16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Commercieel-administratief medewerkster
    de mooiste stad (vind ik dan)
    Er is weer een hoop geschreven.

@Kwebbesnoes, Heftig verhaal hoor! Ik begrijp je angst voor deze bevalling, maar je gaf zelf ook aan, dat het een uitzonderlijke situatie was. Het wil dus niks zeggen over deze zwangerschap. Sommige vrouwen zijn hun 1e zwangerschap heel erg misselijk en bij de tweede helemaal niet, dus het geeft geen garantie, dat deze bevalling weer zo zal verlopen. Ik begrijp echter heel goed, dat je het niet los kunt laten hoor! Probeer toch te genieten van je zwangerschap. Dikke knuffel!

@Danielle, Wat vervelend dat je moeder zo doet! Het klinkt alsof je moeder gewend is, dat de dingen altijd gaan zoals zij verwacht dat ze zullen gaan of zoals zij vindt dat ze moeten gaan. Mijn ouders vonden het ook helemaal niet leuk, dat ik mijn zwangerschap via facebook (na hun) bekend gemaakt had. Maar na 4 miskramen had ik geen zin om het weer aan iedereen persoonlijk te vertellen, daarnaast is het mijn (onze) keuze hoe wij de wereld laten weten dat we zwanger zijn. Tot mijn eigen verbazing flapte ik dat er ook uit en mijn moeder antwoorde, tot mijn verbazing, dat ik gelijk had. Maar ook mijn moeder is iemand die probeerd om mijn leven te leiden en te bepalen wat goed is en wat fout is wat ik doe. Heel erg vervelend. Je zou nu moeten genieten dat je weet wat het wordt en je moeder zou gewoon blij voor je moeten zijn. Is dat nu zoveel gevraagd? Gewoon blij zijn, zonder verwachtingen. Verwachtingen schept teleurstellingen!
    Laat gaan, meis, ze draait wel weer bij. Dikke knuffel!

oh en wat betreft de lijst, ik denk dat iedereen al heel erg blij is, dat je hem voor ons bijhoudt.

@livelife, Teken van leven?
    @ de rest, zag wat buiken voorbij komen en geslachtsbepalingen, wensen voor kinderkamertjes en echo's weet niet meer precies, wie wat zei.

2. ZoGraag

ZoGraag Bekend lid

8 okt 2010
    886
    0
    16
    Commercieel-administratief medewerkster
    de mooiste stad (vind ik dan)
    @buik, Ik zie nog helemaal niks van mijn buik. Maar goed als ik een stripfiguur was, dan was ik de vrouwelijke Billy Turf, dus het zal nog wel even duren ben ik bang, maar het maakt ook onzeker. Zit er wel iets, hallo daarbinnen, gaat alles nog goed? Morgen gelukkig de echo om 16:10u en 's avonds om 21:00u nog een pretecho, dan spullen pakken en vrijdag uit het werk op vakantie. Weet niet of ik daar goed bereik heb, maar zal proberen mee te lezen tijdens de vakantie :D

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ bevallen: ik hoop weer thuis te bevallen netals bij de 2e: heerlijk! Niet met weeën in een auto, niet een badkamer delen met anderen (en dat terwijl ik de weeën opving op de wc haha), geen steriele witte verloskamer, maar lekker ons eigen vertrouwde kamertje, na afloop heerlijk douchen in mijn eigen badkamer en na het afdrogen lig ik met 5 stappen weer in mijn bedje. Vond het echt 200% beter dan mijn eerdere ziekenhuisbevaling, maar dat zal voor iedereen verschillen natuurlijk.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ zograag: fijn dat je nog even kunt spieken bij de beeb zo voor de vakantie! Geniet ervan en lekker ontspannen je vakantie doorkomen ;)

5. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier de eerste lading noppies binnen!! Zoooo onwijs leuk en "aparter" dan al het normale simpele spul!! Moet wel zeggen dat de rompertjes in maat 56 erg klein lijken. Broek en shirtje in maar 62 besteld.
    Ben er weer blij mee! Nu echt een kleertjes stop totdat de 20w echo!

