16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

baby voelen, de eerste met 17 weken echt duidelijk ondanks een voorliggende placenta. buik bewegen was volgens mij iets van 25 weken. vond het zelf echt freaky haha.

kaatje, ik sluit me aan bij de rest. je niet zo druk maken en nu gewoon opletten. je kan op internet genoeg vinden wat je niet mag eten, dus het bekende rauw vlees, vacuum verpakte vis, rauwe melk producten en het schijnt salami rauw dus vleeswaren ook niette mogen maar heb ik weleens gegeten in mijn eerste zwangerschap. geloof ook niet dat alle vk het daar overeens zijn.

weet even niet wie maar leuk geshopt!
    pas wel op met dingen met capuhon dat is echt niet handig als ze zo klein zijn en bijv in een maxicosi of box liggen. (mijn ervaring)

zijn jullie ook nog zo moe?

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    lenny jinte voelde ik rond de 18 weken en nu rond de 15 weken plopjes en rond de 17 weken echt duidelijk en voelde mn vriend t ook .
    zien bewegen weet ik echt ni meer.. heb nu ook nog niet gekeken of ik het ook zie bewegen..

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    meiden die een meisje verwachten, ik ga alle spulletjes van jinte uitzoeken misschien leuk om over te kopen voor jullie ? zal t eerst gewoon in een album zetten voor ik t op mp zet ?! hebben jullie eerste keus ;) (zitten veel merk dingen bij en spullen nzgan ) :D

4. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Vriendlief was tegen mijn buik aan het praten en een beetje aan het prikken in mijn buik en met zijn hand op mijn buik en zeggen tegen 'Joepie' dat hij mama best even mocht schoppen etc... Lief toch! Voelde toen hij net zijn hand weg had ineens een plopje... hihi Zou dat Joepie zijn??

Hij ligt ook echt niet handig, want hij ligt met zijn hoofd tegen mijn buikwand en met zijn voeten opgevouwen in me rug (hij zit op zijn knieen als ik op mijn rug lig) Dus dat is natuurlijk ook geen ideale houding om hem te voelen!

Pfff... vriendlief moet nu paar dagen voor werk naar buitenland... bah! :(

5. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @Kaatje: iedereen zegt het hier al, maar echt niet drukken maken hoor meid! Als je weet wat ik allemaal al heb gedaan.. ;) Had last v schimmel, ouders dachten me te verrassen en heel mn badkamer plafond met ontzettend giftig spul ingespoten wat niet goed kon luchten. Kwam dus thuis in enorme walmen, met op de achterkant vd verpakking: absoluut niet gebruiken bij zwangerschap, alleen in goed geventileerde ruimtes etc. Ok, toegegeven ik raakte op dat moment compleet in paniek en over de zeik, haha! Maar wel gebeurd.. Keer per ongeluk onderweg een mega stokbrood uit de toaster gegeten, bleek brie op te zitten, mozzerella, hele mik mak.. Toen ik nog niet wist dat ik in verwachting was een keer een erg gezellig avondje uit gehad (lees iets teveel alcohol gedronken..).. Oh en ik heb een kat, waar ik voor ik wist dat ik zwanger was gewoon vrolijk de kattenbak (zonder handschoenen) van verschoonde.
    Het komt echt, echt wel goed!!! Al die waarschuwingen zijn er om iig alles uit te sluiten en bepaalde dingen te voorkomen. Zijn echter dingen die vaak zeer zelden voorkomen.
    En kindje voelen, ook ik voel nog niks. Soms wel twijfel, maar nog niet dat ik denk: ja, dit is het. Is heel normaal dat je bij een eerste nu nog niks voelt. Sommige voelen zelfs pas rond de 20-21 weken iets! Net als dat de weken misselijk is en een ander nergens last van heeft zegt dat echt niets. No worries!

@Wen: Ik heb die ergens zien hangen laatst! Zo leuk!! Als ik idd een jongetje krijg ga ik ook los hoor, haha! (meisje ook, daar niet van ;))

@Sammie: ook jij super leuk geshopt! Heerlijk dat t allemaal zo echt wordt he.. Ik ben niet zo'n shopper, maar voor de kleine vind ik het ontzettend leuk!

Vandaag heerlijk dagje op het strand gehad, terwijl er hier wat familie aan het klussen was.. Hoe luxe wil je het hebben, haha! :) Heb er van genoten! Morgen mag ik zelf weer meedoen en worden er 2 boekenkasten bezorgd. Begint zo onwijs leuk te worden, mijn eigen beachhouse.. :D Mis alleen het geluid van de zee nog, haha!

Fijne avond allemaal!

6. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook lekker naar het strand geweest. En vanavond even bij een wieg wezen kijken. Een kennis van mn moeder had er 1 die ik zo mocht hebben. Mijn man vindt het niks eigenlijk en wilde er bij de eerste ook geen cent aan uit geven, maar ja nu is ie voor niks....hij vindt hem spuuglelijk, maar ik ben er helemaal blij mee:)

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Altijd leuk om even te spieken natuurlijk (en evt over te nemen ;)).

Rest straks even bijlezen.

8. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Wat leuk! Wat voor wieg is het??

9. tulip

tulip Niet meer actief

tja, je moet ervan houden;) Tis een gietijzeren wit frame, een rotan wieg (waar ook die schattige poppenwagentjes van zijn) en dan bekleed met witte stof.

10. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

demi, zelfs brie mag je zolang het niet met rauwe melk is. ik had laatst ook brie en die mocht ik gewoon. uit gevoel 1plakje genomen haha.

tulip, spam van het wiegje?
    wij hebben een white wash van de prenatal. was ook niet duur in de sale gekocht.

11. tulip

tulip Niet meer actief

sammie, nog niet. De vrouw waar hij staat, die stond erop om hem zelf even af te doen, alles te wassen en dan nog even netjes opnieuw de stof te doen. Als hij bij ons is dan zal ik ff een foto nemen.

12. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Sammie: I know! Sinds kort ben ik er achter dat je zelfs gorgonzola van gepasteuriseerde melk mag..! Maar dit was in belgie bij een pompstation.. Dus weet ik niet zeker of t wel van gepasteuriseerde melk was.. Vandaar.

Tulip: Klinkt erg leuk!! Ben normaal niet zo heel erg vd tutterige spulletjes, maar die wiegjes vind ik echt zo schattig allemaal!

13. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    Dank jullie wel voor de felicitaties!! En voor jullie geruststellende uitspraken! :) Ben weer een ander mens!

Vandaag heerlijk met manlief in het park gehangen en daarna terrasje op. :cool:Toen ook nog uiteten, een soort proeverij, dus mochten alles de kaart onbeperkt eten, je kreeg alleen van wat je bestelde mini! Echt super!
    Door jullie uitspraken heb ik toch kunnen ontspannen en genieten. :)Ik merk dat de ene keer mijn rechterkant van de buik dikker is, en dan weer links. Dus denk dat het kind wel lekker aan het bewegen is :D Maar lijkt me ook gewoon fijn dat je 'plop plop' voelt! Beetje extra bevestiging ofzo..

@Lydia: Thnx, morgen ga ik weer dus los met schuren. Vandaag nog leuke stickers gezien op internet. Lijkt me zo lief om een gedichtje op de muur te hebben. ;)
    Weten jullie ook of je mag verven (de muur) als je zwanger bent? Anders moet ik het laten doen door manlief, maar vind het zo leuk! hihi! :p
    @ Demi: ben eigenlijk wel heel benieuwd naar het kamertje van jou. Tja.. eigenlijk ook wel van iedereen!! :D Als het bij ons iets toonbaars is, zal ik een foto posten. En dat zeegeluid, daar hebben ze machines voor he?! :p :cool:
    @ Sammie: ja, hier ook nog moe. om 10 uur 's avonds ben ik echt op, en slaap gemiddeld nog zo'n 10 a 11 uur per nacht.. Maar ik ben wel een persoon die zonder zwangerschap al 9 uur slaap nodig heeft...:(:$:D
    @ Daniëlle: zou het niet weten, maar zou wel ontzettend cool zijn toch!? Hmm, wanneer komt je ventje weer terug dan?

Ik ga nog even heerlijk crashen op de bank. Zo'n dag als vandaag was heerlijk, maar wel erg belastend voor de rug! Zit er aan te denken om een steunslip aan te schaffen ivm de lage rugpijn. Aangezien ik op mijn werk ook flink moet staan en lopen.

14. tulip

tulip Niet meer actief

kaatje, verven alleen als het op waterbasis is ivm met de dampen, maar bijna alle verf is op waterbasis tegenwoordig. Ik zou het wel even vragen voor de zekerheid.

15. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hier effe snel want ben redelijk moe;

hier 2e beeb en ik voel nog niets....morgen gelukkig weer effe spieken bij de gyn

eten; ach eigenlijk alles mag op vacuum verpakte vis en dus rauwmelkse zachte kaas na (en dat is in NL eigenlijk alleen verse kaas bij de kaasboer, dus dure kwaliteitskaas)

verf; muurverf is altijd op waterbasis dus je moet aleen oppassen met de aflak en flexa is allemaal al op waterbasis

Slapen; ja ik ben ook nog zo moe, baal dat het niet overgaat. Slaap 's nachts 8-9 uur en ga ook nog vaak even op bed met mijn dochter.

