@Danielle voor de lijst: 18-12 weer controle vk. @Lennyt, hopelijk draait de kleine snel zodat je gewoon thuis kan bevallen. Hier ledikantje al opgemaakt. Maar ga lakentjes nog wassen. Ga alles rond de kerst doen. @Aylen, dat is niet leuk nee. Balen dat je dan poliklinisch moet. Hier ook niet thuis bevallen. Bed staat 2 hoog, wenteltrap. Nu wilde ik toch al naar zh dus dat maakt niet uit. Als het tegenzit ben ik zelfs medisch. @Enibas, hier ook tegen die tijd kerstboom weg en daar komt de box. Hier hetzelfde. Hopelijk blijft het gewoon zo. Hier nog 10 dagen geloof ik. @Melanie, wel inderdaad mooie foto! Bah wat walgelijk zeg van die mensen van je kinderwagen. @Saga, hier ook steeds twijfel over kleding. Had het broekje al wel. Maar wilde perse mijn Noppies shirtje en daar heb ik weer geen mutsje voor. Nu dus ander shirtje zodat ik wel een mutsje heb. Lief pakje! @Kwebbelsnoes, dat compenseert dan inderdaad. Je doet er vaak toch weinig aan. Hopelijk draait de kleine snel. @Livelife, mooi dat de rust heeft geholpen. Als ik met 37 weken beval, dan is dat op 1 januari Nee hoor doe maar in ieder geval paar daagjes later. Ml en ik denken aan 17 januari. @Kamer, wil alleen nog wat sterren verven. Voor de rest is de kamer klaar. Alleen nog de wasjes draaien. @Vluchttas, hier misschien dus meerdere kleding stukken. Als het tegenzit moet ik 3 a 4 dagen in zh blijven. @Hier, gister bij vk geweest. Nog steeds op 7kg erbij. Bloeddruk nog steeds niet super hoog. Ijzer was toppie. Brief gekregen voor aanvraag Tensapparaat ivm vergoeding. Met 34 weken kweek voor Streptokoken bacterie. Desnoods paar weken later weer. Mocht het niet goed zijn dan moet ik dus wel snel naar zh. Als dan de vliezen breken moet ik al gelijk. Hoop dus gewoon dat het goed is.Magnesiumtabletten gehaald voor kuitkramp. Kleine zit al stukje in bekken. Rapportgesprekken vielen reuze mee. Nu wel helemaal gesloopt. Morgen gelukkig vrij en vrijdag later beginnen. Echt erg heb net winterjasje maat 80 gekocht. Was zo verliefd. Was al afgeprijsd en nu nog 20% korting.
Wat een verschillende verhalen over de kraamhulp. Ik had ook bij de vk aangegeven dat we niet wisten welke organisatie we moesten kiezen, haar antwoord was toen gelijk, ze zijn allemaal goed, het ligt aan de persoon wie je krijgt of het klikt. Mocht je echt met kromme tenen zitten, direct een andere vragen. Dat lijkt me zo moeilijk! Hier hebben we 3 uurs kraamzorg aangevraagd, vriend is 3 weken vrij na de geboorte, mn moeder en smoeder wonen beide vlakbij. We hebben maar een 'klein' huisje en vl kan zelf makkelijk de stofzuiger , dweil en de was doen. Gaat ons echt puur om hulp met de baby. Of is dat een hele gekke gedachte? Tuurlijk weet je nooit hoe zware bevalling je hebt gehad, maar moet ik haar het huishouden laten doen terwijl vl op de bank zit te kijken? Lijkt me ook niks, ook voor hem niet Ik zag laatst fotos van een baby van een kennis die had hele felle kleurtjes aan, jongentje, maar die baby leek gelijk veel ouder, dan een pasgeboren. Was gelijk een meneertje haha.
hahaha saga het is dat die van mij nog zat te doen heeft en krijg 48 uur verdeelt over 8 dagen maar vl is ook alleen die twee verlofdagen thuis en als de kraamzorg komt niet dus die kraamzorg komt hier wel goed uit denk en hoop dat ie later verlof pakt en kan krijgen op zijn werk weet niet precies hoe dat bij hun zit met verlof pakken we zien wel anders kijk ik schoonzus een keer met lieve oogjes aan als ze tussendoor bij kan springen maar zal wel goed komen kleertjes uitgewassen gedeeltelijk maar twijfel nog steeds of ik er genoeg heb voor in het begin
saga, het is niet gek hoor dat je alleen voor de baby wil. dat willen wij nu ook en dat wilden we toen ook en hebben de uren terug laten zetten naar 4uur per dag. zeker als je vrien, moedr,smoeder er ook nog zijn die bij kunnen springen dan is het echt teveel. ik laat mijn huishouden ook liever niet aan een ander over haha. lennyt, in jou geval is het zeker wle handig en hoop voor jou dat het klikt en dat je niet een andere hoeft te vragen.
Ja als je man/vriend geen vrij kan krijgen had ik ook alle hulp kunnen gebruiken, maar met al die mensen om me heen, denk ik dat ik niks te kort kom. Weten jullie of je de laatste weken echt moet aankomen?? Ik schommel tussen de 2 a 3 kilo wat ik ben aangekomen in de hele zwangerschap. Is ook niet zo dat ik ziek ben geweest en eerst ben afgevallen. Nee alleen die 2 a 3 kg. Vind het best vreemd, buik groeit nu hard, vind niet erg dat ik er dunner uitkom dan voor de zwangerschap, maar moet wel gezond zijn voor de baby. Ik eet goed, snoep veel, eet elke week wel een frietje, genoeg fruit, anders wel van die vers geperste sappen van de ah, dagelijks vitamine pillen en visolie. Tis toch beetje vreemd!
