16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

danielle, ja r'daal.
    O das al lekker snel..ik heb nogal een kritische man. De naam van onze dochter vorige keer vond hij gelukkig meteen geweldig, maar de jongensnaam is echt in 1 van de laatste weken pas vastgezet. Maar die is nu geen optie meer. We moeten dus weer voor 2 nieuwe namen.

O ja, van asten in tilburg is ook een mooie winkel en babyplanet in oud gastel.

2. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik vind de buitenkant van babydump Roosendaal er zo 'armoedig' uit zien... zo slecht onderhouden...maar van binnen is het wel een mooie winkel dus?
    Ik wil gaan winkelen met mijn moeder morgen en die is in Tilburg, dus ga ook even kijken naar van Asten. Is dat een grote winkel?

Hmm, lastig, een kritische man!!

3. tulip

tulip Niet meer actief

ja in tilburg is de superstore van van asten...
    babydump is niet mooi in de zin van sjiek, maar ze hebben er enorm veel en heel overzichtelijk, dat vind ik altijd wel prettig.

4. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Mag ik vragen waarom de jongens naam nu geen optie meer is?

5. tulip

tulip Niet meer actief

omdat die in onze omgeving al vergeven is intussen:D

6. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @Zograag: ik wil binnenkort ook nar Babydump! Klinkt idd wat minder, maar hopelijk stuk prettiger dan de 'park'! ;)

Meisjesnaam heb ik, alle twee! Alleen het wordt waarschijnlijk dus een jongetje.. :p Daar wel wat opties voor, maar echt een 'ja dit wordt m' nog niet helaas. Heb t nu maar even van me af gezet tot ik echt zeker weet wat het gaat worden!

Nu rennen! eerste gesprek met een gastouder. Volgende week nog 2, ben benieuwd!

7. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Demi, wat leuk dat jullie ook op zoek zijn naar een gastouder. Ben benieuwd hoe jullie het vonden vanmiddag en of je nog tips hebt waar jij op hebt gelet of dingen hebt gehoord/ gezien die er bij jou uitsprongen.

8. tulip

tulip Niet meer actief

danielle, jij ook op zoek??? Waar woonde je ook al weer. Ik ben voor na mn verlof op zoek naar kindjes:p

9. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wij wonen boven Steenbergen! :)

10. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Commercieel-administratief medewerkster
    de mooiste stad (vind ik dan)
    Wij hoorden over Babydump Eindhoven ook goede geluiden! Ben benieuwd!

Wij hebben al twee jaar dezelfde namen en zijn er nog steeds blij mee :D

11. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @Danielle, wat fijn dat alles er nu goed uitzag en dat je goed in de gaten gehouden wordt.

@Demi, fijn dat alles zo lekker gaat.

@Zograag, wat jij zegt over Babypark herken ik wel. Toen ik ging liep er niemand rond de eerste keer en ben dus echt naar de balie gegaan om iets te vragen. Tweede keer ging beter.
    Voor de rest ben ik tevreden, ook omdat ze vorige keer belden dat we ook nog (naast de autostoel en luiertas) een buggy krijgen.
    Wat leuk dat je denkt dat je de kleine al hebt gevoelt. Arme vriend haha.

@Tulip, ik weet al jaren dat ik graag kinderen wil. We zijn deze maand 10,5 jaar samen dus hebben al een keer voor de gein een Word document aangemaakt met namen. Er staan nu 4 meiden namen en 5 jongens namen. Binnenkort dus schrappen, na de echo.

Meisjes gevoel blijft maar licht door mijn hoofd gaan (misschien ook om mezelf voor te bereiden aangezien we altijd zeiden jongen), maarja wel 3 keer pendel jongen.

Hier aan het genieten van de vakantie. Moet zeggen dat ik door het ontspannen zijn en de warmte wel rond 9e al behoorlijk moe ben. Soms in de avond nog wel misselijk, maar het gaat steeds beter en ik eet ook steeds beter.
    Vandaag ben ik minder fit, maar mag niet klagen. Hoofdpijn en misselijkheid zijn gelukkig weer weg. Morgen vertrekken we hier en trekken dan weer door.

12. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    Hee meiden!

Wauw, wat is er veel gekletst!

@Dani; eigenwijs ding, nu al! En mooie spullen heb je al gekregen!

@Zograag; ik lees nare berichten van je! Lastig en heftige situatie, maar ben blij om te lezen dat jullie er samen uit zijn gekomen.

@Danielle; het is goed teken dat ze je goed onder controle houden, maar ik begrijp wel dat je offers moet maken. Denk maar zo; alles voor de gezondheid van je kindje en jezelf!

@Kaatje; knuffel voor jou, omdat het je dag niet is! Aah, wat lief die man van jou! Dan smelt je toch!

