Ik heb dit als eerste pakje, maar twijfel nog, is maatje 50 maar lijkt zo groot! Dan twijfel ik weer of ik de kleuren wel leuk vind haha Ene dag vind ik dit leuk, andere dag weer wat anders haha, echt vreselijk! Hier ook verder nog niks klaarstaan. Nog zo bende in huis door de 'verbouwing' boven. Hoop dat de intake vd kraamz het morgen ook snapt
Net groeiecho gehad....Alles zag er goed uit, hoofdje en buikje netjes op schema en lengte bovenbeen een weekje voor! Ach, die lange benen komen er ook wel uit Alleen ligt ukkepuk nog steeds eigenwijs in stuit! Hopelijk draait ze snel! Vk adviseerde om alvast naar moxa therapie te kijken aangezien ik geen draaipoging mag vanwege eerdere keizersnede. Was 1,7 kg aangekomen in 2 weken.....schrik....maar gaf niet omdat ik in de 2 weken ervoor maar 300 gr was aangekomen.
ik lees echt goede verhalen over moxa! Zou het zeker doen. Verder heb je ook nog acupunctuur enzo wat kan helpen. Bedje opmaken: Niet, anders doet de kraam het toch opnieuw Pakje: Ik twijfel nog over het eerste pakje.. zal mijn drie opties hier nog eens plaatsen
@eerste pakje, nog geen idee welke ik wil. ga het eerst wassen en dan maak ik een keus. denk dat het iets van noppies wordt want dat valt toch wat kleiner en neem dan een grotere maat mee. ik wacht ook de echo's af of ik maat 44 nodig heb dit keer. @vluchttas, ga dat ergens week 35 bij elkaar zoeken. veel dingen kunnen het laatste moment pas erin omdat je die nu nog draagt. teminste ik vond mijn zwangerschapsjoggingsbroek heerlijk de eerste weken haha. @aankomen, sma zei gisteren dat ze vond dat ik weinig was aangekomen en dat het vooral bij mijn buik zit en dat klopt ook wel. ik ben zelf niet dikker maar mijn buik is echt aanhet groeien. lennyt, gelukkig is je placenta opgeschoven en wie weet draait de kleine nog wel. ze hebben nog wat ruimte tot 36 weken geloof ik. wiegje/ledikant ga ik opmaken voor het aanzicht en de foto's maar verschoon het wel weer als de baby er is. dus dat wordt pas wanneer alles klaar is daar. aylen, balen dat je niet thuis mag bevallen maar beter geen risico's nemen voor jou en de baby als er wel wat gebeurt en die ambulance jongens je niet kunnen tillen. opzich wel goed dat die wetten er zijn voor hun natuurlijk. in het ziekenhuis kan ook heel mooi zijn hoor. ik heb daar gewoon op mijn gemak gevoelt denk nog meer als dat ik thuis zou bevallen. hoop ook dat ik dit keer ziekenhuis haal. enibas, wanneer heb je verlof? gelukkig heb je niet al te veel problemen maar de gewone ongemakken. ik hoop dat het zo blijft. box staat hier ook nog niet hoor en denk ook pas na kerst en oud en nieuw terwijl ik he eigenlijk al wil hebben staan maar eerst de boom. saga, leuke pakje. van dat truitje heb ik een broekje in maat 62 van zl nog vond hem weer meteen leuk toen ik hem zag. ik heb zelf met prenatal dat het in kleine mate ruim valt maar nu met de grotere maten juist snel klein valt. zou het gewoon even op een andere maar 50 leggen en kijken hoe het setje valt. kwebbel, gelukkig was je echo goed! jammer dat ze in een stuit ligt. duidelijk een voorkeurshouding haha. zou idd eens kijken naar die moxitherapie dan heb je er alles aangedaan om haar te laten draaien maar wie weet doet ze het wel vanzelf. hier, vandaag nog een baby wasje draaien en mijn gewone was. moet natuurlijk ook alles kwijt kunnen op de waslijn en die is hierna vol haha. wat zijn leuke dingen die je met een kind 1,5 kunt doen buiten. we hebben veel speeltuinen maar allemaal voor oudere kindjes, kinderboerderij is hier vaag met openingstijden 9 van de 10 keer gewoon dicht.
