16-31 januari 2013 mama's! -> Deel 2 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door lydia1986, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Voorkolven: Hier op advies van het ziekenhuis. De kans dat je echt al veel opvangt is klein, maar je stimuleert al wel en dat kan er voor zorgen dat het na de bevalling makkelijker op gang komt.
    Maar dit moet je niet op eigen houtje doen, altijd met hulp van een lactatiekundige.

2. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    #2122 Danielle86, 15 dec 2012
    Laatst bewerkt: 15 dec 2012
    Top van de suiker Ka en ook hier: Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Fijn dat kookboek!!

Hydrofielen: ik wil ze niet strijken, maar na 1e keer wassen en drogen kwamen ze gerimpeld eruit... zo kunnen ze niet onder hoofdje baby. als ze niet bijtrekken zal ik denk ik op gegeven moment een aantal strijken en de rest niet. Hou niet van strijken en is, mijn inziens, ook niet nodig.

Enibas, wat heerlijk dat je je zo goed voelt!! Geniet er lekker van!!! :)

Update van GreatDane:
    Max weegt al 2045 gram en is behalve over zijn geboortegewicht ook over de 2 kilo!! :) Het lukt hem wat meer drinken binnen te houden en hij heeft gisteren zelfs aan de borst gedronken (30 ml)
    GreatDane heeft hem vandaag in bad gedaan en daarna heeft hij voor het eerst een rompertje aangekregen. Maat 44 is nog te groot. Als het vandaag goed gaat en hij zijn voeding etc. binnen houdt dan mag hij morgen uit de couveuse en in een verwarmd bedje! Alweer een grote stap in de juiste richting!
    De verwachting is dat hij rond half januari naar huis toe mag... maar het ook nog later worden, het is afwachten.

3. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Enibas, het is eigenlijk beter om die hydrofiele doeken niet te strijken zo nemen ze meer vocht op maar ik doe het hier 1x voor de kast en daarna nooit meer aangezien ik er twee heb dan waarvoor ik het dan moet strijken.
    Fijn dat je zwangerschap goed gaat.

Kaatje, neemt je man de was dan niet mee voor jou dat je kan helpen? Strijkt hij ook dan? Wil ook zo'n vent haha. Gelukkig is je suiker goed gebleven. Nog gefeliciteerd.

Hier huisje gepoest voor morgen ben dan jarig en heb lekker een taart gebakken. Hij ruikt super dus word moeilijk om niet voor te gaan proeven:)
    Nu wel last van mijn bekken dus ga vroeg naar bed vanavond.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Voorkolven wordt bijvoorbeeld ook gedaan bij kindjes van moeders die suiker hebben omdat ze vaak bijgevoed moeten worden na de geboorte, en dan kun je mm geven ipv kv.

Zwaai verder!

5. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    @melanie: nog gefeliciteerd met je zoon, 7 jaar alweer! Gaat snel he?! Fijn dat die drukte weer voorbij is, nu de feestdagen nog!
    @livelife: wat heerlijk al een ingedaalde baby! Altijd fijn als ze er vast klaar voor liggen!
    @stefanie: fijn dat je weer beter bent! Groot gelijk van je man dat hij dan ook niet meer maximaal met de feestdagen wilt werken! Wel fijn dat hij nog een tijd doorbetaalt krijgt en uwv! Hopelijk heeft hij snel wat anders!
    @kwebbelsnoes: zou fijn zijn zeg als de kleine gedraaid is! Wanneer weer controle? Enne: mooie foto!!!
    @wen: fijn dat je zo hebt genoten van je afscheid!!! Nu nog maar 1 dagje werken!!!
    @aylen: wat heerlijk zeg een ontbijtje op bed!!!
    @enibas: wat heerlijk dat je je nog zo goed voelt! Het hoort er inderdaad allemaal bij.
    @kaatje: gefeliciteerd met je verjaardag en wat fijn dat je een taartje hebt kunnen eten zonder dat je waardes omhoog gingen!!!
    @greatdane: wat fijn dat Max over de 2kg is!!! Hopelijk mag hij inderdaad morgen naar een verwarmd bedje en uit de couveuse!!!
    @zwaar worden: begin ik nu ook wel last van te krijgen, ben zo blij dat ik verlof heb, maar ja, thuis gaat alles door. Vandaag ook nog eens flink last van mn isschias, dus dat werkt ook niet echt mee!
    Geniet er nog wel ontzettend van en de kleine mag/ moet ook nog wel minimaal 3 a 4 weken blijven zitten! :D
    @AC: we gebruikten altijd condooms, maar soms waren er wel een beetje makkelijk mee. Waarschijnlijk zal er hier geen 4e kindje komen (zeg nooit nooit ;) ), dus nu misschien toch wat veiliger aan de pil ofzo!
    @huishouden: manlief helpt geregeld mee en schoonouders deden ook van alles als ze hier aan het oppassen waren. nu ik met verlof ben, wil smoeder waarschijnlijk 1x per week blijven komen om de grote dingen te doen.

