16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    :D

Hier ook :p

2. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

wij gaan ook het grote badje opzetten. zie nu al tegen de aankomende dagen op:(

hebben jullie al contact gehad met de kraamzorg?

3. tulip

tulip Niet meer actief

sammie, nou wilde het toevallig net plaatsen. Was afgelopen donderdag bij de vk en die zei: o en de kraamzorg is natuurlijk al lang geregeld...;) oeps, dus vrijdag meteen gedaan. Kreeg vandaag de bevestiging binnen met een cadeaubon van 50 euro die ik in een aantal babyzaken kan uitgeven:)

Merk sowieso dat ik wat trager in veel dingen ben, weet niet of meer mama's van een tweede dat ook merken. Bij de 1e was ik zo enthousiast en snel bezig als sommige dames hier...maar nu nog niks echt ondernomen hoor qua klussen en dat soort dingen.

4. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hier de kraamzorg al geregeld :D!

kamertje zijn we nu bezig om de nieuwe voor jinte leeg te ruimen. dan ga ik haar kast + bed schilderen ( ROZE!! :D) en de kamer maken en als die klaar is gaat jinte daarheen en gaan we de kamer van jinte (waar ze nu ligt) boy-style maken :D:D!

5. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    @wen86: wat een mooi kamertje zeg!!! Ik kan niet wachten tot de zolder klar is en alles intern verhuisd dan kunnen we ook aan de slag. Oh en nog even weten wat het is, dan kan ik in ieder gevak alvast het kamertje in mijn hoofd inrichten!
    @tulip: komt me bekend voor. Een tweede (en een derde ook) houdt je anders bezig. Je hebt sowieso ook minder te kopen eń de eerste houdt je Lekker bezig. maar dat houdt niet in dat het minder speciaal is. Het is elke keer weer bijzonder! Alleen sta je anders in het leven dan bij de eerste. Dat is met elke gebeurtenis zo...
    @warmte: vandaag al erg warm en dan zaterdag ook nog met een vriendin naar Festival Zand in Almere met 25.000 bezoekers, ben benieuwd!
    Nu snel naar bed, morgen echo en dan weten we wat het is!!!

6. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Spannend ginie!

7. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Even snel!
    Ginie: Heel veel plezier zo meteen!!!
    Wen: kamertje wordt echt leuk al zeg!
    Lydia: is er ook een app van zwangerschapspagina dan? of hoe werkt dat met die foto's vanaf je Iphone?! Zou erg handig zijn, aangezien mijn ziggo mail niet meer werkt op mn iphone en ik foto's dus nooit kan doorsturen via internet, alleen kan uploaden naar fb op mn telefoon. (of naar iemand in een sms of whatsapp bericht).

Hier zo na 6 wk weer afsprk bij de vk. Alleen controle.. Vr pretecho!
    Papa v de kleine werkt weer niet mee.. zou mij als nog info mailen over zijn gezondheid en erfelijke aandoeningen etc.. Leek dat zelf ook te willen doen. vorige week wo die vragen opnieuw naar hem gemaild, hem gisteren nog reminder gestuurd dat ik ze nog niet had en graag voor mn afspraak vandaag zou willen hebben, maar niks.. Zucht! ;)

Nou mensen, succes met de warmte, of geniet vh mooie weer! (want dat doe ik nog steeds volop, zwanger of niet! ;))

8. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

tulip, ik ben ook minder met dingetjes kopen. we hebben alles al zeker nu we een jongen krijgen. vind het net zo spannend en bijzonder maar heb het gewoon druk haha. het kamertje is zo goed als af en alleen moet de onze verbouwd worden en dan kunnen we allemaak verhuizen. wil wesley nog een tijdje in zijn eigen kamer houden.

geslachtsecho, succes en ben benieuwd.

demi lastig weer van de papa dat hij niet mee werkt. wie weet krijg je de info nog.

9. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Ik moet ook zo naar de vk voor controle en ook vrijdag de pretecho :D

10. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    Hallo dames!

We krijgen een meisje!!!!
    De echo was weer mooi om te zien, beweeglijk beebje! Moest wel even een traantje laten, erg fijn om het al te weten. Ze was 95 % zeker, dus met 20 weken echo de bevestiging!

Demi en wuppie succes bij de verloskundige! Demi: balen dat de papa niet mee werkt, hopelijk is dat eenmalig.

Fijne dag allemaal! Vanmiddag gaan ewe schoonouders vertellen dat kleindochter nr 2 op komst is.

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ginie een meisje!! Leuk ook na 2 jongens toch?

