16-31 januari 2013 mama's! -> Deel 2 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door lydia1986, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ja check van de baby idd hoop dat ze ook willen inleiden maar dat is afwachten

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Even kort wat reacties.. Moet nog opruimen, douchen, voeden en dan hopelijk de nacht in haha.

@ Saga: Knapperd dat kereltje van jullie! :) Al lekker wezen wandelen ondertussen?

@ bv: Is idd een mooi middeltje tegen allerlei kwaaltjes, heb het hier ook geregeld gebruikt bij de middelste en ga ik nu ook zeker doen als er dingen de kop op steken. Al moet ik ook bekennen dat er nieuwe dingen tussen het lijstje van Juju stonden, die ik echt niet wist hihi.

@ Lenny: Op tijd aan de bel trekken als je last houdt hoor! En die mannen.. Grr! Af en toe.. :$

@ anoniem: Succes met de laatste uurtjes/dagen zwanger zijn! Hopelijk is de controle ok, of beginnen de weeën wel spontaan vannacht? ;) Duim voor je!

@ stefanie: Wat een flinke man heb je erbij hihi! Hier ondertussen 4100 gram, maar kan nog makkelijk in maatje 50 (maargoed was maar 48cm dus dat scheelt ook weer ;)). Drinkt L. nog wel bij je of eigenlijk nu echt alleen donormelk?

@ buikslapers: Tja, doe je weinig aan.. Je wilt toch dat je kleintje goed/lekker slaapt (en jijzelf/gezin daarmee natuurlijk ook!) en als ze dat op hun buik doen kan je weinig anders doen als eraan toegeven. Hier twee buikslapers gehad en nu denk ik stiekem toch ook dat D. liever op haar buik zou slapen, maar ze slaapt ook redelijk op haar rug dus voor nu laat ik het maar even zo en gaan we eerst maar eens kijken wat ze doet als ze op haar buik ligt in de box.

Hier gaat alles zijn gangetje. Ben wat grieperig: bah! In combi met het om de 2/3uur voeden (a zo'n uur per keer), het liever niet willen slapen in een bedje en de mama-honger niet ideaal. Maargoed, komt goed: lang leve de draagdoeken hihi ;)

En nu hophop aan de gang en daarna naar bed.

3. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    Vandaag toch ma ff bellen mag ik daar ook nog de VK voor bellen of is dat stom?

4. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Denk het wel maar een ha kan meer dan de vk. Want als zij zegt dat hij ontstoken is moet je alsnog naat de ha voor een recept ofzo

5. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    ja das ook waar

6. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    net even ziekenhuis gebeld en hun zeggen ook het enige wat je kan doen is rust houden zolang het er van buiten goed uit ziet kun je niks anders doen

7. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Beetje raar advies want als het van binnen ontstoken is dan gaat dat echt niet van zelf over

8. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    ja hun zeggen zolang dat je van buiten niets ziet is het in orde

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dan rust houden en je vent aan het werk zetten Lennyt! Huishouden laten zitten, lekker met de kleine op bed blijven. En ALbert.nl voor de boodschappen ;)

Abri je stukje doet me goed haha. Hier ook om de 3 uur eten en niergens anders willen slapen dan bovenop mij. Dacht al dat het aan mij lag maar het is kennelijk een slag baby ;)

Ahh ze krijgt spekbeentjes! En heeft 3 kinnen, 4 nekken en worstenvingers :D:D:D

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Haha, zal wel aan die 19e op 20e januari liggen haha :D En geef die dames eens ongelijk, wat is er nu lekker dan bij/op mama te liggen hihi (borst vlakbij, vertrouwde geluidjes, geur etc) dan lijk je wel gek om in een bedje te gaan slapen :p Probeer er hier maar van te genieten voor zolang het duurt.

Ahh! Lief haha! Groeit waarschijnlijk hartstikke goed dus ;)

@ Lennyt: goed dat je even gebeld hebt! Hopelijk gaat je man ook een beetje met je meedenken en neemt hij je wat zorg uit handen. En misschien wek belangrijker vraag ook niet teveel van jezelf: moet enorm ontzettend frusterend zijn dat je niet kunt doen wat je wilt omdat je wond niet meewerkt, maar je herstel gaat anders zoveel langer duren :( Sterkte!

11. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @abri heb gister ook duidelijk aangegeven dat ik ook echt last van die wond had en hij zegt ook tegen mij geef dat dan duidelijk aan van goh die wond doet echt zeer als je wat ligt te zuchten en dergelijk dan kan ik daar niks mee
    nu heeft ie vannacht de luier verschonen overgenomen en heb ik jens alleen de fles gegeven
    alleen is ie vannacht om 5 uur snachts op de bank gaan liggen want jens lag weer net zo als eergister nacht alleen maar te krijssen en niks hielp weer
    toen heb ik hem vanmorgen wakker moet maken anders was ie te laat op zijn werk pff

12. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    pfff zondag is me ventje gewoon al weer een maand oud hey gaat veels te snelll

13. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    DSC_0046.jpg ons dikkertje :p :D

14. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Lennyt; idd wat hier gezegd wordt, je man moet nu effe een stapje harder gaan en jij moet lekker je bed opzoeken met de kleine. boekje erbij, beetje tv kijken en lekker knuffelen en vooral je lijf rust geven.

Abri; Lucas drinkt eigenlijk volledig donormelk. Als ik kolf heb ik ongeveer 15 cc van 2 borsten :( maar ja, 10 keer 15Cc is wel 150 cc haha. Als hij trek heeft leg ik hem eerst aan en in die 10 minuten kan mooi de donormelk warm worden en die geef ik met de hulpset van medela, dus ook aan de borst. Hij weigert tot nu toe de fles, tenminste hij heeft geen idee wat hij ermee moet. Volgens de lactatiekundige duidelijk een bv kind, jammer dan dat mama's lijf niet meewerkt. maar ik leg hem ongeveer 10 keer per dag aan dus toch snel 150 cc van mij :)

Maar ik ben nogal onzeker over wat hij krijgt, omdat ik het dus afmeet weet ik precies hoeveel cc hij drinkt en een flessenkind drinkt met 11 dagen al snel 90-100 cc per fles en lucas wil niet meer dan 70 uit de hulpset maar meestal maar 50-60cc, hij laat zelf de borst los dus kan goed aangeven wanneer hij genoeg heeft maar het lijkt zo weining. Elise zat op kv en dronk veel meer per dag. We houden het bij en maandag dronk hij maar 475cc en gisteren 565 de afgelopen 24 uur zagen er zo uit
    4:45 65 cc
    8:00 40 cc
    10:00 45 cc
    11:30 45 cc
    15:30 75 cc
    18:00 80 cc
    18:40 10 cc
    21:00 75 cc
    21:50 40 cc
    23:15 80 cc
    3:30 55 cc
    7:15 65 cc
    9:15 30cc

Ben ik nu een onzeker muts of is dit prima met BV. Tot maandag kreeg hij melk van mijn hoofddonor en daar groeide hij als ene gek op, toen kreeg jij melk van een andere donor en ik heb het idee dat hij daar minder hard op gaat, ik ben nu zelfs een beetje onzeker of andermans melk haha
    We houden het bij omdat we kijken of een wat structuur kunnen ontdekken om zo zuinig mogelijk om te gaan met de donormelk want nu gooien we bijna 100 cc per dag weg en dat is erg zonde.

juju, 's nachts slaapt hij wonder boven wonder in de co-sleeper maar wel met mijn hand vlak bij hem. 's avonds en rond de middag is hij onafscheidelijk met mijn borst :) Wat fijn dat kersje zo lekker groeit.

Lucas zat eergisteren exact op 9 pond een 56 cm :) Z8 neweborn maat 50 past nog net, maat 50/56 prenatal is echt veel te klein, noppies 56 moet ik hem in proppen, 62 zit beter en verder heb ik weining andere merken. Iemand nog behoefte aan wat leuke setjes???? :)
    En nu hoor ik hem weer

15. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    heeft jullie baby dat ook al dat ie zijn hoofdje de hele tijd optilt als dat je hem vasthoudt of is die van mij daar nu zo teringvroeg mee???

16. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @stefanie maar jij zit ook op 13 voedingen per dag dus volgens mij is daar niks mis mee hoor

hier zit jens op ongeveer 6 voedingen per dag maar hijs ook al bijna een maand jullie kleine is pas een week dus niets om je druk over te maken lijkt mij

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Stefanie niets vreemds maar wel lastig lijkt me die vele kleine beetjes!

Lennyt wat een schatje! En dat hoofdje is herkenbaar hoor, leuk he dat ze dan zo om zich heen kijken (naar lichtjes ;)) Fijn dat manlief het nu serieus oppakt!

Abri nee ze hebben geen ongelijk maar ik vind het soms wel erg vermoeiend..

Vandaag een huildag, bah :( Zelfs mijn zoontje krijgt de zenuwen ervan.

18. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @juju hehe meis beter dat je alles eruit huilt als dat je er mee rond blijft lopen ondanks dat het hormonen zijn
    ondanks dat ze er de kriebels van krijgen :D

19. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    jens begint trouwens echt een voorkeurhouding te krijgen is lastig om hem op een andere kant te leggen

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    #3640 Omelet, 7 feb 2013
    Laatst bewerkt: 7 feb 2013

Deel Deze Pagina