@Pakket; kan je die op hun website aanvragen?

@Babypark; wij zijn nog niet in baby-warenhuizen geweest! Dus kan er nog niks over zeggen.

@Namen; vriendlief en ik hebben al heel lang een aantal namen op een lijstje staan. Nu is het afwachten of het een meisje of jongensnaam wordt, uiteraard!

Zo, hopelijk ben ik niemand vergeten. En anders, sorry!

Met mij gaat het goed! Vandaag 14 weken. Tijd gaat snel. Vandaag bij de verloskundige geweest voor controle. En alles was goed. Hartje geluisterd en klonk ontzettend mooi. Mijn bloeddruk was goed, baarmoeder/buik was conform 14 weken en ik was een kilo afgevallen.. Ik voel me verder ook goed. Behalve de vermoeidheid breekt me soms op. Merk vooral op een werkdag dat ik de laatste paar uur echt niet trek. Nu blijkt dat ik recht heb op 1 uur extra pauze per werkdag van 8 uur. Dus ik overweeg om met mijn werkgever te gaan overleggen of ik om 16.00 uur naar huis mag, zodat ik een uurtje kan liggen/slapen, voordat de avond begint. Verder is het sporten van 3 x naar 1 x in de week gegaan, op zondag. Ik probeer elke dag te wandelen of in ieder geval 30 minuten te bewegen. En later in mijn zwangerschap wil ik graag zwangerschapszwemmen gaan doen. Eerste positiekleding is al gedragen. Vooral s’avonds is mijn buik opgezet en kan je duidelijk een mooi rond buikje zien.

Mijn verhaal is lang genoeg. ;)

Fijne avond!

Lfs,
    S.

13. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

@babypark, ik vind zaanstad de leukste en de meest nette van allemaal. gouda 1x geweest was erg klein en rommelig, Kesteren een paar keer geweest maar meer omdat het op de route lag. ik vind het niet zo'n gezellige winkel. babymax en babydump in veenendaal zijn ook wel leuk vooral bij babymax goede service.
    babydump kom ik eigenlijk altijd in almere en vind het personeel zo slecht maar dat vind ik ook van prenatal daar en eigenlijk tegenwoordig overal wel.

@namen, hier wel de meisjesnaam en we lijken er overuit te wezen wat de jongensnaam gaat worden.

@20weken echo, ik heb nog geen afspraak kon pas bellen vanaf 16 weken. maar ga volgende week gewoon bellen.

@gyn, wij hebben ook een vaste tenzij die ziek is of op vakantie.

@shoppen, juist doordat je vaak zo slecht geholpen word shop ik veel online. al zou ik dat met een babykamer niet doen dat moet je echt zien maar kinderwagen zou je na het bekijken in de winkel best online kunnen shoppen.

@wen, lekker genieten van je vakantie. fijn dat je minder misselijk bent.

@ enibas, zeker dat uurtje pakken als je dat nodig hebt. neem aan dat je baas dat niet weigerd toch? bedoel je de felicitas pakket die kun je aanvragen op de site van etos geloof ik. je moet hem daar ook ophalen.

@kaatje balen dat je nog niet lekker in je hum bent. hoop dat het vandaag nog goed is gekomen.

@demi, o je verbouwing schiet al op. spannend binnenkort aan de babykamer beginnen. ga je echt wachten op de 20weken echo voor het geslacht?

zograag, j ekunt babydump idd even binnen lopen en wie weet zie je wel wat meestal zijn hun goedkoper zeker met de acties die ze vaak hebben met kortingen op kinderwagens of kamers.

danielle, leuk dat jullie de namen ookal hebben.

ik ben vandaag voor het eerst niet misselijk geweest!!! wel ben ik erg moe maar dat is minder erg. gelukkig doet ons ukkies 2 slaapjes en ga dan ook even liggen bij slaapje 2.
    buikje groeit ook wel en zeker in de avond is het een buik. kan echt niet meer zonder mijn positiekleding!
    heb ook echt leuke dingen erbij gekocht.

14. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @Danielle, nou ouder 1 is afgevallen iig.. haha! Was ook via, via en niet erkend als gastouder. Nou hoeft dat natuurlijk niets te zeggen.. Maar ik vond het er echt onhygiënisch.. Kindje van 1 zat vast met voetje in de box en vervolgens liep hij aan de tussendeur te klepperen met vingertjes aan de zijkant dat ik echt moest zeggen: ehm zn vingertjes zitten er dadelijk tussen! Nou weet ik dat die die dingen echt wel kunnen gebeuren.. Maar is ook een gevoel. Vind schoon en opgeruimd wel een voorwaarde. Ze zei al: kinderen worden hier vies (vanwege de hond), maar zit wel een grens aan. Hier zag het speelgoed gewoon zwart zo vies.. Bah! Daarnaast erg belangrijk dat de de gastouder beetje ondernemend is. ben zelf erg actief, veel naar buiten en op pad.