Wen mooie kamer

Hier geen verhuizing nodig, Elise heeft meteen de grotere kamer gekregen en nr 2 zo de andere. Tegen het einde van de zwangerschap krijgt ze wat nieuwe meubels en gaan de commode naar de kinderkamer, en als de beeb uit de wieg op zijn eigen kamer of de co-sleeper bij mij is gegroeid dan krijgt Elise een peuterbed en gaat beeb in het ledikant maar ik verwacht dat de beeb dan al een maand of 4/5 is minimaal

Pff ik ben ziek. Gister bij de dokter geweest heb een hele grote opgezwollen klier in rechts mijn hals, is een lymfeklier die tegen mijn spier drukt dus constant het gevoel alsof weer 4 kiezen getrokken zijn want het straalt deur en daarbij ook een lichte oor en keelontsteking aan de rechterkant. ben maark aan het werk maar het leid niet echt af van de pijn

12. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Zooooo ook weer terug van paar daagjes Duitsland, even korte vakantie! Hadden mega goedkoop via zo dag deal 3 nachten geboekt :D

Een meisje erbij op de lijst zie ik, gefeliciteerd!!!!

Ik zie nu al op tegen het weekend! Word zoooo warm!!!
    Zit nu met alle ramen open en waait nog lekker door.
    Hoe is jullie conditie?? Hier is die nog niet 100%, snel last van mn rug, onderin, weet niet of ik ermee naar de dokter moet, of dat het gewoon een kwaal is wat erbij hoort. Vroeger veel jonge paarden ingereden en paarden leren springen, dus ook de nodige valpartijen gehad, op grond en door hindernissen :D
    Rug was altijd al wat zwakker maar breekt dus nu op.

Dames die verstand hebben van bekken instab. hoe constateren ze dat? Doet de huisarts dat of moet je dan naar het ziekenhuis? Gaan ze aan je trekken oid? Ik heb er helemaaaal geen verstand van, maar had de klachten wat opgezocht, maargoed kan dus ook van een wat zwakkere rug komen de pijn die ik nu heb. Maar stel dat de dokter zegt miss is dat het, wil ik wel graag weten hoe ze dat kunnen zien :D

Hier heb ik ff een shop stop, moeten nog zoveel verbouwen en alles zit in tasjes en dozen en ben zo heerlijk vergeetachtig, dus weet ook niet meer wat ik allemaal al heb. Wil weer lekker gaan shoppen als alles klaar is en het dan gelijk kan opruimen op het kamertje!

Ennnn hoe zit het met namen?? Voor een meisje wist ik het echt wel maar een jongen... Weet het echt NIET! Komt niks leuks voorbij of ken iemand die zo heet en absoluut een no go is haha.

13. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @Wuppie: Haha, wat toevallig!! :D Toevallig niet in de zelfde omgeving ook? Wen en ik bleken de afspraak na elkaar te hebben voor de combi test bij het zelfde echocentrum, maar wisten dat pas achteraf, haha!
    Hoe ging het bij jou bij de vk?

@Ginie: Gefeliciteerd!!!!!!!! Weer een meisje erbij voor het evenwicht hier in de groep.. hihi! Super leuk joh!
    Nu gelijk shoppen??

@Stephanie: Wat balen dat je zo ziek bent.. :( Geen pfeiffer toevallig toch??

Hier was alles prima bij de vk! Moest alleen met spoed bloedprikken, omdat dat blijkbaar al lang had moeten gebeuren. Doordat de nekplooimeting niet bij hun eigen echoscopiste kon wegens vakantie ben ik ergens anders geweest en is toen echt alleen bloed geprikt voor de combinatietest. Nu dus als nog algemeen bloedonderzoek.
    Hartje meteen te pakken en luid en duidelijk en bij het voelen aan mijn buik kreeg ik, weer, te horen dat de kleine en baarmoeder wel heel hard groeien..! Oh oh, als dat maar geen hele grote baby wordt! :p
    Bloeddruk was 62 over 102.. Volgens haar keurig, maar is dat niet wat aan de lage kant??

14. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Ik heb zelf professioneel ballet gedaan en ook een hele zwakke rug. Loop nu al bij fysio voor bekken/ heup en lage onderrug klachten. Fysio heeft niet t idee dat het echt bekkeninstabiliteit is, maar meer te maken heeft met de toch al gevoelige plek.. Maar zeker weten doe ik het dus ook niet! Begreep dat je bij bekkenpijn ook enorme steken aan de voorkant krijgt en dat heb ik zelf wel af en toe, maar voelt meer als bandenpijn van onderste band.

