Zograag schrikken hoor, blij dat alle sgoed met jullie is Evie; ja we hebben ook 3D beelden (niet voor betaald). was al echt een heel kindje, mijn placenta zit ook aan de achterkant dus beeb was vol in beeld. De printjes zijn niet heel mooi maar ik maak wel wat stills van de dvd en die print ik dan wel uit Hier nogal helemaal blij met een jongen, gister al even gehopt in de sale van z8 newborn Daar ben ik echt helemaal gek van voor mijn dochter en nu dus voor mijn kereltje
goedemiddag dames hier laatste paar dagen rustig aan gedan ivm warmte dus lekker gerelaxed bij ouders in de tuin en zelfs gister daar gebbqd. heb hoofdzakelijk groente en fruit gegeten. echt geen zin in warm eten. @kinderwagen wij hebben een mooie bruine gezien. maar is in duitsland dus onbekender merk maar erg mooi en veel goedkoper dan in nl. compleet met wintewrzak, parasol, luiertas enz voor 250 hier vanmorgen wat in de tuin gedaan tuinset uitgehaald, partytent opgezet voor wat schaduw, vaasjes en lampen enz neergezet dus zit nu heelrijk met laptop in eigen tuin. even alles uitzoekenw at betreft vakantie en kindje wat we nog allemaal moeten regelen. hier gelukkig minder klachten alleen wat last van de warmte maarja wie niet. en eten heb ik niet echt trek in maar komt ook wel weer Morgen weer naar stage voor 2 dagen en dan weekend. vl moet in het weekend werken (telling) dus ga lekker met vriendin naar de stad of ikea ofzo even kijken voor nieuwe kledingkast. @danielle hoe gaat het nu met je?weet al je meer over de 5e ziekte? @zograag je kan vragen naar de acties en de prijs uiteindelijk zijn de winkels blij als je wat koopt al is het in de actiedagen @de rest hoe gaat het bij/met jullie????
danielle: hier toevallig vandaag de uitslag dat ik de 5e ziekte al ooit had gehad in het verleden. gelukkig... dochterlief had het en dus ik testen.. hoop voor jou dat je het ook al ooit had gehad. Vlekjes kunnen ook in bepaalde situaties (stress/warmte) weer opspelen he...) zograag, jee wat schrikken! Gelukkig ben je ongedeerd.. spullen kopen haha ik dacht dat ik de vorige keer snel was, maar jullie spannen de kroon! hihi. Wel leuk he, dat shoppen! Ik neem dit keer een duowagen van een vriendin over, lekker makkelijk. Kamertje kopen we pas over een tijdje, als we weten of we nou wel of niet gaan verhuizen. De eerste 3 maanden ligt uk toch in het wiegje naast ons bed
Vandaag bij de gynaecoloog geweest. Ze was erg aardig en nam heel goed de tijd en legde ook alles uitgebreid uit aan ons dat was enorm fijn. Feit is dat ik recent besmet ben met het parvo virus. Belangrijk was om vast te stellen of ik bijvoorbeeld met 8 weken zwangerschap ook al besmet was met het parvo virus (die de 5e ziekte veroorzaakt). In dat geval zou de besmetting mogelijk al voor de zwangerschap zijn geweest of dat het recenter is dat ik die infectie heb opgelopen. Het bloed wat rond 8 weken is geprikt was al vernietigd, dus helaas was het niet mogelijk om dat nog te achterhalen en om dat alsnog te testen op parvo. Om die reden wordt ik nu gezien als een zwangere die geïnfecteerd is met het parvo virus. Dat houdt in: Vanaf nu iedere week, in ieder geval de komende 6 weken, maar er bestaat een kans tot de geboorte, een echo waarin de bloedtoevoer en de bloedstromen in de hersentjes van de baby gemeten worden. ook wordt er dan gekeken of er vocht rond het lichaam van de baby zit. Wanneer er iets niet goed zou zijn kan dit duiden op een bloedarmoede en dan kan er via de baarmoeder bij de baby (in mijn buik dus) een bloedtransfusie plaats vinden. Dit kan maar in één ziekenhuis in Nederland, alleen in Leiden. Laten we hopen dat het zover niet komt, dat ik het inderdaad vlak voor deze zwangerschap heb gehad en het niet van 2 weken geleden is en het dus een 'mooie gelegenheid is om elke week naar de baby te koekeloeren' zoals de gyn ook benoemde. Ben wel gerustgesteld dat ze het nu zo goed in de gaten gaan en blijven houden en dat ik, ondanks dat mijn huisarts het afdeed met "zeur niet zo, alles is vast goed" toch contact heb gezocht met de verloskundige die me gelukkig wel serieus nam. Ook de gynaecoloog zei dat dit wel ernstig was en dat het belangrijk was alles goed in de gaten te houden.
