Wat een mooie taart zeg! Ben benieuwd naar de reacties! @bevalling, zie er eigenlijk niet echt tegenop, hoop alleen op tijd in het ziekenhuis te kunnen zíjn..de vorige bevalling ging super snel, tussen wakker worden en bevallen zat 2 uur en 58 minuten...en geen wee gevoelt, had alleen een beetje buikpijn, en daarna meteen de persweeen.. @kinderwagen, we hebben onze bugaboo nog, met zand en antraciet bekleding dus die ga ik weer gebruiken, ik wil alleen nog zo'n plankje hebben waar mijn dochter op kan staan..
Mooie taart Mishur, als ze het dan niet door hebben, dan zitten ze in een ontkenningsfase haha. @Bevalling; ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen onder begeleiding van de gyn. Bij onze zoon lag ik 2 weken in het ziekenhuis voordat de bevalling werd ingeleid. Ik had zwangerschapsvergiftiging wat in een gevaarlijk HELP syndroom uitliep. Na de bevalling kwam ik op de Intensive Care terecht omdat mijn hart er de brui aan leek te geven. Ik begon die bevalling ook met falende nieren en een falende lever. Geen goede start dus, naast het feit dat mijn lichaam gesloopt was van voorlopende weken. Het is wel een natuurlijke bevalling geworden, met een weeenstorm, het duurde al met al maar 6 uur, anders had ik een ks gehad. Nu gaan we wel weer voor een natuurlijke bevalling en die zal niet zo rampzalig verlopen als de eerste, tenminste, daar gaan we maar vanuit haha. @Wagens; ik zie veel Mutsy's voorbij komen, zijn volgens mij ook fijne wagens. Mijn schoonzus had de Quinny Speedi, maar die vond ik ingeklapt te groot, dus toen hebben wij voor de Buzz gekozen. Een superwagen, makkelijk in- en uit te klappen, rijdt heel comfortabel en de kleur vind ik ook nog eens super. Wij hebben hem toen wel nieuw gekocht, of beter gezegd gekregen van mijn ouders. @Bekendmaken; We hebben het gisteren op Facebook gezet en zo weet gelijk bijna iedereen het, op mijn werk heb ik het ook verteld, moet alleen de rayonmanager nog op de hoogte brengen, al zal hij het ongetwijfeld wel hebben gehoord tegen de tijd dat ik hem zie. Maar ik wil het gewoon ook persoonlijk vertellen. Na mijn miskraam van vorig jaar, zit hij er bijna op te wachten tot het weer zo ver is haha
@sweetdream, succes! Ik duim voor een goede echo! @bevalling, zoals ik nu denk een zh bevalling (ik heb ook indicatie schildklier dus dat zou kunnen) en dan een natuurlijke bevalling. maar ze mogen de pijnstillers wel klaar leggen. Ik wil yoga of iets dergelijks gaan doen om meer vertrouwen te krijgen in mijn eigen lichaam. Scheuren lijkt me vreselijk pijnlijk, dan maar een knip. Maar hechtingen daar beneden lijkt me totaal niet fijn!
Wat lief dat jullie aan me dachten...ik heb het gevoelt. Alles was helemaal goed meiden...Mn baarmoeder ligt al behoorlijk wat hoger dan normaal rond deze tijd en de vk heeft met de doppler waarschijnlijk gewoon te laag gezocht. Het kindje ligt nog maar iets onder mn navel. Heb nog nooit een echo rond dit termijn gehad, dus erg leuk om zo'n minimensje te zien. Bij de vorige echo was het nog zoveel kleiner en was het hartje echt een groot deel van het frummeltje en nu was het nog maar een heel klein plekje, begon de vk weer een heel verhaal af te steken over het hoofdje, rompje, beentjes, armpjes e.d. en ik dacht maar, zeg het nu maar, waar ik voor kom. Maar het was een lekker beweeglijk kindje waar de vk echt niet van opkeek dat ik dat al voelde.