Hihi, de kleine heeft nu de hik, zo grappig! Tegenwoordig bijna elke avond!

Zo he he, ben weer helemaal bij! Gisteren en vandaag druk geweest en veel van huis, helaas geen laptop of tablet om op te reageren en op foon kan het helaas niet! Nu even een update van mezelf!

@zoontje: gisterochtend bij de huisarts geweest. Huisarts hoorde toch gerommel in zn long en hij heeft dus een longontsteking. Hij heeft het ergste gehad en heeft nog een antibioticakuurtje gekregen! Vandaag alleen nog maar verhoging gehad, maar was nog wel hangerig! Hopelijk knapt hij snel op en wordt dit geen herhaling van vorig jaar. Toen is hij af en aan ziek geweest vanaf half december...

@controle: gisteren ook bij verloskundige geweest voor controle. Ben de afgelopen maand niets meer aangekomen!!! Nu zit ik in totaal op 7 kilo!
    De kleine ligt nog steeds niet helemaal goed, maar ook niet meer helemaal dwars. Ergens tussenin! De hoop is dat ze volgende week bij de echo helemaal goed ligt of anders de week daarop!

Nou, laat het hier maar bij, het bericht is lang genoeg geworden...!
    Oh ja, voor de lijst:
    28 december liggingsecho verloskundige
    3 januari controle verloskundige

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ginie: Hier woensdag weer controle, dus dan weten we of ze idd goed ligt!
    Wat sneu dat je zoontje longontsteking heeft, hopelijk knapt hij goed op!

7. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    hier maandag weer controle duimen dat de kleine uk gedraaid is heb er gisternaaf in ieder geval goed flink last van gehad

8. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Even ego bericht, vandaag 35wkn!!!:)
    Fijne zondag iedereen!!

9. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Oké! Domme ik.. Ga ik in me tieten knijpen.. En ja hoor daar kwam melk uit.. Ik schrik me kapot haha.. Maarja nu weet ik in ieder geval dat het et zit.. Hopen dat ze nu niet gaan lekken..

10. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @aapje oei ach ja weet je wel inderdaad dat er wat zit :p

11. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @Tas, ga ik ook volgende week doen. Volgende week nog even verder op pyama zoektocht. Heb wel een pyama maar die is zo warm (slaap normaal alleen in een T-shirt).

@Huishouden, ik doe ook nog alles zelf (op zondag doen we altijd al samen het huishouden zoals huis schoonmaken en de boodschappen doen). Mocht alleen gister van ml niet de was in en uit de machine halen. Heeft hij gedaan. Kon het makkelijk zelf. Merk wel dat ik op bepaalde trappen waggel, zoals gister bij de H&M.

@Ginie, vervelend van je isschias. Sterkte, lijkt me inderdaad niet prettig.
    Ah gos longontsteking. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan en is hij snel weer de oude. Letterlijk dus een dwarse beeb. Hopelijk draait de kleine inderdaad nog wel de goede kant op.

