Pfff Wen, getverderrie!!! Een hele dikke knuffel vanaf hier! Bah!! Hopen en bidden dat de andere plekjes niet kwaadaardig zijn! Waar zit deze tumor dan? Welkom nieuwe meiden!! : Dani, is natuurlijk ook niet zo gek dat je niet lekker in je vel zit! Je hebt voldoende meegemaakt. Melanie: is natuurlijk heftig omdat zo bij je paps te zien.. Jakkie! Hier: morgen 10 minutengesprekken. Bleh! Geen zin in! Zo ff directeur mailen over compensatie voor maandag. Knuffel voor iedereen! Liefs
Wendy, hele dikke knuffel voor jou meid!! Bah, wat een naar nieuws!! Melanie, heftig lijkt me om je vader zo te zien! Op zich wel fijn dat het 'goed' gaat met de bestralingen (vind goed in deze context altijd zo naar...). Hoop op een positieve afloop! Karin, jeetje, die 10-min gesprekken... Compensatie lijkt me reeel! Hopelijk vind de directeur dat ook!! Wasjes: Hier alleen de rompertjes gewassen en gestreken. De rest komt de komende weken! Eerst de hang/legkast in elkaar anders valt er niets op te ruimen hahaha! Hier: Vandaag groeiecho gehad! Ben nu vandaag 31 weken. Hoofdje zat op 32 weken, buikje op 31 en benen op 34 weken!! Benen lopen dus 3 weken voor!!! wauw! mooie lange benen dus!!!! *trotse mama* Volgens de schatting weegt hij nu 1850 gram! Daarna naar de drukker geweest en gevraagd hoe en wat voor ons geboortekaartje... Leuk, kan nu gaan schetsen! En verder... hadden we gisteren een bellypaint!! De eindfoto komt op ons geboortekaartje dus die ga ik voor ons houden, maar ga hier wel een tussenfoto plaatsen! Je ziet rechts van de foto een klein stukje van het eindresultaat! Mijn buik was al prachtig en na een paar foto's van de buik heeft ze nog onze rechterhanden en polsen beschilderd (ook die van manlief, het loopt op elkaar door) en daar heeft ze de naam ook opgeschilderd (de eerste aan wie we de naam verteld hebben) en nog meer foto's gemaakt!! Hadden uiteindelijk 100 foto's!!!
Wen geen uitzaaiingen is positief, operatie en evt bestralen altijd heftig, Sterkte hoor Melanie dat lijkt me verschrikkelijk om te zien bij je vader Danielle wat een prachtige buik! ben benieuwd naar je kaartje!
Uitgerekende datum: 15-01 Melanie1986 - Zwanger van 2e kindje: een MEISJE Buddy: Sammie 16-01 Danielle86 - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN Buddy: Stefanie en Demi 17-01 Kwebbelsnoes -Zwanger van 2e kindje: een MEISJE Buddy: Lifelive Lydia1986 - Zwanger van 2e kindje:een JONGEN Nursy - Zwanger van: een JONGEN 18-01 Josjo - Zwanger van 2e kindje:VERRASSING Buddy: Zograag 19-01 Minieme84 - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN Stefanie78 - Zwanger van 2e kindje: een JONGEN Buddy: Danielle Lennyt - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN Buddy: Ginie Livelife - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN Buddy: Kwebbelsnoes 20-01 Juupje - Zwanger van 1e kindje: een MEISJE Wuppie30 - Zwanger van 1e kindje: een MEISJE Buddy: Sammie 21-01 Kaatje1984 - Zwanger van 1e kindje: een MEISJE Buddy: Enibas Saga - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN 22-01 Wen86 - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN Buddy: Tulip Abri - Zwanger van 3e kindje: een MEISJE Lennyt - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN 24-01 Ginie - Zwanger van 3e kindje: een MEISJE Buddy: Lennyt 26-01 Roosje24 - Zwanger van 1e kindje: een MEISJE 27-01 Zograag - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN Buddy: Josjo JuJu81 - Zwanger van 2e kindje: een MEISJE 28-01 Sammie121 - Zwanger van 2e kindje: een JONGEN Buddy: Melanie en Wuppie Demi1982 - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN Buddy: Danielle 29-01 Tulip - Zwanger van 2e kindje: GEHEIM Buddy: Wen 30-01 Alien - Zwanger van 3e kindje: een MEISJE 31-01 Enibas - Zwanger van 1e kindje: een MEISJE Buddy: Kaatje Greatdane - Zwanger van 1e kindje:VERRASSING Nicole - Zwanger van 3e kindje: een MEISJE 13 