Kleertjes verkopen; als we bevestiging hebben bij de 20 weken echo zet ik ook wel mijn spul dat ik weg doe hier neer, zat er laatst nog naar te kijken en ik heb zo veel en zo leuk dat ik bijna baalde dat ik geen meisje meer kreeg..maar dat duurde maar effe hoor want shoppen is oo leuk

Pfff ik moet hier nog met mijn werk bezig, heb het voor me uitgeschoven. blehhhhhh

16. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @kaatje: Wat heerlijk dat jullie zo'n fijne avond hebben gehad! Genieten moet ook gewoon kunnen hoor! Zeker zo samen. Straks worden dat toch spaarzame momenten! ;)
    Ik ben mn hele huis opnieuw aan het inrichten en verbouwen, maar het kamertje op zich is als laatste aan de beurt en dus gezegd dat de meubels pas in de week van 1 nov bezorgd hoeven te worden. Maar spijt van, dus denk wel dat ik deze week ga bellen dat t toch wat eerder mag, hahaha! Kan dus nog wel even duren, maar zo gauw het klaar is zal ik hier foto's spammen, haha! En idd, gewoon cd met zeegeluiden kopen en hoef nooit meer naar zee... Neeee..! :p
    Verven mag gewoon, alleen wel verf op waterbasis. Toen ik dat bij de Praxis aangaf vertelde de meneer dat eigenlijk alle muurverf tegenwoordig op waterbasis is.. Dus no worries!

Grappig dat jij dat ook hebt dat je buik soms aan één kant dikker is. Viel me vandaag toen ik op het strand lag ook op dat ik links in de lengte echt duidelijke verdikking voelde alsof mn baarmoeder verticaal lag..?! Nou ligt mijn placenta ook links voor, dus weet niet of ik dat misschien voel.
    Ook die lage rugpijn wordt ik gek van. Blij dat ik niet de enige ben! Al gun ik t niemand verder natuurlijk! :)

17. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Verven: Alleen op waterbasis idd. Even goed nakijken dus.

Lydia: Ik ben erg benieuwd naar alles wat je weg doet :D

18. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    HiHi komt goed ;) ga het snel ff als k tij heb uitzoeken :)

19. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Kaatje, fijn van de fijne dag!! Zoals gezegd: verf op waterbasis! Als je plinten gaat doen zijn er wel een aantal aandachtspunten:
    Als ze ooit geverfd zijn met terpetinebasis dan moet je alles tot het blanke hout eraf schuren anders hecht de waterbasisverf niet...
    En je hebt 'speciale' kwasten nodig, moet je even vragen, andere kwasten voor waterbasisverf als voor terpetineverf!
    Ja, je gaat de muur verven he.. wou zeggen als er grondverf onder moet moet die ook op waterbasis hahaha, maar dat is overbodig te vermelden denk ik!

Leuk al die kamertjes ideeën!!! Ik kan niet wachten tot vriendlief en ik onze babykamer gaan shoppen!!! Wij weten ook al wat we willen...
    Schoonmoeder dit weekeind: Je gaat toch niet heel de kamer blauw doen, vind ik zo lelijk! En schoonzus kwam dag later en zei precies hetzelfde... hmm... fijn al die ongezouten meningen!

Oh, vriendje komt dinsdagnacht terug dus mag eigenlijk niet klagen. 2 nachtjes alleen... en morgen kan ik al zeggen 'Morgen komt ie thuis'... Maar ja, vind het helemaal niet leuk, voel mezelf ook niet happy, dus dat speelt ook erg mee!

20. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    Hallo dames!
    Alweer te lang niet geschreven... Druk geweest. Zaterdag is J. 4 jaar geworden!!! De hele dag feest gehad en hij is erg verwend. Vindt het zelf ook erg stoer dat hij 4 is. Mama's kleine jongen wordt groot!
    Vandaag naar het strand geweest op de fiets, heerlijk als je zo vlakbij de zee woont en er nergens een parkeerplek te vinden is. De jongens hebben weer heerlijk genoten.
    @voelen: de eerste voelde ik met 20 weken en de tweede met 17 weken. Dit kindje denk ik sinds deze week te voelen, dus met 16 weken. Weet niet meer wanneer ik het aan de buitenkant zag.
    @iedereen die weet wat het is: leuk leuk leuk! Veel plezier met shoppen. Ik kan niet wachten tot het woensdag is! Dan weten wij meer als het goed is. En lydia: ben ook benieuwd naar de spullen als het een meisje is!
    @misselijk: de hele week nog erg misselijk gebleven, nog niet weeer gespuugd sinds vorige week.
    Ga mijn bed opzoeken, ook hier erg moe vaak en morgen weer werken.

Deel Deze Pagina