kan iemand even voor mij asjeblieft de bevallingsdatum veranderen naar 22 januari en ik heb morgen een controle weer bij de vk
Goedemorgen dames, Even rustig opstarten vanmorgen. We waren gisteren laat thuis van een verjaardag dus zoonlief ligt nog heerlijk te slapen!!! Ik heb al rustig de hond uitgelaten en alle beesten van eten voorzien. Ik denk dat ik straks lekker met zoonlief naar een recreatieplas hier in de buurt ga. 's morgens is het nog niet zo druk en warm. Kan hij lekker spelen in het zand en het water. Hopelijk vindt hij het wat en zo niet, zijn we ook zo weer thuis.
Greatdane veel plezier met babyshoppen! Demi, hou wel rekening met levertijden van kamers en kinderwagens. Bij sommige winkels heb je al gauw 8 weken levertijd. Ik wil dat het snel 6aug is en we weten wat het wordt. Vandaag ik ook 13weken
Zo, vandaag een dubbele dag qua gevoelens. Mijn eerste vakantiedag. Maar helaas ook 4 jaar geleden dat mijn lieve, lieve moeder overleed. Grijpt me momenteel erg aan... Tijdje geleden onder behandeling geweest on het te verwerken (want functioneerde niet meer...krijg je als je er met niemand over praat...)maar vandaag is het weer flink aanwezig. Qua dag lijkt het ook, warm, mooi weee. Besef me vandaag des te erger dat ik haar zo mis...wil haar ook dingen vragen, zou zo graag willen dat ze mijn kindje vasthoudt.. Heb ook de brief van de kraamzorg doorgelezen..moeten zorgen voor mantelzorgster, maar dat redden wij niet. Mijn vader is zwaar invalide, hopelijk redt hij het nog voordat ons kindje er is. Schoonmoeder heeft heftige hersenoperatie ondergaan. Stiefmoeder is rolstoelafhankelijk. Dus tja, op lichamelijke steun kunnen wij niet echt rekenen. Vliegt me ook echt aan dat het er in staat. Zou graag willen dat ze ons konden helpen.... Lekker vrolijk berichtje..maar vooruit. Ga me ff douchen, en evenlangs het graf.. Liefs Ka
Kaatje, veel sterkte vandaag en natuurlijk heb je het er extra moeilijk mee nu je zwanger bent. Waarom moet je een mantelzorg hebben. Ze komen toch 8 dagen bij je. Hier ook niemand die ervoor ons kan sijn iedereen heeft werk, kids enzo.
Kaatje: Sterkte vandaag! Mantelzorg: De kraamzorg is er niet voor je huishouden. Ze hoeft alleen de was voor kraamvrouw en baby te doen en ze moet de badkamer/wc en de kamer waar moeder en kind verblijven schoonhouden. Verder is ze er om moeder en baby te ondersteunen bij het voeden en verzorgen van de baby. Mantelzorg heb je dus nodig voor de rest. Als je partner vakantie neemt in de kraamtijd kan hij het doen maar die luxe heeft niet iedereen. Ook is de kraamhulp niet verantwoordelijk voor de zorg van evt. andere kinderen, al verschilt dat per kraambureau. Waar wij bij zitten doen het wel. Volgens mij is het zo dat als je echt geen mantelzorg kan krijgen, je thuiszorg kan aanvragen, maar weet niet precies hoe dit in zijn werk gaat.
Melani & live wat gaaf dat jullie het al wetennnn!!!!!!!! Deze 2 weken schieten maar niet op!! Wil het zooooo graag ook weten Kaatje wat een dubbele dag voor je, zoiets blijft altijd moeilijk!! Hier moet ik nog steeds kraamzorg regelen! Maar ik HAAT het als ik zoveel keuze krijg. Ik heb dus werkelijk geen idee. Zag dat je bij Isis ook deels kraamh kon krijgen. Dat lijkt mij veeeel fijner dan hele dag iemand in je huis. Dat is dan 3 uurtjes ofzo. Hier vandaag alweer 14 wekennnnn!!! Yeaaahhh!!!! Wat vliegt de tijd toch! (de tijd gaat alleen langzaam naar de echo's toe )
Evie10: Als je een bevalling volgens het boekje hebt, kun je misschien genoeg hebben aan gedeeltelijke kraamzorg, maar als je zoals ik uiteindelijk een spoedkeizersnede hebt gehad, dan heb je alle uren kraamzorg heel erg hard nodig. Daar moet je natuurlijk niet vanuit gaan, maar weet niet of ik het risico zou durven nemen. Je kan informeren of je uiteindelijk, mocht het onverhoopt toch nodig zijn, alsnog extra uren kan aanvragen.
