het is sinds deze week erg wennen normaal voelde je echt de schopje nu begin ik op een punt te komen dat me hele buik beweegt had dat gister ook toen ik op de bank ging liggen het midden van me buik ging van links naar rechts en weer terug wel erg grppig moet ik zeggen
Haha hier ook, blijft zo gek gezicht. Ik doe snachts wel eens een lampje aan om ernaar te kijken als ik er wakker van lig. Hier is de kleine savonds / snachts wel extreem veel wakker, lekker ritme voor als die straks geboren is brrrr! Hier nog 50 dagen te gaan! Tijd begint nu wat langzamer te gaan heb ik het idee!
ben dinsdag 33 weken gaat nu inderdaad weer minder snel maar da komt denk ik om het feit dat we nu iedere dag thuis zitten althns ik dn
Lennyt, klinkt inderdaad als bandenpijn of indalen, niks om je zorgen over te maken volgens mij... Wassen: neutral is nodig omdat de baby's huid nog niet af is bij geboorte. Zelf weten maar ik las ergens de uitleg en daar stond iets in de trant van: omdat de huid vd baby nog niet helemaal af is, is het belangrijk om speciale voor de babyhuid gevoelige producten e gebruiken voor het wassen vd kleertjes. Je gebruikt ook niet meteen dove oid voor om baby te badderen... Hier, heb weer wat lichte weeen, lijkt wel mee gevallen maar ze komen wel om de paar minuten... Had al tweedagenlast v harde buiken.. Voor wie op de wa zit: mijn phone viel net uit, jullie liggen op de lader.... Maar geen nieuws goed nieuws ga maar vanuit
@josjo maak me er verder ook niet druk over maar deed wel verrekes pijn verder is die kleine gewoon me buik aan het saboteren
@Melanie, dankje Per toeval gaan wij straks even. Hopelijk heb ik dan een blauwe speen Hier geen wasverzachter, niet heet, aan de waslijn maar niet strijken. Doe dat alleen nog maar voor maat 50 en 56. Ja hoor. Gister weer bij stil gestaan. Alle kleine neefjes en nichtjes weer gezien en opeens flitst alles door je hoofd. Kijk er enorm naar uit. Wel ook de gedachte dat leven gaat veranderen etc. @Ginie, als je het nog leest veel plezier vandaag en anders hoe was het? Kruidvat heeft soms wel inderdaad aanbiedingen voor luiers met die voordeelkaart. Leuk hoor alle spulletjes op orde maken @Danielle, klinkt erg leuk. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Was Sint leuk gister? Hier ook hoor. Zit weer echt op wolk. Idee dat kleine volgend jaar ook er is met Sinterklaas en Kerst. Beterschap! Goed op verpakkingen blijven kijken wat je wel en niet mag, voor de rest goed naar je lichaam luisteren. @Lennyt, mooie buik, ook nog bescheiden. Hier straks weer ff foto maken. @Josjo, oei. Ben benieuwd meid. Hopelijk wacht de kleine nog gewoon even. @Buik, blijft mooi he. Zaten gister ook met zwager en schoonzus en tafel, dus ik zeg zo die kleine beweegt flink. Zij zagen het ook. Blijft leuk en mooi om te zien. @Hier, Gister Sint gevierd. Voor de kleine twee shirtjes, romper. Nijntje pluche rugzakje, Nijntje stapelringen, kersenpittenzak voor kleine, Wnf knuffeltje. Van schoonzus en zwager hard boekje vmet zacht geluid. Andere zwager en schoonzus gipsset voor handje en voetje. Ook nog allebei een envelop met geld. Straks dus naar Babydump, even kijken voor draagzak. Even oriënteren op flesjes en kolf voor na de geboorte zodat ik weet welke ik wil. Net wieg naast bed gezet (stond in zijn kamer). Rare dag vandaag. Heel lang geleden dat wel hoor, maar oma nu 21 jaar geleden overleden. Woensdag opname eigen moeder. Tsja dan ga je weer even denken.
josjo, mijn tel. is ook leeg help geen update dus... ! neutral is omdat je baby kan reageren op die geurtjes wasmiddel/ wasverzachter.. daarom kun je het beter niet doen..
