16-31 januari 2013 mama's! -> Deel 2 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door lydia1986, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ohjee Juju! Voorzichtig aan hoor die laatste dagen/weekjes!

2. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ooww juju wat onhandig!! Doet nog zeer?

Melanie dat schiet niet op zo!! Ze vond de vraag of even te kijken dus niet raar? Hihi
    Dat word paraplu pakken en de regen in! Of rondjes door huis van boven naar beneden!

Hier trouwens de tip gekregen guldenroede thee te drinken voor het vocht, hopen dat het een beetje werkt!
    Net in het centrum geweest, pffff wat kunnen mensen staren, voelde me net een groot verassingsei :D

3. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Melanie: dat is best balen. Maar je weet in ieder geval dat ze het geprobeerd heeft. Toch hopen dat er iets gebeurd daarbinnen.

Hier: gisteren gestart met die frambozenblad capsules. Vandaag vreselijke drang om schoon te maken. We hebben gisteren mijn buik gegipst dus overal ligt gips. Om 15:00 uur naar het werk om m'n nieuwe contract te tekenen. Kleine uk is onwijs aan het bewegen vandaag. En heb heel erg last van een pijnlijke linker tepel. Heel vreemd!

Dames het is weer tijd voor een bevalling hoor! En dan zeker weer een meid!

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier doet het gerommel nog steeds weinig. Kom nog steeds maar tot 1 cm ontsluiting. De gyn was oprecht verbaasd om me te zien.
    Hij stelde voor om me een nachtje op te nemen en een slaapspuit te geven. Hij denkt dat het niet doorzet omdat ik te oververmoeid ben van het gerommel. Hij denkt dat een nacht goed slapen mn lijf wel over de streep trekt.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Melanie wat fijn dat je verloskundige meedenkt maar wel balen dat het nog niet echt wil werken. Maar goed, ook nog geen 40 weken natuurlijk dus het mag nog even blijven zitten helaas. Inleiden: pff.
    Aan de wandel dus, lekker trappen lopen (je mag hier de was wel komen doen ;) )

Of jij, Aapje ;) Heb gekeken naar die capsules maar jeetje die zijn duur ;)

Kwebbelsnoes wat zuur dat er geen voorutigang is! Zie je dat zitten, een nachtje opname? Op zich is even slapen nog wel prettig natuurlijk (wetende wat komen gaat..)

Saga mijn rug en knieen doen nog zeer maar niets ernstigs gelukkig
    Net snel de gordijnen voor de babykamer afgemaakt en schema van zoonlief opgeschreven voor mijn zusje (en evt de kraam) voor als ik ga bevallen.

6. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ik slik die capsules nu ongv 1,5 week. Eerste dag erna ook onwijs drukke baby, ook veel harde buiken, maar doet hier helemaal niks. Zit al op de 6 per dag. Vandaag laat ik ze even staan, morgen weer verder mee. Ze zijn natuurlijk ook niet om de bevalling op te wekken maar minder bloed verlies, makkelijkere bevalling enz. Toch had ik een beetje gehoopt op actie :D

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik slik die capsules ook al bijna 2 weken maar de bevalling opwekken doet het dus zeker niet ;)
    Heb ik ze ook niet voor gekocht gelukkig.

JuJu: Eigenlijk vind ik het niks zo'n nachtje opname. Hou sowieso niet van onnodig medicatie gebruik. Maar als het idd kan helpen om mn lijf over de streep te trekken is het wel het overwegen waard.

8. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    Dag meiden,

Geen tijd om alles bij te lezen.. sorry!
    Het is wat druk met een kleintje haha!

Ten eerste bedankt voor alle felicitaties. Onze kleine meid doet het fantastisch! Ze drinkt supergoed (en gelukkig gaat de borstvoeding echt goed) poept goed, en huilt goed ;). Soms is zo driftig dat ze zich helemaal hees schreeuwt.

Bevalling is hier goed gegaan. Ik heb niet een nare bevalling gehad, alleen zulke heftige intense weeën dat mijn ruggenprik niet aansloeg. Onthoud gewoon 1 ding, pijnloos bevallen zit er gewoon niet in! Ook al heb je medicatie! Ik ben 13 uur bezig geweest en heb 1,5 uur persweeën gehad.
    Geen nare knippen, of uitwendige scheuringen. Alleen kleine inwendige scheuringen die gehecht zijn. Geen aambeien, dus goed gezegend om het maar zo te zeggen.

Hoe soms mijn zwangerschap echt niet tof was, vol met misselijkheid, vervroegde weeën, bedrust, zwangerschapssuiker, maagzuur tot in den treure, gaat het nu echt goed. Dat besef ik me ook al te goed door alle verhalen rond mij heen. Ik voel me ook echt gezegend en gelukkig!

Elise is geboren met 38+1 week.
    Mijn placenta is opgestuurd voor onderzoek, want deze was bijzonder. Er zaten 2 vruchtzakken aan, en hij was al verkalkt, wat je normaal pas ziet bij 42 +. In het ziekenhuis zeiden ze ook dat ze dus eigenlijk compleet voldragen was. We hebben zelfs al haar nagels moeten veilen, omdat ze zo lang waren.

Enige wat ik raar vond aan de bevalling is dat wij 's nachts naar huis gestuurd zijn. Ze is geboren om 1.04 en waren rond half 5 weer thuis... De avonddienst had ons een bed voor ML beloofd, maar we moesten ineens naar huis.:(:( Wij moesten dus midden in de nacht onze kraamhulp bellen... 'Ja, we moeten naar huis, en je moet komen van de verpleging hier..'
    Ze is Goddank gekomen, maar lullig voelde ik me wel hoor! Jee.... Onze kraamhulp heeft de dus eerste dag gelijk 11 uur gemaakt. Lief mens.

