel spannend want hij heeft al 2 operaties achter de rug, namelijk die van de neus; en keelamandelen. Liever geen operatie meer bij m tuurlijk! @bril; ja heb me ogen al een keer laten testen, links +1.75 en rechts bijna goed dacht +0.5 maar ja ben zo lekker eigenwijs door steeds te roepen dat ik geen brillenhoofd heb! @slapen; ik slaap zoooo vast!! kan smorgens ook met geen mogelijkheid m'n bed uit! en plassen hoef ik ook niet meer iedere nacht. zo ga ff wat doen, altijd maar haasten smorgens!!
Wat een bagger wefstrijd zeg pfff! Vandaag heerlijk dagje vrij en tuurlijk moet manlief uitgerekent vandaag bij de dokter zijn om 9 uur! Grrrr Qwa kwaaltjes heb ik het nu uitgevonden uit werk eerst een uurtje slapen en dan heb ik weer even genoeg energie tot bedtijd. Verder vandaag de babykamer een grijs kleurtje geven dan gaan we volgende week is naar de ikea voor de meubeltjes. Fijne dag allemaal
Ik ben twaalf weken vandaag! Zometeen naar de fysio...weer intapen hoop ik... En dan toch die berg was maar eens wegwerken...de kabouters hier hebben weer eens niets gedaan Moet ook maar eens gaan kijken voor wat zwangerschaps kleding, dat wat ik bij mijn dochter aan had is nog veelste groot...en mijn eigen kleding wordt te klein.. Hoe gaat het met de rest van de buikjes? We komen nu allemaal wel rond die twaalf weken toch?
goedemorgen dames, ja idd bambie eerst even de uitslag afwachten! en anders goed met de vk en je man praten! maar snap heel goed wat je bedoeld idd. maar was je man ook de eerste die zei we doen een combinatie test!? net als jouw ben ik vandaag ook 12 weken! yeah weer een mijlpijl en gister een goed echo en kleintje doet het goed. dus nee mijn dag kan niet meer stuk fijne dag allemaal , ik mag weer gaan werken!! liefs miesje
jihaa hier ook 12 weken vandaag!! En dat heb ik gevierd met een lekker stukje taart als ontbijt! hihi wat zijn jullie allemaal al bezig met de babykamer zeg. hier echt nog niet en heb er eerlijk gezegd nog geen puf en zin in. (het is nu rommelkamer namelijk) Ben zooo moe sliep pas laat want was kotsmisselijk en veel last van maagzuur gisteravond en zoonlief d8 om 7uur dat het wel tijd was om wakker te worden! meestal is hij pas na 8 wakker... Had ook nog ze hele bed nat geplast dus stond om 8 u vanochtend zijn bed al af te halen en de wasmachine te vullen... Had gister wel bijna een mooie voetenzak van wallaboo overgenomen voor in de maxi-cosi maar hebben er toch maar vanaf gezien. We hoeven vrij weinig te kopen dus we gaan lekker een hele nieuwe kopen voor ons winterkindje!
@marijke: hier ook zo'n gek kind dat al vroeg wakker was manlief had zich verslapen en dacht dat het nodig was om dat aan iedereen in het hele huis te laten weten. met als gevolg, zoonlief om 6.30u al wakker. terwijl die normaal pas 8.30u uit bed komt. vanmorgen met mijn werk gebeld, ik ga het weekend maar weer eens werken. heb wel gevraagd of er iemand is die met mij van dienst kan ruilen zodat ik ipv een hele dag maar een halve hoef. ik hoop dat t lukt. @buikje: is weer terug aan het komen, haha. door al het gespuug en de diarree was ik even flink wat kilo's kwijt geraakt. en in tegenstelling tot vele, is mijn lichaam daar niet echt voor geschikt maar sinds twee dagen weer een redelijke eetlust terug en dat is weer te zien aan mn bolletje mag ook wel, ik ga de 13e week in
Hoi meiden! Wil even laten weten dat ik wel alles meelees, maar even niet de puf heb op alles te reageren deze week. Zó moe! Vandaag ook de dreumes van een vriendkn over de vloer, dus even aanpoten!
