16-31 januari 2013 mama's! -> Deel 2 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door lydia1986, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wendy/Aambei: hier ook last van aambei. Met de vk gesproken (in week 10 al! Blegh). Ze zei: Als je er last van hebt kun je curanolzalf erop smeren, dat helpt goed. Maar de kans dat hij terug blijft komen tijdens de zwangerschap is heel groot. Dus haar advies was: niets aan doen en na de bevalling echt goed behandelen. Tenzij je er echt pijn/last van hebt, dan kun je nu al Curanolzalf smeren. (niet overal te koop, wel vrij verkrijgbaar)

Geboortekaartje, wij hebben pas nu echt wat actie ondernomen... Ik heb een schets naar de drukker gebracht en nu is het wachten om te zien wat hij er van gebrouwen heeft. hihi ben benieuwd. Het hoeft in principe nog niet, maar vanaf 37 weken kan de baby in principe zomaar komen en dan is het fijn al wel te weten wat je wilt zodat je alleen de gegevens (gewicht, datum, naam etc) door kunt geven. Proefdruk aanvragen is wel erg fijn, dan zie je namelijk hoe het eruit komt te zien. Sommige kaartjes zien er anders uit.
    Oh ja, wij waren wat laat vond de drukker, want over 5 weken is het kerst dus de kerstdrukte komt er aan en hij moet nu nog ons kaartje ontwerpen.. ach, is zijn baan denk ik maar! ;) hahaha

Ik lig vaak op me rug, lekker! :) Slaap wel veel op mijn zij, maar lig dus soms ook op me rug de baby te voelen hihi

Hier: enorm veel last van bekkeninstabiliteit... zit zo'n beetje aan huis gekluisterd. 500 meter lopen is de max... en dan kan ik mijn been niet meer optillen zonder door de grond te gaan van de pijn... :( Bah.

2. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @Danielle, bedankt! Zal het voor alle zekerheid met vk bespreken dinsdag, maar dan onderneem ik nog geen actie. Heb namelijk nergens last van voor de rest en hij is volgens mij ook mini.
    Ja dat heb ik dus al gedaan natuurlijk. Naja morgen dus ff proefdruk met tekst aanvragen. Over de vorige proefdruk waren we tevreden.
    Ga nu opeens met veel dingen “druk” voelen. Vluchttas, klossen, matrasbeschermer etc :D
    Werkt de fysio wel een beetje of ook niet?

Net terug van yoga. Opzich was het een leuke groep, had er alleen meer van gehoopt. Had gehoopt er een leuk clubje of iemand aan over te houden.
    Maar sowieso was het gemiddelde niveau qua dingen weten over zwanger zijn etc bijna 0.
    Alles wat ze bijna in al die weken vertelde wist ik al.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Aambei: Geen ervaring mee, misschien even bellen?

Geboortekaartjes: Toevallig net mijn ontwerp klaar en de proefdruk besteld. Ben erg benieuwd. Ben wel een beetje inspiratieloos. 3 jaar geleden verhuisd en de verhuisbverichten zelf gemaakt, toen kwam zoonlief en dat kaarje ook zelf ontworpen (met foto voorop en erin), voor ons huwelijk afgelopen juni met de hand van vilt kaartjes gemaakt en nu dus ook weer aan de slag geweest. Ben er nu wel klaar mee hoor ;) Hopelijk is het goed genoeg ;)

Rug liggen: Kan gewoon als het goed voelt. Ik word in elkaar getrapt als ik niet lig zoals mevrouw het graag heeft dus heb niet veel te zeggen ;)

Ego: Vandaag hydrofielen, 2 ledikanthoeslakens, wat flanellen luiers en 2 omslag handdoeken paars geverft. Bij mijn zoontje alles wit gekocht en was wel toe aan een kleurtje. Is echt super gaaf geworden! Ben er erg blij mee. Langzaam alles aan het uitzoeken en ga denk ik ook maar wat dingen wassen enzo. De babykamer is trouwens zo goed als af ;) (nou ja, wat ik kan doen dan. Alleen nog 'even' gordijnen voeren)

4. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Positief blijven is zeker belangrijk. Probeerde ik ook zoveel mogelijk te doen en soms komt toch even die onzekerheid om de hoek die even de overhand neemt.
    Hoe positiever jij bent des te meer de uk dat ook voelt en merkt
    nuchter en realistisch zijn is nu belangrijk maar ook ergens die hoop houden.
    Wij hebben hoop gehouden tot de laatste minuut en je grijpt die ene strohalm met 4 handen tegelijk aan.
    hou daar ook aan vast dat is een fijn gevoel voor jezelf.
    Ik probeer zoveel mogelijk van je mee te lezen en leef echt met je mee!! Hoop echt zo voor jullie dat de kleine nog blijft zitten 2 weken zeker!

Maar blijf praten meid dat is het ALLER belangrijkste!!!
    Dat heeft mij enorm geholpen!

Denk goed aan jezelf en de kleine man en geef je vriend een knuffel en pluim van me/ons

sterkte

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dani je bent een schat dat je je ervaringen zo deelt!

6. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @Wen: balen van de yoga! nou ja, je bent iig even in beweging geweest..;)
    Kaartje idd wel handig te weten wat je wil.. Ik heb echt tig proefdrukken aangevraagd, wilde steeds weer iets veranderen, haha!
    Klossen kan je hier pas halen met 37 weken! dus geen stress hoor! ;) Kraamzorg belt ook pas in week 34 om een afspraak te maken voor de intake. Dus echt vlot gaat t niet. Ach ja.. dinsdag nog naar mn huidige vk, denk dat de keer er na bij 34 weken de nieuwe vk in Den Haag gaat zijn. Moet van de week even bellen of ik al 'mag' komen dan. Kans dat ik bij mn bevalling een vk ga krijgen die ik nooit gezien heb is groot. Maar ja, denk dat t me op dat moment weinig meer kan schelen!
    Balen van die aambei! Misschien beetje stomme vraag, maar als je er geen last van hebt en hij is erg klein.. hoe kom je er dan achter dat je m hebt eigenlijk??

@Danielle: jeetje wat vervelend van je bekken! heb je wel genoeg hulp? Hier ook wel flink meer last, maar gelukkig nog niet zo erg! Merkte gisteren aan t eind van mn stofzuigritueel wel dat t eigenlijk echt te zwaar wordt. Stond half huilend te stofzuigen :) Ben ook zo'n lekker pietje precies, tafels versjouwen, zwaar kleed, tig keer bukken en tillen. Stofzuiger op mn nachtkastje tillen zodat ik de plank boven mn bed kon zuigen.. Dat gaat eigenlijk echt niet meer! Maar wil mn moeder die ook fulltime werkt daar gewoon niet mee lastig vallen, al weet ik dat ze het graag voor me doet. Mn ouders doen al zooo onwijs veel!
    Ben benieuwd naar jullie geboortekaatje! Hier zelf ontworpen. Kan niet wachten ze straks rond te sturen, vind m zo leuk geworden, haha! 30 november nog wel buikshoot en zij doet ook ontwerp voor geboortekaartje. Dus wacht dat nog even af, maar denk niet dat ik er iets mee ga doen.

@Saga: ja merk t echt! Voel de kleine veel heftiger, en meer schuiven. Heb soms t idee dat hij probeert ruimte te maken en zich af zet van hoofd tot voeten. Voel m dan duwen rechtsonder en linksboven, alsof ie zich klem zet. Ook steeds meer last van mn ribben. 2 dagen terug zei ik nog: tis niet pijnlijk.. nu aardig beurs, haha!

@Tulip: spannnend morgen! Maar geniet ook van het feit dat je er één krijgt! Hier laatste mn eigen 3D echo met 27 weken. Toen liep hij flink voor, maar krijg niks meer.. dus maar afwachten hoe hij verder groeit en of alles goed gaat!

