16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    dames, heb niet mijn dag. ben gewoon domweg chaggie. Wij hebben op zolder de wasmachine staan. Stoot ik een fles azijn om, dus meurt nu als de ziekte. Vandaag sowieso last van luchtjes... bleh!
    Ben ook emo... Kan bv nu gaan janken omdat het zo warm is.. slaat nergens op. Echt naar! Misschien zo maar ff boodschapjes doen, kijken of het helpt.

@Dani: mooi hoor al die foto's. :)

x ka

2. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

dani, bij ons was er ook sprake van een groot kind nou wij hadden dus echt een mini baby. de echo zeggen nog niks maar het is wel goed om in dw gaten re houden zeker met jou geschiedenis en vele vruchtwater. waarom loopt je niet bij de gyn? als ik vragen mag.

3. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @tulip dank je wel.
    Ja mijn buik is al flink (kunje niet meer om heen :p)
    Ja spullen krijgen we van alle kanten aangeboden. hebben vrij weinig zelf gekocht krijgen ook ledikantje, commode, badje, bedovertrek, speelgoed, kleding enz van mensen dus zelf vrij weinig (wat erg lief en fijn is)

@ticker heb hem alvast aangepast naar 15 weken (jaja ongeduldig).
    Overal eens opgezocht naar de grootte van ons kindje en daar komt toch echt uit dat ik dan 15 weken zwanger zou zijn....Moet zeggen met mijn eigen berekeningen zou dat wel kunnen kloppen.....!

4. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @kaatje dikke knuffel
    @ sammie zolang het vruchtwater geen problemen oplevert mag ik bij de vk blijven. Omdat ik al zoveel in het zh kom wil ik niet naar een gyn (ook slechte ervaring mee) dus zolang het goed gaat mag ik bij de vk blijven lopen.

Maagbandje blijft gevuld zoals die nu is en hoef niet op controle tussendoor. Dus kan gewoon eten en zal qua gewicht minder snel aankomen :D
    Voor het vocht draag ik dagelijks steunkousen, lig ik 3x per week in mijn lymfapress en heb ik 1x p.w lymdrainage en daarmee sta ik iedere week op controle.
    En dat is allemaal buite het zh om gelukkig.

5. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    kaatje, knuffel. Misschien troost de gedachte je dat ik dat maandag had, zo'n dag: allemaal kleine dingen die mis gingen, spullen die ik tot 3 keer toe uit mijn handen liet vallen, toen viel mijn meisje met haar mond op mijn knie, ik zat er notabene bij te kijken en zag het gebeuren: overal bloed (dat bloedt nogal uit je mond..was niks ernstigs), toen ging ik naar de winkel met mijn haar in de gekke knot met bovenop mijn hoofd een klem (zo in de douche gestapt maar dus nooit meer gefatsoeneerd voor ik de deur verlief :D) en uiteindelijk vergat ik dat we die lekkere risotto zouden maken en had ik de aardappelschijfjes slap, de koteletten aangefikt en de wortels overgaar. Maar de volgende dag voelde ik me wel weer happy :D hahaha. Sterkte mup, morgen is het allemaal vast weer beter.. :)

Lijstje: livelife houdt die bij, maar mij is eigenlijk niet duidelijk waarom dit bij 1 iemand ligt? Het is wel handig als ze vaak online is, maar ik zie haar niet zo heel vaak?

6. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Commercieel-administratief medewerkster
    de mooiste stad (vind ik dan)
    Zou het wel goed gaan met Livelife dan? Ik hoop dat er niks ernstigs is of ze is gewoon met vakantie :D

7. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @Dani, mooie buik al. Zal als ik thuis ben weer eens een foto maken.

Ik heb 1 januari 2012 al gelijk een uitgebreider pakket genomen aangezien ik sept 2011 al gestart was.

@Kaatje, ken dat goed dan is alles niet leuk en slecht.

8. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    Dank jullie wel.
    Het gaat ondertussen al beter :) Na 3 jankbuien ging het ietsje weer.
    Heb heerlijke goulash gekookt en die smaakte echt fantastisch. Ik vind het zo fijn om weer te kunnen koken zonder die pakjes en zakjes! Smaakt net allemaal wat beter en lekkerder.
    Ga me zo lekker douchen en me nestelen op de bank :D. Grote jongen wie me daar vanavond nog afkrijgt! ;)

Ik heb Lifelive ook al lang niet gezien.. Hopelijk idd niks ernstigs.
    Nog 2 daagjes dan heeft manlief ook vakantie, nu al zin in.

Wat ik vandaag zo lief vond: mijn lieffie zei ineens dat ie zin had in de 20-wekenecho, want dan kon hij de uk weer zien. Onze laatste echo was heel snel (ervaren VK, maar wij konden niks zien.. beetje jammer..) Maar toch fijn dat je een soort bevestiging krijgt dat zij er ook zo mee bezig zijn ;) ;)

Liefs!

9. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Vanmiddag hebben we in totaal 2 uur in het ziekenhuis gezeten. Eerst een echo, dat viel niet mee, want de kleine lag in een onmogelijke positie. Als ik op mijn rug lig zit de baby rechtop! Met zijn hoofd tegen mijn buikwand en met zijn voeten in mijn rug. Na heel veel duwen, drukken hadden we dan toch de slagader in zijn hoofdje in beeld. Hij was ook enorm beweeglijk, heel leuk, maar ook lastig voor de echoscopiste.
    De metingen waren verricht, ook in zijn algemeenheid nog even opgemeten: kwamen op precies 16 weken (en dat ben ik ook dus dat is goed).
    Daarna hadden we een intake omdat we nu bij de gyn zitten. en daarna hadden we een afspraak met de gyn zelf (die tijdens de metingen ook even binnen was gelopen).
    De meting van vandaag was ingevuld in de curve en we zaten precies op de groene lijn: keurig netjes dus! Ook het feit dat de kleine zo beweeglijk was was een heel goed teken.

het vervolg is nu dat we de komende 11 weken elke week een controle echo hebben en als die allemaal goed blijven gaan, dan is het gevaar geweken! Dus het zijn nog wel 11 spannende weken en ook onze vakantie gaat eraan... Van de 15 dagen gaan we nu 'maar' 10 dagen op vakantie, maar gelukkig kunnen we nog wel even gaan!

10. tulip

tulip Niet meer actief

danielle, mooi. Het is idd zo als er 10 weken na de besmetting niks te zien is dan is het goed. Een vriendin van mij heeft volgende keer haar 11e afspraak en is dan klaar.
    O ja en niet meteen stressen als ze het bloedvat gebeuren ineens iets aan de hoge kant vinden...bij vriendin hadden ze gezegd dat het max 3 mocht zijn en dat het niet uitmaakte als het 2,99 was, als het er maar niet bovenkwam. Ze heeft wel vaak een andere arts en toen had ze een belgische en de waarde was iets van 2,7 en die raakte een beetje in de stress. 3 dagen later terug geweest en die andere arts vond het weer prima.

11. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Dankje Tulip. Mijn gyn is heel stellig: Alle weken/keren bij haar de controle. Zij heeft zelf ook jaren in Leiden gewerkt en is daar gepromoveerd en heeft veel te maken gehad met deze metingen (en de ziekte en de eventuele bloedtransfusie).
    De waarde was hier vanmiddag 20. En dat zat op de groene lijn, dus waarschijnlijk worden er in verschillende eenheden gemeten.
    Wat ook zo is is dat het elke week iets meer mag zijn omdat de baby ook groeit. In de curve was ook duidelijk te zien dat de waarde die ze nu hebben gemeten moet stijgen.

12. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Kaatje, Vervelend dat je niet je dag hebt! Hopelijk gaat het morgen beter! Fijn dat je je nu al iets beter voelt. Lief ook van je man!! :)

Dani, wat een mooie foto's!! mooie echo's en een mooie wagen! Welke kinderwagen is het? Fijn dat je zoveel krijgt! gingen jij en je vriend nu binnenkort samenwonen? Spannend. Mooie buik heb je ook al! Ik kan niet wachten tot de mijne gaat groeien.

Josjo, misschien inderdaad fijn om met twee of drie mensen de lijst bij te houden en dat in ieder geval met mensen te doen die veel online zijn.
    Ik heb in het december topic meegeschreven en daar wordt bijv. in het dikgedrukt groen de wijzigingen voor de lijst gepost in het topic. Diegene die hem daar bijhoudt die begint bij de laatste lijst en voegt dan alle nieuwe dingen toe. Doordat dit niet via priveberichtjes gaat kunnen meerdere dit bijhouden. Ik wil LiveLife niet voor haar hoofd stoten, maar ik ben veel online en zou dit best samen met haar en met nog iemand? bij willen houden.

13. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Hallo dames,

Ben ik eindelijk weer een keer!
    Gaat alles goed hier met iedereen?
    Heb niet alles kunnen terug lezen, maar Danielle.. Zal wel even schrikken geweest zijn zeg! Hoop dat je nog een beetje kan genieten van alles verder.
    Hier zo enorm druk met verbouwing, dingen regelen dat ik gewoon steeds niet aan toekom hier weer even te lezen en te posten.. ;)
    Verder alles top. Op heel af en toe wat buikpijntjes na een gestaag groeiend buikje heb ik echt nergens last van. Was al niet misselijk, maar nu de ergste vermoeidheid en plasmania ;) ook voorbij zijn is het wel raar hoor. Heb echt dagen dat ik me totaal niet zwanger voel! Duurt ook nog zoooo lang tot de volgende echo! Zou de 20 wk echo eigenlijk met 19 wk krijgen, maar dan ga ik precies met vakantie. Wordt nu dus pas met 21 weken.. Nog 6,5e week wachten dus en totaal 8,5e week na de laatste echo..
    Gelukkig over 2 weken nog wel afspraak bij de verloskundige. Houd het nog een beetje 'echt'.. Haha!

