ligt hier al met koppie naar beneden.. al doet ie daar werl vanalles, ik weet niet, tikkertje met mijn blaas ofzo?
hier controle bij de gyn gehad. Morgen 29 weken. Onze uk weegt nu ongeveer 1,4 kilo! Hebben op de 2d echo zelfs haartjes gezien!!! Wauw! Lag keurig op schema (groeiecho). Alles was oke. Serieus genomen wat betreft klachten, hij heeft heel goed gekeken en gevoeld en kwam toch op pijn aan si-gewricht, nu dus gelijk fysio gebeld, volgende week dinsdag afspraak. (had de gyn vorige week ook wel kunnen zeggen, maar die zei: nee wacht maar ff af, maar goed)
Ze hebben niet echt een indicatie afgegeven hoelang het zou duren. Alleen de wondverzorging doet nu nog pijn. Verder niet eigenlijk. De verzorging van de wond moet ik enkele dagen volhouden. Het is belangrijk dat het wondje open blijft zodat de overgebleven rotzooi er ook uit kan. Dus dat betekent paar keer per dag spoelen, en 2 x per dag zuiveren met soda en dan nat gaasje in het wondje. Sorry, klinkt beetje smerig.
Vandaag controle gehad bij verloskundige. Alles prima in orde. De baby/buik groeit goed. Ben nu 9 kilo aangekomen. Geen echo, alleen hartje geluisterd. Dus weet geen afmetingen of gewichten van de beeb. Volgende echo zal pas de liggingsecho zijn bij 36 weken. Vind het wel jammer dat we zo weinig echo's hebben.
enibas, ik heb een abces gehad op mijn been net boven mijn knie en ik moest het met speciaal water en een spuit schoonspoelen. het was ook wel een enorme wond. bij mij heeft het echt wel 4 weken geduurd voordat de wond helemaal dicht was en met gevolg dat ik een pijnlijke plek daar heb en een deuk en een super lelijk litteken. bij mij kwam het door een afgescheurde spier die was gaan ontsteken. mijn zus moest het gewoon onder de douche spoelen en was er na 2 weken vanaf had het op dezelfde plek als jij ongeveer. wie heeft er al zijn kaartje klaar? ik heb nog niks eraan gedaan.
hallo dames Bedankt voor alle lieve woorden. voel me niet sterk ook al zeggen jullie dat ik het wel ben. voel me meer zwak, eenzaam, verdrietig, onbegrepen en alles wat daar bij hoort. en ben ook wel jaloers op schoonzusje dat zij wel zwanger is. Is een lang verhaal maar korte versie is dat mijn ouders vinden dat wij een kindje terecht verdienen en mijn broertje met vriendin niet ivm situatie, luiigheid, geen werk, geen toekomst enz. mamas heeft zelfs gezegd dat als ze niet goed voor kindje zorgen ze het bij kinderbescherming aangeeft en mij als voogd wil opgeven en zij zelf dan ook als voogd. Echt probleem situatie inmiddels. maar ga jullie niete rmee lastig vallen! Weet even niet wie het vroeg maar ga de 1e keer alleen en dan daarna zal vl mee gaan. Hier vandaag even in de stad geweest en nu weer in de pyama op de bank aan het kijken voor tattoo studios. Wil graag een tattoo laten zetten van Casper. Evt ook voor verwerking. Wil dan zijn naam, geboortedatum en afdruk van zijn hand en voet en evt daarbij zijn groene mutsje. Weet nog niet op welke plek maar wil hem wel. @de echos fijn dat alles goed is bij iedereen en de ukkies het goed doen! iedereen is nu 28 weken minimaal toch? Dat is ook al fijn!! @melanie wat een leuk jasje @danielle succes bij de fysio en doe rustig aan meid @enibas hoe gaat het vandaag? @kilo's hoeveel zijn jullie aangekomen tot nu toe?
Ik heb straks controle bij vk dus ga ook even vragen hoe groot en zwaar kleine is... en of ik nog een echo krijg...