Evie, wij hadden de maximale uren maar dat hebben wij terug laten zetten naar 4uurtjes per dag. Werd gek van die vrouw. Maar het is makkelijker om uren terug te laten zetten dan erbij te krijgen. Maar als jij bv je moeder of de vader de hele dag in de buurt hebt dan is veel kraamzorg niet echt nodig. Ik ga nu ook minder uren nemen denk ik.
Weer een hoop bijgelezen... @Kaatje, Meis ik weet zeker dat je moeder met veel trots naar je kijkt en het is logisch dat je haar mist. Weet dat ze er altijd bij is in je hart en ik hoop dat dat je hoop en kracht geeft. Af en toe die tranen lekker laten gaan, dat mag en is nodig. Dikke knuffel voor jou! @Bekend Jongen/Meisje Leuk dat omiigen al weten wat het wordt! Ik wacht denk ik tot de 20 weken echo. Met 16 weken hebben we ook een echo, maar dan gaan we daarna naar de camping en ik kan niet zo goed mijn mond houden. Ik zou het niet leuk vinden als de mensen op de camping eerder weten wat het wordt, dan mijn ouders. @cadeautjes krijgen, we hebben gisteren van mijn ouders een heel mooi wit boxpakje gekregen van Nijntje, met mutsje en jasje en VL kreeg een boek van tips voor een goede vader, met hilarische teksten erin. Vooral hier en daar aangevuld door eigen tekst. Ik zat gisteren wat zinnen voor te lezen en gaf hier en daar een draai aan de tekst in het boek en dan riep mijn vriend, hey dat staat er vast niet in. Bv. Er staat je baby lekker verwennen en dan maakte ik ervan; je baby en je vrouw lekker verwennen. etc. etc. We hebben wel lol gehad! We vonden het pakje zo mooi, dat we meteen beloofd hebben, dat we dit aan zullen doen bij de geboorte. Ze heeft maat 56 gekocht, want ze verwacht dat we wel een groot kindje zullen krijgen aangezien mijn vriend 2 meter is, ha ha ha. @babyspullen, We hebben nog niks gekocht. We weten al wel welke kinderwagen we willen hebben; de Bugaboo Cameleon met donkergrijze basis en rood als tweede kleur. Duur, ja, maar voor onze levenstijl de meest praktische wagen. Verder gaan we zaterdag een beetje voorkijken met mijn schoonouders en dan nog een keer voor het eggie met mijn ouders. We willen alles in 1x kopen en hopen dan een leuke korting te kunnen vragen. @raden wat het wordt, Bij ons denkt iedereen een meisje en wij zelf eigenlijk ook. We hopen ook een beetje op een meisje. Niet dat een jongen niet welkom is, maar een meisje zou leuk zijn omdat het aan beide kanten de eerste kleindochter zal worden. Spannend dus of het zo gaat worden! @Bemoeien, hebben jullie dat ook dat veel mensen vinden dat ze zich nu overal mee mogen bemoeien. Je bent zwanger zul je dat wel doen? Let je wel op hiermee? Doe je dit wel goed? etc. etc. etc. Ik weet het is heel erg goed bedoeld, maar ik vind het ook reuze irritant. Mijn moeder heeft vanaf het begin gezegd, dat het beter is om geen cola te drinken, dat doe ik dus ook niet, heel af en toe in het weekend 1 glaasje en niet eens elk weekend. Ik drink nu limonade omdat ik water niet weg krijg. Dat is ook weer niet goed, want daar zitten weer suikers in en ik moet uitkijken voor zwangerschapssuiker (omdat ik stevig ben). Zucht..... er zijn vrouwen die drugs, alcohol, roken e.d. tijdens de zwangerschap, dus, zo slecht kan ik het dan toch niet doen?! Hoe ver moet je gaan? @Weekend, Leuk weekend achter de rug. High tea gehad met beste (ook zwangere) vriendinnetje. Erg lekker! En gisteren zijn mijn ouders wezen eten. Ik zou het simpel houden, maar tja, is toch een drie gangen menu-tje geworden. Beloofd, dat als de kleine er is, dat ze dan als ze komen eten gewoon een stoofschoten krijgen, ha ha ha. Pap die zat te smullen en was wel blij, dat het lekker drie gangen geworden was. Van het toetje had hij wel 4 gangen willen maken, maar dat hield moeders tegen, je wordt te dik pa (valt mee hoor, zo dik is hij niet). Ik had vooraf een carpacchio van avocado, met