Dag meiden, Deze week kon ik alleen maar reageren via mijn telefoon en dan is ZP een nare site..Had ook niet het geduld om hier te komen. Danielle: dank voor het updaten! Momenteel ben ik weer thuis! En dat voelt heel fijn! Vannacht weer heerlijk thuis geslapen naast mijn ventje in mijn eigen bed. Zo;n ziekenhuisbed is toch altijd warm door het plastic.. (thuis een Auping vanwege de ventilatie, haha! Lekker verschil ) Laat ik even opschrijven wat er is gebeurd. Donderdag op vrijdag zeer slechte nacht, ik kon amper ademhalen vanwege band om mijn middel. Ik had ook wat verhoging (37,9). Geen blaasontsteking. Dus we dachten een buikgriepje. Zaterdag en zondag ging wel, zat niet lekker in mijn vel, voelde me bleh! Zondagavond kon ik me weer geen houding geven, en die nacht niet geslapen, vanwege de krampen in mijn buik. 's Ochtends pas tegen half/ kwart voor 9 de vk gebeld. (waarom niet spoednummer.. ach vond mezelf geen spoed....) Vk geweest, ik kon niet meer lopen van de pijn!! Bmm was korter zei ze. Plas naar huisarts gebracht, geen blaasonsteking. Dus doorgestuurd naar ziekenhuis. Daar moest ik een eind lopen, tering.. wat een pijn! Heb 4 x moeten zitten omdat ik het niet hield. En huilen! Poeh! bij de poli duurde het vrij lang. De gyn die elke keer langs liep zag mij maar steeds anders zitten, en meer pijn krijgen. Hij heeft me naar voren gehaald bij de afspraken. Ik kon niet eens op mijn rug liggen, want ik kreeg geen adem door de pijn. de VK kon niks vinden, maar de gyn heeft gelijk een inwendige echo gemaakt. Daar bleek dus dat ik weeën had en mijn baarmoederhals nog maar 1 cm was en vanaf de bovenkant al begon in te dalen. (begin ontsluiting!) Binnen half uur lag ik aan de weeënremmers en longrijpingsspuit in mijn bil. Ging zo snel... Prognose was echt dat ik ging bevallen, ze hoopten het te kunnen remmen. Nog geen 10 minuten later toen ik aan de remmers zat, voelde ik het afnemen in mijn buik... zooo raar! Kreeg ook een hele hoge dosis! 2 dagen aan de remmers gelegen. Woensdag was ik lichtelijk in paniek toen ze er af gingen. Ik was over de 32 weken en ze dat vonden ze daar al zo'n mijlpaal, dat ze er over spraken of ik al 37 weken was. Daar had ik veel moeite mee.. Ze zijn er nog steeds niet achter wat nu de oorzaak is/was dat ik dit heb gekregen.. Ik heb geen blaasonsteking, geen vaginale infectie. (had wel schimmel..., maar dat mag geen weeën opwekken, dus voor 5e x behandeling tegen schimmel gehad deze zwangerschap..) Het enige was ik zeker weet, is dat ik toch te druk was. Buik is ook enorm gegroeid deze week! Bizar! Ik voelde echt niet de grenzen aan van mijn lichaam. Ik wilde niet onder doen voor alle zwangeren waar het wel goed mee ging. Moest ik plassen, nou ik had geen tijd. Het moest maar wachten. Pijn met lopen of met eten koken? Stug doorgaan, moest straks maar overgaan. Harde buiken, jemig hou eens op, daar heb ik geen tijd voor. Op het werk natuurlijk ook het nodige. We denken zelf dat het een combinatie is geweest van alles. De drukte van het weekend van neefje en nichtje, school, tienminutengesprekken, Ib'er, bovenschoolse directeur die langskwam, klassenbezoek en hier het volledige huishouden met klusjes erbij.. Keuken uitgezocht. doorgaan, doorgaan doorgaan.. Nu merk ik (omdat ik er op let) hoe weinig ik eigenlijk kan.. Na 150 m lopen harde buik, iets plasdrang, harde buik. langer dan 5 min staan? Harde buik.. Maak ik me ergens heel druk om? Juist... harde buik! Oftewel: Kaatje moet rustig aan doen!! Nu bed in woonkamer. Heb rust voorgeschreven gekregen. Mag geen trappen meer lopen (alleen om te slapen), wel wc en brood enzo. Maar verder eigenlijk niet. Mijn Bmmhals is nog steeds 1 cm, dus kan op vroeggeboorte blijft aanwezig... Kamertje: manlief is dus nu bezig met schilderen van het bedje en commode. Volgens mij was ik vorige week nog boos, dat het niet opschoot.. Gaat nu hard. Als dat klaar is, moet ik nog matrasje en alles halen.. Kan je ook bij prenatal online shoppen? Zo maar eens doen. We hebben zelfs nog geen pakje en mutsjes. Heb veel van maat 56.. Maar goed, dat zou nu veel te groot zijn! Dus ff wat in huis halen, zodat iig de vluchttas klaargezet kan worden! Heel verhaal geworden, sorry! Nu weer eens anders zitten, kleine heeft nogal heftig de hik en wordt vervelend . Liefs!
