16-31 januari 2013 mama's! -> Deel 2 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door lydia1986, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    En maar 2 die in de 40 weken zijn bevallen. De meeste er voor en een enkeling na de 40.

2. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    Inderdaad allemaal erg bizar

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    We kunnen het nog eens opnieuw proberen samen;) hahahaha

Net mijn zwangerschapskleren opgeruimd.
    Ik heb ze op zolder gelegd in de kast,afstand doen kan ik nog even niet.
    Moest plaats maken voor mijn nieuwe kleren.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb ze op stapels liggen, deel staat al op de foto voor Marktplaats. Draag al bijna een week mijn eigen kleding maar heb de puf nog niet gehad om al die foto's up te loaden ;)

5. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    bij ons zijn het allemaal plakkertjes haha

6. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hoe gaat het met alle mama's?? Doen de kleintjes het goed?

Hier echt super! Dag 6 navelstreng verloren en over geboortegewicht!
    Huilt alleen voor zn flesje en boertjes die dwars zitten. Snachts 5 uur tussen zn flesjes. Hebben niks te klagen, volgens de vk een voorbeeld baby :D

Heb wel stuwing gehad, is nu over, maar zodra ik mn bh uit doe om te douchen drupt het eruit. Vraag me nu af of het opgang komt of dat dit het laatste is wat eruit moet. Of dat ik toch nog moet gaan kolven nu. Vind het lastig. Natuurlijk altijd fijn als ik gekolfde bv erbij kan geven.
    Baarm zit ook al onder schaambeen en zit 2kg onder mn start gewicht voor ik zwanger werd.

Jammer dat het zo vreselijk hard waait, had graag met de wagen op pad gegaan maar is nog echt te koud! Zonnetje is zo lekker!

Zo benieuwd of Zograag de lijst al aan het sluiten is :D

7. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @saga hier gaat alles weer een stukje beter al moet ik wel zeggen dat ie echt moeite heeft om in zijn eigen bedje te liggen hij ligt liever bij ons in bed dan in zijn eigen hoop eigenlijk dat het uiteindelijk wel gaat lukken mja qua drinken doet ie het goed

en hoest bij jou ?

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ saga: je zou J altijd nog aan kunnen leggen naast de fv die hij krijgt. Kan je kijken wat hij doet. Maar is natuurlijk net wat je wilt ;) En heerlijk hoor die nachten: ben jaloers haha.

Hier trouwens vanaf dag 6 al lekker naar buiten iedere dag. Kan prima ze liggen zo beschut in de wandelwagen met hun dekentje, mutsje en evt kruikje om even voor te verwarmen. Desnoods tegen de wind even een doek voor de opening van de wagenbak spannen als de wind er anders in zou staan.

Ook eerste zwembad bezoekje gehad met D hier. Niet om te zwemmen hoor, maar om papa even aan te moedigen hihi. Eerste uitje zonder de twee oudste, wel even gek, maar heerlijk om even bij te kletsen met iedereen en te pronken met D natuurlijk :D Ook mijn eerste rondje zonder kids gehad gister: even de stad in op de fiets en wat winkels af. Een uurtje maar, maar stiekem ook wel lekker even niemand die aan me hangt ( danwel D aan de borst of op schoot om te slapen, danwel E omdat ze ook even extra mama-aandacht wil).

Morgen voor het eerst weer wegen na de kraamweek. Benieuwd hoeveel ze nu weegt.

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hier gaat alles ook lekker, de kraam is net weg dus vanaf nu doen we het alleen. Ik zal haar wel missen, we hadden echt een lieverd.

Saga; volgens mij lijken onze kerels op elkaar; hier ook al zo'n makkelijk mannetje. Vannacht zelfs van 24:00 tot 5:45 geslapen, manlief was vergeten de wekker te zetten maar volgens de kraam mag hij gewoon doorslapen. Hij is ook al over geboortegewicht. Hij viel hard af zonder mijn melk maar groeit als een gek op donormelk en woog vanmorgen alweer 4470 haha

Ik kan mijn maatjes 50 en dus ook al mijn prachtige z8 pakjes alweer opruimen, zelfs sommige 56 is ie al uit en hij past prima in noppes 62. Lang leven MP ;)

Abri; lijkt me ook wel lekker er alleen uit zijn maar ook heel raar

lenny; balen dat hij zo slecht in zijn bedje slaapt. ik weet niet hoe jullie slapen maar mij is verteld dat het veiliger is om hem naast je te hebben dan op je zeg maar. Heb je buikslapen al geprobeerd, bedje voorverwarmen met kruik en dan van je buik zo in bed, dat werkt hier prima, hij slaapt 2 keer zo lang op zijn buik als op zijn rug. Hij kan zijn hoofd al zelf van links naar rechts doen dus kan ook prima.

10. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @stefanie misschien de moeite waard om te proberen

even hier ook vragen de uk maft overdag nogal veel hij krijgt op dit moment 135 ml maar daar zit reaal vaak 4 a 5 uur tussen en ik weet niet of dat dit wel goed is voor hem ???

11. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Lennyt, wij doen Damon in de puckababy dus inbakeren maar iets minder strak. Hij kon ook niet in zijn eigen bed en miste geborgenheid enbhield zichzelf wakker met zijn handjes. Nu slaapt hij beter en vaster dan voorheen. Heb dit bij onze oudste ook gedaan en met een maand of 3afgebouwd. Moet je maar eens kijken op de site van puckababy of er iets vantoepassing op jens.

12. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @stefanie heb hem ook trouwens naast ons in bed liggen dan he
    hij ligt alleen op mijn buik als dat ik niet slaap.
    dat hou ik extra goed in de gaten vind dat zelf anders ook niet veilig hoor

@sammie het is inderdaad een idee maar die van mij is van het slapen met zijn handjes boven de dekens die vind dat ook niet prettig als dat ik zijn handen onder de dekens stop dus weet niet of inbakeren dan wel zo handig is :S

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Tja wij zijn hier wel schuldig aan in slaap vallen met Zowel Elise als Lucas op de buik, niet met opzet maar soms dommel je wel weg. Elise was ook zo'n moeilijke slaper, wij hebben inbakeren ook geprobeerd, van puckababy tot paco (strak inbakeren) en dan werkte het even maar ze was net een klein rupsje en wurmde als een gek in dat ding. Het is altijd effe zoeken. Ik zou zeggen probeer het overdag eens uit.

Hier een verkouden Lucas, net een varkentje. Niet handig met de bv :( iemand tips? Wat mag wel en niet met een baby van 10 dagen?

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    @Stefantie: what??
    Nu al maat 62 en pas 10dagen oud??
    Groeit lekker (hard) dan. :D

15. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wauw, Lucas groeit hard dan Stefanie! Yfke zit nog steeds in maat 50.

Hier ook een verkouden meisje. Ik geef zoutoplossing (Otrivin baby). En heb het hoofdeind van haar bedje iets verhoogd. Daardoor slaapt ze nu veel beter.

16. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Stefanie, zoutoplossing stomen in onder het douche en idd bedje schuin omhoog. Maat 62!jeetje. Hier ook nog 50/56 sommige 50is te klein maar dat komt door de kleding zelf die klein valt.

Lennyt, hier slaapt hij ook het liefst met zijn handjes omhoog maar dat werkt gewoon niet. Als hij in een deken ligt dat pak ik ook zijn handjes in.

17. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier een foto van onze kleine grappenmaker!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,3 KB
      Weergaven:
      15
  18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Bij verkoudheid: borstvoeding in het neusje!!! Echt ene gouden tip, werkt 100x beter dan zoutoplossing! Even op een lepeltje en ze het in laten zuigen, of in een spuitje. En dan een doekje om het snot op te vangen ;)
    Vooral ideaal in combinatie met de otrivin (?) neusuitzuigerset (niet die rare neuspompjes).

Hier trouwens een buikslaper. Net als mijn zoontje. Helaas val ik de laatste tijd vaak in slaap met haar op mijn buik. NIet mijn vookeur maar zo slapen we zonder gehuil :(

Saga die groeit lekker en wat een mooi koppie! Hier is maatje 50 krap aan het worden.

19. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Moet dat verse melk zijn?

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee, kan ook uit de koelkast. (maar zou het niet zo koud er in doen). Ik deed altijd even wat op een lepeltje knijpen ;)

Deel Deze Pagina