16-31 januari 2013 mama's! -> Deel 2 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door lydia1986, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alien

alien Niet meer actief

Melanie, lees dus inderdaad ook dat er in de samenstelling amper verschil zit. Maar de nutrilon heeft wel zo'n afstrijk randje dat erg handig is. Weet jij of kruitvat dat ook heeft?

Tulip, ik heb het ook niet geprobeerd bij Fayenne en ga dat nu dus ook weer niet doen. Lijken wel wat op elkaar! Ook al zonder indicatie naar er ziekenhuis allebei. Voor de flessen heb ik weer avent.

2. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Ik ga ook fles geven, en ga voor friso en difrax flessen.

3. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wendy, jeetje wat een verhaal meid!! Dikke knuffel zal toch nog moeilijk zijn, stop je verdriet en angsten niet diep weg, vroeg of laat komen ze toch boven!

Dani, ik begrijp dat je blij bent met de geboorte, maar dat er ook angst is en dat lijkt me heel normaal gezien de situatie. Verwacht niet van jezelf dat je op een bepaalde manier moet of gaat reageren. Laat het gebeuren en op je af komen. Praat met vriendlief en met je (schoon)zus en wees verdrietig. Dikke knuffel ook voor jou!

Alien, ik zou hier poliklinisch bevallen, maar na een lang zh traject vanwege de 5e ziekte ben ik onder begeleiding van de gyn gebleven (Mocht kiezen). Beval nu dus met medische indicatie. Geeft me rust, maar poliklinisch wilde ik ook!

Melanie, wat super van de kamer, de naam en de kaartjes!!!! yeah!!!! :D Echt helemaal gaaf!!

Hier: De hangkast staat in elkaar! missen schroeven en dingen en er zijn nog wat beschadigingen, heb foto's gemaakt dus die ga ik mailen en ben benieuwd... Wat een rotklus! Blegh!
    Morgen ga ik verder aan geboortekaartjes, vandaag nog wel foto's bewerkt van de bellypaint voor het kaartje. Het wordt mooi!!!!!
    (Wuppie, heb zelf foto's bewerkt met mist eromheen, de resolutie van Jacqueline is laag dus die kun je er slecht voor gebruiken. Jacqueline heeft mij aangeboden om ze op groot formaat te sturen, maar ik heb ze zelf bewerkt, maar hou dat dus in de gaten als je de foto gebruikt voor vergroting, kaartjes, canvas whatever)

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hmmm ik ben niet helemaal tevreden want het is anders dan ik me voorgesteld had.
    Door het schuine valt de klamboe niet zoals ik hoopte.
    Een optie was om te schuiven maar het bedje tegenover het raam lijkt me geen goed idee.
    En naast de deur opening paste net 4cm niet met het gordijn:(
    Dus heb besloten de klamboe gewoon zo te hangen zoals hij nu hangt en als het me uiteindelijk niet bevalt haal ik hem alsof af?
    Is echt kaal zonder iets!

Het rolgordijn van Lief mist net aan beide kanten 4cm.
    Vond het toen onzin om de grote te pakken voor 120,- omdat het rolgordijn toch meer voor de "sier" hangt.
    De gordijnen zijn namelijk al zonsverduisterend.
    Máár,nu zie je toch wel goed dat die past cm mist. Grrr:(
    Opzich best wel blij met alles maar toch niet zoals ik het me had voorgesteld.
    Heb snel een foto gemaakt,de klamboe moet ik nog kreukvrij maken:D

5. nicolevos21

nicolevos21 Actief lid

18 aug 2008
    307
    0
    0
    overijssel
    ik ga deze keer ook alleen de fles geven, heb de oudste 5 maand borst gegeven en vorig jaar ging het na 2 weken al niet meer en ben ik overgestapt op kruidvat voeding want ze lustte de nutrilon niet dus die is mij zeker goed bevallen.. ga dus deze keer meteen de kruidvat halen:D

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Melanie: Ik vind het kamertje er leuk uitzien hoor! En die cm's rolgordijn zie je toch niet omdat de overgordijnen ervoor hangen?

Nicole en Alien: Welkom!