jongens, 12 meisjes, 3 verrassingen/geheim Bevallen: 02-10; Yvon: Déon* is geboren en overleden na 23 weken zwangerschap 04-10; Dani: Casper* is geboren en overleden na 23 weken zwangerschap Vlindertjes/sterretjes: Isabel Olivia, Hopelessinlove, Lovelymom, Sofie28, Elisse, Dreamer83, Lintje, Melanie76, Jackystory. Afsprakenlijst: 15-11: Nursy, 30 weken echo 19-11: Melanie, controle + echo vk 19-11: Lenny, Thuisbezoek kraamzorg 22-11: Tulip, Groeiecho 22-11: Enibas, Controle vk 23-11: Ginie, Groeiecho ziekenhuis 27-11: Wen, Controle vk 27-11: Danielle, Controle gyn 27-11: Lenny, Groeiecho en placenta lokalisatie 28-11: Kwebbelsnoes, Groeiecho 03-12: Roosje, placenta lokalisatie 04-12: Kwebbelsnoes, eerste afspraak gyn 12-12: Danielle, Groeiecho + doppler + controle gyn -- Wijzigingen graag in het dik gedrukt in het groen in je bericht zetten, dan pas ik het aan! Ik heb de nieuwe dames er ook bij gezet. Alien, ik heb zelf jouw uitgerekende datum bepaald, klopt ie? Als er wijzigingen zijn mogen jullie die in groen (of in ander kleurtje) in een bericht zetten, ik pas eens in de zoveel dagen deze lijst aan en post hem weer, met het zoeken naar afspraken scan ik alleen op gekleurde tekst!
De laatste update was 28 oktober... dus schaam me een beetje... Waren in de tussentijd afspraken gepost die alweer voorbij zijn.... beetje slordig! Zal het nu weer beter bijhouden!
heej meiden wendy sterkte met je moeder pff is ook schrikken... wat fijn dat ik ertussen sta moet wel zeggen dat ik deze keer echt bang voor de bevalling ben maar dat komt vast goed haha. ik moet vrijdag weer voor controle naar de gyn voor mn hoge bloeddruk en eiwitten in de urine dus ben benieuwd. zit trouwens niet veel verschil tussen de hoeveelheid jongens en meisjes wat er geboren gaan worden
Danielle: klopt helemaal! Tnx! Bevalling: zie ik ook niet echt tegen op hoor! Heb er juist wel weer zin in en kan alleen maar heel hard hopen dat het weer zo voorspoedig mag gaan als met Fayenne. Ik ga nu al lekker naar bed, ben erg moe de laatste dagen. Ook niet zo gek want net een verbouwing achter de rug en nu we alle puntjes op de i kunnen zetten is mijn man door de rug gegaan. Alles komt op mij neer. Plus gewoon 3 dagen werken breekt op nu hoor! Pffff.... Fijne avond!
het is ook niet dat ik bang ben voor het bevallen zelf maar ik ben heel erg bang dat ik te laat in het ziekenhuis ben. bij de eerste heb ik de eerste 6 cm niet gevoeld kreeg pas weeen met 9 cm maar was toen gelukkig al in het ziekenhuis was op controle en ze gingen voor de zekerheid voelen of de baarmoedermond al wat weker was maar had dus al 6 cm gelijk opgenomen en 3 uur later bevallen met behulp van de vacuumpomp omdat ze er snel uitmoest (hartslag ging te veel omlaag). vorig jaar met de kleinste heb ik 1 wee gehad en die was niet te houden gelijk de vk gebeld die was er met 5 min toen had ik 4 cm en de bloeddruk zat op 160/120 dus gelijk naar het ziekenhuis en dat is 5 min rijden toen ik daar binnenkwam had ik 10 cm en kon gelijk gaan persen, ben toen helemaal uitgescheurd( totaal ruptuur) omdat het zo snel ging, staat ook op mijn bevallingsverslag duur bevalling 7 min dusja nu ben ik zoooo bang dat ik het niet op tijd voel en in de auto ofzo beval. je moet wel een beetje aan jezelf denken, snap wel dat je moe bent als alles op jou aan komt. gewoon naar je lichaam luisteren en wel je rust tussendoor pakken en lekker op tijd slapen
nicole, in jou geval zou ik echt niet zelf gaan rijden naar het ziekenhuis maar gewoon een ambulance bellen wat mijn gyn zei dat het beter is om daarin te bevallen dan in een auto omdat je dan toch een soort van alles bij de hand hebt. wij hebben ook een snelle bevalling de eerste 1,5 uur en als ik jou verhaal van de tweede lees dan ben zo bang dat we het niet gaan redden naar het ziekenhuis. zou in elk geval heel goed afspraken maken met je vk/gyn hierover.
