16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @Dani: Wat schrikken van die klap in je rug!! Als het niet goed voelt en je er onzeker over voelt, gewoon even naar laten kijken. Persoonlijk denk ik niet dat de kleine er last van heeft, maar je bekken en rug zijn nu al gevoelig en de gewrichten extra week. Kan nooit kwaad er even naar te laten kijken!
    Fijn dat het nu wel te doen is op je stage en je gisteren even lekker voor jezelf gekozen hebt!
    Wat erkennen betreft 'nee'.. uiteindelijk als hij een rol wil spelen en goede papa is zal ik het niet tegenhouden, maar eerst maar eens laten zien dan. Anders zit ik straks met een heleboel narigheid en is het een stuk lastiger allemaal. Alleen als hij echt wil, kan hij het geloof ik bij de rechter afdwingen dmv dna onderzoek... Kan er echt nachtmerries van krijgen, maar probeer het even van me af te zetten tot het echt zo ver is en ondertussen wel uit te zoeken wat mijn rechten zijn..

2. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @Tulip: klinkt ideaal idd! Ben zelf een enorme waterrat dus kan echt niet wachten samen met de kleine man t water in te gaan, heerlijk!!
    @Melanie: tja, dat gevoel kan ik niet over meepraten! haha! maar kan me wel voorstellen dat het raar is te weten dat dit de laatste keer gaat zijn.. Extra van proberen te genieten toch maar dan!!
    En wie weet.. krijg je over een paar jaar toch weer kriebels..;)

3. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @demi ja een man kan idd via de rechter een dna test afdwingen en laten vaststellen of het kindje daadwerkelijk van hem is. Is dit het geval dan kan hij dus ook vaderlijke rechten gaan eisen en dan heeft hij recht om het kindje ook te zien. Dit is namelijk bij de vriendin van mijn broertje gebeurd.
    Zij heeft een kindje (nu 7) en heeft deze met een ander. hij is met 20 weken afgetaaid en haar laten zitten en toen kind 4 was(of werd) via rechter dna test ge-eisd en mag dus nu 1 weekend per 2 weken het kind zien (kind vind het vreselijk en niet leuk bij zijn vader en er worden ook echt gemene spelletjes gespeeld door de pap en neemt daar het kind in mee)
    Let daar mee op en stel dan echt goede eisen enz.
    v.b: de papa van kind vn schoonzusje komt hem halen. kind verteld dat mama en mijn broertje wat willen gaan doen (zijn bijna bij hem thuis) draait hij om en brengt het kind terug met rede kwam toch niet goed uit.
    Achterliggende gedachte (wat hij tegen kind heeft gezegd) dat hij het mama niet gunde om wat met nmijn broertje alleen te gaan doen.

Let echt goed op Demi wil jou dit allemaal niet aan doen.
    Wil je geen angst of zo aan praten maar mannen kunnen zeer gemeen zijn!!

@vk heb gebeld maar is nu niet bereikbaar dus nog even wachtten pfff.....vooral pijn in rug enz dus niet in buik gelukkig. vl smste net hoe ik me voel en of ik de kleine heb gevoeld en dat hij zich zorgen maakt (Zo lief)

@tulip haha ben benieuwd wat er hierna gaat gebeuren dan nr 3 of toch niet haha! hier zal het nu bij 1 blijven en misschien komt vl uiteindelijk toch dta hij 2e wilt.
    En misschien zeg ik wel na deze nooit meer hahaha weet nooit hoe het gaat

@melanie werk ze (dikke knuf) dacht dat het wel kon omdat het een simpele glijbaan is en niemand me kan raken of wat dan ook ook opgelet met zwemmen dat andere niet in buik schoppen ofzo dus vl zwom vaak voor me uit veiligheid haha.

4. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Pfff dani hoop dat je de vk nog te pakken krijgt!!

Hier zit ik weer voor de ventilator hihi. Moet nog boodschappen doen maar totaaaaal geen zin. Gelukkig wel af en toe bewolkt.

Drinken jullie genoeg?? Ik drink helemaal niet veel, ga nu echt 4 halve liter flesjes neerzetten met water en roosvicee zodat ik zeker dat binnenkrijg. Eten gaat ook niet goed, nog geen hap gehad. Baal ook zo dat er niet iets is waar ik vreselijke trek in heb. Met alles heb ik een blegg gevoel. Wil zo graag goed voor de kleine zorgen maar moet ik echt meer en beter gaan eten!!

Hoeveel zijn jullie aangekomen?? Hier nog steeds niks!

5. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    @Dani: Ik weet het.. vind het zelfs beetje eng er hier over te praten.. als de dood dat ie me hier 'traceert' en mee leest.. Als ik dit toch allemaal van te voren had geweten, maar ja.. dat is achteraf en heeft niemand wat aan. Ik doe wat ik kan, om het goed te doen en ondertussen ook te blijven genieten van dit kleine wondertje..

