16-31 januari 2013 mama's! -> Deel 2 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door lydia1986, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Bedankt JosJo,in mijn ogen "opgeruimd staat netjes!!" :D:D
    Ik hou niet van dat soort mensen en al helemaal niet als je elkaar nog niet eens persoonlijk kent;)

Hoewel ik een paar weken geleden dacht dat ins meisje een kleintje is begin ik nu te merken dat ze echt een groeispurt gehad heeft!!
    Jeetje,ze hoeft haar dikke teen maar te wegen en dan voel ik het al.
    Mijn buik is nu ook een harde bal,terwijl die normaal nog wel "soepel" was.
    Hebben jullie dat gevoel ook??
    Net even snel door de stad gelopen met Smoeder,pfff was blij toen ik weer in de auto zat..lange wandelingen gaan echt niet meer.

Ben nog even snel het kruidvat in gelopen om een flexibele thermometer te kopen.
    Klanten hadden al verteld dat ik al bevallen was. Hahaha
    Fijn dat ik dat zelf ook weet:D
    Vanavond kerst inloop op school van zl,lekker warme choco hmmmm;)

2. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

josjo, netjes gezegd en vond het niet aan mij om dat hier neer te zetten.

3. AHzondag

ben ook weer goed gekeurd door de vk.
    kleine man gaat ook goed en is nu bijna net zo zwaar als zl was met geboorte wel echt gek hoor. volgende keer weer naar de vk want de gyn zat al vol is dan net terug van vakantie en anders zat er te veel tijd tussen. nu met 37 weken terug komen.
    we gaan dan ook de bevalling bespreken en de datum denk ik afspreken voor de inleiding vind het wel echt spannend worden nu.
    ml en ik hebben ook net de naam gewijzigd ahah. we liepen er allebei al een tijdje mee rond en nu toch maar weer uitgesproken naar elkaar en gaan voor deze naam. dit is nu echt de laatste keer dat we veranderen.

nieuwe afspraak vk in het ziekenhuis 7jan

4. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Goed zo Josjo :)

5. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier ook hele dag harde bal als buik! Vraag me soms af of het wel harde buiken zijn of mn buik gewoon zo gespannen is. Verder veel last van kleine steekjes, vooral savonds, niet echt pijnlijk maar wel wat aanwezig. Denk dat met indalen te maken heeft.

Zoooooo benieuwd wanneer het begint en of ik het dan gelijk door heb!

Hier beginnen borsten ook hard aan te voelen, komt nog niks uit.
    In het begin had ik mn afveeg en papiertje kijken tik, nu kijk ik wel 10x per dag of er al wat lekt hihi en knijp ik er af en toe in of er al wat uitkomt, vreselijk, hihi maar ze blijven droog!
    Moest hard lachen om ml, ik zei moet je voelen en liet de zijkant voelen hoe hard die was, zegt ie jeee die zit vollllll melk!! pffff mannen!

Is bij jullie echt alles af qua kinderkamer??? Hier niet!

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Nou ja, ik kan alleen maar zeggen dat ik dan blij ben nergens betrokken bij geweest te zijn. Ik heb ook zoiets in het mei mama's 2011 topic meegemaakt dus ik weet wel dat sommige meiden elkaar soms niet liggen en dat dingen dan uit de hand kunnen lopen, maar ook dat er altijd meerdere schuld hebben. Ik krijg er alleen zelf altijd zo'n naar gevoel bij. Inhoudelijk kan ik nergens over oordelen dus dat die ik ook niet.

7. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Zelfde hier, ik oordeel ook nergens over. Geen idee wat er was/is en wie zn "schuld" iets is. We zijn met zn allen volwassen neem ik aan :D

8. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Ben ik het mee eens

Iedereen is volwassen en oud en wijs genoeg om te weten wat hij/zij zegt tegen en over een ander. Laat iedereen in zijn/haar waarde komen we het verste~!