Mijn zoontje (iets ouder) is nu dol op kleuren en vooral stickers plakken. Hij vindt puzzelen ook erg leuk, en samen boekjes lezen. Kiep ook regelmatig de legobak om en dan samen dingen bouwen. Verder scheurt hij veel met zijn auto's. Buiten huis: Heb een abo op de dierentuin maar samen naar de Ikea is ook leuk, of naar het winkelcentrum en daar even wat drinken (vet stoer, je eigen appelsap). Naar het park door de blaadjes rennen, de kinderboerderij idd, zwemmen doe ik graag eens in de week. Boodschappen doen is ook gaaf, met name als ik weinig nodig heb en hij dus 'los' mag en dan een blik gepelde tomaten mag dragen oid. Indoor speeltuin af en toe. Buiten speeltuin vind ik nu minder, binnen no time kind doorweekt.
Ik heb een mailtje gestuurd naar een acupuncturist in de buurt of ze me kan helpen. De moxa-sticks kun je bij veel natuurwinkels wel kopen, maar het advies is wel om het de eerste keer te laten doen door een acupuncturist zodat je goed ziet hoe het moet.
Waarom maakt de kraamhulp die op? Van zulke dingen zou ik echt zenuwachtig worden en denken dat ik het allemaal niet goed heb gedaan. Gelukkig lees ik het nu anders weet ik wel dat ik kwaad van binnen zou worden en dikke tranen van buiten zou hebben En word je bed echt elke dag verschoont? Incl dekbed overtrek? Ik las ook al ergens dat ze wel de was deed maar van de man liet staan. Dus moeten we dubbel mini wasjes draaien? Zijn er nog meer van die dingen? Dan kan ik er rekening mee houden om te vragen vrijdag!
Het verschilt echt per kraamhulp. Ze hoeven alleen jouw was en de babywas te doen, dus er zijn er die zicht daar strikt aan houden. Wij hadden een kraamhulp die ook voor mijn man zorgde, bracht hem ook ontbijt en deed ook zijn was, maar dit hoeven ze dus niet te doen. Ik had zelf bedje opgemaakt maar kraamhulp had dat idd opnieuw gedaan, omdat ik hem niet kort genoeg had opgemaakt. Ik vond het niet erg, was allang blij dat er hulp was.
Hier deed de kraam gewoon de was, ook die van mijn man. Als je hele dag in bed ligt wordt je bed iedere dag verschoont, je lekt ook aan alle kanten (bloed en borst na een tijdje) dus dat is wel fris. Meerdere setjes voor je bed is dan wel prettig. De kraam maakt het bedje op om je uit te leggen hoe het veilig moet en om te controleren of het veilig is gedaan. En het is wel zo fris, schoon beddengoed. Je kind gaat toch niet direct zijn bed in, dat ligt echt nog wel even in je armen als het goed is dus tijd zat om het op te (laten) maken.
Hoe liever je bent voor de kraam, hoe liever ze ook is voor jullie denk ik...? Ze hoeft het niet te doen nee maar zo hoefden wij ook geen lekkere filet americain in huis te halen en haar mee te laten lunchen.ze hoefde van ons niet teveel qua poetsen, koken deed ml zelf etc. En zij legde zowel mij als ml heerlijk in de watten. De kraamtijd moet een feestje zijn was haar motto (inclusief fruithapjes met slagroom, muisjes, parasolletje en gekleurd vorkje, allemaal door haar zelf aangeschaft). Lief mens. Mijn bed stond nog niet op klossen en dat hoefde voor haar ook niet alsnog. Ja die mag nu weer komen ware het niet dat we nu een andere kraamzorg organisatie hebben... Kleertjes in tas: ik heb voor jongetje en meisje iets in maat 50 en neutraal in 44 en 56 wat ik in de tas stop. Vorige keer mooie nieuwe pakjes maar paste ze niks dus ik zou zeker verschillende maten meenemen... En of je de kleur of het pakje nog mooi vindt, je vind jouw uk straks mooi al draagt t een juten zak Kamertje: niets aan gedaan! Huis net verkocht en straks bod uitbrengen op nieuw huis, dus uk krijgt in dit huis geen eigen kamer. Annelynn blijft op haar eigen kamer en beide krijgen ze dan een nieuwe kamer in het nieuwe huis... Voordeel: ik kan dan voor uk ook los met roze of blauw!
