Goedemiddag dames Hier een druk verhuis weekend gehad en nu weet op stage al 2u. Doe vandaag wat rustiger aan veel last van mijn rug en bekken. Ook vanmorgen met een verdrietig gevoel opgestaan @voelen heb het idee dat ik het kindje soms voel maar twijfel @babykamer gaan er na de vakantie aan beginnen in een dieren thema @iedereen hoe gaat het? Hoe was s het weekend? Ben.nog niet bijgelezen
@dozen heb die van de felivitaz al opgehaald zaten tijdschriften, luiers, fles knuffel doekje, speen binnen, badeendje,.crèmes enz o.a. erg leuk.
@voelen, ik voel de kleine ook nog niet en vind het fijn te lezen dat er hier meer zijn die dat hebben! Voel ik me niet zo alleen meer! @Dozen, ik kreeg mail van felicitas... ik had zaterdag tijd om hem op te halen, wil die bon printen: is die verlopen en krijg ik de ophaalbon thuisgestuurd... sjonge jonge! @Blije doos, kan ik ook ophalen. Is nog van mijn 1e miskraam, heb datum aangepast, maar ze zijn nogal hardnekkig! ga hem dus morgen ff ophalen...
thema, inmiddels alweer van gedachten veranderd en denk dat het voorlopig wel zo blijft tot we weten wat het word, hoop vanmiddag. maar voor een meisje roze/paarse muur en dan vlinders geen gekke dingen aan de muur maar gewoon spulletjes ervan. voor een jongen een sterrenkamer of eendjes vind ik ook erg leuk. we zien het wel haha. eerst maar he geslacht weten.
Hallo dames, Ik laat maar weer eens wat van me horen. Ik lees wel trouw mee maar vind het moeilijk om te reageren. Nu ik weer zwanger ben merk ik dat ik mijn vorige zwangerschap en bevalling nog helemaal niet verwerkt heb en daardoor niet van deze zwangerschap kan genieten. Dus heb daarvoor ook hulp gezocht. Even mijn verhaal van 1e zwangerschap. Na 3 rondes zwanger, helaas miskraam, ronde 1 na mk weer zwanger. Helaas veel bloedverlies de eerste weken en krampen dus weinig hoop. Wonder boven wonder bleef beeb toch plakken. Vanaf week 16 hevige bekken-instabiliteit waardoor ik al snel de ziektewet in moest. Bij 20-wekenecho blijkt beeb al een week voor te liggen qua groei en die groei loopt steeds verder uit. Rond de 30 weken al een voorsprong van 3 weken. Na vele onderzoeken diagnose zwangerschapsdiabetes dus dieet en prikken. Met 32 weken kan ik nauwelijks mee lopen dus moet verder op krukken. Bij 38 weken wordt beeb al 9 pond geschat dus wordt er besloten later die week in te leiden. Inleiding wordt gestart bij 38+6. Krijg hormoongel ingebracht. Gelijk weeën, die helaas de rest van de dag blijven maar geen ontsluiting opleveren. Ik moet de nacht maar rustig slapen en volgende ochtend opnieuw gel. Helaas hele nacht weeën, dus geen slaap. Ochtend blijk ik een vingertopje ontsluiting te hebben, dus vliezen worden gebroken. Gelijk weeënstorm van uitsluitend rug- en beenweeën, dus nauwelijks op te vangen. Helaas vordert ontsluiting te langzaam, om 14:00 nog maar 3 cm, dus aan de weeënopwerkers. Om 16:00 nog steeds maar 4 cm en hartslag beeb is al een poosje erg vlak, wat wijst op stress bij beeb. Extra onderzoek wijst uit dat beeb boven in bekken vast zit. Inmiddels heb ik koorts gekregen, dus wordt er besloten een spoedkeizersnede uit te voeren. Beeb blijkt zo vast in bekken te zitten met hoofd dat ze hem met zijn drieën los moeten trekken. Ondanks verdoving voel ik het getrek maar al te goed. Eindelijk is daar dan zoonlief, hij moet erg bijkomen en heeft waarschijnlijk erge hoofdpijn. Doordat we het allebei zo zwaar hebben gehad, gaat het herstel maar moeizaam en blijkt na een paar dagen de wond van de keizersnede ontstoken, dus die moeten ze weer open maken zodat de troep eruit kan. Wond moet open blijven tot ontsteking weg is. Het is een heel verhaal geworden, maar wilde het graag kwijt. Zoals jullie misschien begrijpen ben ik erg bang voor herhaling vooral omdat ik nu alweer erge bekkenproblemen heb sinds vorige week, heb ook alweer therapie. Ben ook al op dieet om zwangerschapsdiabetes te voorkomen dit keer (de kans op herhaling is 90%). Gelukkig word ik erg goed in de gaten gehouden. Inmiddels ben ik begonnen met hypnotherapie. Eerst werken we aan het verwerken van mijn vorige zwangerschap en bevalling. Daarna gaat ze me leren om zelfhypnose toe te passen tijdens de bevalling (hypnobirthing). Ik ga echt proberen toch van de zwangerschap te genieten en jullie een beetje bij te houden, want dit zou juist een bijzondere tijd moeten zijn. Ik voel de beeb al regelmatig en van die kleine momentjes probeer ik dan even te genieten.