Dames ik blijf het spannend vinden voor jullie!!
    Ben echt benieuwd wanneer de 1e zich aan gaat geven (in de zin van binnen de termijn dat het mag)

Groetjes

9. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Mag ik, mag ik? Hihi met oud en nieuw bevallen! Precies 37w! Hoe speciaal zou dat zijn!!

10. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    en anders wil ik wel! 2e kerstdag 37 weken! Dus met 37+1 bevallen: Waar kan ik tekenen?! :p

11. AHzondag

Doe mij maar 1ste/2de week jan!

12. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik zou half januai ook wel relaxed vinden :)

Zojuist iemand van de kraamzorg over de vloer gehad. Hele leuke en vriendelijke dame. We hebben toestemming gegeven om een stagiaire mee te laten komen en we hebben naar het babykamertje gekeken enzo. Het was een uitgebreid bezoek! Veel papierwerk doorgenomen.

Het voelt wel steeds 'echter' zo. Ineens is het heeeeel dichtbij. Morgen mijn laatste werkdag al! :eek:

13. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    Daantje Welkom! Wanneer ben je uitgerekend?

Josjo Netjes omschreven. Ik mis een 'vind-ik-leuk-knop'.

Hier Vandaag 34 weken. Vanavond afscheidsetentje gehad. Morgen laatste dag werken en dan verlof!

Fijne avond!

Lfs,
    S.

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Gelukkig hebben wij wel een heel leuk,lief clubje:D
    *mist smiley met knipper oogjes:D:D*

Ik zou graag 4-7 januari willen bevallen,ik heb die datums ook al een tijdje in mijn hoofd.
    Geen idee waarom;)
    Morgen heeft M.oreno zijn laatste halve dag school en dan vakantie..pffff paar maanden geleden vertelde ik hem nog dat de baby met kerst geboren kan/mag worden.
    Nu is zoonlief niet meer bij me vandaan te slaan want hij is gewoon bang dat het ieder moment kan gebeuren en dat hij het dan mist.
    Leuk die logica van kinderen,zit je in de auto
    M:"mam,kan het zusje nu geboren worden?"
    Ik:"nee schat,mama krijgt eerst pijn en dan kan het wel een paar uurtjes duren"
    M: "en als we dan in Duitsland zouden zitten,kan het dan wel?"

Hahahaha wat een ei,hij denkt dat de baby er gewoon zo uit kan vallen..was het maar waaaaaaaar!!!

15. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    @tulip: jammer dat ze er niet meer is en jammer hoe het gegaan is.
    @josjo: bedankt voor de opheldering!
    @stefanie: inderdaad, de een heeft meer te melden dan de ander, maar we hebben allemaal wat toe te voegen, hoe vaak of hoe weinig je je hier ook komt.
    Jammer van de hele situatie!
    @lennyt: wat ontzettend balen dat de kleine niet meer te draaien was. Ben benieuwd of een stuitbevalling te doen is! Succes met het gesprek volgende week! Waarom wilden ze al zo vroeg een draaipoging doen? Meestal met 36/37 weken toch?
    @daantje034: welkom!
    @sammie: lol om de naam nog te veranderen! Hebben wij met jongste zoontje ook nog gedaan met 32 weken ongeveer en ben nu zo blij dat we dat toen gedaan hebben!
    @saga: hier is de kinderkamer ook nog niet helemaal af! Hopelijk zaterdag. Hemeltje neerzetten, bedje opmaken en lijstjes op de muur hangen.
    @aylen: succes morgen met je laatste werkdag en geniet daarna lekker van je verlof!!!
    @enibas: jij ook succes met je laatste dagje werken morgen en daarna ook lekker genieten!
    @melanie: heerlijk he de logica van de kinderen! Het gaat wel snel inene, ook voor hun!
    @hier: Vandaag 35 weken!!!