Wat heerlijk dat jullie even paar dagen weggeweest zijn! waar zijn jullie precies geweest in Duitsland? Zie elke dag van die acties voorbij komen in mn mailbox en besloten er maar gewoon even niet naar te kijken! ;) Mag over 2,5e week naar Ibiza dus moet ook niet zeuren.

Namen, tja.. Heb zelf paar opties die ik nog ff voor me houd gezien t vermoeden bij de 12 weken echo op een jongen.. Maar vrijdag weet ik meer dus zo niet dan zal ik er hier wat tegen aan gooien, haha! Vind jongensnamen zelf ook stuk lastiger dan voor een meisje hoor! Ik zou zeggen: blijven googlen! Maakte de zoekterm steeds net iets anders en kwam dan toch weer nieuwe sites tegen. Uiteindelijk heb ik niks van zo'n site, maar je doet wel ideeen op! En wat ik zelf handig vond was 1 site waarbij je de betekenis van een naam ziet en ook reacties v mensen die zo heten. Zo had ik voor een meisje eerst Noa in gedachten (nog steeds zo'n leuke naam!!) alleen er reageerde een meisje die schreef dat ze Noa soa genoemd werd en toen dacht ik 'oh ja, die rijmcombi had ik nog niet bedacht, maar das niet zo leuk natuurlijk' en ben ik er toch weer vanaf gestapt! is op een andere site, dan naam intypen die je in geachte hebt en je krijgt alle varianten te zien + betekenis en dus antwoorden op vragenlijstje v mensen met die naam (bv wat vind je het leukst aan je naam, wat het minst etc)

Ik ga zo weer heerlijk richting strandtentje, lekker aan een koud sapje en af en toe een verkoelende duik nemen..! :D

15. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Gini, gefeliciteerd een meid! Wat leuk!

Bij de vk was alles goed, hartje weer gehoord, altijd heel fijn om ff te horen.
    Nu op naar vrijdag, de geslachtsbepaling! Zo'n zin in!!

16. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    @demi: geloof niet dezelfde omgeving, ik woon in rotterdam.
    Bij de vk was alles goed, alleen mijn baarmoeder ligt al hoog omdat ie niet in de breedte maar in de hoogte groeit..dus hij is nu al op de hoogte voor ong 20 wkn ...maar hij is ook smal zei ze... maar was wel weer super het hartje te horen:)

17. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    demi ik ga gewoon via safari(internet) naar deze pagina.

ginie leuk een meisje !! (heb een heeele boel leuke kleertjes ;) )

18. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Oh nee, ik Zoetermeer. Wel redelijk in de buurt maar zelfde vk zal niet, haha!
    Wat leuk dat ze dat allemaal vertelde! Hier weet ik wel dat alles dus hard groeide en mn bovenkant baarmoeder zit vlak onder mn navel, maar de verdere vorm oid..?? Had laatst wel toen ik lag dat ik een soort verticale verdikking voelde, alsof mn baarmoeder verticaal lag. Maar was beetje links en daar zit ook mn placenta, dus wellicht heb ik dat gevoeld! Hartje is idd zo fijn om te horen he!! Keek ook vol spanning naar haar gezicht, maar alles perfect.. pfieuwww..! ;)

19. Ginie

Ginie Actief lid

13 aug 2009
    409
    0
    0
    Dank voor de felicitaties! Het is zo onwerkelijk nog. Na twee jongens denk je automatisch dat het weer een jongen is, maar het is gewoon een meisje!
    @controles: fijn dat het weer goed was! Altijd fijn om het hartje weer te horen. Vanochtend ook gehoord dat de placenta er voor ligt, ik was er ook nog niet van overtuigd dat ik het voelde, dus dat kan wel kloppen.
    @saga: Lekker een paar dagen naar Duitsland.
    @namen: hadden beide namen al, dus nu ontdekken of het de naam is en blijft.
    @stefanie: hopelijk knap je snel weer op!
    @lydia: ben benieuwd naar de meisjeskleertjes! Daar hebben we nog niks van, dus meer dan welkom! Had je al wat in je album staan?

20. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Wij zijn naar Bad Meinberg geweest. Actie van hotel specials. 19 euro pppn incl ontbijt. Ontb was er anders ook 10 euro dus voor 114 euro 3 nachten weggeweest. Was voor ons maar 3,5 uur rijden. Was een kuuroord dus onwijs rustig en allemaal dingen in de buurt bekeken.

Merkte het wel hoor, heuvel op en af lopen hihi. Voelde me af en toe net een slak :D

Deel Deze Pagina