rucolasla, zongedroogde tomaten en limoendressing gemaakt. Miste toch echt de seranoham in dit gerecht. Als hoofdgerecht een visschoten van Jamie Oliver, Zalm met tijgergarnalen, ansjovis, tomaten, groene asperagus, rode peper, citroen en basilicum. En als toetje butterschotsch met vers fruit, daar had pa wel een bolletje ijs bij gelust. Die butterscotsch was echt verrukkelijk! Recept butterscotsch: - 45 gram lichte bruine suiker - 30 gram gewone fijne kristal suiker - 150 gram Golden Syrup - 30 gram roomboter - 1,25 dl slagroom - scheutje vanille extract 1. Doe de twee soorten suiker, de golden syrup en de roomboter in een pannetje en breng dit aan de kook. Laat dit 5 min. koken. 2. Roer de slagroom en de vanille extract erdoor en haal de pan meteen van het vuur. 3. Laat de butterschotsch afkoelen. Als je dit vlak voor je diner maakt, dan is de butterscotsch goed als je aan het toetje toe bent, maar mijn persoonlijke ervaring is, dat je het gerust 's middags al kan maken. 4. Serveer de Butterscotsch in een kopje met vers fruit er naast, zoals b.v. aardbeien, peer, appel en banaan. Smakelijk!
Zou iemand mijn uitreken datum aan willen passen naar 27 januari 2013? En ik heb op 9 augustus een afspraak staan bij de Gynaecoloog, kan dat ook op de afspraken lijst gezet worden? Thanks XXX
@decmama welkom! @Livelife, meestal is de levertijd zo rond de 5-7 weken. @Demi, leuk een fotoshoot. Wil ik ook laten doen. Stond er ook laatst een op Groupon. Schoonmoeder maakt het niks uit. Die blijft maar hopen op een meisje, heeft zelfs al een jurkje gekocht .. @Greatdane veel plezier! @Lennyt, weet niet of Livelife je berichtje heeft gezien, anders moet je even een pb sturen. Leuk zijn we op dezelfde dag uitgerekend! @Kaatje, dikke knuffel!! Heb nog nooit van mantelzorg gehoord, moet ik eerlijk zeggen bij vriendinnen. Ik dacht juist vraag aan mijn man of hij de tweede week vrij wil nemen, dan is er geen kraamzorg meer. @Zograag, ik vind alle spulletjes van Nijntje zo lief. Wil ook echt als ik weet of het een jongen of meisje is een pakje hebben van Nijntje voor de geboorte. Heb van een vriendin ookal zon lekker dik jasje gehad met teddystof aan de buitenkant. Gelukkig geen gebemoei (ouders zijn op vakantie). Ben wel gister even boos geworden op mijn schoonmoeder. Die zegt steeds (bedoelt ze niet roit maar vind het niet leuk) ja je wordt nu toch wel dik. :x Toen zei ik ook, nee mijn buik wordt dikker, maar voor de rest ben ik niet dik. Weeg nu verdorie 53,5 kg voor 1.71. Nog steeds ondergewicht. Vindt het aankomen geen probleem hoor. @Hier, gister voor mijn doen even druk wel heel gezellig. Man was wezen makreelvissen. Collegas (2) kwamen met hun vrouwen eten. Lag om kwart voor 11 in mijn bed. Laat was het dus niet. Vanmorgen later wakker en iets te snel uit bed. Merk nu wel dat ik te snel opstond en dat mijn maag leger is. Heb dus maar eerst wat gele vla gegeten. Alleen nu moet ik opruimen. Vaatwasser uitruimen en inruimen, tuin beetje op orde maken, boodschapjes doen. Opzich niet veel werk, maar heb geen zin Haha. Wil gewoon lekker in de hangmat in de zon liggen. Om 1 uur maar weer echo praktijk bellen voor de uitslag
Wen, werkt vanille vla een beetje? Leuk dat het gisteren zo gezellig was. Herkenbaar van dat dikker worden. Vorige zwangerschap steeds ge horen gekregen dat ik maar niet dikker werd en ik juist zo trots was dat je iets zag hahaha. Zograag, cola kan niet zoveel kwaad hoor zolang je geen liters ervan drinkt. Ik drink 1 glasje en 1 latte machiatto op een dag. Verder heel veel water zolang je dat doet vul je het weer goed aanzeg maar. Leuk dat je een lief pakje hebt gehad,maar de grote van papa zwgt niks over de grote van jullie baby. Kan je limonade nemen zonder toegevoegde suikers? Weet niet of die bestaan. Je kunt ook crystalclear drinken daar zitten ook geen suikers in.