Grrrrr hele tekst weg! *opnieuw* @Josjo, hier merk ik ook dat als mijn blaas een beetje gevuld is ik last krijg van harde buiken...ook ik heb geen blaasontsteking want mijn urine was goed. Merk het ook al als ik me bv irriteer aan ìets..erg vervelend. @Danielle, fijn dat alles goed is met het manneke. Hier was ze met 28wk 1kilo dus dat zal nu ook wel al meer zijn. begin het nu wel te merken hoor dat ik iets meer kilos in mijn buik mee draag hahahahaha @Tullip, veel plezier vanavond met het zwemmen...lijkt me ook leuk om te doen! @Enibas, vervelend van je wondje.. Hou het maar wel goed schoon. Ik heb ook vaker last gehad van een ingegroeide haar,maak het zelf dan altijd open want heb geen zin in een abses. als ik het open heb komt er ook meestal een hele lange haar uit...Auw!! @Sammie, hier de kaartjes nog niet klaar of besteld. weet wel al wat ik wil maar ml was het er niet mee eens. Maar aangezien hij zelf niet met opties komt heeft hij niks te zeggen en ga ik het gewoon bestellen...hou er niet van om alles op het laatste moment te moeten doen..ml heeft daar geen problemen mee maar dat wordt meestel flink discusieren @Dani,inderdaad een mooi gebaar om een tattoo te laten zetten als aandenken aan Casper. Weet niet of je het wil maar er zijn dus ook Tattoo shop´s die tatoeeren met de As van een overledenen...je draagt hem dan voor altijd bij je...mss een idee Hier vorige week op de weegschaal 6kilo aangekomen...valt dus erg mee als je baby,vruchtwater,placenta, borsten enz enz mee telt Ik verwacht ook niet dat ik uiteindelijk meer ga aankomen dan bij Moreno. Was toen intotaal 13kilo aangekomen
zoweinig echo's is normaal hoor. Ik heb bij m. na de 20 wekenecho geen echo meer gehad, alleen de pretecho omdat we die zelf geregeld hadden. Is toch alleen maar goed, dat betekend dat er niks aan de hand is?? sammie, wilde vrijdag wat boeken gaan halen bij de drukker.
Hier ook na de 20w geen echos gehad. Ik was niks aangekomen en vanmorgen zag ik dat er "eindelijk" 2,5 kg bij was. Aangegeven bij de vk dat ik er best onzeker door was. Het is onze eerste dus heb gevraagd of ze wou kijken of meneertje wel goed groeide. Plus de pretecho natuurlijk die nu volgende week voor de 3e x overmag. Helemaal geen straf. Anders had ik hier ook niks gehad, alleen hartje luisteren. Dani, lastige situatie, maar ik denk dat het jou niet helpt jou verdriet te verwerken als je moeder zulke dingen zegt. Iedereen die een kindje wil verdient een kindje. Zulke dingen laat jou steeds maar nadenken en je moet eerst je eigen verdriet verwerken, al is de wereld soms zo oneerlijk verdeeld. Vind je wel onwijs sterk dat je hier lekker mee praat en het gewoon aangaat! Hoop zo voor jullie als het verdriet wat verwerkt is, je net zo snel zwanger raakt als die van Casper! Dikke knuffel voor jou!
Zo ook ik ben weer bij de vk geweest, alles was goed. Moet 20 nov weer. En krijg een groei echo op 30 wkn kunnen we ons moppie nog ff zien!
Had er niet speciaal op gereageerd maar ben het hier wel mee eens. Vind het ook een beetje gemeen van je moeder om dit met jou te bespreken en je hier mee "lastig te vallen" Je hebt al genoeg aan je koppie Daarbij weet jij (helaas) hoe het is om een kindje te verliezen en gun je niemand zoiets!! Denk lekker aan jezelf en laat andere onbelangrijke dingen even voor wat ze zijn.
@Ginie, dat is fijn dat je opgehaald en gebracht kon worden naar het station. Hier moest ml al om 7 uur de deur uit en was pas na 7e weer thuis. Had helaas geen nut. Mocht vandaag wel de auto van hem, echt lief. Inderdaad even doorbijten wat betreft geluiden en troep, dan heb je er weer wat moois voor terug. @Tulip, leuk om te horen van de juf. Ik hoor soms van ouders dat ze thuis echt niet te hanteren zijn en dan zijn het op school de meest stille kids. Veel plezier met zwemmen. @Melanie, wat leuk! Altijd leuk om te winnen hihi. Hier volgende week donderdag de groeiecho. Hopelijk geen griep nee. Heerst wel enorm. Leuke jas, kan je niet omheen dat het een meisje is @Renske, netjes! Fijn dat alles goed was. @Sammie en daar kan een fysio bijv. niks aan doen? Hier al wel een kaartje gekozen en ookal een leuk gedichtje gezien op Zp. @Dani, lastig is dat he, knuffel. @Saga, ja inderdaad als de vk het niet goed kon meten, zou ik dat ook aanhouden. @Josjo, inderdaad de beeb hoorde je het zeggen over de hik. Heb soms ook het gevoel dat hij de hik heeft. Een a twee keer gehad nu. @Enibas, nou hopelijk heb je dan snel minder last van de wond. @Vk bezoeken, lees allemaal positieve verhalen Mooi! @Gewicht hier schommelend tussen 5 en 6kg.