@sweetdreams: fijn dat alles goed is! Nu weer lekker genieten. @taart: ben ook erg benieuwd hoe ze gaan reageren. We gaan met zijn allen bbq-en (hopen op mooi weer!), dus nu wil ik wel even een manier verzinnen dat die taart als voorgerecht komt. Haha, kan niet wachten tot na de bbq, en dan zit iedereen vol ook. En jullie horen t wel als er nog een stukje taart over is @aankopen: Nog geen idee wat voor kinderwagen we willen. Mijn oom handelt daarin, dus misschien kunnen we via hem aan een kinderwagen komen. Kamertje hebben we gisteren bezichtigd bij iemand (van marktplaats). Volgende week gaan we hem ophalen! Nieuw tapijt hebben we al en ben nu druk bezig met behang eraf halen (wil een muurschildering erop hebben). @bloedgroep: bij alle negatieve bloedgroepen wordt in de 27e week nog een extra bloedonderzoek gedaan om te kijken of je antistoffen aanmaakt (als je baby positief bloed heeft). Als je antistoffen maakt, geven ze je een prik en na de bevalling nogmaals. Behalve je gewone bloedgroep testen ze tijdens je zwangerschap ook op rhesus D en c. Bij rhesus D negatief kunnen ze als je antistoffen aanmaakt ook prikken geven. Bij rhesus c negatief bestaat er geen prik als je antistoffen gaat aanmaken en moet je dus extra in de gaten gehouden worden of je baby geen bloedarmoede krijgt. (De kans dat je antistoffen gaat maken is echter niet zo groot) @bevalling: nog niet heel veel over nagedacht, maar ik denk gewoon natuurlijke weg. Ik heb trouwens extreem veel zin in zachtgekookte eitjes. Ik kook ze nu dus maar voor de zekerheid iets langer, tussen hard en zachtgekookt in (dan zijn evt salmonella bacterien eruit)
@sweetdreams, wat fijn dat alles goed is!! @babykamer, ik heb net zoooon mooie boom van mdf voor op de muur gezien! Het is maar een heel klein kamertje waar dit kindje gaat komen dus wij houden het heeel rustig en ruim en dan wil ik die boom als eye-catcher! Had ze al eerder van behang en als sticker gezien maar echt van hout vind ik toch leuker! Van de week al gevraagd maar geen reactie, Heeft iemand van jullie ook zon trekkend/ drukkend gevoel onder in de buik?????? Heb t niet continue maar wel regelmatig, helemaal als me blaas vol raakt maar is zooo irri en word er zoooo onzeker van
@sweetdreams: Super!!! nu heerlijk genieten @ bloedgroep... Ben al 4 keer bevallen maar weet echt niet wat mijn bloedgroep is... eigelijk ook niet naar gevraagd alles was in orde met bloedprikken.. @ bevalling: denk dat ik bij de eerste wee al naar het ziekenhuis ga De laatste bevalling twijfelde ik of het was begonnen, en binnen anderhalf uur na die eerste twijfel was madam er al geen pijnlijke weeen, alleen echt superrrrrsnel gegaan!! Heeft er iemand van jullie ook zon last van obstipatie?? en wat doen jullie eraan? Heb er zoveel last van dat het zich gewoon een week of anderhalf a 2 zich opstapelt en daarna lig ik gewoon krom van de buikkrampen omdat het eruit moet en niet wil.. Ik heb het ook alleen maar in mijn zwangerschappen.. moet nu roosvicee laxo gaan proberen en werkt dat niet dan moet ik naar de huisarts... Mijn uitgerekende datum mag dat aangepast worden naar 23 dec.?
@ marijke88: dat drukkend en trekkend gevoel herken ik wel... eigelijk uit al mijn zwangerschappen wel... en inderdaad als de blaas wat vol is... denk niet dat het iets erg is... ik heb me er nooit druk om gemaakt... en heb al 4 gezonde kinderen...
Thnx meiden...ben echt weer zo gelukkig dat alles er goed uit zag. Vind ik met bijna 14 weken een nog gerustellender gedachte dan met bijna 10 weken. @bevallen, ben vorige x met ks bevallen omdat dochterlief er niet doorpaste. Bij 6 cm ontsluiting bleef ik steken. Wil heel graag natuurlijk bevallen, maar als ze weer zo groot blijkt te zijn, weet ik het nog niet. Wil geen onnodig risico nemen. @Mishur, bedankt voor de uitleg. Heb al zoveel zwangeren in mn familie en vriendengroep meegemaakt, maar dit heb ik nog nooit gehoord. @Kyrah, nee geen last van obstipatie. Tis mij altijd een "mooie" substantie. Uhum. @onderbuik, hier geen drukkend gevoel alleen af en toe als ik van zitten ga staan of van liggen ga zitten lijkt het alsof mn baarmoeder aan elastiekjes zit en dat die elastiekjes steeds iets verder opgerekt worden. Ik moet dan even terug in de houding waar ik uit kwam en dan nog eens proberen. Kunnen jullie soms ook zo weinig eten op?? Gister hadden we aardappelschijfjes met een snitzel gehaald en ik had zo'n trek in een frikadel speciaal dus die wilde ik ook. Normaal zou ik zoiets makkelijk op kunnen, maar nu had ik het bakje aardappelschijfjes half leeg, snitzel groot half op en frikadel aan manlief gegeven en dat terwijl ik echt rammelde van de honger. Las ik hier nu van de week iets over hoofdpijn?? Ik had afgelopen week constant zo'n hoofdpijn achter mn ogen. Meestal begon het om een uur of elf. Zit ik gister op de zwangerschapskaart van mn dochter te kijken, zie ik dat ik dat bij 14 weken de vorige x dus ook had. Heb er dus zelfs over geklaagd bij de VK. Vond ik wel grappig.
