Andere toepassingen van moedermelk Moedermelk is goed voor je baby. Je kunt het ook nog op allerlei andere manieren gebruiken! Het is goed om je te realiseren dat je via moedermelk aandoeningen als spruw over kunt dragen. Ontstoken, rode, geïrriteerde ogen Kapotte tepels Schaaf- en snijwondjes Insectenbeten Luieruitslag Ontstoken oren Eczeem, huiduitslag Gezichtslotion/reiniger, oogmake-up verwijderen Zere keel, pijnlijke mond (aften) Verstopte neus In het babybadje Door het eten zoals je koemelk of water gebruikt Littekens Acne Contactlenzen schoonmaken Koortsblaasjes Waterpokken Open benen Droge, gebarsten lippen Borstvoedingsforum.nl :: Borstvoedingsvragen
Juju: Thanks voor de tip! Druppelde idd al wel bv in haar ontstoken oogje, maar nooit geweten dat het ook bij een verstopte neus hielp. Straks gelijk proberen. Van die ontstoken oren had ik ook eerder moeten weten. Vorig jaar zo lopen tobben met Jelmers oren. Terwijl ik toen nog gewoon bv gaf, dus had volop kunnen druppelen.
hier vannacht ook schuldig an buikslapen anders sliep ie ook niet en een vent die niet snapt dat je vergaat vd pijn en zegt jamaar ik moet morgen werken jij kn blijven liggen
Niet schuldig voelen, veel kindjes slapen zo het beste. Wij hebben nog wel een aerosleep dekmatrasje in wieg en cosleeper en zo'n alarm matje in de cosleeper. Die hadden we nog van Elise, ik had hem nu waarschijnlijk niet meer gekocht. snap jou kerel niet hoor, jij hebt notabene een keizersnede gehad...mocht ie lekker ergens anders gaan slapen als ie toch alleen maar lag te snurken Hier nog steeds een ziek mannetje, begon ook met spugen. Nu maar ene fles met bv want hij drinkt wat te weinig en dan maar laagdrempelig aanbieden
Mijn vent slaapt ook op de bank. Heb ik het hele bed alleen (of nouja, mijn dochter slaapt nog steeds niet graag in de wieg 's nachts ). Hij kan heel slecht tegen weinig slaap. Nu komt het mooi uit: hij kan redelijk goed slapen en in het weekend neemt hij zoonlief mee naar beneden zodat ik wat langer kan blijven liggen. Dat vind ik handiger dan een vent naast me in bed die toch niets kan doen. Met als kanttekening: ik heb geen keizersnede gehad. Jij bent nog aan het herstellen en dus opletten met tillen enzo! Beetje hulp van je vent zou hem niet misstaan.. BV: Superspul En baat het niet dan schaadt het niet. Heb zelf trouwens alleen maar de oog-en neusdruppels variant gebruikt (ook toen ik zelf een ontsoken oog had tijdens mijn zwangerschap) en 1x in badje maar ik trek die melkgeur niet (afwijking)
Heb net ook haar neusje met melk gedruppeld en ze ligt nu vrij rustig te slapen. lijkt idd goed te helpen!
Lenny: Geef die vent van je maar een goede schop onder zijn hol. Van een ks moet je echt goed herstellen. Jammer voor hem dat hij moet werken maar jij hebt het toch echt wel een beetje zwaarder nu!
Lenny denk wel goed om jezelf hoor!! Een kz is niet niks! Denk dat de mannen het wel een beetje onderschatten hoe weinig slaap we al hebben. Gaan jullie ook op baby zwemmen? Lijkt me zo onwijs leuk! Zag hier 1 vanaf 8 weken en vanaf 3 maanden. Moet ff zoeken wat een leuk zwembad is. Net heerlijk rondje gedaan met de wagen! Warm ingepakt en kruik erbij, super fijn!
Vraagje voor bv meiden; hoe zien regeldagen eruit? Hij drinkt vandaag alleen maar kleine beetjes om de 1,5 uur en tussen 8:00 en 11:30 ook niet geslapen...hij is nu 10 dagen. beetje lastig wat mijn borsten hoeft ie niet te regelen maar hij krijgt natuurlijk wel bv
Klinkt inderdaad als regelen! Hier ook lekker de sneeuw in geweest. gisteren mijn MAM-cover binnen gekregen dus ze kon lekker in de draagdoek, heerlijk warm *blij* Nu lekker lunchen met zoonlief, rode wangen van de kou
Lees al een tijdje jullie topic mee maar reageer eigenlijk ook nooit, ben jaloers op jullie!! Haha allemaal redelijk optijd of te "vroeg" bevallen ik WAS 28 januari uitgerekend maar nog steeds niks hier zelfs niet na 2 keer strippen, morgen mag ik me melden in het ziekenhuis en nog niet eens voor een inleiding! Ben echt doodop maar we zullen zien. Groetjes anoniem
@anoniem komt vast goed meis duim voor je @hier mijn wond begint steeds meer pijn te doen maar vd buitenkant valt er niks geks te zien iets van een ontsteking ofzo
Lennyt toch even bellen? Kan het komen van teveel inspanning? 2011anoniem: Welkom! Toch nog een plakkertje Hopelijk komt e snel, krijg je morgen check vd baby?
Ja maar van buiten zie je er niks aan niet rood of gezwollen en me hoofd voelt ook niet aan of ik koorts heb
Maar de wond is niet alleen de buitenkant, ze zijn door veel 'lagen' heen gegaan. Echt bellen bij pijn hoor!!