16-31 januari 2013 mama's! -> Deel 2 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door lydia1986, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Gek kan je worden voor mensen die alles willen regelen hihi, hier ook ze bedoelen het zo lief, maar zien ze niet dat ik niet zoveel meer kan?? Vind zo onwijs moeilijk om grensen aan te geven, wil zelf ook nog zoveel en moet ook nog zoveel gebeuren. Vl zn wekker gaat om 5.30 en moet 1,5 uur rijden naar zn werk, vervolgens is die pas 19.00 a 19.30 en met dit weer soms pas om 20.00 thuis. Wil ook niet alles van hem vragen, ik zit hele dag thuis en voelt zo lullig.

Gisteravond had ik denk ik een wee, extreem zeer in mn buik duurde een minuut ofzo en trok weg, daarna nog harde buik en kon echt bijna niet meer op mn benen staan, moest me aan alles vasthouden om bij de wc te komen. Geen idee wat het was, maar ook niet meer terug gekomen. Vandaag is mn lijf wel helemaal wat stijfjes, ben extreem moe en hoofdpijn.

12-12 trouwen we en heb net ook tegen mn ouders gezegt, leef daar naartoe en dan ga ik zitten en wachten tot er een baby is. Ik doe alles op mn eigen tempo en zie wel wat we doen of waar we zijn met de feestdagen.

Dames, we zijn gewoon met onze laatste loodjes bezig :D

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    spannend en leuk saga ! :D das bijna!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Nou het wordt dan gewoon een discussie waar we uiteindelijk nog niet uitkomen.
    Hij zegt gewoon dat ik dan gewoon niks hoef te doen en lekker op de bank kan blijven zitten..maar HALLO.. We zijn vrouwen en ik kan echt niet met een huis vol bezoek rustig op de bank blijven liggen;)
    En ik weet ook dat mijn moeder en Smoeder hier is,zij zullen echt wel mee helpen en de afwas tussendoor doen..(nee we hebben geen luxe afwasmachine:p) maar het voelt zo raar.
    Plus,ik heb ml gezegt dat ik heel de dag op de bank kan rusten,maar als ik geen rusten mijn koppie heb dan heb ik dat lichamelijk ook niet.
    Zit dan gewoon steeds te piekeren of me te irriteren aan dingen die ik anders zou willen doen.;)
    We gaan het er nog over hebben en stiekem hoop ik gewoon dat er veel afmeldingen komen:D:p hahahahaha

@hier: vandaag bij de vk geweest...slijmprop was niet erg maar moest het in de gaten houden i.v.m de harde buiken.
    Ook kon ze niet zeggen hoe de kleine lag dus heeft ze snel via de echo gekeken.
    Ze ligt niet helemaal bij mijn bekken maar met haar hoofd net onder mijn navel...haar billen liggen tegen mijn ribben;)vandaar die pijn!
    Ze zei wel dat ze erg bewegelijk is en dat ze me niet kan garanderen dat ze zo blijft liggen..ze denkt eerder in stuit;)
    Maar dat zien we dan wel weer.
    17-12-2012 moet ik weer op controlle.

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    hoi dames,

Vanmorgen voor het eerst naar de gyn geweest. werd er helaas niet vrolijk van.
    Vorige week nog groeiecho gehad bij de vk en toen was alles perfect gemiddeld, gyn gaat vanmorgen meten en nu zou uk ineens 4 weken voor liggen!
    Ook ontdekte hij dat er wat vruchtwater wegloopt, waarschijnlijk een zwakke plek in de vliezen, dus moet rustig aan doen.
    Verder heb ik aangegeven dat ik heel graag een natuurlijke bevalling wil proberen. Dat vond hij een dapper streven, maar inleiden is geen optie ivm eerdere keizersnede. En gezien de groei wil hij niet te lang aankijken. Ik krijg tot 38,5 week de kans om spontaan te bevallen, anders toch geplande keizersnede.
    Was wel even een afknapper.
    Ook ligt madam nog steeds dwars. Als dit over 2 weken nog zo is wil de gyn wel een draaipoging proberen. Heb zelf inmiddels een afspraak gemaakt met een voetreflex-therapeut om te kijken of het op die manier lukt om de beeb te laten draaien.