ik heb er het al over gehad met de gyn, omdat ik ook zwangerschapssuiker heb ga ik sowieso niet overtijd en nu met mijn hoge bloeddruk ook niet. hij wil inleiden van te voren maar bij de vorige 2 zeiden ze ook we gaan je maandag inleiden en ben 2 keer de dag van te voren bevallen lijkt net dat het tussen mn oren zit haha. en de gyn doet er een beetje lacherig over ach stel je niet aan zegt die dan grr stugge vent is dat. maar is goed dat je dat zegt ga het morgen nog wel even aankaarten ( heb morgen een andere gyn dus dat komt goed uit)
@Melanie, leuk idee inderdaad van de bedankjes. Dan word je zoontje er nog meer bij betrokken. @Nicole, welkom en gefeliciteerd! @Demi, lekker is dat he. Hoor nu ook om me heen van collegas dat ze drang krijgen ivm kamertje. Hier gelukkig al klaar Hier hetzelfde, ben zo nieuwsgierig naar de kleine, maar vind dit ook wel mooi. Dat getrappel in je buik, je buik zelf. Die dingen zal ik wel gaan missen. @Melanie, heftig hoor jij ook sterkte! @Kaatje, turmor zit in long, valt goed te opereren. Plek is ook gelukkig erg klein.Sterkte meid met de gesprekken yo can do it!! Inderdaad gewoon erover hebben. Hier waren ze gelukkig behulpzaam daarover. @Danielle, echt heel leuk en mooi geworden. Ben benieuwd tegen die tijd naar het kaartje. @Dani, sterkte meid is ook allemaal niet makkelijk. @Alien, welkom en nog gefeliciteerd! @Mijn moeder. Bedankt meiden voor de lieve berichtjes. Tuurlijk was ik gister ff van streek (niet aan de foon toen mijn moeder het vertelden) en even toen ml thuis kwam. Voor de rest kijk ik er heel erg positief naar. Ik kan me wel druk maken, maar dat is voor mijn vader, moeder, mezelf en de kleine niet goed en niemand heeft er wat aan. Ben heel nuchter (kan natuurlijk ook opeens omslaan hoor, ben normaal al redelijk emotioneel en nu natuurlijk extra). Ik kan het nog niet goed beseffen. Ben benieuwd wanneer de operatie is. Het komt natuurlijk nooit goed uit, maar zie nu wel iets meer op tegen de feestdagen, hoop gewoon dat we die zo goed en gezellig mogelijk kunnen vieren, ook met mijn ouders. Hoop dat ma zich dan goed voelt (wie weet valt alles mee hoor, daarom zeg ik ook, ik wacht eerst de operatie af) en dat het herstel van operatie ook snel gaat. Deze feestdagen zijn toch anders, laatste keer zonder kleine en wil die volgend jaar gewoon vieren ook met mijn moeder erbij. Allemaal van die dingen waar je even bij stil staat. Gelukkig ben ik al redelijk ver zwanger, waardoor de geboorte niet heel lang meer op zich laat wachten, vind ik ook fijn voor mijn moeder. Is ook echt een kracht voor haar. @Hier, wat heb ik in tijden heerlijk geslapen tot 9 uur. Vader belde me toevallig wakker, wie weet hoe lang ik anders nog had geslapen. Schrok vannacht alleen wakker. Kat lag op dekentje op ons bed. Dekentje zat aan zijn nagel vast toen hij eraf sprong (dit hoorde ik net pas van ml) en toen wilde hij de trap aflopen. Toen schrok ik dus wakker want ml sprong uit bed (zodat kat niet van trap zou vallen) en ik wist toen dus niet wat er aan de hand was Weet nog dat ik slaapdronken ben gaan plassen haha maar daarna sliep ik weer snel. Vandaag rustige dag. Normaal ga ik nu lessen voorbereiden voor volgende week, maar had gister (jaja!!) tijd over op mijn werk dus die zijn af. Hoef morgen niet voor de groep, heb administratiedag en mag dus allemaal dingen doen voor mijn groep, maak dan dus de rapporten af. Bewegingen van de kleine worden al anders, maar voel het wel steeds meer. Soms echt een beurs gevoel in buik @Verlof, ja ben aan het aftellen. Geniet nog steeds van mijn klasje hoor. Na morgen nog rond de 17 dagen geloof ik. Waarvan 2 rapportavonden maar moet zeggen dat ik me er steeds minder druk om ga maken en dat is wel mooi. Ik weet toch van mezelf dat mijn inzet hoog blijft, alleen het druk maken wordt minder en dat is nooit erg. Ga steeds meer en meer ontspannen. Heb me denk ik in 7 jaar niet zo ontspannen gevoelt zoals tijdens de zwangerschap, heerlijk (soms wel wat momentjes natuurlijk maar over grote lijn niet).