Blijft leuk he bij Babydump shoppen. Heb gelijk de doos gehaald. Gelijk even gekeken naar de wippers en de flessensets incl kolf. Dan weet ik wat ik tegen die tijd zou willen. Ben in januari jarig dus dan vraag ik sowieso nog een wipper en een kinderwagendeken van Lodger. Aan de rest vraag ik geld dan koop ik de flesjes daarvan. Maar eerst ff testen welke hij tegen die tijd pakt. Had van schoonouders ook geld gehad en ml ook. Hebben net een buikdrager gekocht, helemaal blij
@Lennyt: mooi buikje! @josjo: hoe is het nu met de weeen/ harde buiken? Hopelijk weer wat minder! @wen: ik had een andere aanbieding van kruidvat, kon nergens die van de luiers vinden... Dus beetje jammer! We hebben het gezellig gehad, tot aan het eind van de avond mn schoonzus het nodig vond om wel 5x te zeggen dat ik eerst zout het moeten gebruiken en geen water om port uit een vloerkleed te krijgen. Nou, dat viel bij mij even verkeerd en maakte een opmerking van nu weten we het wel... Waarop vervolgens de bom barste. Vond het wel erg sneu voor smoeders, want die heeft zo haar best gedaan voor een leuke dag en dan krijg je stank voor dank... Maar goed... hier laat ik het even bij..., want de relatie met szus en zwager laat verre van te wensen over! Jij hebt het ook leuk gehad zo te lezen? Jullie kleine is al flink verwend zeg! Onze jongens ook weer veel te erg en voor de kleine ook een leuk setje kleertjes gekregen. @kaatje: wat fijn dat je weer thuis bent en weer lekker in je eigen bed hebt kunnen slapen! Wat een heftig verhaal zeg. Gelukkig waren ze er nog op tijd bij en is voor nu de kans op vroeggeboorte geweken. Hopelijk blijft dat zo en blijft de kleine nog een tijdje zitten! Heel veel succes met bedrust houden! @hier: ben helemaal kapot na de heftige en emotionele afsluiting van de dag. Nu even bijkomen op de bank en dan op tijd naar bed. Morgen weer werken, heb zo geen zin meer in die laatste 4 dagen! Maar goed, nog effies en dan heerlijk verlof!
Lenny: Volgens mij mag je er 10 per dag hebben. Er mag geen regelmaat in zitten en ze mogen niet pijnlijk zijn.
had er meende ik gisternaaf lst vn van half 8 tot een uur of elf niet echt pijnlijk ofzo maar wel of dat er aan de zijkant en dan in het midden van mijn buik getrokken werd
Harde buiken op zich zijn niet erg, meestal verdwijnen ze als je onder de warme douche gaat staan. Als ze niet teveel pijn doen en niet te lang aanhouden is er niets aan de hand. Heb ze veel gehad in mijn vorige zwangerschap. De max van 10 is er volgens mij niet.
Hier zei de vk, je mag best 30 harde buiken hebben op een dag, als ze maar niet met regelmaat komen of zeer doen. Greatdane hoe gaat het nu? Ben zo benieuwd naar een foto van jullie Max!