Al met al geen berichten waar ik erg blij van word.

Hopelijk was de meting van vanmorgen niet helemaal juist en valt het mee met de groei, krijg over 2 weken weer groeiecho en daarna elke week.
    Als ze dan ook nog even draait en mijn vliezen heel blijven tot een week of 37 ben ik tevreden.

Vanavond partnersessie bij de hypnotherapeut, dus manlief mag mee, ben benieuwd hoe hij het gaat ervaren.

5. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Melanie: Hopelijk draait je meisje niet naar stuit maar zakt ze lekker met haar hoofdje naar beneden!
    En zou duidelijk tegen je man zeggen dat je die mensen niet allemaal over de vloer wil hebben. Laat ze lekker ergens anders met zijn allen bij elkaar komen. Dan kun je zelf kiezen of je er heen gaat en wanneer het genoeg is geweest.

Saga: wat leuk, trouwen op 12-12-12 :D

6. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

kwebbel, wat ontzettend vervelend nieuws. misschien hebben ze niet goed gemeten bij de vk? hoop dta je vliezen heel blijven tot 37 weken en je gewoon een natuurlijke bevalling mag meemaken.
    hoop dat die therapeut iets kan doen.

saga, snap dat je niet alles van je vriend wil vragen maar je kan gewoon nu niet anders. zou de kleine dingen doen die je wilt kunt. oh die pijn herkenn ik die had ik dus eergisteren nacht en denk dat het indalingsweeen of voorweeen waren.
    heb je al iets van een jurk en ringen?

enibas, lekker dat alles zo op rolletjes loopt en dat je zo geniet.

melanie, zou het toch echt even aangegeven al is het alleen maar voor jezelf.

ik heb heerlijk geslapen! had een kussen meegenomen en tussen mijn benen en onder mijn buik gepropt, nou dat had ik eerder moeten doen. ik heb geen spierpijn meer gelukkig wel last van mijn been.

7. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Melanie, herken helemaal wat je bedoelt, je kan in je eigen huis niet aanzien hoe mensen alles doen, en anders doen, hoe lief ze het ook bedoelen.
    Mannen denken ook zo anders, hier bedoelt ie alles ook zo lief en soms denk ik owww toe nou!!! Maargoed moet ook gaan leren er wat mee om te gaan want straks kan ik ook niet alles meer.

Kwebbel: jeetje wat balen!! Hopen maar dat ze niet goed heeft gemeten!! Lag de kleine er wel goed voor om te meten? Merk je zelf ook dat je vruchtwater verliest of komt dat eruit met plassen?

Trouwen: ja alles is geregeld, houden het klein met alleen familie, broers/zussen en opa/omas.
    Ringen zijn er, maar gelukkig hebben we met de juwelier kunnen afspreken dat vl zn ring er wel is, maar ik de mijne na de bevalling pas bestel. Krijg wel voor de dag zelf de ring mee die het ook word, die schuift ie om mn pink, is het showmodel :D
    Jurk, heb een kerstjurk van de M&S, moet er niet aan denken om mezelf in een trouwjurk te moeten hijsen, nu ben ik al kapot na een panty aantrekken haha!
    Trouwen op gemeentehuis en daarna naar een restaurant, waar de taart is en we taart met koffie nemen en dan lekker een 3 gangen menu en hoop ik stiekem dat het niet heeeeel erg laat word. We rekenen zelf op een uur of 10 savonds.

8. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    ik had de laatste dagen wel vaker een natte onderbroek, maar dacht dat het gewoon wat dunner slijm was. Maar toen de gyn op mijn buik duwde met het echo-apparaat kreeg ik een wat natte broek, dus toen merkte ik dat op en wilde gyn voor de zekerheid even testen. Er is nog voldoende vruchtwater dus vandaar het vermoeden van een zwakke plek in de vliezen.

Klinkt goed hoor jullie trouwdag, klein en sfeervol! Hopelijk hebben jullie een mooie dag!

9. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    Kwebbelsnoes: dat is gewoon geen nieuws waar je op zit te wachten. Juist omdat ik weet dat je zo graag natuurlijk wil bevallen... Knuffel vanaf hier! Nog rustiger maar aan doen. Gelukkig heeft ML straks vakantie.

Saga: ik herken dat gevoel wel. Ik mag nu ook niks, terwijl ik mezelf eigenlijk wel goed voel! Hij werkt zich nu een slag in de rondte en moet ik ook van die dingetjes vragen. Zo wil ik lekker gaan koken, heb nu de tijd. Maar ik mag het niet van hem. Hij zo: ' Ik vertrouw je daarin niet.. je gaat toch teveel doen'. Nou! :( Hij heeft wel een punt hoor, maar toch!
    Oooeeh, dat schiet al lekker op zeg! 12-12-12! De liefdesdatum van het jaar! Ben wel benieuwd naar je jurk ;)

Enibas: heerlijk meid! Hou dat vol!! Lekker genieten. :D

Melanie: ik snap precies wat je bedoeld. Ik zou dat ook niet kunnen. Zo heb ik nog de verjaardag van mij pa. We gaan uiteten, en wil eigenlijk zo graag mee... eerst maar rustig aan doen, heb nog tot 21 dec ;)
    Ok, op zich wel fijn dat de slijmprop geen kwaad kan. Lijkt me wel spannend zeg.. Misschien beval je wel rond kerst/ oud en nieuw. Problem solved ;) Nee, hopen dat je uk nog lekker blijft zitten!

Sammie: wat ontzettend fijn dat je goed geslapen hebt. Ik hier nu ook al aantal nachten echt lekker geslapen. Doet een mens toch goed he?!

Lennyt: wat fijn dat het goed was. Weer opgelucht!

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Saga je trouwdag klinkt heerlijK!

Kwebbel dat zijn geen berichten waar je op hoopte, maar het kan nog allemaal goedkomen!

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Saga spannend, de datum komt nu snel dichtbij :)

Kwebbelsnoes, al gekletst op de wa maar ook hier: ik duim voor n natuurlijke bevalling voor jou en dan liefst gauw na de 37 weken gezien de groei van uk...

Melanie, goed te weten hoe het zit et de slijmprop! En vwb oud en nieuw, kan dat inderdaad niet bij een ander?

Sammie, hier slaap ik ook altijd zo.. Al lag ik vanmiddag weer zonder kussens en dat was ook wel weer heerlijk. Ik ben het nog lang niet zat, maar normaal slapen en omdraaien, daar kan ik wel naar verlangen :D

Vanavond op m'n buik op de massagetafel!! :)

12. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Hallo dames

Ik heb nog NIKs terug gelezen maar wilde wel vragen hoe het hier met iedereen gaat en hoe alle voorbereidingen zijn?
    Hoe doen de kleintjes het en zijn er al dames met voorweeen enz?

Groetjes
    dani

13. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @Melanie, wat vervelend van Oud en Nieuw. Begrijp je goed hoor. Ik ga ieder jaar naar ouders. Weet niet of ik dat dit jaar ga doen. Ben om 9 uur toch al moe haha. Ook situatie 2 snap ik. Hoe meer rust hoe beter. Hier zouden we rond deze tijd naar Center Parcs gaan, ben blij dat we niet gaan. Had de energie denk ik niet meer gehad met schoonfamilie (5 kids).
    Hopelijk geen stuit!

@Kwebbelsnoes, wat jammer die tegenvallers! Hopelijk draait ze nog gewoon en kan je gewoon “normaal” bevallen.

@Enibas. Lekker het aftellen. Hier alleen nog steeds de sterren op de muur verven. Doe ik tijdens verlof. Heb nog een lijstje gemaakt met wat ik wil voor verjaardag. Hoop dat ik VVV bonnen krijg als Kerstpakket. Had eerst wipstoel verkleiner voor kerst op het lijstje staan. Toch niet echt perse nodig. Wel zo’n ding voor het badje, zodat je, je handen meer vrij hebt. Voor de rest lekker Rituals spulletjes. Wist voor de rest niks en ben er dol op. Naja dan zelf in januari jarig dus dan maar dingen voor kleine vragen. Scheelt toch een hoop.