@marijke88: ik herken t ook dat trekkerige gevoel. dat is je baarmoeder en je banden. is een teken dat het allemaal aan het groeien is. maak je er geen zorgen om ik heb net gebeld met een echocentrum in ochten. Jan Koning. die doen al vanaf 15 weken een geslachtsbepaling en schijnen het, zo goed als het kan, altijd goed te hebben. wij hebben 04-juli onze geslachtsbepling staan nu alleen tegen iedereen onze mond houden en zeggen dat we het niet willen weten. haha. word een hele opgave...
dames deze moeten jullie ffies bekijken GEWELDIG!. Edwin Evers parodie EK hit Wolter Kroes (radio 538) - YouTube
@sweetdreams: Fijn dat alles goed was! @trekkerig gevoel: Ik herken het ook, zijn de banden denk ik? Het is soms wel irritant. @bevallen: Vorige keer thuis bevallen, nu weet ik het nog niet. Op het laatst werd het erg spannend omdat zoonlief niet goed herstelde qua hartslag. Ben daar best van geschrokken. Kwam zuurstof bij, en ambulance standby, maar uiteindelijk had hij een heel goed begin. Ik vond thuis bevallen erg fijn, maar ben nu best onzeker daarover. @bloedgroep: Ik heb B- dus mag met 27weken nogmaals bloedprikken om te kijken of er antistoffen in mijn bloed aanwezig zijn. Dan moet ik met 30 weken een prik en na de bevalling nog een. Had ik vorige keer ook, maar toen hoefde dat bloedprikken met 27 weken niet. Ik heb liever gewoon zo'n spuit hoor. Haha! Geen last van gehad vorige keer. @obstipatie: Nu gelukkig geen last meer van. Ik nam van die vezelzakjes voor een paar dagen, en toen was het over. @kinderwagen: Wij hebben een Easywalker, wel een groot ding qua opvouwen, maar hij is heerlijk wendbaar, zelfs in het bos. Verder nog een mooie taart gezien. Ben benieuwd naar de reacties. Hij ziet er erg lekker uit. Wij vertrekken morgenmiddag heerlijk voor 2 weken naar Italie dus ik ben er voorlopig even niet. Fijn weekend!!
@mikatjuh Fijne vakantie! @sweetdreams Super dat alles goed is! @trekkerig gevoel Komt mij niet bekend voor, maar schijnt heel normaal te zijn. @obstipatie Mijn leven lang al last van en nu is het helemaal drama! Huisarts gooit het op PDS, ik betwijvel het. Allerlei verschillende middeltjes geprobeerd, maar niets helpt. @bevallen Moet helaas in het ziekenhuis, omdat we in een flat zonder lift wonen. Bij dochter een lange bevalling gehad (was sterrenkijker, waardoor de ontsluiting erg langzaam ging en ik geen persdrang kreeg), maar persen duurde maar twee persweeën (4minuten)! Zie er helemaal niet tegenop, we zien wel hoe het gaat! @kinderwagen Wij hebben al een legergroene Quinny freestyle geloof ik. Bevalt prkma! We zitten alleen te twijfelen of we een duowagen aan gaan schaffen, aangezien onze dochter straks nog maar 20 maanden is. Aan de andere kant hebben we ook een draagdoek die ik bij dochter erg veel gebruikt heb, dus zonder komen we er ook.
hee ladies: Ben weer terug in het land. Jee, wat een tegenstelling met Lesbos. Scheelt ongeveer 20 graden. Ik heb nog gelezen dat ik de zon mee moest nemen... Helaas niet gelukt. Ik heb geprobeerd het in de koffer te soppen, maar paste allemaal niet. Sorry. Zo ff avondje alleen dus kan lekker bijlezen. Is weer veel gescheven zag ik. Oh ja en maandag was ik 12 weken, dus mag ook bij de 12-weken club!
Dag dames!! Zo hee moest weer ff flink bijlezen! @whoppie; he jammer dat die zon niet in je koffer paste! kon je geen grotere kopen dan....? Wel een lekkere vakantie gehad dus? @obstipatie; had ik tot vorige week ook. Mijn VK zei iedere ochtend 2 kiwi's op een lege maag en heel veel water drinken. En het helpt!! @bevallen. Bij m'n 1e in het ziekenhuis in Purmerend. In het kraamhotel. Klinkt allemaal heel luxe maar maakt je op dat moment echt geen bal uit waar je ligt. Nu bij m'n 2e wil ik zeker thuis. Ik zie er ook niet tegen op. Ik weet nog precies hoe mooi en emo dat 1e moment was! Ik kan niet wachten om het weer mee te maken! Ja het doet pijn, maar het gaat ook weer over, toch? @sweetdreams; ik krijg zowiezo steeds minder zin in vlees! doe maar lekker groentes en aardappeltjes mét aromat enne ik had het dacht ik over de hoofdpijn. idd achter me ogen zo'n drukkend gevoel!! word er af en toe echt gek van! Zo ga nog ff lekker onderuit, fijne avond en als ik het weekend geen tijd heb dan een SUPER FIJN WEEKEND!!!
Ik heb het nu niet meer, wel gehad. Eigenlijk is het vanzelf weggetrokken. Uiteindelijk veranderd er een heleboel in je lichaam, en allemaal in de buurt van je blaas ook. Dus op zich niet gek dat je dat soms voelt, zeker als je blaas vol is. Als je je het zorgen maakt gewoon aan de vk vragen, zij ziet zoveel symptomen voorbij vliegen, zij kan ze vaak in de juiste context plaatsen. Daar zijn ze natuurlijk ook voor! X