16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @Demi lekker vooruitzicht om af te tellen he naar de vakantie :D Zeker Ibiza!

@Kaatje, had het niet meer gelezen maar wel bedankt. Was erg lekker om er weer tussenuit te zijn!
    Ken dat met BH’s, hier ook vaak koud en dus voorgevormd puur inderdaad voor op het werk haha. Heb nu al een maat groter moeten kopen. Heb het idee dat het wel nog een maatje groter gaat worden. Past alleen niet bij mijn lichaam maarja wat doe je eraan. Hier soms ook onzeker. Wil gewoon het hartje weer horen. Ben blij als ik de kleine ga voelen! Hier hetzelfde, overdag meer trek. Als ik dan niet even iets eet (appel, Liga hoeft niet veel te zijn) word ik echt misselijk. Dus heb 2 a 3 extra’s ingelast. Toevallig vandaag brief gehad over de Blije doos, kan hem met 5 maanden zwangerschap ophalen. Duurt dus nog 1,5 maand.

@Zograag. Lijkt me vervelend inderdaad om aan te kaarten met je baas. Ken dat wel. Zou ook niet snel durven te vragen om eerder naar huis te gaan. Dan “stel ik me aan”.

@Evie, wat leuk een knul!! Ik ga ook echt pas shoppen als ze het vrijdag heel goed kan zien. Anders koop ik al wel iets, maar dan wacht ik met de rest tot 4 sept (GUO). Zou ik alleen wel jammer vinden, er zijn zoveel leuke dingen haha. Achja dan zijn ook als het goed is de Mamamazzeldagen er bijna van Prenatal, scheelt ook weer geld. Alleen nu hebben ze ookal kortingstickers.

@Lydia, ken dat onzeker, dat heb ik ook. Wil dus ook dat het snel vrijdag is. Lekker gehad op vakantie?

@Demi ik ga naar de Linde in Leiderdorp, is maar 25,-
    Babyworld in Leidschenveen is ook goed, maar duurder. Ik zelf hoor mindere verhalen over Babyview in Delft.

@Kwebbelsnoes, dat is inderdaad allemaal geen pretje. Dikke knuffel!

Zo weer helemaal bijgelezen haha.
    Nu alleen nog misselijk als ik echt teveel heb gedaan en te weinig gegeten/gedronken. Dus dat overkomt me bijna niet meer nu ik erop let.
    Vandaag helaas wel. Terug van vakantie, spullen uitladen, was draaien, stofzuigen en dweilen, boodschappen doen. Wel allemaal samen met mijn man hoor, maar cijfer mezelf dan toch teveel weg.
    Begin me nu wel wat meer zwanger te voelen door mijn buikje en ook door het zien van al die schattige kleertjes en dingen, maar schreeuw inderdaad niet van de daken dat ik zwanger zijn geweldig vindt. Komt ook door de misselijkheid. Zit tegen een overgeeffobie aan namelijk.
    Morgen 16 weken, maar voel nog geen kleintje.

Hoop dat het snel vrijdag is, dan hopen we te zien/horen of het een jongen of meisje is.

2. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Ik zou ook zo graag de kleine willen voelen...ben zo benieuwd hoe dat is...
    Ben ook benieuwd vanaf wanneer ik het zal voelen...

3. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Gevoel is niet uit te leggen. Ik vind het geen plopjes net of iemand me vingertjes in de binnenkant van je buik wroet haha.

Ons manneke is soms echt extreem druk alsof die aan het salto en trampoline springen is :D , vraag me af hoe dat later in de zwangerschap word!!

4. tulip

tulip Niet meer actief

het kan op verschillende manieren voelen, bij onze dochter eerst plopjes en toen duidelijk alsof iemand met een vinger aan de binnenkant tegen je buik duwt. Maar deze is niet zo ruw, dit is meer er langs gaan steeds, beetje fladderig gevoel.

5. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Wij krijgen een jongen!!!!
    het was zo ontzettend duidelijk dat zelfs de gyn geen twijfel had en eigenlijk voor 100% zeker is maar dat doen ze natuurlijk nooit. we zagen het meteen toen we keken en manlief is helemaal blij en ik ook natuurlijk.
    heb eigenlijk altijd een mannen huis gewild en die krijgen we nu ook!! alleen nu nog het namen probleem, we hebben er 5 waarvan we 3 echt leuk vinden maar niet kunnen kiezen haha.

lees iets over korting, ik ga vanavond lekker even rond neuzen bij hm, noppies en z8 daar had ik voor wesley al een leuke trui gezien.

6. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Zo hey, was ik echt maar 1 middag weg, hahaha!

@Tulip: haha, fijn zo'n dochter van 4 idd.. kan t dan moeilijk verbieden he.. Ook zo zielig! :p

@Sammie: Ik ga samen met een vriendin en gaan nog wat bekenden in de zelfde periode. Zou normaal gesproken eind juli in mn eentje nog een surftrip gemaakt hebben, maar financieel en met zwangerschap niet echt heel handig nu. Hoewel t wel kriebelt hoor.. Ik houd echt heel erg van in mn eentje op reis gaan! Ontmoet dan altijd zoveel leuke mensen van verschillende nationaliteiten en geeft mij echt ultiem gevoel van vrijheid.

@Kwebbelsnoes: Jeetje wat een verhaal zeg! Verschrikkelijk dat ze je dan zo lang laten doorgaan terwijl ze al weten dat t waarschijnlijk een probleem gaat worden. Is echt mijn angst aangezien ik een te strakke bekkenbodemspier heb door mijn dansachtergrond. Kreeg aantal jaar terug al keer te horen dat als ik ooit kinderen wilde, bevallen een ramp zou worden.. :$ Echter toen ik het bij de vk aangaf werd het weggewuifd dat we maar moesten zien tijdens de bevalling hoe het zou gaan. Dus nou ja.. En ik maar denken dat ik een medisch geval zou zijn, hahaha!
    Goed dat je hulp gezocht hebt. Is niet niks en veroorzaakt wellicht tijdens deze bevalling op voorhand al extra spanning en stress wat het alleen maar moeilijker maakt ipv makkelijker. Hoop echt dat je er iets aan gaat hebben. Heel veel sterkte iig!

@Stefanie: De gastouder was super! Heel verschil met vorige week. Heb er een erg goed gevoel over. Morgen nog een afspraak staan en eentje waar ik al wel mee gemaild heb. Maar ga niet verder meer zoeken en denk dat die van vandaag het gaat worden! Wel bijzonder, ze is namelijk nog vrij jong en had eigenlijk zoiets van 'hmm, nou ja.. ik ga toch even kennismaken'. Maar uiteindelijk had ik een enorme klik met haar en vond ik dat ze super met de kindjes omging. Ook was het huis lekker fris en schoon (ondanks de uiteraard gebruikelijke 'troep' die de kindjes maken.. Maar dat hoort!) Verder gaat ze elke dag lekker naar buiten, doet ook veel leuke dingen als dagje Blijdorp of Ballorig. En tot slot is ze enorm flexibel qua tijden en dagen. Weekenden en avonden zijn ook bespreekbaar en ook nog eens een keer niet duur! :)

@Kaatje: wat lief van jullie vrienden! Hoop dat jullie een gezellige avond hebben!

@Wen: Mooi dat jullie zo'n fijne vakantie gehad hebben! Ach, flinke boobies en nog wel erg tenger zijn.. Kan slechter toch?! ;)
    Ik ga gelijk even kijken bij Linde dan! Hier in mijn woonplaats zit er ook eentje, maar hoor daar nooit wat over.. eigenlijk erg hoe ik daar op af ga.. ;)

Heb overigens super fijn geshopt vanmddag bij Bellyfashion! Wat een verademing waren die broeken en rokjes zeg, en super leuk allemaal!

7. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Gefeliciteerd!!!!!!! Super leuk een jongen! Idd, echt mannenhuis.. Nice.. ;) Tot de tijd aanbreekt dat ze dames meebrengen, dat wordt dan even wennen.. hihihi! Geniet er lekker van en neus ze!