@Greatdane: ik vind ook dat je erg positief overkomt, en dat moet ook! Tuurlijk zijn er nog wel mogelijke gevolgen mocht hij nu komen. Daar moet je, je zeker van bewust zijn. Maar we zijn inmiddels natuurlijk ook wel weer 7 weken verder tov termijn van Dani en Yvon. Dat ook niet vergeten!

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    *kijkt rond* Ohja stofzuigen..

Tulip succes morgen! Hopelijk geen aanleiding tot zorgen!

Ik ben wel erg benieuwd naar alle kaartjesontwerpen :D

8. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Hahaha, blij dat ik je op goede ideeën breng!!! :p
    Ja ik ook! Kunnen we daar tegen die tijd niet iets op verzinnen.. Kaartjestopic.. hihi! ;)

9. greatdane

greatdane Actief lid

17 mei 2012
    109
    0
    0
    free-lance fotografe
    brabant
    @ saga, ik mis ze enorm mij honden. Mijn vriend heeft een foto op a4 geprint en hangt nu aan mij muur. Zo ontzettend fijn. Ik moet straks verplichte bedrust houden en met de rolstoel mag ik er een enkele keer uit om even uit de kamer te zijn. Ik mag van mijn bed naar de wc lopen en dat was het. Maar alles voor onze kleine uk. Mijn gevoel zegt me ook heel sterk positief te blijven. Vandaag veel gelachen met mijn nieuwe buurvrouw. Die ligt hier omdat ze weeën heeft maar geen vruchtwater verliest. Ze proberen daar de weeën te stoppen wat tot nu toe goed lukt. We zijn even ver. Dus ik blijf hartstikke positief, maar wel altijdaltijd een inieminie stemmetje dat op z'n hoede blijft. Maar inderdaad wij zijn alweer een heel aantal weken verder dan Dani, dus de kansen zijn ook enorm toegenomen.

We hebben zoveel lieve mensen om ons heen, die allemaal zoveel posiviteit uitstralen dat je dat automatisch overneemt. Dus ook door jullie allemaal. Dank jullie wel

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Greatdane de kansen zijn groot en groeien met de dag.. fijn dat je je positief voelt. Hopelijk mag je nog heel lang plat..

11. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Nee, geen drol! Aan de pijn in schaambot kan ze niets doen... Dat is 'ermee dealen'... wel masseert ze me rug wat los, want daar zit veel spanning, dus dat scheelt... maar goed... al met al... Pijn lijden tot de bevalling... Vandaag naar bakker en met auto naar drukker gereden (daar nog max 100 meter gelopen) en kan echt geen stap meer zetten nu.. zucht... :( Die bekkenband is leuk... maar doet niet zo heel veel... maar dat zei ze ook: Die maakt je spieren die het op moeten vangen niet ineens veel sterker..

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Even snel een ego berichtje.

De Babyshower was SUPER!!
    Wat heb ik gelachen met dikke tranen!!
    We hebben leuke spelletjes gedaan en leuke cadeautjes gekregen.
    Een totale verassing dus!!
    Ze hebben veel (belachelijke:D) foto's gemaakt en daar wordt dus een boek voor ons beide van gemaakt.
    Ook de spelletjes worden daarin meegenomen...zo moesten we vragen beantwoorden over de baby waar wij dachten waar ze op gaan lijken..uiterlijk en karakter..dat wordt dan verwerkt in dat boek.
    Zo leuk dat er zoveel moeite voor je gedaan wordt.

Het enige nadeel was dat we dus aan het quizzen waren en mijn familie tegen de familie van mijn vriendin moesten.
    Schijnbaar wilde haar familie perse bij elkaar zitten.
    Dus je kreeg echt gewoon 2 clubs die tegen elkaar aan het strijden waren en laat mijn groepje nu net wat fanatieker zijn dan die andere groep. Hahahaha *schaam*
    Mijn vriendin houd sowieso niet van spelletjes want dat was haar eerste reactie ook toen ze hoorde van de spelletjes.
    Maar god oh god wat heb ik gelachen.