Voeding: Ik ga weer voor bv. Zoonlief heeft 16 maanden bv gehad ivm hevige astma en eczeem. In het begin wel drie keer borstontsteking gehad maar daarna ging het van een leien dakje en het kost niets, je hoeft niet met flessen en voedingbakjes te sjouwen. Maar mocht het niet gaan, dan is fv een prima alternatief.

7. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Fv/Bv: Ik wil graag bv proberen (denk ik) maar twijfel enorm. Heb een borstverkleining gehad en krijg zeer tegenstrijdige adviezen. De chirurg zegt dat bv bijna zeker niet zal gaan lukken (zeer kleine kans) en dat het 'gevaarlijk' kan zijn omdat eer melkkanalen leeg kunnen lopen in de borst omdat de hele tepel eraf is geweest en omhoog is verplaast.

De lactatiedeskundige en vk zeggen dat ik het echt wel kan proberen en dat borstontstekingen ook afhankelijk zijn van de gevoeligheid van de persoon. (Kwebbelsnoes kreeg er drie zonder borstverkleining bijvoorbeeld).
    Dus ja... Twijfel enorm en er is niemand die echt eenduidig kan vertellen: Dit gebeurd of dit niet.
    Heb wel een aantal mensen gesproken bij wie het gelukt is (5 dagen lang om de 3 uur kolven, maar toen kwam er melk... ik weet niet of ik dat vol ga houden... Ik vind de zwangerschap bijhoorlijk zwaar en ben ook wel toe aan wat 'rust' maar anderzijds heb ik zelf heel veel allergieën en astma en zou ik graag bv geven om die kansen te verminderen.....)

Melanie, ik vind het mooi en ik vind die klamboe helemaal niet raar hangen!!! Sfeervol juist! En eraf halen kan altijd nog!!!
    Dat rolgordijn is jammer, maar zie je inderdaad toch niet denk ik, en daarnaast: jij let erop want jij weet het, een leek ziet het niet eens waarschijnlijk want die letten op andere dingen.

8. tulip

tulip Niet meer actief

melanie, zonder is idd wel kaal op zo'n witte muur. Wat je nog wel zou kunnen doen is kijken hoe die klamboe valt als je een haak of piekstok gebruikt.

9. alien

alien Niet meer actief

Melanie: ik vind het een mooi kamertje zo hoor! Klamboe lijkt me goed hangen!

Danielle: denk dat je het moet proberen als je twijfelt. Anders krijg je misschien later spijt. Als het niet gaat kan je snel genoeg over op de fles.

10. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

melanie, ik vind je kamertje wel leuk hoor en de klamboe ook niet raar vallen maar snap als je een ander beeld had en die 4cm zie je niet toch door de gordijnen?

danielle, aan de ene kant snap ik je heel goed dat je het graag wil proberen maar denk dat een chirurig het beste weet want die heeft het gedaan en weet hoe je borst nu in elkaar zit een vk niet. maar proberen zou ik het zeker als je het graag wilt maar zou het niet ten koste van alles doen. het genieten van je kleine baby is zo voorbij en als je dan alleen maar aan het stressen bent omdat het niet lukt is dat zonde (mijn mening)

borst/fles, hier fles. ik heb totaal geen gevoel bij borstvoeding en vind het zelfs vies om naar de kijken (sorry dames mijn gevoel en mening) zoonlief is niks te kort gekomen en is inmiddels een sterke knul van 1,5 die bijna nooit ziek is.
    wij gaan friso geven is wat dikker en romiger dan nutrilon en zoonlief deed het er goed op dus hoop deze uk ook. in het ziekenhuis adviseerde ze ons zelfs friso omdat het beter zou blijven plakken en niet snel omhoog komt ofzo. zoonlief vond nutrilon ook erg vies elke keer als hij een flesje kreeg in het ziekenhuis trok hij een vies gezicht en spuugde het uit haha. nu neem ik friso mee voor het geval dat ik moet blijven.
    fles nemen wij difrax als de kleine die wil natuurlijk.

dani, sterkte met alles. kan me voorstellen dat je het moeilijk maar ook mooi vind om je neefje straks te zien. wat de anderen zeggen luister naar je gevoel en ga de grens niet over en praat er met je broer/schoonzus over.

11. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hoer ook flesvoeding nutrilon

12. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Melanie ik zie wat je bedoeld met
    De klamboe.
    MisschIen indd eerst een haakje erin?

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hij hangt al aan een haakje;)

14. alien

alien Niet meer actief

Veel flesvoeding dames hier!

Ik ga me er nog maar even in verdiepen. Kwam dit nog tegen:
    Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs

Mar denk dat het toch makkelijk is om nutrilon of friso te doen omdat je dit overal kan halen.

15. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Zo, je voelt je ineens meer zwanger als je bed op klossen staat en.je er in moet klimmen.

16. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hmmzz.. denk misschien dat ie dan minder naar voren hangt..
    das dus t probleem ni...

;)

17. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

alien, dat is ook 1 van de redenen dat wij friso gaven bij de eerste. heb toen heel erg getwijfelt tussen eigen merk etos (schijnt hetzelfd als friso te zijn) en bonbebe en nestle maar mijn gevoel ging toch uit naar friso.

18. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    hoi meiden, hier een paar dagen niet fit geweest dus wel mee gelzen en niet gereageerd.

Nieuwe meiden welkom

Wen wat vreselijk, ik hoop dat het goed komt met operatie ed en dat jullie wel leuke feestdagen hebben

Daniëlle mooie bellypaint hoor, ook heel crea voor het kaartje, echt persoonlijk

bevalling; zie er niet tegenop ook al was de vorige keer dram, daarom wil ik nu perse niet ingeleid worden en begeleid worden door de VK (tenzij ik echt geen keus heb). daarom ook geen pijnstilling dit keer, want dan neem de VK van het ziekenhuis het over en het kans slecht zijn voor je BV

Voeding; BV is vorige keer mislukt en heeft me gesloopt maar ben meer vastbesloten dan ooit om er weer voor te gaan. Geloof sterk in alle voordelen ook als is DL een heel gezonde meid geworden op friso (comfort wegens reflux). Ik moest na 4 dagen gaan bij voeden en heb dus nooit volledig BV gegeven, had onvoldoende productie maar ik kwam er na 6 weken achter dat DL niet goed hapte (iets wat Lactatiekundige, kraamzorg, verloskundige etc niet gezien hebben). ben uiteindelijk bij de lactatiekundige van ons ziekenhuis terecht gekomen en daar heb ik 2 weken geleden weer ene gesprek mee gehad en we hebben afgesproken dat ik nu in week 36 al start met voor kolven ( ja idd voordat de baby er is ;)) en vanaf dag 1 meds ga gebruiken om de productie te verhogen...dus wel zullen zien. Voor het geval ik toch tot de 2 van de 100 behoor die niet genoeg voeding hebben dan ga ik weer friso HA gebruiken (smaakte echt 100 keer beter dan nutrilon)

19. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Nu al:$
    Hier hoeft dat gelukkig niet,heb een boxspring en dat was goed genoeg zei de vk.
    Ben alleen aan het twijfelen omdat er een traagschuim topper op ligt of ik niet een matras erop moet leggen tijdens de bevalling.
    Dat het gewoon wat "harder" ligt:)
    Vorige keer bevallen in het ziekenhuis en daar heb je beugels om je benen in te hangen en die heb ik nu niet;)

Zometeen moeders weer halen om te poetsen.
    Vanmiddag op kraambezoek en dan hebben we alweer weekend:$ gaat zooo snel zeg!
    E volgende week zal ook wel snel gaan want zondag heb ik een etentje van het werk.
    Maandag krijg ik een gipsbuik kado.
    En woensdag avond de Babyshower!:D
    Datum is verschoven..ben benieuwd..volgens mij waren de meiden onderling al aan het kibbelen;)hahahahaha

20. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    heb het daar gister ook met de vk over gehad ze zei tegen mij dat ie 70 cm hoog moest zijn de boxspring dan he

ik twijfel hier nog steeds of ik voor borstvoeding of flesvoeding ga heb een klein potje flesvoeding staan voor het geval straks mocht de kleine uk niet willen maar bij borstvoeding voel ik me o gebonden en het is niet makkelijk als je weg gaat

Deel Deze Pagina