8. tulip

tulip Niet meer actief

sammie, gefeliciteerd!

demi, klinkt goed die GO

9. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @Wen: Ik zie op de site van de Linde nergens terug vanaf hoeveel weken ze geslachtsbepaling doen.. dus wil m inplannen (ja ja, ik ben om hoor!! ;)) Maar twijfel een beetje over de vraag 'hoe snel' .. hihi!
    Weet jij daar iets over? Verschilt dacht ik een beetje per praktijk?!

10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Sammie: Wat leuk, nog een knul :D

Demi: Ik heb ook een turn- en dansachtergrond en daardoor een strakke bekkenbodemspier. heb achteraf gevraagd of het daaraan gelegen heeft, volgens zowel vk als gyn is dat niet zo omdat onder invloed van hormonen je spieren erg verslappen. Dus ook je bekkenbodemspier.
    Als je altijd intensief gesport hebt heb je meer kans op bekkeninstabiliteit, doordat je gewrichten altijd veel te lijden hebben gehad, dus hou het goed in de gaten ;)

11. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Geslacht: Nu zoveel meiden het al weten en het uitverkoop is, kan ik ook niet meer wachten. We wilden de 20-wekenecho afwachten, maar krijg steeds meer spijt dat we niet ook voor een pretecho zijn gegaan. moet nog 3 weken geduld hebben. Krijg vast op korte termijn geen afspraak met Jan Koning meer gefixt.

12. tulip

tulip Niet meer actief

kwebbelsnoes, ik wacht ook op de 20 wekenecho hoor, ik wil toch eerst weten of alles goed is voor ik iets ga shoppen verder.

13. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Ja dat zei de fysio idd ook over het verslappen van de spieren.. Ze zei nog: aan de ene kant is het een nadeel, maar daarentegen heb je ook oversoepele gewrichten en bekken, dus misschien valt kind er straks wel zo uit als je niet oppast, haha!
    En ja, loop dus alweer bij fysio voor mn bekken en lage rug klachten. Is altijd zwakke plek geweest dus ik houd het heel goed in de gaten!

14. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Demi: Ze zeggen dat sporten gezond is, maar het heeft ook zeker nadelen in dit geval!!!

15. Chikah

Chikah Lid

18 sep 2009
    74
    0
    0
    Midden Nederland
    Hoi allemaal,

Hier weer terug van vakantie. In mijn vakantie en vandaag echo gehad. Alles gaat goed met de beebs! Ik heb alles bij gelezen maar kan echt onmogelijk op iedereen reageren, sorry. Over 2 weken weer een echo, dan zullen we ws ook weten wat het gaat worden, 2 jongens of 2 meisjes. Hadden ze vandaag ook kunnen zien maar manlief kon niet mee dus moet nog 2 weken geduld hebben;). Deze week 3 daagjes werken en dan nog een weekje vakantie, lekker nog een keertje naar de camping. Hopelijk wordt het niet TE heet want daar kan ik blijkbaar nu niet tegen, terwijl ik er normaal heel goed tegen kan.

@Kwebbel Ik snap je wel hoor. Mijn 1e zwangerschap en bevalling waren ook NIET leuk (zacht gezegd) en ik heb er nu ook moeite mee vertrouwen te hebben en te genieten. Nu krijg ik er ook 2 dus maakt dat me nog eens extra bezorgd. De tijd kan me eerlijk gezegd niet hard genoeg gaan :). Ook ik heb hulp, gewoon om af en toe mijn hart te luchten bij een neutraal persoon, lekker hoor!

Nou toedels!

16. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Chikah: Fijn dat alles goed gaat met de beebjes!!! Geniet van de rest van je vakantie!

Beebje hier is aan het kickboksen in mijn buik, dat maakt weer een hoop goed :D

17. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Even een foto spammen van de pretecho! Morgen reageer ik weer op iedereen!

18. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Danielle: Dat lijkt me vrij duidelijk haha ;) Geen twijfel over mogelijk!

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Overduidelijk :D

20. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

heel duidelijk!

Deel Deze Pagina