Voor degene waar het de 2e is. Hoeveel rompertjes versleten jullie bij de 1e? Ik heb nu aantal lange mouwtjes rompers maar vlgns mij is dat wel lastig met aankleden als er nog truitje over moet.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ saga: rompertjes.. Denk dat we er een stuk of 8 hadden toen (2 zonder mouw, 4 korte en 2 lange mouw). Was toen prima te doen: enkele keer gingen er 2 per dag door, maar met wasmachine en droger had ik nooit tekort :p Voor de 2e iets erbij gekocht, maar meer omdat ik het leuk vond.. Ook nu heb ik eigenlijk in grotere maten er iets van 8 (geen lange mouwen meer vind ikzelf wel drama haha vooral als ze heel klein zijn, alhoewel ik wel overslagrompertjes heb gebruikt rond maand 2, maar toen was net echt iniemienie er wel af :p). Is gewoon allemaal erg persoonlijk wat je fijn vindt denk ik.. En ach een rompertje meer of minder kan niet veel kwaad, sommige heb ik nl echt niet meer schoon gekregen met die heerlijke spuitluiers :D

En wat leuk de eerste setjes kleding! :) Kan je je inhouden tot de 20 weken echo.. Of gaat dat moeilijk worden hihi?

@ danielle: hoe is ie nu? Kan je het een beetje loslaten die ruzie? Moeilijk als juist je moeder zo reageert.. Helemaal op zo'n moment wat enorm leuk had moeten wezen.

7. tulip

tulip Niet meer actief

pfoe, rompers..hele stapels. Kun je echt niet genoeg van hebben. Ik had ook een spugertje, dus dat scheelt, maar ik had zeker een romper of 15-20. Soms wel in verschillende maten, dus 50/56 en 62/68. Lange mouwen erover was hier geen punt hoor. Het was heel koud de eerste maanden en ik deed dat ook altijd.

8. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ik heb al een tas vol kleertjes!! Zo grote shopper :D Meeste gekregen en kreeg gister ook nog 3 dozen kleertjes aangeboden van vriendin van mn zus, die zat te wachten tot iemand uit de omgeving een jongetje kreeg om het weg te geven. Dus denk dat ik me gewoon MOET inhouden :D :D

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Rompers: Zoonlief versleet hier wel 3 rompers per dag omdat hij de eerste periode zichzelf wel 3x per dag van top tot teen onderpoepte, dus had echt een flinke stapel, een stuk of 5 "leuke" en de rest goedkope witte van de zeeman.

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Rompers; Elise versleet braaf 1 romper per dag en zou droeg veel spaghetti bandjes (mei kindje). Ik ben van de HEMA, ik heb nooit overslag gehad en dus ook niet gemist. Ik Maar ik had dus in maat 50/56 alleen maar zonder mouwen en lange mouwen (van elk heel veel, van mijn zusje gekregen) dat ik een stapel korte mouwen bijkoop, die fijne van de HEMA met stretch.

Bevalling; dat wordt sowieso ziekenhuis, ik hoop gewoon met de VK maar misschien ook medisch, we zien wel hoe het loopt. Ik vond het wel fijn, de vorige keer wa sik om 15:15 bevallen en zei meteen ...we blijven vannacht hier ;) ik was helemaal stuk. Ik hoop nu dat we snel naar huis kunnen in verband met mijn dochter. Hoe dan ook zal ik nooooooooit weer vragen ingeleid te worden, ik heb er nu met 41 weken om gevraagd en omdat Elise maar 2 vaten in de navelstreng had vond de gyn dat ook een goed idee. Nou inleiden vind ik maar niets dus nu loop ik lekker door en gaan we dat alleen doen als het echt niet anders kan of natuurlijk als het beter is voor mijn beeb (vanzelfsprekend)

11. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik wil ook liever niet meer ingeleid worden, maar ze hebben al gezegd dat ze me uiterlijk tot de uitgerekende datum laten lopen ivm ernstige BI en zwangerschapsdiabetes, dus als onze dame niet uit zichzelf voor de uitgerekende datum komt, moet ik er toch weer aan geloven.
    Vorige keer werd ik al ingeleid met 38+5, hopelijk kan ik het dit keer rekken tot 40 weken of komt uk uit zichzelf voor die tijd.

12. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    #2472 Danielle86, 8 aug 2012
    Laatst bewerkt: 8 aug 2012
    Uitgerekende datum:

14-01
    Melanie1986 - Zwanger van 2e kindje: een MEISJE
    16
    -01
    Danielle86 - 25 jaar - Zwanger van 1e kindje:
    een JONGEN
    17-01
    Kwebbelsnoes -Zwanger van 2e kindje: een MEISJE
    Lydia1986 - Zwanger van 2e kindje:
    Nursy - Zwanger van 2e kindje:
    18
    -01
    Josjo -
    Zwanger van 2e kindje:VERRASSING
    19-01
    Minieme84 - Zwanger van 1e kindje:
    Stefanie78 - Zwanger van 2e kindje: een JONGEN
    Lennyt - Zwanger van 1e kindje:
    Livelife - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN
    20
    -01
    Manon77 - Zwanger van 3e kindje:
    Juupje - Zwanger van 1e kindje: een MEISJE
    Wuppie30 - Zwanger van 1e kindje:
    21
    -01
    Kaatje1984 - Zwanger van 1e kindje: VERRASSING
    Saga - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN
    22-01
    Wen86 - Zwanger van 1e kindje:
    Abri - Zwanger van 3e kindje: een MEISJE
    23-01
    Laska - Zwanger van 1e kindje:
    24
    -01
    Ginie - Zwanger van 3e kindje:
    Chikah - Zwanger van een tweeling:
    25
    -01
    Kimster87 - Zwanger van 1e kindje:
    Dalia03 - Zwanger van een tweeling:
    26
    -01
    Roosje24 -
    Zwanger van 1e kindje:
    27-01
    Zograag - Zwanger van 1e kindje:
    28-01
    Sammie121 - Zwanger van 2e kindje: een JONGEN
    Demi1982 - Zwanger van 1e kindje:
    29-01
    Tulip - 28 jaar - Zwanger van 2e kindje:
    GEHEIM
    30-01
    Dani86 - Zwanger van 1e kindje:
    31
    -01
    Ctje1987 - Zwanger van 1e kindje:
    Enibas - Zwanger van 1e kindje:
    Greatdane - Zwanger van 1e kindje:VERRASSING

6 jongen, 4 meisjes, 4 verrassingen/geheim, 15 (nog) onbekend

Vlindertjes/sterretjes:
    Isabel Olivia, Hopelessinlove, Lovelymom, Sofie28, Elisse, Dreamer83, Lintje, Melanie76, Jackystory.

Afsprakenlijst:
    08-08: Josjo, VK
    08-08: Juupje, VK
    08-08: Danielle86, Medische echo
    09-08: ZoGraag, Controle gyn
    09-08: Zo Graag, Pretecho met geslachtsbepaling
    07-08: Nursy, Controle vk
    10-08: Wen86, Pretecho met geslachtsbepaling
    13-08: Lydia1986, VK
    13-08: Stefanie78, Controle gyn
    13-08: Melanie1986, Pretecho met geslachtsbepaling
    15-08: Danielle86, Medische echo
    15-08: Wuppie30, Controle vk
    17-08:
    Ginie, Controle vk
    17-08: Demi, Pretecho met geslachtsbepaling
    20-08: Danielle86, Medische echo
    21-08: Chikah, Controle/echo
    21-08: Melanie1986, Controle vk
    21-08: Stefanie, Controle vk
    21-08: Kwebbelsnoes, Controle vk
    27-08:
    Greatdane, Controle vk
    27-08: Nursy, 20 weken echo
    28-08: Kaatje1984, 20 weken echo + controle vk
    28-08: Kwebbelsnoes, GUO zk
    29-08: Danielle86, Medische echo + 20 weken echo
    29-08: Melanie1986, 20 weken echo
    30-08: Enibas, Controle vk
    03-09: Josjo, 20 weken echo
    03-09:
    Juupje, 20 weken echo
    04-09: Stefanie78, 20 weken echo
    04-09: Chikah, Controle/echo
    04-09: Wen86, GUO zk
    04-09: Ginie, 20 weken echo
    06-09: Wuppie30, 20 weken echo
    10-09: Danielle86, Medische echo
    10-09: Roosje24, 20 weken echo
    13-09: Chikah, 20 weken echo
    15-08: Demi, Controle vk
    17-09: Tulip, 20 weken echo
    17-09: Demi, 20 weken echo
    17-09:
    Greatdane, 20 weken echo
    18-09: Livelife, 20 weken echo
    19-09: Danielle86, Medische echo
    22-09: Dani, Controle vk
    24-09: Roosje24, controle vk
    26-09: Danielle86, Medische echo

Wijzigingen graag in het dikgedrukt in het groen
    in je bericht zetten, dan pas ik het aan!

13. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Sorry meiden maar even klagen.
    Waren net bij mijn schoonouders. Zaten ook twee kennissen van mijn schoonmoeder. Lieve mensen en ken ze redelijk (viel soms in tijdens het dubbelen bij tennis als er iemand niet kon).

Dus die vrouw vraagt en wat voor kamertje wordt het.
    Dus ik wilde een plaatje laten zien. Internet was wat langzaam.

Zegt mijn schoonmoeder. Naja dat zie je sowieso wel als je bij de kleine gaat kijken.

Nou dan ben je bij mij dus echt aan het verkeerde adres.
    Dus ik zei, nou jullie zijn welkom hoor.
    En zei direct ook tegen mijn schoonmoeder dat ze dus niet hoeft te bepalen wie er mogen komen en dat ik dat zelf wel bepaal en dat ik eerst maar eens wil afwachten sowieso hoe het met de kleine en met mij tegen die tijd is.

Zei ook nog, anders staat straks jouw hele wijk voor mijn neus en daar heb ik dus geen zin in.

En ze zei wéér. Ja je begint nu toch wel dik te worden.
    Ik heb niks tegen dik zijn/worden of zwaardere mensen, laat dat duidelijk zijn hoor.
    Maar ik ben verdorrie nog steeds qua BMI op ondergewicht en heb alleen een buikje.
    Zegt mijn man wel, ja zo bedoelt ze het niet. Maar ik vind het gewoon niet leuk klinken. Net zoals dat ze bijna elke week over mijn buik loopt te aaien.

Gister liep mijn moeder ookal naar namen te vissen en zei ook ja weetje wat ik wel leuk vindt? Als we omi en oomi/opi genoemd gaan worden.

Ik heb nu gewoon echt even zoiets van DOE GEWOON! Maarja zullen ook wel hormonen zijn.

14. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    rompers: ik zweer bij de hema :D! vind die echt t fijnst :D en mn smalle meisje kan nu nog 50/56 aan whaha !
    maar heb nu 62/68 voor dr en die zitten perfect :) ! (wel die stretch rompers )

15. tulip

tulip Niet meer actief

wen, oooo ik krijg plaatsvervangende ergenis voor jou, grrrrrrr. Probeer het of te negeren of meteen de volgende keer een duidelijke opmerking zodat ze haar lip houdt, anders blijf jij je ergeren en das zonde van je energie.

16. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Negeren kan ik heel moeilijk, heb dan echt hart op de tong liggen.

Maar ik denk nu ook wel dat ze het direct weet. Ik reageerde best fel :D:p

17. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Dames, allereerst dank jullie wel voor alle lieve en geruststellende berichtjes! Vandaag ons dwarse manneke weer gezien, wilde niet mooi op de echo hahaha, wilde ook niet meer zijn piemeltje laten zien, zat er de hele tijd met zijn hand aan! Een echte man! ;) hihi Heb een fijne middag gehad met een vriendin en een goede medische echo! Alles viel weer binnen de curve! :)

Wen, wat vreselijk irritant!! Snap echt heel goed je irritatie!!! Lastig he!!!

Buikfoto's: heb weer mooie foto's voorbij zien komen!!! :) Wat een mooie buiken!

Mooie fiets ook zag ik!!!

Kwebbelsnoes, wat super een dochter!!! En Sammie een Zoon!!! Allebei gefeliciteerd!!! Wij zijn ook zo blij met ons zoontje!

18. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Oh ja, hier volgende week een afspraak met de mevrouw van de haptonomie!

En de week erop... ga ik lekker ontslag nemen! YEAH! Wat heb ik daar zin in! Eerst volgende week gesprek met bedrijfsarts, kijken of ik weer kan werken (nee) en een reintegratieplan opstellen....

19. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

wen, denk idd niet dat ze dik van dik zijn bedoelde maar eerder je krijgt een buikje dat was ook wat leuker geweest aks ze het zo bracht. verder kan ik je heel goed begrijpen. ik heb gisteren ook even laten weten dat haar fam niet welkom is, bij wesley kaartje gestuurt en van niemand een kaartje of een belletje dus daar ben ik klaar mee. kan het prima met sma vinden maar er zit een grens haha.

20. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Zei mijn moeder maar iets over mijn buikje.... de mijne zei vorige week: "Zit niet steeds aan je buik, er is nog niets te zien"

Deel Deze Pagina