danielle, voor de lijst een jongen jammer van je moeder maar laat haar maar lekker. jullie moeten nu genieten van het moment en niet zij. mensen denken idd altijd eerst aanzichzelf voordat ze door hebben dat ze anderen kwetsen. kwebbel, spannend! wat goed dat je zo snel kon. demi, toch maar een afspraak. ga je het met dvd doen? @kleding, ik heb wat meegenomen bij babydump en weet niet zo goed welke maten we nodig hebben. vorige keer maat 44 dus dat heb ik nog en heb maar 50/56 meegenomen. prenatal ook veel sale maar alles wat ik leuk vind weer niet hahaa. noppies valt wel klein he hou daar rekening mee dat je niet teveel van de kleine maatjes inslaat anders zit je zo met ongedragen kleding. ik vond z8 ook klein vallen had daar twee shirtjes van maar dat kan natuurlijk toeval zijn.
wat ik nog vragen wil voor iedereen maar vooral aan de mama's met een tweede waar zit jullie bm ongeveer? gisteren zei de gyn dat hij al bij mijn navel zat en dat is normaal met 20 weken. hoefde me er geen zorgen over te maken.
Sammie: Bij mij is het ook de 2e en bij mij zit mijn baarmoeder ook al op navelhoogte, volgens mijn vk is dat vrij normaal bij de tweede.
Ik moet donderdag weer, zal eens horen waar mn baarmoeder dan zit, maar ik ben ook wat minder ver he? Hier hebben we wel veel 50/56 nodig gehad, de eerste 5 maanden, maar ja ons meisje was ook maar 2570 gram.
Mijn zoontje was 4280 gram en 54 cm dus die kon gelijk in maat 56, de setjes maat 50 heeft hij dus nooit aan gehad. Hij was dus vrij fors, hadden wel wat setjes van Noppies gehad maar dat viel bij hem dus te smal, dus die koop nu uit voorzorg maar niet, mocht na de geboorte blijken dat de beeb toch smaller is, dan kan ik altijd nog Noppies aanschaffen, want ze hebben wel erg leuke kleding!
ons zoontje woog ook maar 2470gr en was 48cm en wij dachten een normaal kindje te krijgen dus weinig 50 ingeslagen. ml is diezelfde dag nog kleding wezen shoppen in maat 44/50 haha. ik wist 2 dagen voor de inleiding dat hij ligt zou zijn maar ligt hoeft niet perse klein te zijn haha. dus nu heel veel klein spul en dat ga ik lekker uitzoeken wat ik nog leuk en mooi vindt. kwebbelsnoes, oke het is dus wel normaal, maakt me er ook niet druk over. tulip, wij zijn even ver dus benieuwd bij jou.
@Sammie: nee, kies nu voor een korte 2d echo van 20 minuten. Puur ff weer een kleine blik en geslachtsbepaling! Na de 20 weken echo, zo rond de 26/27 weken wil ik misschien nog 4d echo met dvd! @Kleding: ik heb nog niet echt geshopt. Wacht tot na de geslachtsbepaling. heb 1 shirtje en broekje en 1 extra zachte romper met lange mouwen in maat 56. Verder kreeg ik gisteren bij BellyFashion een shirtje van Lief in maat 62. @bevallen: misschien nog beetje vroeg, maar ben erg benieuwd waar jullie voor kiezen. Ik ben enorm aan het dubben. Woon praktisch naast t ziekenhuis hier. Moet volgende week even vragen aan vk of je in dit ziekenhuis evt in bad kan. Vermoed van niet. Dat is wat ik graag zou willen, maar in mijn huis eigenlijk niet handig. Overweeg nu naar de geboortekliniek in DH te gaan. is wat verder weg, maar kan er vanaf eerste wee al terecht, verloskamers hebben een ruim bad. Je bent al wel in t ziekenhuis, dus hoeft bij problemen alleen naar een andere afdeling en je hebt 24/7 verzorging wat voor mij ook wel prettig is. Dus miss een mooie tussenoplossing. Behalve dat ik nog moet vragen of mijn vk dat ziet zitten. is een kans dat ik dan voor de bevalling een vk in DH moet zoeken.. Ben benieuwd naar jullie overwegingen en eventueel al ervaringen natuurlijk!