@zograag, zo dat is inderdaad wel even schrikken zeg! @Danielle, fijn dat je wat meer bent gerust gesteld. Hoop ook voor je dat er niks aan de hand is. Door de geslachtsbepalingen is het wel gaan kriebelen. We komen 9 aug. Terug van vakantie. ga denk ik 11 aug. geslachtsbepaling laten doen. Ben zo nieuwsgierig. Net lekker naar een recreatiemeer gegaan, was wel wat wind. Merk echt dat ik het sneller warm heb. Echt zo gek dat ik daar met mijn zwangerbuikje zat. Leek net of ik wat steviger was en mijn buik niet kon inhouden. Dacht nog als ik maar geen kids van school zie...Maar niet gezien Morgenochtend naar de verloskundige. Krijg gelijk de doorverwijzing voor de 20 weken echo in het ziekenhuis.
@daniella blij dat ze je nu in de gaten houden en verder ermee gaan en jij gerustgesteld bent. wel een rare arts om dat zo te zeggen! ga duimen dat het allemaal goed is en je het eerder hebt opgelopen dan 2 weken geleden! Succes
Wen, hebben jullie het nog niet wereldkundig gemaakt dan? En leuk dat het zo kriebelt om het te weten! Ik blijf maar twijfelen, zucht... Danielle, goed dat ze je zo behandelen aangezien ze het niet zeker weten, is wel een prettige gedachte denk ik? Ego: begin nu savonds na het werk wel moe te worden en soms ben ik gewoon niet lekker. Dan moet ik ff rusten of wat eten. Jammer, ik dacht dat het 2e trimester altijd de meest fitte was dus ik had gehoopt dat dat bij mij nu de 1e twee zou zijn ... Ach misschien is het maar even een fase ...? Hoe voelen jullie je meiden? Nog veel last van kwaaltjes?
Hoi meiden, Even druk geweest afgelopen dagen en vandaag lekker naar het strand! Heerlijk gezwommen! Even geen puf alles bij te lezen, maar wel ff gezoch naar de uitslag van Wen: super gefeliciteerd!!! Tot snel!
Josjo, denk ook dat het door het weer komt. Wij nu al sneller moe maar door die warmte extra snel haha.
Wij hebben vanavond een hele fijne kennismaking gehad met een gastouder hier een dorp verderop. We hadden vorige week totaal geen goed gevoel bij de kinderopvang die hier letterlijk aan de overkant van de straat (20 meter van voordeur tot voordeur) staat, maar na vanavond is de keus gemaakt: We gaan voor deze gastouder! Wauw! Dat maakt de onzekere en heftige dag van vandaag allemaal weer goed! Hebben jullie al een idee hoe en wat jullie willen? En hoeveel dagen?
@Josjo, dat ik zwanger ben? Ja allang. We willen ok graag weten of het een jongen of meisje is. Wilde eerst de 20 weken echo afwachten, maar door alle geslachtsbepalingen hier is het enorm gaan kriebelen haha. Nu dus al wat eerder maar dan bij een echo praktijk. Dat is inderdaad wel een domper, na week 16 schijnt het ook pas voor sommige beter te worden. Geloof dat Hcg dan omgezet wordt in progestron. Sowieso ben ik gister ook op de bank in slaap gevallen om 9 uur, ben dus ook weer meer moe. Komt ook door het weer. @Demi, haha wat lief. Dankje. @Danielle. maandag, dinsdag ik woensdag man donderdag schoonmoeder vrijdag mijn moeder @Hier, zo naar de verloskundige. Heb er weer helemaal zin in. Krijg ik ook de doorverwijzing voor de 20 weken echo, ben benieuwd wanneer ik in het ziekenhuis terecht kan. Straks ook op visite bij een collega van mijn vorige school. Heeft een knul van 3,5 maand. Twee shirtjes gekocht van Nijntje.