Kwebbelsnoes, wat een verhaal! Weet niet zo goed wat te zeggen, maar vind het wel goed dat je hulp hebt gezocht en dat je er nu aan gaat werken om alles te verwerken en om positiever te kijken naar de komende tijd en een bevalling!! Hele dikke knuffel!
O ja, ik hoop niet dat ik jullie nu de stuipen op het lijf jaag met mijn verhaal. Onthoud goed, wat ik heb meegemaakt is uitzondering en geen regel. De kans dat alles goed gaat is veel groter
@ dani: rustig aan hè meis?! @ kwebbelsnoes: Inderdaad heftig zeg, goed dat je hulp hebt gezocht. Hopelijk geeft het je wat rust en verloopt deze zwangerschap en bevalling meer volgens 'het boekje'.
kwebbelsnoes, jeetje wat een nare bevalling en tijd erna. goed dat je hulp gezocht hebt en wie weet kan je sneller genieten van dit beebje dan je denkt. hoop dat je snel een plekje voor dit alles kan vinden.
Kwebbel, jeetje wat een verhaal! Goed dat je hulp hebt gezocht!! Ik kijk vaak die bevallingen in amerika en als het daar maar iets te lang duurt is het hup keizersnede. Ik ben soms best bang voor de bevalling als ik lees hoe lang het hier moeten duren voor ze eindelijk een keizersnede doen. Je hoort kindjes met zuurstof tekort omdat ze te lang in bevalling hebben gezeten. Vind NL soms echt een horrorland met bevallingsverhalen!
Saga: Achteraf las ik in mijn bevallingsverslag dat ze bij het vliezen breken al hadden geconstateerd dat hij nog hoog in mijn bekken zat en niet wilde zakken. Maar dat hebben ze toen niet gezegd en hebben ze me dus nog tot einde van de dag laten doorploeteren met alle gevolgen van dien. Wij vinden dus ook dat ze te veel risico's hebben genomen en hebben daar ook melding van gemaakt achteraf.
@kwebbelsnoes: goed dat je hulp hebt gezocht. Ik hoor helaas vaak om mij heen dat mensen die hulp zoeken maar zielig zijn. Kunnen het weer niet alleen aan.. Ben zelf net overspannen geweest.. Maar ik kan me helemaal voorstellen dat het lastig om hier van te genieten! We nemen je niks kwalijk hoor, lees maar gewoon lekker mee . Als je behoefte hebt aan reageren doe je doet. Of juist als je het niet hebt, ook goed, haha! @extra honger. Ik merk dat ik echt meer honger heb dan normaal! Poeh! Werd ook weer helemaal misselijk en draaierig. Dus zit vandaag al op 8 boterhammen (3 vanmorgen, 3 vanmiddag, net weer 2 gegeten) Merk dat ik gauw naar zoete dingen grijp, dus daar probeer ik nu maar op te letten. @voelen: ik ben ook blij om te lezen dat er meerdere zijn die het kindje nog niet voelen. Ik voel wel extra mijn eigen hartslag in mijn buik. Soms heb ik het gevoel dat ik wat 'meer' voel, maar dan ga ik weer twijfelen. Dus ga er nu maar vanuit dat ik niks voel @blije doos: ik heb me ingeschreven, maar heb verder nog niks gehoord. We wachten geduldig af . Ga ff gauw naar het winkelcentrum, nog ff bloemetje kopen voor vrienden waar we vanavond eten. Kreeg al heel lief een smsje: De vorige keer werd je zo misselijk van gesmolten kaas, zullen we dat nu ook maar overslaan? Lief toch!?