Oh ja, ik hebt btw echt heel de middag al last van mn buik, banden volgens mij weer.. Ben ook aardig gegroeid de afgelopen paar dagen! meer meiden die merken dat ze hier meer last van krijgen? Ik had t al heel snel, maar nu voor t eerst dat t langer dan 1 of 2 uurtjes duurt.
Demi: Ik heb al een dag of 3 dag last van mijn buik, ook groeispurt denk ik. Verder moet ik in het zh bevallen onder begeleiding van gyn ivm eerdere keizersnede en zwangerschapsdiabetes dus ik heb niet zoveel keus. Bij ons hebben bijna alle kraamsuites een bad, helaas had net de degene waar ik terecht kwam het niet. Ben wel onder de douche geweest, maar onder de douche kon ik de weeën helemaal niet opvangen dus wellicht had ik het bad ook niet fijn gevonden.
@Dani, is niet te hopen nee, dat het geen bi is. Ik zelf schrok van de week ook wel toen ik ging fietsen en zoveel pijn had. Hieronder een foto van mijn buik van vandaag. @Demi, dan zal ik toch eens kijken. Heb nu sowieso ook veel jurkjes en die zitten erg lekker en mooie buik erin. Ik ga denk ik naar Bronovo. Lange land ken ik niet. Ga tegen die tijd wel kijken. @Danielle wat rot om daarover ruzie te krijgen. Hoop dat je, je nu weer wat beter voelt. @kwebbelsnoes, wat leuk en spannend!! Hier een nieuwe (elektrische) fiets besteld. De Gazelle Miss Grace Innergy in het blauw. Gelijk gekeken voor een kinderzitje. Dit is hem voor de nieuwsgierige http://www.google.nl/imgres?q=miss+grace+innergy&um=1&hl=nl&sa=N&biw=1366&bih=673&tbm=isch&tbnid=Dlqbz21O1essMM:&imgrefurl=http://www.gazelle.nl/nl-NL/Collectie/Elektrische-fietsen/Miss-Grace-Innergy-2012&docid=3OYjcz-9OFn5cM&imgurl=http://www.gazelle.nl/nl-NL/Collectie/Elektrische-fietsen/~/media/Images/nl/Fietsen/27307%2525203_4%252520Miss%252520Grace%252520Innergy%252520whispering%252520blue%252520-%252520mand.ashx%253Fmh%253D386%2526mw%253D578&w=257&h=386&ei=RCMhUNyiNMi_0QWk1IDAAw&zoom=1&iact=hc&vpx=382&vpy=117&dur=247&hovh=275&hovw=183&tx=67&ty=116&sig=111145969363055913778&page=1&tbnh=154&tbnw=100&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:1,s:0,i:76
wen, mooie fiets! wat een mooi buikje. demi, ik moet ook in het ziekenhuis bevallen omdat de vorige keer te weinig vruchtwater was en de placenta verklakingen had. wilde zoiezo in het ziekenhuis bevallen bin de eerste en nu ook weer. de douche was voor mij niet haalbaar aangezien het snel ging.
Jeeeee! Zo komt t weer een beetje gelijk met 'de stand' hier, hahaha! Was de echo ook weer mooi om te zien? Gefeliciteerd!!
Ik zal straks even een foto plaatsen van de echo. Ze was erg beweeglijk en had de hik dus erg stilliggen deed ze niet, dus de echofoto's zijn wel wat bewogen.
Gefeliciteerd!!!! Ik word ook steeds nieuwsgieriger, moet nog ff wachten tot 6 sept , al ben ik geneigd om te gaan kijken of het eerder kan voor alleen maar een geslachtsbepaling
@kwebbelsnoes gefeliciteerd @wen86 mooi buikje @hier eindelijk thuis van stage en nu met voetjes hoog op de bank. heb ontzettende last van mijn onderrug en heupen pfffff. vanavond nog auto poetsen (gaan morgen kijken voor een nieuwe in harderwijk en willen deze inruilen) morgen samen dagje vrij dus als we op tijd thuis zijn gaan we nog even shoppen voor verf voor slaapkamer en kinderkamer. @hapnotherapie ga eens kijken of dit ook in de buurt is en anders ga ik me al opgeven. Gaan jullie nog zwemmen of yoga doen ofzo?