Begrijp me niet verkeerd mijn moeder bedoeld het niet slecht. Maar begon zelf erover dat ik het oneerlijk vind. wij hadden alles af en al in orde voor Casper en mijn broertje heeft net de kamer en de wagen. geen box, geen kleding, geen flessen, geen badje helemaal niks en zij is 36 weken zwanger. Ze werken beide niet, (liever lui dan moe) ze denken dat geld vanzelf komt, hun ook ongepland zwanger, zij rookt gewoon nog, mijn broertje gebruikt (lang verhaal), zij heeft een kind van 7 wat totaal geen opvoeding krijgt alleen als het bij mijn ouders is en wij wat zeggen (hoe zit het dan met toekomstig kind) Er zijn veel dingen waar andere mensen zich aan ergeren en irriteren wat betreft mijn broertje en je gunt het zeker niemand om een kind te verliezen maar er word wel gezegd door familie/vrienden die de situatie kennen dat ze het ons meer gunde om het kindje te houden en op te voeden. Mij doet het pijn dat er dadelijk een onschuldig kindje ter wereld komt in een gezin waar niks goed is voorbereid, totaal geen regels zijn en veel "verkeerde" dingen gebeuren. tis een gecompliceerde situatie maar als jullie hem echt zouden kennen tot in detail dan zou je denk ik zeggen dat zij geen kinderen verdienen. ook al is het mijn broertje maar kindje heeft er niet voor gekozen. Zat er al aan te denken om alles wat wij hebben aan hun te "geven" zodat het kindje iig alles heeft maar krijg het nooit terug of het is na 2 weken kapot en gesloopt aangezien ze geen verantwoordelijkheid nemen en niet goed met spullen omgaan. Zit echt in een soort 2 strijd. heel moeilijk uit te leggen. Wil mijn neefje alles geven en goed ter wereld laten komen en aan de andere kant wil ik mijn broertje het eens laten "opsoppen". ach ja komt wel uiteindelijk. In ieder geval ga ik me nu richtten op mijn eigen gevoel, er met professionele hulp aan werken, kijken voor tattoo en maar eens denken wanneer ik weer met stage kan en ga/wil beginnen. @eten wat hebben jullie allemaal gegeten vandaag? hier word het tomatensoep met broodjes
@gewicht dat is bij iedereen wel netjes zeg. ik was daar bang voor om "teveel" aan te komen maar als ik naar jullie kijk valt dat nog reuze mee. nice dames
dani, ik zou de spullen niet zomaar weggeven...het zijn toch casper zn spulletjes en ik denk dat het je verdriet gaat doen als je ziet hoe er mee omgegaan wordt. Ik snap wel dat het je raakt, want het is toch je neefje, ik zou het ook heel moeilijk vinden.
Tullip; lekker badderen vanavond, oh lijkt me nu ook wel wat heerlijk dobberen in warm water Danielle is het nu al duidelijk of die pijn door jou lichaam wordt veroorzaak (zenuw knel ofzo) of door de beeb? sammie hier mijn wensen voor het ontwerp doorgegeven en alle teksten ook al en de factuur geaccodeerd dus nu wachten op de proefdruk Dani; klintk als een mooie tattoo. Als je wat wil geven zou ik alleen spulletjes geven waar je geen of minder emotionele binding me hebt en dus geen kleertjes want die zou je gaan zien, misschien rompertjes ofzo Melanie mooie jas! Ik ben ook wel van heeeeeel erg roze Hier vandaag extra controle van het hartje nav 20 weken echo en alles was goed, beeb ligt gemiddeld op groei heeft een lekker vol zwembad bij mama (vandaar ook grote buik waar mijn vk zich een beetje druk om maakt wegens mijn overgewicht). Hij weegt nu 1291 gram. Mooie fotos gekregen best veel 3D en weer een dvd en een paar sokjes en hij wilde er geen geld voor hebben, echt zo´n lieve man als je nagaat dat dit officieel een medische echo was. Hij lag trouwens in een stuit maar ik voel dat hij geregeld van positie veranderd, komt vast door dat zwembad Volgende week donderdag groeiecho en 2 weken daarna weer en met 36 ligginsgecho dus nu na 2 maand ineens weer veel echo na elkaar Hier gister slecht nieuws, bij mijn man gaan ze reoganiseren en 1-3 van het persobeel moet eruit en ondanks dat hij er 11 jaar werkt valt hij niet in de hoogste groep qua anciniteit maar we weten nog niets zeker. Er moet gesolliciteerd gaan worden op de functies die overblijven en begin december komt er duidelijkheid. Mijn man is echt flink van slag...
wuppie, fijn dat alles goed was!!! stefanie, jeetje de volgende al met werkdingen...ik duim voor jullie dat je man er niet bij zit.