Ik doe mijn best om mee te lezen, maar ik merk dat het niet zo heel goed gaat met alle visite, voedingen, bijslapen en genieten.

Ik hoop dat Kwebbelsnoes en Melanie nu echt gauw bevallen!! Ik gun het jullie zo!! 'Sorry' dat ik voorgepiept ben, met maar 38 weken :):)

Oh ps: ik zal één van de weinigen zijn, maar ik vind het heerlijk dat mijn buik weer van mij is!! :D

Bijgevoegde bestanden:

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ohh Kaatje wat een schatje!!
    Is ze zo groot of lijkt dat maar zo op de eerste foto??
    Inderdaad heel apart dat je 2 placenta's had...ben benieuwd hoe dit zo kan.
    Vreemd dat ze jullie naar huis hebben gestuurd.
    Wij mochten bij zoonlief ook naar huis om 12uur en de kraamhulp kwam alleen om het bedje op te maken en Moreno goed aan de borst te leggen.
    Was wel blij dat we toen bij mijn schoonouders woonde want tsja eerste kindje en beide nog heel jong;)

Ik hoop ook dat ik voor dit weekend nog beval..we zullen zien.
    Jij nu lekker genieten van je kers verse gezinnetje!!

10. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Kaatje wat een schatje! En wat een bos haar al!
    Wel fijn dat jullie kraamhulp snachts kwam! Hier zeiden ze de volgende ochtend pas na 8 uur als het snachts werd geboren.
    2 vruchtzakken kan het dat het in het begin een tweeling is geweest oid?

Geniet lekker van jullie kleine meid en alle visite! Het forum komt wel weer!

11. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

kaatje, wat een mooi koppie haar en ze lijkt idd groot.
    wij zijn ook naar huis gegaan om 3.45 waren we weer thuis maar dat was onze eigen keuze als ik had willen blijven was dat geen probleem. hadden ze het druk op de afdeling en anders vragen aan de vk waarom..
    heftig hoor 1,5 persweeen pff...

met ons gaat het ook goed, voel me redelijk goed maar heb wel veel last van mijn buik naweeen die best heftig zijn. Damon doet het super goed. hij drinkt zijn flesjes leeg en mag al om de 4 uur komen voor voeding. vanmiddag moest hij om 4uur eten maar wilde niet en kwam dus uitzichzelf al een uurtje later. hij had gsiteren nog wat moeite met zijn temp maar dat gaat vandaag al een stuk beter.
    grote broer doet het ook super goed en is echt ontzettend lief. hij vind het wel raar en zei vanmiddag wel baby weg haha maar hij wilde gewoon even mama tijd. morgen het eerste echte kraambezoek.

12. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

fototjes van ons wonder

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ohhh Sammie,ook al zo een lekker manneke. ;)
    Ik krijg er steeds meer zin in als ik al die mooie baby's zie:D

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Kaatje en Sammie wat een werkelijk prachtige kindjes!!! En fijn dat alles zo goed gaat.

15. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Dames wat een prachtige kindjes en wat lijken ze groot op de fotos
    Zijn echt mooi gaaf!
    geniet er van

16. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Sammie wat is die mooii!!!! zo jaloers!!

En? Rommelt er al iets bij de rest van de dames? Ik ga nu maar van de 42 weken uit, voel me stuk kalmer, doe elke dag gewoon mn ding, heb ook echt niet het gevoel dat ie er snel aankomt haha.

Zonet programma gezien op sbs van die kleine baby's, tranen!

17. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    @kaatje en sammie: wat een mooie kindjes zeg!!! Geniet er maar lekker van en hopelijk voelen jullie je snel weer helemaal fit!
    @kwebbel en melanie: wat balen dat er nog geen vooruitgang in zit! Hopelijk duurt het nu niet al te lang meer!

@hier: alles rustig. Wel wat meer voorweeen in mn rug en harde buiken...
    Vanmiddag op kraamvisite geweest bij collegaatje, schattig meisje van 11 weekjes oud. Zo schattig, heb er zo'n zin in!!!

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Te lief die kleintjes! Smelt smelt smelt! Des te meer zin om ook te bevallen haha. Maar nu snel op naar bed..

19. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Kaatje: wat een fijne bevalling en wat een plaatje! Idd al super veel haar zeg! En ze lijkt idd wel lang! Maar dat was de verwachting natuurlijk ook al!

Sammie: verliefd op jouw boy, wat een schatje echt! Niet zo heel groot hè? of zie ik dat verkeerd! iig super lief gezichtje!

Melanie en kwebbel: zoals jullie weten gun ik jullie echt snelle bevallingen allebei (ehh niet niet snel, maar wel dat ze snel komen! Nou ja, snelle bevalling ook wel prima trouwens.. hahaha!) Hoop dat de ananas zn werk doet, hahaha!

Hier: weer alles prima bij vk! Baby lijkt iets vaster te liggen in mn bekken, maar zag op kaart nog altijd niet 'vast' maar de gewone bibi vermelding, helaas! Wel wat meer last hier nu van lage buikpijn die mn liezen intrekt, harde buiken, soms ineens misselijk en beeb met duidelijk ruimtegebrek! Eindelijk iets gerommel dus, jippie! :D

20. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Kaatje en Sammie, wat een mooie kindjes zeg! Gefeliciteerd, en geniet van ze!

Deel Deze Pagina