Vandaag op verjaardag geweest bij schoonzus en eerst nog bij moeders lang. 1,5 uur heen en 1,5 terug. Merk dat die lange ritten wel vervelender worden. We gaan alleen nog met oud en nieuw die kant op en daarna denk ik niet meer.
    Mijn schoonzusje had vandaag leuk nieuws willen hebben op haar verjaardag, ze had vandaag een echo, maar het was niet goed. Waarschijnlijk hartje gestopt met kloppen met 6,5 week en ze had nu 10 weken moeten zijn. Dus was wel verdrietig. Hopelijk mag ze gauw weer zwanger zijn.

Morgen groei-echo bij de gyneacoloog, ben benieuwd of ze nu nog verder voorloopt qua groei en hoe ze ligt natuurlijk!

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    @Ginie,is erg ver rijden he!
    Kan me voorstellen dat dat niet meer fijn is.
    Wat vervelend voor je schoonzus.
    Heb een vrouwke in de straat wonen die 2maanden eerder gestopt is met de pil(okt 2011) ze is nu nog steeds niet zwanger en ik heb al een mk gehad èn sta op het punt te bevallen..voel me er soms heel rot onder als ik met haar sta te praten.
    Ze is wel al een stukje ouder als mij en slikt medicijnen tegen depressiviteit.

17. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @ginie week ook nie schijnbaar doen ze dat eerder maar de gynecealoog heeft er al vertrouwen in in de stuitbevalling ze zegt ook je hebt een mooie buik daarvoor en de kleine is niet zo mega groot dus dat zou op de een of andere manier waarschijnlijk makkelijker zijn voor mij
    heb ook gezegd als jullie vertrouwen in hebben neem ik aan dat dat goed komt en dan kan ik bij de bij de volgende ook gewoon thuis bevallen

18. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @datum, hier allebei de 17e in ons hoofd. Paar daagjes eerder dus.

@Ginie, lange autoritten zijn inderdaad niet meer fijn. Vond van de week 30 minuten op de snelweg al niet fijn. Komt misschien ook omdat kleine sinds een week heel druk is als ik in de auto zit. Schiet echt alle kanten op haha. Niet leuk nee, hopelijk is ze snel weer zwanger. Hoe was de echo?

@Sammie, gaat nu hard he. Hier ook volgende keer de bevalling bespreking. Fijn dat alles goed was.

@Saga, hier sinds een paar dagen ook stevigere borsten. Nog steeds hier de sterren verven maar dat doe ik deze week nog.

@Lenny, spannend hoor. Lijkt me toch eng om te bevallen met stuit. Hier dan toch liever keizersnee.

@Daantje, welkom!

@Hier, gister Kerstdiner met kids gehad op mijn werk (ben al met verlof), was erg leuk. Van oud leerling nog twee lieve rompers gehad.
    Gister eerste twee wasjes gedaan. Straks opvouwen en de rest erin. Ben echt blij dat ik verlof heb :) Had er niet aan moeten denken om deze hele week toch nog te werken.
    Vandaag ff nog wat dingen in huis doen, ff wat boodschapjes en even naar mijn moeder denk ik.

19. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    ach ja zo heeft ieder ding toch zijn nadeel zo zou een keizersnede heel veel complicaties hebben voor de moeder en de stuitbevalling weer voor de kleine
    beval je met stuitbevalling zou je diezelfde dag of een dag erna weer naar huis kunnen
    en met keizersnede moet je 4 dagen blijven en dat gaat dan weer van je kraamzorg af
    zo zit je met een ruggenprik dat je daarna een katheter krijgt omdat je dan niet zelf kunt plassen omdat alles verdoofd is tja welke afweging maak je dan
    mja vind het toch weer prettig met het idee dat je daarna dan gewoon thuis kan bevallen van de tweede
    bij keizersnede blijf je schijnbaar bij de tweede ook gebonden aan het ziekenhuis tja blijft dan toch lastig

20. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    27-12: afspraak gynecaelogie

dan mag die afspraak van 27-12: controle vk weggehaald worden

Deel Deze Pagina