@Daniëlle86: wat fijn dat je nu zo goed in de gaten wordt gehouden! Fijne gedachte (en wat een rare dokter.. je zou hem toch wat?!) @verdeling van dagen: tja, het was de bedoeling dat mijn schoonmoeder 2 dagen in de week zou oppassen,maar dat gaat dus niet door. Haar rechterarm is nog steeds niet functioneel. Ze kan amper een hand geven zeg maar. Zou het nu ook geen prettig idee vinden Dus maandagpvang Dinsdag: manlief Woensdag: opvang Donderdag en vrijdag: ikzelf @spulletjes: jeetje, wat zijn jullie fanatiek! Ik heb nog niets gekocht. Ik denk dat ik vandaag maar eens de zolder opga, eens kijken wat we al hebben en willen houden. Heb echt geen zin om er duizenden euro's tegen aan te gooien. Marktplaats doet het ook goed (al kijk je uiteraard of het wel schoon is, anders hoef ik het ook niet hoor!) @warmte: merk dat ik de warmte lang vasthoud. Normaal stond ik in de schaduw en had ik al kippenvel. Vind het nu heerlijk in de schaduw, zelf manlief stond er van te kijken. Gisteren ook onwijs moe, ben weer in slaap gevallen op de bank . @verlof regelen: zijn er al meer dames mee bezig? Dat moest ik perse van mijn directeur regelen ivm vervanging. Ik zo'n bewijsje opgevraagd bij de VK, lees ik de regels door van de stichting, moet school een heel papierwinkel aanvragen die moet weer door iedereen getekend worden (gaat lekker in de vakantie ) Dus directeur net vriendelijk mailtje gestuurd dat we het lekker NA de vakantie gaan regelen. Dat ik niet meer kan doen. Wel raar hoor om er nu al mee bezig te zijn. Ik ga me eens aankleden, lekker man vakantie! Liefs!
Hier geen opvang blijf thuis met de kids. Warmte, zon zitten is ook niet goed vanwege overhitting en het bekende masker maar even kan geen kwaad. Ik zit weinig in de zon door mijn dwarslaesie hou ik allang warmte vast maar nu helemaal. Danielle, gelukkig houden ze je in de gaten. Kaatje, zal idx wel vreemd zijn om nu al over je verlof na te denken. Wij kopen alleen kleding, wikkeldekens enzo nieuw.
Bij de verloskundige was alles goed, echt een aardige vrouw! Hartje moest ze even zoeken, schrok klein beetje. Daarna gevonden, daarna weer even zoeken en toen weer goed gevonden. 20 weken echo (geen SEO maar GUO) in het ziekenhuis staat. Hoopte hem al met 18 weken te krijgen. Hij is stipt op de dag van 20 weken haha. Dan toch maar 10 augustus lekker geslachtsbepaling laten doen, kan niet wachten!
Fijn dat bij de verloskundige alles goed was Wen! Waarom wordt er een GUO gedaan in plaats van SEO? Spannend, op 10 augustus de geslachtsbepaling!! En leuk!! Hier ook bij de verloskundige geweest, voorlopig voor de laatste keer. Hartje geluisterd, was eerst ook niet te vinden, duurde even, daarna een mooi kloppend hartje gezien met 150 slagen per minuut. Ook bloeddruk was keurig netjes en de baarmoeder was al 3 vingers boven schaambot ofzoiets hahahaha was keurig in ieder geval.
@Danielle ben zelf geboren met een hartruis en mijn moeder heeft een erfelijke aangeboren hart afwijking. Heeft hiervoor dit jaar ook een nieuwe hartklep gehad. Ik heb het zelf gelukkig niet.
@Wen, ah, duidelijk. Kunnen ze dat bij de baby ook al vaststellen tijdens de zwangerschap? hopelijk is bij de kleine niets te vinden.
Ego berichtje: Joehoeeeee mijn 3wk vakantie is net begonnen!!!! Pfffff was er ook wel aan toe!! Morgen naar de vk om 09:20 en daarna met mijn boyke naar de speeltuin. Raar als ik eraan denk dat als ik weer moet beginnen ik alweer bijna 19wk ben. Pffffff
@Danielle, ja kunnen ze opzich goed zien. Bij de combinatietest waren al twee goed werkende hardkleppen te zien. Kamers waren wat moeilijker te zien. @Melanie, lekker hoor. Geniet ervan. Ja vreemd he. Ik zit zelf in het onderwijs. Als ik terug kom op mijn werk heb ik als het goed al een toeter. Babydump belde net. De kamer komt nog eerder. Maandag 13 augustus al. Dat is mooi want dan heb ik nog vrij