@Lennyt, wat fijn dat alles toch goed was. Hoe is het nu?

@Aylen, nadeel vind ik echt dat Smartphones zo snel leeg zijn. Ik maak soms wat foto’s voor Whats app, maar gebruik nog steeds mijn gewone camera.

@Kaatje, ik trek het nog goed. Wel wat sneller last van stuitje maar geen enorme pijn ofzo. Wel nog steeds op tijd slapen maar dat vind ik niet erg. Morgen en vrijdag niet zo laat naar huis (vandaag en gister tot kwart over 5), ter compensatie en voor moeder.
    Vandaag overdracht gehad, echt fijn. Ja raar he dat je eigenlijk nu nog had moeten werken.
    Vandaag twee spenen gehad van leerling. Die kwam na 3e naar boven rennen. Wist niet wat zijn moeder had gekocht. Wel lief haha.

Later komt een vader naar boven, kwam zoonlief zijn wanten halen. Hij heel verhaal hoe het nu met me is en spannend etc. Echt leuk, had die vader nog nooit gezien. Ja kids kunnen echt gevoelig zijn. Lief van je. Zullen ze echt super vinden.
    Leuk hoor eigen pakjesavond :D Hier ook neutrale tas voor ml.

Hoe is het nu met buik?

@Saga, oe even schrikken. Vreemd. Hoe is het nu? Ja laatste loodjes he. Spannend hoor bruiloft. Gaat nu snel.

@Dani, eigenlijk alles over mij staat onderaan dit bericht. Nog geen voorweeën gehad. Hoe is het met jou?

@Ervaringsvragen van mama’s:
    Iemand zo’n ding in het badje waarin je, je kleintje kan leggen. Is dat handig?
    Iemand het Lodger dekentje? Ik wil deze voor de kinderwagen. Hoe is hij?

@Hier, gelukkig ml heel begripvol. Hij moet 3 kwartier fietsen en ik mag nu alsnog toch de auto, ookal zou het regenen. Heb nog 1 maandag “pech”, dan moet hij naar Utrecht. Maar mocht het glad zijn of regenen dan wil collega uit de wijk hiernaast me eventueel gewoon halen. Ach het is nog 7 dagen. Heb vandaag en gister gewoon gefietst. Morgen wel met auto ivm Sintcadeautjes meenemen.
    Volgende week woensdag weer met auto ivm babyshower, wel zo handig om cadeautjes mee te nemen (wipper, boxmobiel). Vrijdag weer met auto, ga dan kids trakteren en krijg het niet mee op de fiets en dan ook babyshower met kids. Voor de rest waarschijnlijk gewoon fietsen, als het niet glad is tenminste. Dat vind ik namelijk nu wel eng.

Vandaag overdracht van klas gehad, fijn idee. Had alles op papier zowel qua kids als spullen en vakken.
    Nieuwe poolleerkracht is aangenomen, echt ideaal. Nu kan ik waarschijnlijk toch de 17e gewoon rommelen voor mezelf. Als er dan iemand ziek is vervangt zij. Vriendin van mij dus erg gezellig voor laatste 5 dagen!
    Morgen opname moeder. Donderdag voor 8e al operatie. Ben benieuwd! Morgen eerst Sint met kids. Heb er zin in! Daarna lunch met collega’s. Zie die 7 dagen nog zonnig tegemoet.

14. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

wen, lief dta jijs teeds de auto mag maar met die buik is fietsen wel zwaar lijkt mij. je arme moeder alweer een operatie hopelijk gaat alles goed. lekker dat de overdracht geregeld is en dat je de 17de met verlof kan.
    ik zou zelf niet zo'n badding nemen, vond het niet prettig aangezien je kindje maar in een klein laagje water kan omdat dat ding anders gaat drijven en vond dat te koud voor een baby.
    verder lag het best hard.
    lodgerdoek geen idee maar zal vast lekker warm zijn. ik heb een voetenzak van maxicosi, lodger bunker, wikkeldoek en gewoon een dekentjes die ik in de kinderwagen of maxicosi kan gebruiken.

15. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    wen wij hadden in het begin een easybath, zo'n zitje werkt nog niet echt en idd te hard maar dat matrasje daar genoot ze van en maakte het voor ons ook makkelijker. Het is geen luchtbedje, neemt gewoon water op dus ze liggen lekker warm

Easy Bath | Badartikelen | Baby-Dump

16. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @wen gaat wel weer een stukje beter maar ben nog steeds aan het duimen dat de kleine maandag gedraaid is heb dan weer controle en zie een beetje op tegen een keizersnede maar met het idee dat ik dan een beetje zelf kan inplannen wanneer de kleine dan komt vind ik ook wel heel fijn eigenlijk

hoest verder met alle dames hier ???? nog niemand die denkt van ja ik heb voorweeen of wat dn ook hoop natuurlijk dat alle kleintjes nog netjes blijven zitten

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    @Dani: Lief dat het het vraagt.
    Hier gaat alles wel zijn gangetje.zolang ik rustig aan doe gaat het goed.
    Wil ik teveel dan reageert mijn buik daar ook op.
    Maandag wel al delen van de slijmprop verloren,maar gelukkig heeft dat verder niks te betekenen:D
    Hoe gaat het met jou verder?
    Mooie foto op fb van jou en de kleine Dylano;)

Liefs

18. Aylen

Aylen Niet meer actief

@Wen; Fijn he, dat je nu alles af kunt ronden wat je werk betreft :) Het is nogal wat om je klas zo achter te laten...

@Lennyt; Nog geen voorweeen gehad, gelukkig! De harde buiken blijven ook weg nu ik vervangende werkzaamheden heb. Alleen tijdens het zwemmen heb ik ze nog wel eens. Dan weet ik dat ik weer even moet pauzeren.

@slapen; Al drie dagen rechtop geslapen in verband met maagzuur :( Als ik dan slikkend wakker word komt mijn lieve man mij een paar happen vanillevla brengen en dan gaat het weer eventjes, dan kan ik een paar uur slapen. Wel rechtop, in een kussenfort, maar het gaat.

Afgelopen nacht kwam er echter nog wat gedoen bij. Eerst een vriendin die om kwart voor 1 gaat lopen sms-en (over een lunch) waar ik wakker van werd. Daarna kwam de maatschappelijke parel die naast ons woont even langs... Hij was met zijn dronken hoofd zijn sleutels kwijt geraak en allebei zijn telefoons waren 'leeg' , dus of hij met onze telefoon mocht bellen. Gaat hij middenin de nacht het noodnummer van de woningbouw bellen, maar ja, die doen dus niks aan verloren sleutels. Dus toen politie bellen, maar die brengen 85 euro in rekening voor het openbreken van een slot. Gaat die malloot recht onder mijn raam tegen de politie staan schreeuwen om 2 uur 's nachts! Uiteindelijk had hij geen 85 euro, dus heeft hij met een hoop geweld en kabaal zijn eigen deur in lopen rammen. Dat is kennelijk nog best een tijdrovende klus als je stomdronken bent.
    En tja, mijn wekker gaat dan weer om 5:45 :(
    Moe! En de dag is nog maar net begonnen!

19. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    Saga Spannend. Bijna trouwen! Geniet ervan, meis!

Easy Bath Dat is misschien ook wel iets voor ons. Ziet er wel prettig uit voor het kindje..

Dani Leuk dat je een berichtje plaatst! Hier gaat alles goed! Weinig tot geen klachten. En hoe is het met jou?

Aylen Slecht begin van de dag, zo te lezen! Kan me voorstellen dat je moe bent..

Lfs,
    S.

20. kimster87

kimster87 Actief lid

18 mrt 2012
    175
    0
    0
    Helemaal klaar voor ons meisje
    tilburg
    AYLENmag ik je misschien een tip geven over het maagzuur? Wat bij mij s`nachts heel erg helpt zijn suikervrije dropjes naast me bed. Zodra ik het zuur krijg neem ik een dropje en ebt het maagzuur weg en geloof me! ik heb er bijna iedere nacht last van en slaap al hoger met mijn hoofd!

en wat ontzettend vervelend van die buurman! Zou ik ook echt pist om worden!

Deel Deze Pagina