16-31 januari 2013 mama's! -> Deel 2 !

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door lydia1986, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Dani lekker laten gaan, als ze je keuzes niet respecteren dan maar niet!! Hoe moeilijk het ook zal zijn, probeer ook met Marc te genieten van de kerstdagen. Niet teveel met andere bezig zijn, maar ook goed om jezelf/jullie denken voor het verwerkingsproces.
    Weet niet of ik het gemist heb maar is het kindje van je broer al geboren? Zoiets haalde ik uit je eerdere post??

Dames ik heb hulp nodig, wat moet je allemaal wassen???
    Mams zegt, alles wat direct op de huid komt.
    Dus alle kleertjes/rompertjes/beddengoed.
    Maar ook bv de warme voetenzak in de maxi cosi?
    Vind het ook wel een beetje zonde om alle hele dure dingen te wassen.
    Zoals dikke koeka deken enz. Boxkleed wassen jullie die ook?
    Hydrofiel was en strijk ik zowiezo goed.

Ik weet echt niet waar te beginnen. Volgende week na trouwen wil ik overal aan beginnen. Zie het nu ff niet zitten haha.

Sneeuw, ligt hier paar cm, vanavond wel boodschapjes doen met vl. Je zal zien dat ik net met een tas vol boodschappen val :D

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Sage,hier was ik wel alles.
    Boxkleed ook want die ligt hier ook al weer even in de box en wil hem gewoon fris hebben.

Kleertjes en dekentjes heb ik allemaal al gewassen.

3. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Ik was ook alles maar ook omdat het 1,5jaar in een doos gezeten heeft maar vooral omdat het lekker fris is.

4. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hoeveel graden wassen jullie het? Strijken jullie daarna ook alles?
    Iig alles wat niet netjes uit de wasmachine/droger komt natuurlijk.

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hier was ik ook alles, gewoon op 30 of 40 graden. Strijken heb ik de vorige keer voor de bevalling gedaan daarna nooit meer een strijkijzer aangeraakt dus dat doen we niet. Als je dingen goed uithangt dan is het vaak ook al goed en ik doe dekens enzo gewoon in de droger. Kleertjes ook toen Elise klein was, ze krimpen na veel gebruik wel maar tot maat 68 heeft ze ze niet lang genoeg aangehad om te krimpen, pas toen ze ongeveer 4/5 maand in een maatje bleef ben ik alles gaan ophangen.

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb alles op een kort programma gewassen op 30gr.
    Daarna op de waslijn laten drogen omdat ik bang was dat iets zou krimpen...alhoewel ik wel een baby-programma heb.
    Heb erna wel alles gestreken met het stoomstrijkijzer...maar 1 malig hoor;)

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    maar ik moet nog beginnen met wassen..denk begin januari ofzo. Zit nu te wachten op een neutral aanbieding ;)

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Lijkt me kort dag...stel hij komt met 37wk?

9. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @saga ja mijn petekindje/neefje is op 17-11-12 om 10.29u geboren. hij heet Dylano was 45cm en 2210gr en nu 47cm en 2520 of 2580 gram weet het even niet meer.

@sneeuw doe idd maar voorzichtig ik heb hier net al pad en stoep sneeuwvrij gemaakt meteen bij de buurtjes ook.
    en zout gestrooid.
    hoop dat vl straks veilig en goed thuiskomt.
    Gaan vanavond nog grieken en 1 drinken met beste vriend van vl en moeten dan 30 min rijden dus ben benieuwd!

@kerstkaarten hebben jullie die al geschreven/verstuurd?

@kleertjes wassen ik heb idd begrepen dat je alle kleding moet wassen, boxkleed, jasje en deken die je erover heen legt maarja ben nog steeds een leek.....

Vraagje: mijn beste vriendin wil haar hondje weg doen. ze wil er niks voor hebben maar gewoon een goed fijn huis voor haar hondje dit omdat zij nu 1 jaar in een psychische instelling heeft gezeten en die hond al die tijd in de opvang heeft gezeten en ze nu zoiets heeft die hond zal niet meer aan me wennen enz.
    Ze weet het heel zeker dat ze haar hondje (jack russel van 9 jaar oud) weg wilt doen. is een lieve, rustige hond kan met kinderen omgaan en is geen typische jack russel.
    Weet 1 van jullie een site ofzo waar ik haar op kan zetten mp vertrouw ik niet altijd zo.