@12 weken: Gefeliciteerd! Steeds meer meiden over de 12 weken heen! Voor mij duurt t veeeeel te lang. Nog 3 dagen nu.. @hartje horen kloppen: vorige week dinsdag was er bij mij nog niets te horen. Vandaag mocht ik terugkomen en gelukkig nu wel te horen! Zachtjes, maar duidelijk (toch netjes voor 11w4, vorige week, met 10w2 was gewoon veel te vroeg). @zwangerschapskleding: ben na vanochtend gelijk de stad in gegaan en miss etam jurkje en broek gekocht. Enne...via Otto best wel veeeel besteld. (Excuus: ik ben vanaf volgende week 2 maanden in het buitenland, dus ik moet vast voorraad inslaan) @buikje: nog niet opvallend, gewoon alsof ik net iets te veel gegeten heb. En zaterdag ga ik dan eindelijk mijn vriendinnen vertellen (aantal weten t al, maar deze nog niet). Ga een kwarktaart met muisjes maken, hoop dat t ook een beetje te eten is.
Ik ben trouwens wel rhesus c klein negatief. Moet met 27 weken dus opnieuw bloed laten prikken om te kijken of ik antistoffen maak. Nog meer mensen?
Zo hier een beetje een kater na het niet kunnen vinden van het hartje gister. Loop er constant mee in me hoofd, terwijl iedereen maar zegt dat het heel veel gebeurt rond dit termijn. Wat staat er bij jullie op de VK-kaart bij fundus?? Ik had bij mn vorige zwangerschap met 14 weken nf-14, dus hoogte van bm gelijk aan het aantal weken zwangerschap. Nu bij 13.2 staat er alleen nf en geen getal erachter.
Je mocht morgen weer luisteren voor een hartje toch? Hoop dat t te horen is, en anders gewoon een echo eisen! Bij mij staat er nog niets bij fundus. Wat houdt het eigenlijk precies in?
Nee, krijg gelukkig morgen al een echo. Maar is niet leuk om hele dag met zo'n zenuwachtig onderbuikgevoel te lopen. Alle doemscenario's komen voorbij. Fundus is de hoogte van je baarmoeder. Dus tot waar die reikt zeg maar. Volgens mij begint ie rond de 12/13 weken net boven het schaambot uit te komen.
Nog even de lijst met alle leden, want er waren weer een paar nieuwe aanmeldingen: Lijst Alle leden 16-31 December 2012 mama's 16 Chocoladekoekje, 21, 2e kindje msnaatie Dreames, 27, 2e kindje 17 Vogeltje85 26, 1e kindje Sweetdreams, 23, 2e kindje Karin1981, 30, 1e kindje J1985, 26, 1e kindje Chicalin, 2e kindje Katalaya, 1e kindje LindaMama, 31, 2e kindje 18 Poohbeer2, [FONT=Calibri, sans-serif]2e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Nona, 21, 1e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Nita22, 5e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]19[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Cyll[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Jkuil01, 27, 2e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Flashyfly, 1e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]azucena, 19, 1e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]20[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Marijke1985, 27, 2e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]bby3, 1e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]21[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Swiebertje, 4e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Plukkie25, 25, 1e kindje[/FONT] SDenise, 1e kindje [FONT=Calibri, sans-serif]22[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]IngridE, 27, 1e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]23[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]MommyIshyra[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]24[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Zaraida, 28, 4e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Whoppie, 29, 1e kindje [/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Jahilti, 2e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Liefdeis, 24, 1e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Zazz, 26, 2e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]25[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Debby1[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Mamarosanne, 2e kindje (3e in gezin)[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Carlo1987, 24, 2e kindje[/FONT] jessyd, 23, 3e kindje [FONT=Calibri, sans-serif]26[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Lauraa98, 3e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Rose85, 27, 1e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Snowy82[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]27[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Moedertje1983, 29, 