@Enibas: hier ook nog maar 1x per week Zumba en heel soms 2x. Met mooie weer lekker in zee gezwommen gisteren en vorige week, maar wil idd ook meer gaan zwemmen en probeer af en toe wat te lopen. Normaal surf ik dus ook.. Misschien dat ik binnenkort bij goede golven nog een keer ga. Maar echt fanatiek zal er het komende half jaar niet in zitten!
    Fijn dat je recht hebt op een uur extra pauze! Hopelijk mag je m aan t eind van de dag zodat je eerder naar huis kan.

@Sammie: ja ik ga echt wachten op de 20 weken echo! En hij is dus pas met 21 weken door mn vakantie.. Zucht! Langgg! Mocht ik me ineens niet meer kunnen beheersen ga ik miss eerder nog een keer ergens voor een pret echo. Maar heb er wel rust in eigenlijk. Echoscopiste dacht natuurlijk een jongen door stand vh bekken en schedel, en door vriendin van mn moeder werd ook jongen gependeld. Ik ga er eigenlijk helemaal vanuit, haha! Ondanks dat mn eigen gevoel meisje was. Ik zie het 17 september wel! (arghhh als ik het zo neer zet toch wel heel lang!)
    Wat fijn dat je eindelijk niet misselijk bent geweest!! Vreemd om dat te horen voor iemand die nog helemaal niet misselijk is geweest, maar lijkt me zo naar en kan me voorstellen dat zo'n dagje misselijkvrij een hele opluchting is!

Hier ook vooral 's avonds erg opgezette buik. 's ochtends ook wel, maar blijft bescheiden buikje dan.
    Vermoeidheid is lang niet zo erg meer, maar soms ineens een dagje (vandaag!) dat ik echt met kringen onder mn ogen mn bed uitkom en maar niet echt wakker wordt en moe blijf.

Verder ook goed nieuws op het papa front. Hij heeft het helemaal geaccepteerd en wil er als vader zijnde helemaal voor gaan.
    Naar de volgende echo gaat hij ook mee. Ik moet zelf even wennen aan deze omslag en er is wel behoorlijk wat kapot gegaan. Relatie oid zie ik sowieso echt niet zitten nu. Maar uiteraard vind ik het ook heel fijn om wel samen fijne band als ouders te hebben. Hij wil dat ook, en t liefst zoveel mogelijk met de zn 3en gaan doen en delen straks. Dus vanaf nu maar zien hoe t gaat en die (vriendschappelijke) band weer rustig opbouwen.

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Kaatje aargh van die buurkinderen, crisis, dat zou ik ook niet trekken...

Danielle, fijn nu 10 weken controle bij dezelfde gyn!

Lijstje: wat is er mis mee als je een aanvulling hebt om die zelf aan te passen? Zo deden we dat in het aug 2011 topic en dat ging best prima...en anders vind ik het prima als danielle het over zou nemen. Zo erg is dat niet toch voor livelife? Al geloof ik wel dat ik haar een week terug nog heb gezien, of is dat echt al twee weken geleden?

Tulip, als die jongens aam van de baan is, mogen wij hem dan weten? :D

Hier gisteren een hele mooie meisjesnaam gezien en jongensnaam, ik zou die we de vorige keer hadden nog steeds wel willen, maar ml niet, vraag me niet waarom, hij wil die naam gewoon niet meer grrr

16. tulip

tulip Niet meer actief

josjo, ja hoor was ravi

17. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Tulip, wel een leuke naam zeg! Vinden jullie jongens amen makkelijk? Meisjes kan ik er wel tien krijgen, no problem, maar jongens... Ik vind zo weinig namen leuk en ook passen bij Annelynn (dat laatste vind ik iets minder belangrijk trouwens hoor :D)

Iets anders, had t in het andere topic ook genoemd: ik krijg morgen in Zevenaar een extra echo van een vk die de echo opleiding doet. Ze zoekt nog meer slachtoffers, dus mocht er iemand in de buurt van Zevenaar wonen, dan kan ik het mailadres wel doorgeven :)

18. tulip

tulip Niet meer actief

josjo, nee vinden alle namen lastig. Ik denk dat je aan mijn lijstje weinig hebt, want is max 3 of 4 letters..dus beetje kort tov annelynn

19. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Mijn jongensnaam die ik nu dus niet meer mag :pis ook vier letters :D

20. tulip

tulip Niet meer actief

Deel Deze Pagina