Demi; hoe was je gesprek bij de gastouder Sammie; hier hetzelfde hoor, wij zijn ook druk zoekende naar een fijne duo wagen maar ik twijfel of we onze gewone wagen erbij houden voor als ik alleen met de beeb op stap ga. we hebben ook een quinny zapp xtra, die kan ook helemaal plat en daar past de mc ook op dus denk dat die twee en een gewone wagen wat te veel wordt tullip; herkenbaar hoor, ik wil graag een kamer waar hij nog effe mee kan doen ook al krijgen we vast straks een...euhh waar zijn jongens van 4 gek op? Heb alleen maar nichtjes baby voelen; tja ik heb best wat overgewicht miscshien dat ik de beeb daarom niet zo snel voel ondanks dat het mijn 2e is saga; de wit hooglans kamer gaan zo meteen naar ons zoontje door maar ik had hem ook gekocht als elise al een jongetje was geweest, als de kids straks groter zijn wil mama de commode wel op haar slaapkamer namelijk evie ik heb maar 2 tips...noppies.com en z8-baby.nl Noppies heeft deze week nog sale en dan gaan alle dingen weer voor normale prijs en dan pas weer sale in januari/feb dus sla je slag haha dani rustig aan doen he, waraom dat verdrietige gevoel? kwebbelsnoes; jeetje wat een verhaal. Ik herken er best wel wat in, maar lang niet zo heftig als dat bverhaal van jou. Hier ook veel drama gehad tijdens zwangerschap, bevalling en daarna en het herhaalt zich nu al gedeeltelijk (heb al vanaf week 10 cesartherape voor Bi en werk alweer minder). ik had me zelfs al ingesteld op herhaling. goed dat je nu al goede begeleiding zoekt, ik ga denk ik haptonomisch zwangerschapsbegeleiding ook om me voor te bereiden op de bevalling omdat het hier ook niet lekker ging....hier ook een kindje wat niet ingedaald was en wat als sterrekijkertje lag, ik heb persweeen gekregen met 6 cm maar moest ze wegzuchten (wat echt niet wil) tot 10 cm en toen nog 1,5 uur persen..maar idd dames meer uitzondering dan regel eten; hier nog steeds bagger. Niet echt missleijk maar veel staat tegen, drinkt wel enorm veel maar geen light meer dus merk dat ik "teveel" calorieen drink. Ik werk zo een pak sinasappelsap weg
Stefanie: De therapeute die ik nu heb, doet ook haptonomie en dat wilde ze ook toepassen. Ik krijg nu een soort combi van zw.yoga, hypnobirthing en haptonomie, dus ben wel blij dat ik haar gevonden heb. het geeft me wel meer vertrouwen. Hopelijk werkt het voor jou ook. Zou fijn zijn als we komende bevalling positiever zouden ervaren
Ik zit in een huisarstenpraktijk met 4 artsen en het wisselt nogal welke ik heb... loop nu al 7 weken met hoesten, benauwd, niesen, oorpijn, keelpijn.. wordt er niet goed van. Ben elke keer weggestuurd met 'hoort bij de zwangerschap, je slijmvliezen zetten wat op' en 'is een verkoudheidje, neem maar zoutoplossingsneusspray en een stoombadje'. Zegt de arts (de 3e) "Dit is geen verkoudheid, je hebt gewoon last van je allergie en je astma" hehe... dat roep ik al 7 weken! Het voelt precies als voorgaande jaren alleen mocht ik toen het hele ratteplan aan medicatie gebruiken... nu dus niet! maar wel neusspray en puffer gekregen die mogen! Saga, ik zal je naam op de lijst aanpassen! Kwebbelsnoes, je maakt me niet bang met je verhaal hoor. Dapper dat je het zo neerzet en wilt delen met ons! En superknap dat je hulpt hebt gezocht! Kaatje, meen je dat nou dat je dat vaak hoort.. blegh! Ik heb in het verleden te maken gehad met angststoornis en merk dat het nu steeds meer terugkomt. De onzekerheid rondom de echo's en die stomme 5e ziekte enz, dus heb vorige week ook verwijsbrief van de huisarts gekregen. Stefanie, dat is inderdaad, een duo wagen is wel handig, maar misschien een tweede wagen voor erbij als je alleen met de kleine bent... pff ook lastige keuze. Super thanks voor de Noppies.com tip!!! Haptonomie, hier heb ik ons ook opgegeven voor haptnomie, heb er een goed gevoel bij en denk dat dat is wat ik nog extra nodig heb de komende maanden in plaats van met 20 vrouwen een beetje puffen over hoe leuk het zwanger zijn wel niet is (wat ik door alles helaas niet zo ervaar). Eten, jeetje, wat eten jullie veel! Ik moet mezelf echt continue dwingen om wat te eten... gebrek aan honger! Lijst, ik pas de lijst elke dag of om de dag aan, soms is het wel prettig om gewoon ff te reageren, die lijst komt dan later wel! Hoop dat jullie dit oke vinden?
Danielle: Fijn dat je nu wat hebt gekregen. Hier ook flink last van hooikoorts, maar ik mocht van mijn arts alleen Prevalin gebruiken en dat helpt dus niet. Kaatje: Ook ik krijg vaak scheve gezichten als ik vertel dat ik therapie volg. alsof ik een steekje los heb ofzo.
Hoi Danielle, Hierbij mijn aanvulling. Alvast bedankt Vrijdag 10 aug geslachtsbepaling Dinsdag 4 september 20 weken echo GUO.
Hier helemaal geen honger!! Iedereen zegt je moet goed eten. Smorgens yakult met vitamine pillen Smiddags 1 broodje waar ik me echt toe moet zetten, sla het vaak over Savonds warm eten doe ik in 2x mn vriend is altijd pas rond 7 thuis dus maak rond 5 eten en neem ik gelijk en als hij thuis komt. Voor de rest grote glazen melk en jus orange Als ik mega rammel neem ik 3 slokken cola ipv een broodje hihi Hoe staat het deze week met jullie gewicht?? Hier -1,5 nu Nu heb ik ook wel wat reserves