Sammie, blaadjes en kastanjes zoeken?? Saga, hier had ik het zelf opgedekt was allemaal goed toen. Vind het een superleuk pakje! @eerste,pakje, hier van z8. Vluchttas, haha daar ben ik nog niet mee bezig hoor. Die heb ik ook in 5 minuten gepakt.
Kwebbel, wat fijn dat je groeiecho goed was!!!! En die benen kunnen nog erger.... 1 week is niets hahahaha Hier lopen ze 3 weken voor... "benen komen er altijd uit" Echt heel fijn dat de uk zo mooi op schema loopt!! Lenny, fijn dat jouw placenta goed opgeschoven was!!! Dat is ook super!! Fijn! Aylen, Ook fijn dat jouw groeiecho goed was!! balen van je gewicht!! herken het wel! Hier voor de zwangerschap 15 kilo afgevallen... en ook hier bestond de kans dat ik niet meer thuis mag bevallen... nu ben ik onder begeleiding van de gyn, dus vervalt de optie sowieso, maar had er wel even van gebaald denk ik. Lydia, Gefeliciteerd met je verjaardag!!!! FIjne dag vandaag!!! Gisteren een babywasje gedraaid... Vanochtend ze opgevouwen etc. maar toen zag ik dat de kleertjes van prenatal maat 56 en die van Z8 maat 56 ook heel erg verschillen!!! Die van de prenatal zijn aan alle kanten 3 cm korter! Dat is best wel veel toch? Ik ga vandaag weer knutselen: een cadeautje voor manlief! Ga van vilt een soort legoblokje maken, maar dan als een zakje voor 2 pampers en daar doe ik die dan in en dan ook een rompertje met een leuk plaatje (zelf af laten drukken). hihi kleindigheidje!
kraamzorg, hier geen leuke kraamvrouw gehad, had totaal geen klik met haar en had eigenlijk meteen wat aan moeten doen maar goed je zit op je blauwe wolk en wilt alleen maar genieten. hier deed ze dus halve wasjes en heb toen gezegt dat ik het zelf wel deed of manlief. gelukkig wilde sma ook wel helpen met wassen ens trijken. bedje opmaken deed ze alleen van het ledikant maar daar lag hij nog niet in. wiegje was al goed opgemaakt. verder was ze niet zo lief om fruit enzo te maken maar dat kan echt bij iedere kraamzorg anders zijn. mijn middelste zus had een lieverd net zoals josjo en mijn oudste zus had er 1 met smetvrees en bleef poesten ook niet gezellig. verder ligt het echt aan de bevalling of je snel weer op de been bent of niet. ik kon binnen een week alles weer zelf maar als je een totaal reptuur hebt dan duurt het wel even denk ik. ik heb trouwens niet veel gebloed en was met 4 weken bloedvrij.
@sammie; Wat vervelend, dat je geen klik had! Daar kan ik me nu al zorgen over maken, over dat er straks misschien wel een onaardige vrouw langs komt. Of iemand die heel aardig is, maar die de dingen doet zoals je dat helemaal niet wil en dat ze dan zo aardig is dat je er niks van durft te zeggen! Pfff.... @Danielle; Heb je ook kleertjes van H&M? Die zijn pas groot in maat 50 en 56! Echt niet te vergelijken met andere merken... Ik denk dat ik gewoon een heel neutraal wit pakje van de Hema neem voor naar het ziekenhuis. Bij zo'n klein en fragiel wezentje passen geen felle kleuren, denk ik.
aylen, het blijft toch altijd spannend wie je krijgt en aan de ene kant moet je denken ze is er maar 4/6 per dag en dan kan je alles weer zelf doen maar die hormonen zijn zo lastig ahaha. ze doen het waarschijnlijk nooit helemaal goed. ik heb 1 pakje van hm in maat 50 en die valt juist heel klein maar de rest weer niet. blijft toch altijd passen wat wel en niet kan. sommige kleertjes had zl wel al 62 aan en andere kleertjes waren nog 56 ofzo. hij heeft zelf 1 pakje maat 50 heel lang aangekunt. tulip, goed dat je hebt aangegeven wat je niet wil. heb ik dit keer ook gedaan. heb ook aangegeven geen stagiaire te willen. geen geoefen met mijn baby
Vrijdag 21 december is mijn laatste werkdag. De week erna heb ik drie dagen vrijgenomen. Had nog een stapeltje vrije dagen. En op 31 december begint officieel mijn verlof!