wen, jeetje wat heftig...heel veel sterkte. melanie, jij natuurlijk ook met je vader!! Lijkt mij niet makkelijk. danielle, wauw..gave belly paint!! kaatje, o fijn ouderavonden, zal wel een pittig weekje voor je worden dan?? sammie en alien, hier geen medische indicatie qua bevallen in z'huis, wil dat zelf gewoon heel graag. Vk maakte al duidelijk dat we daarin geen risico's nemen, mocht ik weer al op 7 cm zitten als zij voor het eerst komt is de kans groot dat we thuis blijven. Zou liever naar het ziekenhuis gaan, maar geen risico's of course. Verder niet bang voor de bevalling hoor, maar weet nu al dat ik ga roepen jaaaaaa zo was het ook al weer..daarom heb ik 4 jaar gewacht
@wen heel veel sterkte en kracht toegewenst!! Probeer toch van alles te genieten en maak van de feestdagen iets extra speciaals. @melanie ook veel kracht voor jullie en je pa. wat gaan ze bij hem doen?? @kaatje succes met d eouderavonden denk ook aan jezelf @nieuwe dames welkom @wassen de wasmachine draait nu overuren he. haha. @bellypaint dat ziet er goed uit! @hier veel aan het nadenken. Zelf aan het oriënteren voor nieuwe opleiding en wat voor iets. Belde mijn mams net dat schoonzusje al 2 dagen voorweeën heeft en sinds vandaag het hoofdje flink drukt op haar bekken. Zelf denkt ze dit weekend te bevallen (heeft al 1 zoon van 7jaar) dus ben erg benieuwd. Vind het spannend word dan eindelijk tante van dit kereltje maar voelt ook zo dubbel dat wij Casper niet meer hebben en deze 2 kereltjes niet samen opgroeien. Benieuwd hoe wij daar op gaan reageren. gaan we het kleine kereltje verwennen of net even op afstand houden vanwege alle emoties.
Nicole, Dat zijn zeker vlotte bevallingen! Snap ook helemaal je angst hoor. Ik zou inderdaad ook nog even met je gyn overleggen of er evt een ambulance gebeld kan wOrden bijvoorbeeld. Ach en anders gewoon doen als jij dat nodig vind toch! Wen, Zal wel even een andere beleving zijn met de dagen op komst maar probeer het niet te somber te zien en toch te genieten van de bijzondere tijd! Knuffel! Tulip, Ik heb ook geen medische indicatie zoals het nu lijkt maar wil ook in het zkh bevallen. Voelt voor mij gewoon veiliger. En dat ooooh jaaaahh.....gaat hier denk ik ook zo hahaha! Dani, Spannend voor je schoonzus en jullie! Maar wat snap ik je dubbele gevoel! Doe wat je hart je ingeeft met het bezoeken en vasthouden. Geef je grenzen aan en praat erover met de straks verse ouders. Voor mij was het juist fijn om de kleine van mijn vriendin te knuffelen. Ook al zag ik ook als een berg tegen die eerste ontmoeting op! Heel veel sterkte. Hier, Vanavond even een avond dienstje en dan lekker weekend! Mannetje gaat ook weer ietsje beter. Merk wel dat ik enorm aan het aftellen ben tot mijn verlof hoor! Heerlijk even rust. Dochter blijft dan wel naar de oppas gaan dus echt even me time dan!
Jullie zullen het er misschien al wel over hebben gehad de afgelopen maanden maar ik ben wel benieuwd of jullie borst of fles gaan geven. En indien fles, welk merk? Ik kies bewust voor de fles vanaf het begin. Bij Fayenne altijd nutrilon gegeven en dat is goed bevallen maar qua prijs os bijvoorbeeld kruitvat ook wel aanlokkelijk?
Joehoeeee de babykamer wordt nu "klaar" gemaakt en de geboorte kaartjes zijn besteld! De tekst zijn we ook al uit en de naam ook ik voel me "voldaan en heerlijk" Alien,ik ga de fles geven. Bij zoonlief bv gegeven maar kreeg een borstontsteking en ben toen aan de fles gegaan. Dit is me toen goed bevallen dus deze x meteen flesvoeding. Ik ben ook nog aan het twijfel welk merk. Ik werk zelf in het kruidvat en ik weet dat nutrilon en kruidvat geen verschil zijn..maar ml is wat dat betreft wel een zeur en zou eerder kiezen voor nutrilon. Ik vind kruidvat ook gewoon best,net zoals de luiers. Maar daar moeten we het nog over hebben..denk dat ik wel gewoon pampers ga gebruiken en die in aanbiedingen inkoop.
alien, flesvoeding hier...nooit bv geprobeerd en ga ik ook niet doen. Hier friso HA (de HA vanwege de ernstige eczeem van onze oudste) en difrax flessen.