Nu ook echt druk aan het kijken voor alle spulletjes. Verbouwing in huis krijgt steeds meer vorm en woonkamer qua inrichting ook!
    Ben vorig weekend voor het eerst naar Babypark geweest.. voelde me echt verloren daar.. Al die kinderwagens.. Pfffff.. Auto uitzoeken is makkelijker! Heb nu voorkeur voor de Joolz earth.. maar vind m wel prijzig. Verder denk ik dat ik van het kamertje een echt strandkamertje wil gaan maken. Is de stijl in de rest van het huis nu ook aan het worden. ben zelf gek op zee, strand en surfen dus wat dat betreft.. ;) Maar nog even afwachten wat t wordt.. Speelt toch mee.. Volgens echoscopiste van de combi test jongetje en vriendin van mn moeder die gependeld heeft zegt ook jongen. Maar ja, pas als er een geslachtsdeel op de echo te zien is weten we het zeker! Nog even geduld dus!

Fijne avond meiden!

14. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    @Kaatje, Hoe voel je je vandaag? Fijn dat de Goulash lekker was, maakte je vast wat vrolijker gestemd. En wat schattig dat je man er zo mee bezig is, dat is toch heel erg fijn.

@Danielle, Fijn hoor dat alles goed was! Lekker genieten van de vakantie en lekker ontspannen.

@Demi, Ik herken het helemaal wat je zegt, voelde me afgelopen dagen ook helemaal niet zwanger. Alleen sinds gisteravond voel ik weer wat steekjes. Hoe werd jij bij Babypark geholpen? Wij zijn afgelopen zaterdag bij babypark Kesteren geweest met mijn schoonouders van 12:30-17:00 en in die tijd is er echt niemand komen vragen of ze ons ergens mee konden helpen. In het begin was het nog helemaal niet druk, maar toch geen verkoopster gezien. Uiteindelijk bij een bali moeten bedelen of we misschien geholpen konden worden. Daarnaast was om 12:30 de handoek van de toilet op en om 15:00 nog steeds, toen heb ik er wat van gezegd. We hebben een stokke triptrap gekocht en deze bleek na het in elkaar zetten wankel te zijn. Dus ik bel maandag op en leg uit dat hij wankel is. Krijg ik als antwoord; dat kan niet :$:( Hallo??? ik bel niet voor niets. Uiteindelijk na een hoop gesoebat, gaan ze nu nieuwe poten opsturen. We hopen dat het daarmee is opgelost. Maar onze ervaring bij babypark is dus slecht. Ik hoop dat jij beter geholpen bent.

@hier, ik denk gisterenavond de baby gevoelt te hebben, maar dat zullen we waarschijnlijk pas over een paar weken zeker weten :D Vriendlief wilde ook voelen, maar schat, dat kan jij nog niet voelen, sorry liefie, Vriendlief :( Toen ging hij mijn buik maar aaien, want de baby zou hem toch wel kunnen voelen dan :D Ja, schat, dat denk ik wel :D

De kinderkamer is eindelijk zo goed als leeg. Alleen nog twee dozen met spullen van Vriendlief, die uitgezocht moeten worden, maar de kast en het bureau zijn uit elkaar gehaald en naar schoonouders gebracht, hè hè eindelijk. Na de vakantie schilderen en kinderkamer uit gaan zoeken :D. Heb er nu al zin in!

15. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    Goedemorgen!
    @humeur: buurtkinderen ENORM schreeuwen, janken, krijsen. Op het hysterische af. Kan ik niet handelen, als ik zo wakker wordt.. vooral als de ouders er niet veel aan doen. Oef! Zo maar ff aan de choco-koffie. Vannacht niet al te best geslapen vanwege het noodweer. Maar verder gaat goed ;). Ga straks lekker computerspelletje doen, die echt uren duurt. Ik vermaak me wel, haha! Oh ja, melk op, dus kan nu niet ontbijten met Brinta! Zo, zeikuurtje nu voorbij ;) !
    Manlief gisteren in bed: 'Weetje, ben blij dat ik met jou getrouwd ben, en snap nu pas de mensen die weer willen trouwen met dezelfde partner. Dat zou jij zijn!' Nou smelt toch!?! *zucht* Dan denk ik weer, ja ik moet echt mijn handen dichtknijpen met zo;n vent!