@Wen86, Ha ha ha LOL! Dat is echt niet zwaar! Ik weeg 114 met 1.63 m (OEPS!) Ik was al dik, ha ha ha! Bij mij zal het nog wel even duren voordat je überhaupt iets ziet, dat ik zwanger ben Al zien wij het zelf wel hoor, mijn onderbuik is wel iets gegroeid. Mijn moeder spreekt graag ongevraagd haar mening uit. Gisteren ook veel over schoonmoeder en over mijn vriend gehad. Ze bedoeld het ergens goed, maar het is niet altijd leuk. Mijn vriend is 2 meter en hij heeft 2 kanten, de actieve vriend is heel leuk en gezellig en de non-actieve kant, nou dan is zijn houding en opmerkingen soms een beetje sullig, meestal als hij moe is of gewoon zo'n dag heeft. Maar hij is heel erg lief en zorgzaam. Mijn moeder bedoeld het dan goed om hem erop te wijzen, dat hij iets aan zijn houding moet doen omdat hij anders sullig overkomt, maar dat is helemaal niet leuk om te horen, niet voor hem en niet voor mij. Ze walst dan eigenlijk over onze gevoelens heen, omdat ze voor de buitenwereld wil, dat hij er leuk en goed uit ziet. Het ergste is dat ze dan zegt; dat vindt jij toch ook? Ik sta dan echt even met mijn mond vol tanden en zeg helemaal niks, maar ja, dat voelt weer alsof ik mijn vriend af val. In het begin waren ze ook helemaal niet blij met mijn keuze en het heeft dan ook lang geduurt voordat ze hem accepteerden. Mijn schoonouders en mijn ouders liggen mijlen ver uit elkaar en mijn moeder kan het niet laten om ons dat regelmatig duidelijk te maken. Mijn schoonmoeder spreekt slecht Nederlands (is overigens gewoon Nederlandse hoor!) En is heel passief. Ze heeft ooit haar heup gebroken en moest het rustig aan doen, daar verstond ze onder; op de bank gaan liggen en vooral niet bewegen. Daardoor kan ze nu bijna niks meer en voelt er ook weinig voor om moeite te doen om wel meer te kunnen. Mijn moeder irriteert dat, want die is een vechtertje. Mijn Oma ook, die leeft niet meer, maar die heeft een hersenbloeding gehad, toen mijn moeder nog heel jong was en die heeft opnieuw moeten leren lopen, praten , alles. Mijn moeder ziet ook niet zitten dat mijn schoonouders op de kleine gaan passen. Oppassen is niet alleen maar met leuke gezichten boven de box hangen, maar je moet ook actief met de kinderen bezig zijn en ze dingen leren. Echter het blijven ook de opa en oma van ons kindje en dat mogen ze niet vergeten. Zucht... dat wordt nog wat als de kleine gaat praten en gaat zeggen bij opa en oma... mag ik dat wel en bij opa en oma... doen we nooit. Hoop dat ze elkaar gewoon eens gingen respecteren en ons buiten hun meningen hielden! Zo dat is er ook weer even uit!
Die Christal clear is een goed idee Sammy! Thanks! Nee de grote zegt ook niet echt iets. Mijn collega zei van de week; Een mini ... in je buik, wat leuk! Waarop ik zei; Ik hoop niet dat hij/zij letterlijk op ... lijkt, want dan krijgen we een grote zware baby. Mijn collega (man); hoezo? is dat erg? Ikke: Hey, het moet er ook uit hè Toen kreeg hij beelden voor zich en zei, laat maar, get the picture . Maak je die latte machiatto zelf? Klinkt lekker!
Zograag, gewoon met de dolce gusto hoor. Het is even zoeken naar wat je wel en niet kan drinken he. Nou ik hoop voor jou dat het geen enorm kindje word maar hoe dan ook je zult ontzettend blij zijn als het er is haha.
