16-31 januari 2013 mama's! -> Deel 2 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door lydia1986, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    iemand tips voor hoofdgerecht kerst ??? zonder alcohol dan

2. tulip

tulip Niet meer actief

ff kijken wat ik onthouden heb:

melanie, leuk die babyshower, je hebt echt leuke spulletjes gehad.

danielle, wat balen dat die fysio niet echt werkt.

saga, hier helemaal uit de namen. Ze staan vast. Kan ook wel snel janken om iets, maar in het begin was het erger.

lennyt, wat ik altijd lekker vind is zo'n hele kip uit de oven met bv sinaasappelsausje.

Kaatje, wat vervelend dat sommige collega's zo reageren over die 34 weken...klopt idd ook niet. Das alleen als je echt in de ziektewet zit.

@hier vandaag groeiecho gehad. Viel reuze mee. Kindje is nog redelijk gemiddeld. Over een paar weken weer 1 omdat de oudste ook pas in de laatste weken achter ging lopen in groei.
    Verder was mn ijzer niet goed, dus moet nu staaltabletten. En ik kom te weinig aan, de afgelopen 6 weken helemaal niks. Dus moet kijken of ik daar voedingstechnisch iets mee kan.

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Livelife hier is Ferdi 2 welen vrij :)

4. alien

alien Niet meer actief

Goedenavond!!

Mijn man is waarschijnlijk vrij als de kraamzorg weg gaat. Misschien 1 dag overlappen. Hoelang moeten we nog even kijken. Waarschijnlijk neemt mijn moeder ook nog vrij om ons te helpen. Ook omdat ze dat natuurlijk super leuk vind! Bij Fayenne was ze er ook een week en dat was erg fijn.

Jeetje sorry verder ben ik een vergiet vandaag! Heb net alles gelezen en kan gewoon niets meer bedenken haha
    Fijne avond!

5. alien

alien Niet meer actief

Ow ja!

Tulip: Fijn dat de kleine tot nu toe netjes groeit. Toch even afwachten weer hè. En helemaal niets aangekomen, eet je wel goed dan of kan het ook een andere oorzaak hebben? Ga je daarvoor dan naar een voedingsdeskundige? Succes!

6. greatdane

greatdane Actief lid

17 mei 2012
    109
    0
    0
    free-lance fotografe
    brabant
    Dag dames, ben ik weer. Even vervelen.
    Maar ik houd het kort.want ik ga zo even tv kijken ( komt ervan als je iedereen op de hoogte wilt houden dan heb je daar geen tijd voor:D)

Alles is nog rustig hier, dus op naar 30 weken en 1 dag. Klinkt al goed he:)

@saga, Jep wij hebben 2 deense / duitse doggen. 2 meiden. Gelukkig is daar ook alles goed mee en vermaken ze.zichzelf super. Altijd fijn als je dat te horen krijgt. Al heb ik daar geen moment aan getwijfeld.

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Klinkt inderdaad goed!!:D
    Volhouden kleintje!!

8. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    Dames,
    Ik zit even in dilemma of ik straks de verloskundige moet bellen ja of nee.
    Graag jullie mening.

Gisteren ben ik naar yoga geweest, maar heeft me totaal geen goed gedaan. Ik had sinds deze week al wat last van mijn rechterkant schaambot. VOlgens de VK ook erg gevoelig. Gisteren oefeningen moeten doen die niet fijn waren.
    ik heb vannacht amper geslapen. Ik heb het gevoel of ik een band om mijn maag/ longen heb.. Diep inhaleren doet ook pijn, en doe ik dus ook liever niet. Maar met als gevolg dat ik kortademig ben. Nu lag de kleine vannacht ook met kont/ kop boven. Zo gauw ik diep ademhaal, krijg ik ook gelijk een schop van de uk. Voelt als een soort spierpijn in mijn middenrif. Kan me op een gegeven moment geen houding meer in bed geven.
    Heb nu trek, maar het samentrekken van de maag doet me erg pijn en maakt me misselijk! Schouders zitten nu ook vast, maar dat lijkt me bijna een logisch gevolg.

Wat zouden jullie doen? Ff de VK bellen, of de dokter?

9. alien

alien Niet meer actief

Greatdane: YEAH! Weer een dagje verder!

Kaatje: wat een nare klachten! Ik zou zo inderdaad de vk bellen en als zei het nodig vind kan je altijd de dokter nog contacten! Sterkte!

10. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    Buddy, wat vervelend. Ik zou VK bellen. En dan kan je altijd nog, misschien op aanraden van VK, de dokter bellen. Als VK aangeeft dat het misschien niet 'zwangerschapsgerelateerd', maar lichamelijk is, dan misschien dokter bellen. Snap je wat ik bedoel?

Sterkte in ieder geval, meis. Keep us posted!

11. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Ik zou ook zeker even bellen hoor, klinkt niet goed!!

12. greatdane

greatdane Actief lid

17 mei 2012
    109
    0
    0
    free-lance fotografe
    brabant
    VK BELLEN!!!

Niet afwachten. Hopelijk is alles onschuldig, maar dan weet je het tenminste. Niet in spanning gaan zitten. Hier zijn ze ook voor. Succes!!!

En weer een dag voorbij, op naar 31 wkn en 2 dagen. Alles voelt hier nog rustig. Vannacht wel een paar keer wakker geworden van oh hee zal toch niet, maar ja door weinig vruchtwater voel ik die kleine heel anders en drukt ukkie meer tegen organen aan die dan behoorlijk klem zitten en dan gaan vervelen. Straks waarschijnlijk aan de dry, dan weten we zeker of het nog rustig is daarbinnen

13. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Kaatje: Vervelend dat je die klachten hebt. Ik zou wel even de vk bellen hoor!

14. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    Vk komt tussen 09.00 en 10.00 uur. Pfff, helemaal over de zeik ben ik.. hormonsters doen nu ook hun best. HUILEN!!

Gelukkig komt mijn zus deze kant op! Ff wat steun!

Waarschijnlijk is er niets ernstigs aan de hand. Misschien verhoogde bloeddruk, of de baby die groeit.

Ik hou jullie op de hoogte en hopelijk loopt het met een sisser af!

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Greatdane wat fijn dat ukkie nog lekker op zijn plekje zit!

Tulip dat is goed nieuws, redelijk gemiddeld is perfect toch. Hopelijk blijft dat zo. Weinig aankomen herken ik helemaal niet (;)) maar goed hier slaat mijn lijf op tilt als ik zwanger ben, als ik niet zwanger ben lukt aankomen mij ook niet. Hopelijk krijg je er nog wat goede tips voor (dat wordt slagroom eten ;)) Scheelt wel dat je geen bv wil geven denk ik. Ik maakte me vooral daar zorgen om (dat ik niet opgegeten zou worden). Persoonlijk denk ik dat alsje gezond eet je kleintje echt wel pakt wat hij nodig heeft. Maar goed los daarvan zijn tips nooit weg natuurlijk. Maak je je zorgen?

Kaatje: Verloskundige bellen en op naar de fysio zou ik zeggen.. Even wat bekkenoefeningen. Als je kleintje niet lekker ligt dan kun je even op handen en knieen gaan zitten (ach charmant waren we toch al niet meer he ;)) en je buik laten hangen. ALs je dan zachtjes wiegt heeft je baby heel veel ruimte en gaat soms wat draaien. Wellicht geeft dat wat lucht (letterlijk). Nare klachten hoor :(

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Goed dat je gebeld hebt Kaatje!!
    Ben benieuwd wat de vk zegt..succes!!

Greatdane,joehoeeee weer een dagje verder:D
    Hoebedoel je met "straks aan de Dry?"
    Of bedoelde je ctg?

17. tulip

tulip Niet meer actief

greatdane, gezien de situatie klinkt het top, en 31 klinkt ook weer lekker ver ineens he;) Suc6 hoor meid...vermaak je je wel daar.

kaatje, goed dat je gebeld hebt, de vk heeft ook voor zulke dingen tips hoor, beter een keertje voor niks bellen dan te laat.

Alien, ik denk wel dat ik goed eet, geen idee hoe het kan.

juju, de vk zei letterlijk: dit kind vreet jouw op! Ik had het zelf op de weegschaal ook wel gezien maar ik was eigenlijk blij, ik dacht mooi dat hoeft er niet af;) Maar de vk maakte wel duidelijk dat er wel zeker wat bij gaat moeten de komende 2 weken. Te weinig bijkomen geeft nl een grotere kans op vroeggeboorte omdat je lichaam het zwanger zijn dan gewoonweg niet meer aankan. Ze zei ook dat je het niet met anderen kan vergelijken omdat juist je startgewicht van belang is, als je al flink overgewicht hebt bv, dan hoef je helemaal niet veel aan te komen, tussen de 7 en 10 kilo. Maar met mijn gewicht zou ik een kilo of 12- 15 aan moeten komen. Nou dat haal ik iig niet. Ik kan nu geen kilo per week meer aankomen. Ik moet even goed kijken wat ik allemaal eet en of ik ergens wat goeds toe kan voegen.

18. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Greatdane, fijn dat je de nacht weer heelhuids doorgekomen bent! Op naar morgenochtend vroeg! :)

Kaatje, goed dat je gebeld hebt, hoop dat de vk je kan helpen! Je buik wat ruimte geven kan inderdaad opluchting geven.

Tulip, fijn de goede groeiecho! :) Ik ben in totaal nog maar 4 kilo aangekomen, ook niet zoveel dus!

Verlof vriendlief: hier is vl vanaf de bevalling 3 weken thuis. Eerst met de kraamverzorgende (vind ik wel prettig, want hou niet zo van vreemden in huis) en dan kan hij ook een beetje leren enzo en dan hebben we daarna nog even de tijd om samen bij te komen van de bevalling (en alle stress van de zwangerschap die zal er dan namelijk nog wel even knetterhard uitkomen).

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Tulip dat is inderdaad niet goed.. Maak je je zorgen om het afvallen na bevalling? Volgens mij hebben wij redelijk vergelijkbaar lichaamstype (ondergewicht bij start, ik trouwes maar net hoor) Bij mijn zoontje (net gezond BMI overigens bij start) was ik 17 kilo aangekomen en ik was er in de kraamweek 15 kwijt, was dus 2 kilo vetjes en die waren eraf toen ik met 3 maanden aan et werk ging. Nooit iets voor gedaan. Ik was nu 4 kilo lichter als startgewicht dan bij mijn zoontje, denk dat ik tussen de 17 en 20 kilo uit ga komen. Ik houd het wel in de gaten (vandaag ook braaf iedere week die foto's in ondergoed, ik kan aan mijn lijf zien of ik aankom of afval, beter dan aan de weegschaal).
    Avocado's, (gerookte) zalm, creme faiche zal het wel worden? (slurpt speeksel weg, mjum).
    Overigens zegt mijn veloskundige iedere keer: jeetje het is alleen maar baby bij jou he. Waarop ik me dan serieus afvraag of de baby dan nu al 10 kilo weegt haha ;)

Hoop op goede tips! Vroeggeboorte is niet mooi en zeke rniet als je een kleintje draagt, die kan nog beter wat langer van mama meeeten :D

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0

Deel Deze Pagina