@Daniëlle: wat fijn dat gisteren alles goed was. En misschien ook wel geruststellende gedacht dat je één gyn hebt! Die weet dan ook wat de voorgeschiedenis was. Dat je dan inderdaad niet de mening van verschillende krijgt.

@Demi: wat leuk om te lezen dat je verbouwing al gestalte krijgt. :) Wij gaan als het goed is volgende week bezig met kinderkamertje. Nu al zin in! :D:D
    @ZoGraag: dus ook bijna druk bezig met de kinderkamer? Blijft leuk he!? :D

@Danielle/lijst: misschien dat je Lifelive een PB kan sturen? Anders neem jij het over voor tijdelijk? Ze zou eigenlijk 1x per dag bijhouden, maar nu al 2 weken niet gezien.. En als ze wil kan ze het dan weer overnemen. Ben momenteel veel online, maar ik heb ook zo mijn momenten. Weet dat ik ws vanaf volgende week weinig online ben... (veel afspraken staan).

Ik ga ff ontbijten en buurtkindjes blokken! ;) (juf in mijn komt telkens errrrgggg naar boven ;))

16. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @Zograag: Fijn dat er meer mensen t zelfde hebben! Wat babypark betreft deel ik je ervaring helemaal! Ik was in Gouda, en moet eerlijk bekennen dat het echt even rondkijken was. Ben dus niet naar de info balie gegaan voor 'hulp' wat wel moest. Zag dat mensen die wel een persoonlijke begeleider hadden (zo zag t er echt uit), op zich wel goed werden geholpen. Maar ik vond het sowieso enorm tegenvallen. Vond het onoverzichtelijk en eigenlijk een beetje een rotzooi. Ik had er toch iets heel anders mee gedaan als t mijn zaak was geweest! Hoop dat jullie probleem opgelost is met andere poten, vervelend zeg!

@Kaatje: wat schattig van je man! :D Dan weet je het alvast.. dat wordt dus nog een keer trouwen, haha!
    Verbouwing van mn woonkamer en toekomstige slaapkamer zijn volop in gang. Nieuwe muur staat er bijna (gipswanden, nu nog stuken) en woonkamer begint ook echt ergens op te lijken. Nieuwe bank en fauteuil moeten nog bezorgd en nog 1 wand behangen en 1 geschilderd en dan is t zo goed als klaar. Maar kinderkamer gaan we dus pas beginnen als mijn nieuwe slaapkamer af is. Doel is voor mijn vakantie over 4 weken. Mn ouders verhuizen mijn bed en spullen daar dan heen als ik met vakantie ben (2 september). Daarna is mijn oude kamer vrij en kunnen we met de kinderkamer beginnen. Ach, zo schieten die 9 maanden iig lekker op, hahaha!

17. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Nou precies Demi, dat vonden wij ook een rotzooi, niet netjes uitgestalt en slechte service. Mijn ouders wilden niet naar baby dump vanwege de naam. We hebben gehoord, dat het een hele mooie winkel moet zijn en vriendlief en ik gaan zondag even een kijkje nemen. Wel al tegen ouders gezegd, dat als het een mooie winkel is met goede service, dat ze pech hebben en mee zullen moeten naar de babydump. Daar konden ze zich na ons verhaal van Babypark wel in vinden :D

Ben heel erg benieuwd of we bij Babydump een andere ervaring zullen hebben. Ik ben liever iets duurder uit en wordt goed geholpen, dan twee tientjes goedkoper en je wordt helemaal niet geholpen :p

18. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hmm... wij twijfelden of we morgen naar babypark in Veldhoven zouden gaan... maar na jullie verhalen twijfel ik nog meer... Wij willen niet zo zeer gaan kijken voor advies, maar gewoon even neuzen, kleertjes kijken, spulletjes kijken enzo....

19. tulip

tulip Niet meer actief

de babydump hier is een fijne overzichtelijke winkel hoor.

danielle, o wel fijn dat jij steeds dezelfde hebt. Zij loopt in het erasmus en daar zijn steeds anderen. Die werken in verschillende ziekenhuizen een dag per week. Ze heeft ook een paar keer een arts uit leiden gehad, waar ze dan evt. voor de transfusie heen had gemoeten (maar zover is het niet gekomen) en ook uit brussel en uit het erasmus zelf. Die artsen verhuren zichzelf aan andere ziekenhuizen uit...kundige mensen hoor, maar wel verwarrend als je steeds een ander hebt.

Zijn jullie al met namen bezig, of zijn er die zelfs de naam al vast hebben staan??

20. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Tulip, bedoel je de babydump in Roosendaal?

Namen, ja, wij hebben al een jongens en een meisjes naam vaststaan. We hadden de jongensnaam echt heel snel. Vriendlief kwam het tegen en vertelde hem en ik had zoiets: ja, dit is hem. De 2e en 3e naam nog niet, die komen denk ik wel als we weten wat het wordt.

Deel Deze Pagina