@Sammie, ja vla heeft goed geholpen. Klein half uur later mijn 2 matzes gegeten. Nu lekker aan het genieten van mijn bruine boterhammen met kaas en tomaat. Ik drink ook elke dag een glas Roosvicee multivitamine, zitten heel veel soorten vitamine B in, 30% van de dagelijkse hoeveelheid. @Zograag, dat is dan wel lastig. Bij mij hebben ouders en schoonouders ook wel een mening over elkaar. Maarja dat heb ik ook wat betreft ouders en schoonouders. Weet nu al welke dingen ik wel en niet leuk ga vinden en heb dat eigenlijk al goed duidelijk gemaakt. Zeker bij schoonouders aangezien we al 5 nichtjes/neefjes hebben. Haha jouw collega!! Echt een man. Mijn man vond dat ik nu wel wat snel was aangekomen dat ik wel wat moest opletten (doe ik ook wel, ben geen grote eter, zeker nu geen warm eten, snoepen kan ik goed). Vrouw van collega die er gister was, was 25kg aangekomen, toen schrok mijn man wel, maar zei at echt alles zei ze wat los en vast zat als ze trek had. En zoals ik al zei Roosvicee is ook een goede, ook voor je vitamine B.
Crisis wat werkt mijn geheugen slecht! Ik weet nog wel wat dingen, maar niet meer wie het zei Geslachtsbepaling via echo op een forum bij 14 weken.. Ik weet t niet hoor. Hoop voor je dat het idd een meisje is maar ze kunnen het soms op de 20 weken echo nog maar slecht zien... Livelife ik ben niet teleurgesteld als het een meisje zou zijn, alleen ik zou teleurgesteld zijn dat ik t dan al wist... Waarschijnlijk wordt het dan gewoon n verrassing Kaatje sterkte meis. Mij vader leeft niet meer en dat is gewoon super verdrietig, zeker als je mama wordt en om dan je moeder te moeten missen lijkt me nog wel moeilijker... Sterkte meis! Cola: je mag in totaal 4 glazen/kopjes koffie, thee, cola drinken. Dus je mag gewoon een paar glazen, al zou ik dat voor de suikers niet aanraden... Gewoon omdat je nu toch al makkelijker aankomt... Mijn dochtertje heb ik t eerste jaar en nog wel trouwens diksap gegeven, dat is ook puur natuur zonder toegevoegde suikers. Hij de babyvoeding in de supermarkt. En best te nassen ook haha
@Wen86, Ja ik denk dat ik ook duidelijker mijn grenzen moet gaan trekken. Vooral wat de kleine betreft. Dat ze zich met mij bemoeien kan ik nog accepteren. Ik ben hun dochter, maar mijn dochter of zoon is mijn dochter of zoon en wij (VL en ik) bepalen wat goed is voor onze dochter of zoon en niemand anders. Mijn moeder wil altijd graag dat ik de dingen doe, zoals zij ze voor ogen heeft. Wij willen ons kindje leren dat het zijn/ haar eigen keuzes en fouten mag maken, maar dat wij er altijd zullen zijn om ze op te vangen. We zullen onze mening geven, maar op een manier, dat we duidelijk maken, dit is onze mening, neem het ter overweging mee en kijk zelf wat je beslist. Dat zal nog een hele opgave worden, want ik lijk best op mijn moeder en ik heb thuis altijd anders geleerd. Wij mochten onze eigen keuzes wel maken, maar er werdt toch heel dominant gezegd wat ze ervan vonden en op een manier, dat je eigenlijk al niet meer anders durft. Mijn moeder weet dat ook wel, want ze had gisteren een opmerking; Die tomaten die over zijn, die moet je niet weggooien hoor, daar kan je nog prima soep mee maken. Mijn vriend later op de avond: Schat, wat wil je met de tomaten doen? Mijn moeder, weg gooien, maar dat durft ze nu niet te zeggen omdat ik al gezegd heb, dat ze er soep van moet maken. En ik dus, ja schat, gooi maar weg hoor, maken we echt geen soep meer van met als excuus: geen tijd voor van de week Dus ze weet het wel, maar ja, ze kan het niet laten hè! aard van het beestje Ze is gelukkig wel super lief verder hoor! Ik zou ook niet willen ruilen