Groetjes

10. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Wat is gebruikelijk om kleertjes van te voren te wassen dan? ik dacht zelf 7 weken ivm dat het dan kan/mag komen

11. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    hier kleertjes al gewassen
    verder zijn de kerstkaarten ook al geschreven dus hoef nie zo veel meer

12. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hier ook alles gewassen op 30 graden.
    Maar niks in de droger hoor niet zozeer
    Voor het krimpen maar ook omdat de kwaliteit dan achteruit gaat ( doe zowieso veel niet in de droger )

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Daar ga ik heel optimistisch niet van uit ;) nee ik denk dat ik binnenkort een keer een maatje 44 (heb een zak van mijn zusje) in de was meedoe met de was van Elise maar de rest heb ik natuurlijk al wel, hydrofielen enzo. MC staat fris gewassen klaar. We zijn ook nog niet toe aan bedje en wiegje enzo. Maar dat heb ik 1 jaar geleden allemaal gewassen opgeborgen in plastic dus bij nood komt het altijd goed.

Als de baby nu zou komen past hij toch niet in zijn maat 50 dus die was ik ook pas op het moment dat hij ze zou passen.

dani; over het hondje, zij of jij kan dan het beste effe contact opnemen met de dierenartsen in de omgeving, zij weten goede herplaatsadressen

14. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Dani ff op google hond herplaatsen intypen.

Maar, eerst houdt ze dr hond aan in een pension? En nu moet ie weg?
    Zou eerst gewoon proberen! Hond van 9 maakt niet veel drukte meer, alhoewel, het blijft natuurlijk een Jack Russel haha. Op Facebook kan je ook al ver komen.

Ik ga dus volgende week beginnen met wassen! Thanks voor alle adviezen!

Hebben jullie de box al staan?? Wat komt alles nu dichtbij he!! Maakt me af en toe best nerveus!

15. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Dani, wat je hondje betreft kan je miss bij lounge een topic openen met foto en uitleg. Vaak zijn er genoeg dames die zoiets doen of iemand weten.

Ik strijk alles behalve wat netjes uit de droger komt maar dat zijn alleen rompers haha. Hydrofiele luiers strijk ik nu 1x daarna niet meer maar kleertjes hang ik op en gaan zeker niet in de droger word er lelijk van.

Net even de sterren bij gewerkt en zijn naam op de muur. Wij zijn er vrijwel zekervan dat de kleine met 38weken komt aangezien ik dan ingeleid ga worden maar eerder kan altijd natuurlijk dus ik vind het fijn als alles klaar is. Merk ook dat ik veel minder kan omdat ik al de zorg van een kleine man heb.

16. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    ik zou mijn eigen box voor de kleine krijgen waar ik zelf in heb gelegen maar omdat mijn oom in een conflict zit met mijn tante mag ie zijn eigen huis niet meer in en ik heb al 4 x netjes gevraagd of ze die box willen halen en ze stellen het iedere keer maar uit oh je hebt ngo eff voor da je bevalt JA SO en als ik eerder beval ja dan is ie toch zo gehaald ja duh d8 het ook

17. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Zal zo even alles bijlezen.

Net de wipstoel binnen gekregen, leuk!!
    Bij moeder geweest, ging goed :)
    Nu lekker weekend. Was erg gezellig met de kids vandaag. Lekker knus Kerst gevoel gehad met z'n alle.

Volgende week vrijdag neem ik al afscheid van ze (sta die maandag erop niet voor de klas) en woensdag babyfeestje van collega en mij voor en door collega's.

Morgen mijn blauw witte snoephartjes hier ind e buurt ophalen.

18. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Dani: kan best via mp maar dan zou ik haar juist wel adviseren er wat voor te vragen. Niet om er wat mee te verdienen, maar meer om te voorkomen dat er gekken op af komen of mensen die eigenlijk een hond niet kunnen betalen...? En als ze dan een lief baasje heeft gevonden kan ze altijd nog zeggen dat ze niks hoeven te betalen..

Wassen doe ik hier volgende week of week erna. Ik ben destijds met 36 bevallen (en zag t ook niet aankomen hoor). Dus nu maar op tijd alles af. Nou ja alles, ik moet nu echt nog alles doen haha. Bock eed heb ik toen niet gewassen toen ik m nieuw had. Koekadekens blijven mooi na wassen, maar stop ze niet in de droger. Maar aan de andere kant, zit een lakentje tussen dus hoeft niet hoor.

Ziekenhuistas ga ik ook volgende week inpakken, net als de tas van Annelynn. Dan is het vanaf 35 weken klaar, voelt rustig :)

Ik ga weer even genieten van alle beweging in m'n buik, wat een gezellige boel weer...! :D

19. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hallo floor15, ook een januari mama? :) klets gerust mee hoor!

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hallo allemaal! Ik ga weer proberen aan te haken.. maar druk bezig met vanalles maken en als ik achter de naaimachine zit dan zit ik niet achter de laptop he :D
    Net matrasje voor in de wieg gemaakt, morgen even passen. De box staat hier echt nog lang niet, onding. Ik denk ergens tweede week januari ofzo? Of misschien toch eerder, om mijn mooi gemaakte boxzak te proberen ;)

Deel Deze Pagina