Ik ben ook 'pas' 4,5 kilo aangekomen Saga, was geen probleem werd er hier gezet!! Buik en baby groeien goed.
saga, je kunt het niet met een ander vergelijken omdat het ligt aan het mbi waarmee je de zwangerschap in gegaan bent. Ik was vorige week nog net geen 5 kilo aangekomen en bij mij is het wel een (groot) probleem. Ik weeg van mijzelf nl niet veel en als je te weinig aankomt kan het zijn dat je lichaam het gewoonweg niet meer aankan en dan de bevalling in gang zet. De vk vermoedt nu ook dat dat bij mij 7 weken geleden de lichte weeen veroorzaakt heeft. Ik heb een bmi van 20 en zou eigenlijk 11-16 kilo aan moeten komen in totaal, dat ga ik niet meer halen, maar ze wil wel zien dat ik volgende week aangekomen ben, want anders stuurt ze mij naar een dieetiste. Iemand die met een te hoog bmi aan een zwangerschap begint hoeft bv maar 7 kilo aan te komen in totaal. Als je dan nu op 4 kilo zit is dat dus prima. Wat is je bmi normaal gesproken, als je dat wil zeggen??
deze link plaatste juju en die is echt goed. Daar had mijn vk het ook over. Je kunt je bmi van voor je zwangerschap invullen en dan zie je precies in welke categorie jij valt. Aanbevolen toename op basis van BMI | UZ Leuven edit: oeps was link vergeten
dronk je hiervoor cola ofzo? ik merk het echt aan de suikers die ik laat staan zoals cola en redbull dronk ik ook weleens. verder snoep ik nu veel minder en kan ik minder op omdat ik gewoon snel vol zit. zou je niet te druk maken zolang je geen klein kindje hebt dan eet het genoeg van wat het krijgt. mijn gyn zei dat je als vrouw vaak aankomt door wat je erzelf aan eet en aan vocht wat je vast houdt.
Even snel een berichtje voor het slapen gaan! Hele dag druk gehad, dus geen tijd om alles bij te houden en te reageren. Vanochtend 2 keer bloed geprikt voor suikerwaardes. Vrijdag weer controle verloskundige dus dan zal ik de uitslag wel horen. Ben ook heel benieuwd hoe de kleine ligt vrijdag. Voor mijn gevoel nog steeds dwars! Vandaag ook gezellig moeders en zus op visite, die waren vanavond pas weer weg! Morgen weer een dagje werken, nog 5 te gaan...! Oh ja, de babykamer begint er langzaam op te lijken! De gordijnen hangen. Ze moeten alleen nog op lengte gemaakt worden, maar dat gaat schoonmoeders waarschijnlijk morgen doen tijdens het oppassen! Manlief ging vandaag de plaffoniere ophangen, maar was zo slim om de schroevendraaier op de kap van de plaffoniere te laten vallen... Dus gelijk Formido's afgebeld of hij nog ergens was en gelukkig nog bij de vestiging waar mijn moeder woont... Dus die gaat een nieuwe voor me halen. Ben helemaal verliefd op deze lamp, dus wilde hem heel graag alsnog! Vond het wel knap van mezelf dat ik niet eens boos ben geworden op manlief! Ga nu snel naar bed! Trusten allemaal!!!
@Saga, geen flauw idee. Weet wel dat ze zeggen dat je door je verlof dan sneller aankomt. Je pakt sneller dingen en hebt meer rust. Hier 7kg aangekomen, was bang dat dit te weinig zou zijn (aangezien ik met ondergewicht begon), zij zei dat het netjes was. Als je te weinig aankomt zeggen ze het wel. @Tulip, hier ook gestart met ondergewicht, maar volgens vk was 7kg nu toch netjes. Buik groeit goed en de kleine ook. @Ginie, lekker hoor nog maar 5 dagen. Van mij mag het nu niet snel genoeg gaan, Hier nog 10 dagen. Wel fijn dat ze nog ergens anders de lamp hebben, anders was het inderdaad echt balen geweest. @Hier, lekker vrij. Goed geslapen, helaas twee keer kuitkramp grrr. Vandaag rustig mijn lessen voorbereiden en stukje overdracht typen. Voor de rest niet zoveel doen denk ik. Auto staat bij de garage, contactslot haperde een beetje en hebben nog garantie. Misschien vandaag klein boodschapje doen en als ik zin heb wat Kerstcadeautjes halen. Ik kijk wel. Heb tijdens verlof daar ook nog tijd voor.
Thanks dames! Ik heb even gekeken en is idd niet erg. Had ook genoeg reserves haha! Hier steekjes in mn onderbuik, sinds gister, niet extreem, maar sommige zijn wel even aanwezig. Misschien dat de baby aan het indalen is, zal vanmiddag de vk even vragen. Hoe slapen jullie?? Hier is het drama om in slaap te komen, ben allang blij maar zelden nog snachts naar de wc hoef. Schuif van zij, rug, zij, kan mn draai steeds slechter vinden. Lig ik eindelijk lekker, gaat er een kleine protesteren!
@saga hetzelfde probleem als jou ook me draai niet kunnen vinden en een protesterende uk dus pfff gaan nog een paar zware weekjes worden