2e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Miesje24, 2e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Saar84[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Nischa, 24, 2e kindje[/FONT] Bambie, 38, 2e kindje Marijke88, 24, 2e kindje [FONT=Calibri, sans-serif]28[/FONT] Lynn1302, 2e kindje Tammy29 Smurfin29, 28, 1e kindje sydneys, 27, 1e kindje Versluis 29 Aappie20, 1e kindje Mikatjuh, 33, 2e kindje 30 Raissa, 1e kindje Aviya, 3e kindje Mishur, 26, 1e kindje MamaVanBas, 24, 3e kindje Mups, 30, 1e kindje 31 Oek Oek, 30, 3e kindje Kyrah12, 33, 5e kindje Linn30, 1e kindje Vlindertjes: 24-04: MamaMars (4w) 04-05: Jossie81 (6w) 13-05: Brix (8w2) 18-05: Veerle (9w3) 29-05: Annabeth (7w2) Heel veel sterkte gewenst aan de vlindermama's
Dag dames, Aangezien niet iedereen van de lijst meeschrijft is de lijst geupdate naar een 'actieve ledenlijst' (De complete lijst waar iedereen op staat met uitgerekende datum kunnen jullie altijd terugvinden op pagina 166). Je bent daarnaast altijd weer welkom om je aan te sluiten bij de 'actieve ledenlijst'! Lijst Actieve leden 16-31 December 2012 mama's 16 Chocoladekoekje, 21, 2e kindje Dreames, 27, 2e kindje 17 Sweetdreams, 23, 2e kindje Katalaya, 1e kindje LindaMama, 31, 2e kindje 18 [FONT=Calibri, sans-serif]Nona, 21, 1e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]19[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Jkuil01, 27, 2e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Flashyfly, 1e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]azucena, 19, 1e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]20[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Marijke1985, 27, 2e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]22[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]IngridE, 27, 1e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]24[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Whoppie, 29, 1e kindje [/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Liefdeis, 24, 1e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Zazz, 26, 2e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]25[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Carlo1987, 24, 2e kindje[/FONT] jessyd, 23, 3e kindje [FONT=Calibri, sans-serif]27[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Moedertje1983, 29, 2e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Miesje24, 2e kindje[/FONT] [FONT=Calibri, sans-serif]Nischa, 24, 2e kindje[/FONT] Bambie, 38, 2e kindje Marijke88, 24, 2e kindje Saar84 [FONT=Calibri, sans-serif]28[/FONT] Smurfin29, 28, 1e kindje Versluis 29 Aappie20, 1e kindje Mikatjuh, 33, 2e kindje 30 Aviya, 3e kindje Mishur, 26, 1e kindje MamaVanBas, 24, 3e kindje Mups, 30, 1e kindje 31 Kyrah12, 33, 5e kindje Linn30, 1e kindje Vlindertjes: 24-04: MamaMars (4w) 04-05: Jossie81 (6w) 13-05: Brix (8w2) 18-05: Veerle (9w3) 29-05: Annabeth (7w2) Heel veel sterkte gewenst aan de vlindermama's Afsprakenlijst: 15-06: Snowy82 1e echo 19-06: azucena vk 19-06: lindamama gyn 19-06: marijke88 extra echo 19-06: aviya echo + datum keizersnee plannen 21-06: bambie combinatietest 22-06: aappie20 controle vk 26-06: Liana1982 vk 26-06: chocoladekoekje controle vk 27-06: kyrah12 controle vk 28-06: IngridE pretecho 29-06: bambie gyn 02-07: Nischa vk + echo 02-07: dreames pretecho 02-07: marijke1985 controle vk 02-07: flashyfly gyn 03-07: carlo1987 controle vk 03-07: marijke88 intake + 3e echo 05-07: Jkuil01 echo geslachtsbepaling 05-07: Nonaches controle vk 05-07: mups controle vk 07-07: marijke1985 pretecho 09-07: Versluis controle ziekenhuis 10-07: moedertje1983 controle vk 11-07: IngridE controle vk 13-07: Smurfin29, 2e afspraak vk 13-07: miesje 24 controle vk 16-07: Whoppie controle vk 27-07: IngridE 20 weken echo 30-07: Nischa vk + echo 30-07: kyrah12 20 weken echo 01-08: dreames 20 weken echo 02-08: Nonaches 20 weken echo 09-08: Nischa 20 weken echo 22-08: Mishur 20 weken echo 23-08: Mishur vk huisbezoek 18-09: Mishur controle vk
Ik weet t, heb ook nog 9 dagen zo rondgelopen. Hoop dat t maar snel morgen is en alles goed is. Mijn baarmoeder is nu nog niet te voelen (is ook mijn 1e zwangerschap), vandaar dat er niets staat denk ik. VK bij jou wel al gevoeld dan?
Ja ze voelde wel, maar zei niks. Heb ook niks gevraagd toen (dom) Je heb trouwens in het berichtje staan dat de lijst op pagina 166 staat, maar ik (en volgens mij wel meer mensen) hebben het aantal berichten per pagina op 20 staan. Dus bij mij zijn we pas op pagina 83.