@Lennyt, ook voor jou inderdaad duimen dat de beeb nu goed ligt.

@Wuppie, lekker hoor 35 weken!

@Kwebbelsnoes, inderdaad als je gelijk na het stoppen geen migraine meer had.

@Aapje, vervelend, maar als het niet gaat, dan gaat het niet. Lekker even je rust pakken. Haha, werkt het in ieder geval wel.

@Aylen, goed geslaagd dus. Hier ook gister bij de HM een voedingsbh gehaald. Zag ik later online dat ze er 2 voor 20,- hadden. Heb er nu 1 voor 15,-

@Hier, deze week al een paar keer misselijk geweest in de ochtend (met vanmorgen erbij 3x) en 2x in de avond. Hopelijk word ik niet ziek. Wel al verkouden. Blijf braaf mijn vitaminepillen nemen :D
    Rond half 3 richting vriendin die foto’s gaat maken.
    Heb al schoentjes, zilvere badeendje en blauw/witte snoephartjes klaarliggen voor close up. Neem ook oogpotlood mee. Heb ik eens gezien op internet, had de man met turfstrepen het aantal maanden op de buik gezet. Was wel grappig.
    Morgen laatste dag werken! Duimen dat ik niet voor de groep hoef :)

12. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    babyshower werk.jpg
    Foto van de trein.
    Hij stond op karton. Wielen waren luiers. In alle hydrofielluiers zaten luiers.
    Heb er denk ik weer zo'n 50 bij.

13. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    ff klaagmodus aan: had vl gevraagd of dat hij vandaag niet iedereen tegelijk wou laten komen zijn ze nog allemaal tegelijk hier
    nu heb ik me eigen pa op de stoep staan en ook nog eens schoonvader en wordt er na mij gekeken nee ho maar.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gaaf Wen!

15. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    kwam er achter dat ik met al die kortingen de laatste tijd al aardig wat pampers heb ingeslagen

16. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ben onderweg naar m'n moeder voor me babyshower. Super spannend!!

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hallo dames,

Ook ik wil even klagen!!:(
    Heb vannacht een hele slechte nacht gehad met pijnlijke weeën.
    Ben 3x zwetend en puffend uit bed gestapt en heb meteen de weeën getimed.
    Ze kwamen heel erg onregelmatig maar ze deden wel pijn.
    Om +- 03:20 werd ik wakker met krampen in mijn onderbuik.
    Ze kwamen en hielden dan wel 30sec aan.
    Ze varieerde van om de 2minuten tot wel 12 minuten.
    Ik vond het niet nodig om de vk te bellen dus ook maar niet gedaan.
    Rond 5:00 stopte het en was de pijn weg,helaas kwam ik toen niet meer in slaap tot 06:30:x:x kapot was ik vanmorgen!!
    Zometeen even lekker in bad liggen en hopenlijk vannacht een betere nacht!
    Ik dacht echt vannacht dat het wel eens zover kon zijn, vond het zo eng dat ik tussen de weeën door wat tranen heb moeten laten hahahahaha:)

@Aapje: hoe was je Babyshower??

18. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @melanie da geloof ik zal wel even schrikken zijn geweest voor je gelukkig dat het gestopt is nu

19. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Dag meiden,

Ik ben heerlijk verwend. Veel kado's gekregen. En we deden baby bingo.

@melanie: hoe herkende je dan dat het weeën waren? Ik ging vanmorgen omhoog en kreeg ook steken. Maar ik heb echt geen idee hoe weeën voelen. En soms zeg ik wel eens dat ik indalingsweeen heb. Maar weet geen eens hoe die voelen.

20. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @Aapje, leuke shower gehad zo te lezen :)

@Melanie, wat vervelend! Gelukkig hielden ze niet aan, maar wel inderdaad heel vervelend dat je nu zo gesloopt bent.

@Hier, fotoshoot was erg leuk. Heb nu zo'n 6 foto's al gehad. Krijg de rest later.

Deel Deze Pagina