16-31 januari 2013 mama's! -> Deel 2 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door lydia1986, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    En schommelstoeltje! Staat ook nog even op mijn slaapkamer, ivm wederom lieve Lotje (kat) die er anders inkruipt :D

Schommelstoel.jpg

2. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @Tulip: dat kruidenstokbrood met soep klinkt als een idee voor vanavond! Lekkerrr! :)
    En nee nog niet aangekleed, want moest van een mevrouw hier wat foto's posten.... :p

3. tulip

tulip Niet meer actief

Haha
    Mooie spulletjew hoor demi, die kinderwagen vind ik ook heel mooi.

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    hmm hier helaas geen slapend kind...pfff vanmorgen was erg vermoeiend aangezien mevrouw overal heen vloog waar ze vooral niet naar toe moest (uitgang enzo haha) en toe 20 minuten in de auto geslapen ondanks liedjes en klappen van mama...en thuis wakker en niet meer willen slapen. ik probeer het om 14:30 nog maar eens denk ik..

Hier weer druk gekletst. nou je kamers zijn er toch al bijna demi, zier er mooi uit. ben erg benieuwd straks naar al de details

dani; hoop dat jullie een beetje kunnen bijtanken!

verder ben ik het al weer kwijt...haha deze mama gaat effe bankhangen

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Demi ziet er goed uit! Enne zover ben ik voorlopig nog niet hoor :D In onze babykamer staat een tweepersoonsbed ;)

6. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Livelife nou we staan op die markt dus moet je er op tijd zijn om op te bouwen ;)

7. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    deze was ik aan het zoeken haha kon hem al niet vinden :D

8. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    ik heb zo een wipstoeltje bij ons thuis staan die lijken me ook fijn

9. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Juju, goed bezig! Lekker dat jullie ook beginnen!

Sammie, inderdaad een grote woonkamer zeg! Wow!

Demi, wat een lief kamertje! Ziet er al leuk uit! Ben benieuwd wat er in de lief doos/kist zit die op de commode staat (nieuwsgierig :p) Is dat echt iets van Lief of is het een opbergkist?

Stefanie, jammer dat je dochter niet echt veel zin heeft om te slapen! :( Toch beetje tegenvaller! ;)

Hier lekker gegeten, ik ga even uitgebreid douchen! :)

Vraagje Heeft er iemand van jullie een Doomoo seat en zo ja, hoe bevalt hij? Aanrader of afknapper? (mogen nog cadeautje van schoonouders uitzoeken.)

10. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

tulip en danielle, dankje :) ben erg blij met mijn woonkamer.
    we wonen gelijkvloers en dan heb je vaak minder slaapkamers maar wel grotere woonkamer.

demi, ik vind de meubels erg mooi en je bent al een eind op de afwerking na dan. het kleurtje in je slaapkamer is erg schattig:)

danielle, ik wilde hem kopen maar vond een wipper toch handiger gezien het gewicht en het wiegen ervan en vond twee dingen een beetje teveel. wij hebben de wippe rmaar 4 maanden gebruikt toen ging ik de kinderstoel gebruiken want meneer wilde niet meer in de wipper. (kinderstoel kan plat) ik zou het alleen doen ipv een wipper.

stefanie, jammer dat je kleine meid ondeugend was en niet wil slapen. dat probleem herken ik goed als we iets druks hebben gedaan ds te veel prikkels dan word hier ook niet geslapen in de middag en vaak een onrustige nacht.

11. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    Tjeee, kletskousen ;) :D

Demi: mooi kamertje!! :) Ziet er goed uit, al stukken verder dan wij zijn, haha! Wacht nog steeds tot ML ooit het licht gaat zien en gaat beitsen.

@hier: vannacht prima geslapen. Net bij mijn vader geweest maar nu gebroken! Kan zo weer slapen. Volgens mij groeit de kleine meid. Ik heb zo ontzettend last aan de zijkanten van mijn buik... ademhalen blijft lastig als ik zit of loop. Het liefst zit ik onderuit gezakt, dan heb ik een beetje longinhoud.
    Oh en voor diegene wie mij op FB heeft. Het is bij ons dus NIET BEKEND wat wij gaan krijgen, dus graag daar niets over zeggen :D. Gewoon het oid ;)
    Verder ga ik vandaag niets doen. Opladen voor weer een volle werkweek, vol met gesprekken en studiedagen.

Jullie nog een fijne zondag!!

Liefs

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Doomoo seat kun je gebruiken ipv wipstoeltje. Een wipstoeltje vond ik wel een aanrader. Doomoo is wel een heel stuk duurder en als ze gaan rollen kunnen ze er niet in want dan kunnen ze onder de zitzak terecht komen. Je kunt ze dus gebruiken tot een paar maanden en daarna als ze gewoon zelf erop kunnen gaan zitten als zitzak.
    Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen maar dat is ieders afweging en ervaring :)
    Wij hebben de eerste maanden een (goedkope) wipper gebruikt (met 3 rugstanden) en een boogje met wat schop- en sla-speelgoed. Daarna ging hij kruipen en zat hij alleen met eten even op de Stokke-stoel (tripptrapp) en verder lekker bewegen of op schoot. Toen hij zelf kon staan en zitten heeft hij een eigen stoeltje gekregen (krukjes van de Ikea) en daar is hij helemaal wijs mee.

13. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ja, en aangezien ik er geen ervaring mee heb, dacht ik: ik vraag jullie mening eens! :)
    Wipstoeltje hebben we overigs nog niet, dus het wordt sowieso niet dubbelop.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Iets van een wipper vond ik wel handig, hij kon zichzelf daar best even in vermaken toen hij ontdekte dat hij handen en voeten had en dat schommelen was extra gaaf. Volgens mij kun je onder de Doomoo ook schommelvoetjes kopen he?
    Voor de eerste weken deed ik een hoes om mijn voedingskussen en daar lag hij lekker zacht op. Ik denk dat dat op de Doomoo al vrij snel zou kunnen.
    Probeer je even op weg te helpen met mogelijke voors- en tegens :)

15. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @Sammie: dank je wel, ben over de kleurtjes op de muren ook erg blij al! Waar kan ik jullie woonkamer vinden?? (vast fb he hahaha). Hier was de woonkamer dus idd ook zo groot, vandaar dat t goed te doen was extra slaapkamer te maken. Was bang dat de woonkamer heel krap zou worden maar is helemaal niet zo! Meer zoals t bij de meeste mensen is haha!

@Juju: mooi zo, kan me natuurlijk niet gebeuren na al dat harde klussen hier in t hele huis dat ik nou op t eind ff wordt ingehaald hahaha!

@Danielle: Tnx! Hahaha, nee er zit ook nog echt wat in de doos hoor! :p Is de badset van Lief!

16. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik bedenk me nu dat wij wel op de trip trap stoel een babyding hebben, maar dat is zo'n mini ding... niet echt een wippertje denk ik (en lijkt me ook niet zo goed voor de rug om wat langer in te zitten? Niet dat ik hem daar 2 uur of langer in zou laten zitten hoor, maar toch) Maar die hebben we meer gekocht dat hij er bij kan zitten als wij eten.

Een hoes om het voedingskussen is inderdaad ook een idee ja.
    Er zijn bij de Doomoo idd ook schommel dingen te koop...

Sinds ik zwanger ben ben ik zo vreselijk besluiteloos... schiet echt niet op hahaha

17. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Oh had de laatste pagina even gemist!

@Kaatje: dank je!
    Vermoeiend af en toe he! Ik merk die groeispurten ook heel duidelijk hoor! Dan wat meer bandenpijn, zeurende buikpijn.. Ach ja, ik denk dan altijd maar 'goed zo, hij groeit tenminste lekker door!' ;)

@Wipper: goede vraag! Ik heb nu die schommelvariant, maar denk er over ook nog heel goedkoop gewoon stoeltje te kopen. Ik heb toevallig 1 vriendinnetje die ook alleen is met kleintje en die gebruikt dat ding echt voor alles.. Als zij gaat douchen met de kleine legt ze haar daarna helemaal ingewikkeld in dat stoeltje voor de douchecabine om zo even snel zich zelf te kunnen doen etc. (was een tip van haar kraamverzorgster).. Ben dus ook aan het dubben wat handig is. want om nou steeds met die hele portable swingset te gaan slepen zie ik ook niet echt zitten! (en ook niet met water in de badkamer)

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Je hebt nog even ;)
    De babyzit op de Stokke is volgens mij te vergelijken met een autostoeltje, dus om aan te schuiven tijdens het eten. Hier komt die niet. Als deze baby op mijn zoontje lijkt wil hij de eerste weken aan de borst tijdens etenstijd (;)) of ligt te slapen in de box (die we evt bij tafel rijden), en mijn zoontje stond vaak op tafel, eerst op zijn voedingskussen-met-hoes en daarna in de wipper (niet op wipstand). En tegen de 6 maanden aan zat hij vaak op schoot als wij aten, had hij zelf ook een lepel ofzo (wij zijn met 6 maanden begonnen met bijvoeden). Dus zelf heb ik zoiets nooit gemist. Nu hebben wij een grote tafel (240 lang) dus dat past, ga er vanuit dat het nu geen probleem is en anders zoeken we straks een andere oplossing.

Ipv een wipper kun je ook kijken naar een schommelstoel, als je toch iets uit mag zoeken ;) Schijnen ze ook te gek te vinden, moet wel je smaak zijn zo'n ding in huis natuurlijk.

*** aanvulling
    Dat van het douchen lees ik vaker. Ik nam zelf het aankleedkussen mee, kind wikkelde ik in wikkeldoek. Als ik zelf mijn haren moest wassen oid dan bleef hij gewoon in zijn bedje als ik douchte. Ik denk dat het nu anders gaat zijn met twee kindjes, misschien ga ik die wipper nog vaker gebruiken haha ;)

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier ook een relatief goedkope wipstoel. Wij.zetten hem ook vaak tijdens het eten in de wipstoel op tafel en idd ook met douchen wel handig. Dan waste ik eerst hem en daarna lekker warm in een wikkeldoek in de wipstoel met een babygym ervoor zodat ik ook nog even kon wassen en afspoelen.

20. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Demi leuke dingen zie ik ! :)

Deel Deze Pagina