Spelletjes:
    *vriendin moest geblinddoekt een pop verschonen, toen ik aan de beurt was lag er natuurlijk een vriendin op tafel MET een reuze luier om die ik moest verschonen. Hahahaha :D

*iedereen kreeg een veiligheidsspeld en het woord "Baby" was verboden,diegene wat hoorde dat de andere het woord baby zei mocht haar speld innen...uiteindelijk was er dan een winnaar op het einde van de avond.

*wie smeert de meeste beschuit met chocovlokken in 3min.

*voorwerpen voelen en raden waaronder babyspullen maar ook huishoud dingen en tongviborator....wie de meeste voorwerpen wist had gewonnen.

*babyfoto's raden van alle dames die er waren en wie er de meeste goed had had gewonnen.

En nog veel meer..maar dit waren wel de leukste dingen.
    Nu moet ik vlug gaan slapen want morgen moet zoonlief naar school en ik krijg onverwachts morgen een oppaskindje van 4maandjes. *lekker knuffelen*

13. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Leuk leuk! En dus toch geslaagd met meerdere een shower :):)!

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    #1474 BabyAngel, 21 nov 2012
    Laatst bewerkt: 21 nov 2012
    Hier ben ik een riendin aan het verschonen. Hahaha

15. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Goedemorgen,

Heerlijk vroeg wakker :( niks aan, vannacht 2 x eruit om te plassen, en nu al sinds 6.30uur kon ik niet meer slapen... lekker lange verlof dagen zo;)
    Heb maar een wasje aanstaan en zo maar vast boodschappen doen, hoef ik iig de deur niet meer uit...

Klinkt leuk je babyshower melanie... ben benieuwd naar die van mij zondag...volgens mij komen er al 3 niet...en waren maar met 10, en misschien zelfs 4 niet, en 1 daarvan is degene die t georganiseerd heeft... Dan blijf je maar met 6 over... is gewoon een high tea, niet echt bijzonder dus...wilde ik ook niet, ben ben niet zo van de spelletjes... Beetje jammer als we nog maar met zo weinig zijn...

Ik heb bij idd ook t idee dat t steeds krapper word voor ukkie...haha. Gisterenavond deed t gewoon voor t eerst pijn wat ze deed...oef...

Nou fijne dag allemaal!!

16. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @Juju, heb er zelf ook aan gedacht om hydrofiel luiers te verven, maar toch geen zin in haha. Wel leuk!

@Demi, ga zo ook ff aan de slag met de proefdruk. Ik bel straks ook kraamzorg, ben benieuwd wanneer ze komen. Hier meerdere vk’s, heb ze geloof ik nog niet allemaal gezien. Tijdens het douchen voelde ik het per toeval, heel klein bultje.

@Danielle, wat enorm rot! Zal het vanavond is aan ml vragen (heeft jou natuurlijk niet onderzocht), maar kan me bijna niet voorstellen dat ze niks voor je kan doen om het dragelijker te maken.

@Melanie, klinkt inderdaad onwijs gezellig, leuk hoor.

@Hier, vroeg wakker. Om 6 uur al en ben vandaag vrij, maar wel voor mijn gevoel uitgeslapen dat scheelt.

17. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    hier vannacht gelukkig iets beter geslapen nog niet veel soeps maar ok vandaag lekker vrij :D morgen nog een dagje en dan gewoon verlof hey
    toch maar ff taartje maken voor collega's

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Bohhhhh hier weer een slechte nacht.
    Kwam niet in slaap en toen ik eindelijk sliep werd ik om het uur wakker.
    Heb Mss net 5uurtjes geslapen..vanavond dus vroeg naar bed:D
    De kleine man (oppas kindje) ligt net eindelijk te slapen in de box.
    Toch handig dat ik alles al heb staan hihihi
    Moreno liep heel trots het schoolplein op met de kinderwagen en iedereen begon te fluisteren...die blikken.. Hahahahaha HEERLIJK!!

Ik ga nu maar eens alle kado's uitpakken en in ruimen.
    Zal zometeen een foto maken van alle spulletjes die ik heb gekregen:D

19. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Alle spulletjes. :D

20. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737