@Saga: Wel goed drinken hoor!!!!!! Ik probeer mezelf echt te dwingen continu weer glas water of sapje te nemen. Nou heb ik dorst voor 10 dus het is ook niet erg lastig, alleen als ik druk ben vergeet ik het nog wel eens. Eten gaat hier goed, hoewel ik dus echt totaal geen trek heb in warm eten of 'gezonde' groenten. Momenteel veel (pasta)salades en ik moet toegeven dat ik nog steeds een enorme trek heb in snoep en zoetigheid! Ben na wat geschommel nu zo'n 4 Kg aangekomen. Ik was erg slank, dus het is niet zo erg.. alleen moet wel oppassen met die suikers. Is ook niet goed voor de kleine man!

6. tulip

tulip Niet meer actief

saga, ja ik verplicht mijzelf er toe, met flesjes idd.

Ik ben eerst 2,5 kilo afgevallen en daar ben ik er nu 1 van bijgekomen, dus 1,5 minder nog dan mn normale gewicht.

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Dani: oei, wat naar van je rug. Hopelijk wordt het na de fysio wat minder.

Bekken: ik heb cesartherapie. Vanmiddag mag ik weer heen. Helaas helpt het niet heel veel, maar ze kan de pijn wel tijdelijk verlichten.

Warmte: hier gisteren mijn trouwring af moeten doen, knelde helemaal van het vocht wat in mn handen zit. Ook wat dikke voeten van de warmte.

Laatste zwangerschap: we zouden graag nog wel een 3e willen maar hebben we in dit huis geen ruimte voor en verhuizen zit er de komende paar jaar nog niet in, maar wie weet ooit.

Aankomen: hier ook nog niks aangekomen.

Vanmorgen met zoonlief naar peuterzwemmen geweest, heerlijk. Daarna mijn ouders op visite gehad, want die gaan morgen op vakantie. Nu ligt zoon lekker te slapen en ik even op de bank. Vanmiddag weer therapie voor mijn bekken. Best druk dagje zo. Morgenvroeg weer controle bij de vk en volgende week dinsdag GUO. Spannend allemaal.

8. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Lijkt het nou zo of zijn er toch wel een aantal met rugklachten, lijken er best veel zo...
    Ik zelf ook steeds meer ken, nou had ik dat al want ik heb fybromialgie dus had er al veel last van, alleen word steeds erger:( toch maar even naar de fysio ...

Ik drink denk ik toch te weinig en eten doe ik omdat t moet heb met dit weer echt geen trek...

9. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @gewicht hier nog niks aangekomen maar zelfs afgevallen. nu in totaal 4,5 kilo. de laatste weken (week of 8) op gewicht en vanmorgen opeens weer 300 gram lichter. naja wat er niet aankomt hoeft er niet vanaf

@saga goed blijven drinken hoor zet een alarm op je gsm ofzo helpt ook. en fruit bevat ook vocht heb je eten en drinken misschien is dat een idee

@demi hij zal zich dan moeten aanmelden op het forum voor hij pas wta kan lezen. je kan ook altijd prive bericht sturen of wat dan ook. en vooral idd genieten!!

@kwebbelsnoes merk dat bij mij de fysio soms wel en dan weer niet helpt. cesar therapie nog niet gehad hier maar wel aan het overwegen!

@vk nog steeds niet bereikbaar (zijn 2 meiden en beide zijn aan het helpen bij een bevalling)

10. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Helaas kan je ook wanneer je niet aangemeld bent alles lezen.. ;)
    Balen dat de vk er niet is, maar ja.. bevallen is natuurlijk ook wel belangrijk! ;))
    Bij helpt fysio ook niet altijd hoor, vaak maar eventjes en dan weer uitkijken naar de volgende behandeling.
    Doe iig rustig aan jij!!!

11. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Demi gebruik een aantal google dingen, jou naam met zwanger erbij enz. Als dat allemaal gewn resultaat geeft kan die je ook niet volgen lijkt me. Of laat je naam even aanpassen in iets heel anders.

Met flesjes drinken waar ik vanmorgen mee ben begonnen gaat het super. Al 1,5 liter op! Alleen ik haaaaat zovaal plassen :D

Fruit krijg ik helemaal niet weg nu. Net maar broodje bapao gegeten. Was enige wat in me opkwam in de supermarkt haha. Snoepzin ook bijna niet.

Hier last van rug in vlagen. Ik vind stilstaan echt een drama. Maar las ook dat door je baarmoeder je gewicht nu anders verplaatst word, dus denk dat dat het is.

Wou vandaag vanalles in huis doen maar stel het lekker uit, is het geen weer voor!! :D

12. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @demi je kan de beheerders vragen of ze kunnen blokken voor niet aangemelde mensen misschien kunnen ze dat doen! en idd google jezelf eens.

@saga goed van het drinken en broodje bapao.....jammie.....krijg honger haha!

ik doe zeker rustig aan. zit hier achter bureau en ben wat dingen aan het opzoeken voor babykamer. en tussendoor wat lopen/staan, drinken enz.
    omdat de babykamer redelijk klein is (3 bij 2 meter) heb ik bepertke ruimte. en nu met bedje erbij nog weinig ruimte voor kledingkast en commode. dus nu bedacht dat ik een 2 deurs kledingkast wil en een commode die je aan de muur kan hangen. aangezien ik de vakkenkast ook nog heb en 2 planken voor aan de muur. wel nadeel dat opklapcommode net zo duur is als een gewone maarja tis niet anders!

13. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Dames... ik had gedacht: Na het weekeind reageer ik op iedereen, maar jullie blijven kletsen!!!! hahahaha

Zwembadjes: heerlijk!!!! :D

Ouders/schoonouders: Wat een zorgen en narigheid he als er iets daarmee mankeert... Hopelijkt komt het allemaal goed!

Demi: Wat ongelooflijk PIEP van de papa van jullie kindje... dat is toch echt niet normaal! Wat een nare situatie!!!! Bah! :( Ik weet niet of Demi je echte naam is. Ik heb het geprobeerd, als je op/met google zoekt zoekt hij alleen op Demi in berichten en niet op de gebruiker Demi. Eventueel kun je je naam aan laten passen door de moderators.

Dani: Als je je zorgen maakt inderdaad even de vk bellen en er naar laten kijken!

Hier vanochtend medische echo gehad... Was niet zo'n succes.
    De echoscopiste die we hadden had die echo (meting) nog nooit gemaakt, dus ze ging even kijken naar kindje en hem even opmeten (keurig op schema, dat wel) en daarna zou ze iemand roepen voor de meting, maar ons mannetje lag met zijn hoofd heel diep weggestopt, we kregen zijn hoofdje amper in beeld, laat staan de aorta...

Na hoop dansen, springen bewegen en even wachten in de wachtkamer werd ik geroepen door de andere echoscopiste. Die keek en zei meteen: dit gaat me niet lukken.

Het lijfje lag er wel keurig voor en omdat onze uk steeds in allerlei lastige houdingen ligt (hartje, maagje, blaasje en nieren hebben we nog nooit goed in beeld kunnen krijgen) heeft ze nu alvast een deel van de 20 weken echo gehad (wat we hebben gezien hebben we alvast gezien).

Hartje is helemaal perfect (Wauw, wat is dat prachtig om te zien), hij heeft geen klompvoetjes maar keurige mooie benen, twee niertjes, een middenrif wat er goed uit ziet, urine in de blaas en een gevuld maagje, hij heeft een gesloten buikwand, een keurig aanhechting met de navelstreng, geen open ruggetje... 75% van de 20 weken echo hebben we gezien en was helemaal keurig!!!!
    En: Het is nog steeds een jongen!!!

Daarna ging ze even met de gyn overleggen en moet nu woensdag terug voor weer een nieuwe poging met echo!!! En dan volgende week de uiteindelijke 20 weken echo!

14. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Fijn dat wat jullie hebben kunnen zien goed is!!!!

Hier elke 3 weken een echo maar jeeeew wat duren die 3 weken steeds lang!! In het begin vloog het voorbij, zou elke dag wel ff in mn buik willen kijken!!! Beetje jammer dat de pretechos best duur zijn hihi en heb er al 2 gehad!
    Wij wachten dus keurig tot volgende maandag voor de vk echo en tot 5 sept voor de 20w

15. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ja, ik besef me ook dat ik maar verwend ben met 11 weken lang iedere week een echo. Toch zou ik die onzekerheid graag inruilen of wegdoen en dan liever minder vaak een echo. Maar ja, dat gaat niet.

Spannend, bijna de 20 weken echo!!

Overigs zei de echoscopiste dat mijn placenta aan de achterkant lag (vorige week zei de gyn dat hij voor lag) maar dat ik ons kindje nog niet voel is niet erg zei ze.

16. tulip

tulip Niet meer actief

Fijn dat het er allemaal goed uit zag danielle!

Saga, waarom krijg je elke 3 weken een echo??

17. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    @Wuppie, leuk!! Succes met in elkaar zetten. Ben benieuwd! Zat net nog bij de verlos te lezen dat veel vrouwen vaak last van hun rug hebben.

@Melanie en dan vind ik het hier al zo warm!

@Kaatje bedankt! Ja gek idee he. Verloskundige zei net ook, over 2 weken zie je, je buik wel hoor. Vreemde zouden nog steeds kunnen denken dat ik een gewoon buikje heb (in de meeste kleding). Blote buik zie je het wel.

@Sammie, moet nog even mijn site updaten en dan zal ik even de link neerzetten. Rot is dat he, ik had het ook gister ochtend. Na het middag eten ging het beter, maar die warmte werkt niet mee.

@Dani, au ja dat is inderdaad absoluut niet fijn. Ik liep gister de trap af, man liep achter me. Ik stopte opeens en hij liep door. Zo een knie in mijn rug. Spannend! Ik heb nu groep 5. Kids vonden het opzich wel leuk, maar nog wel even vreemd we hebben natuurlijk nog geen echte band. Ga het morgen mijn “oude” klas vertellen. Veel meiden kwamen vandaag al langs om even te babbelen echt leuk. Inderdaad gewoon even bellen als je, je zorgen maakt.

@Saga, op mijn werk drink ik op de automatische piloot en haal ik sowieso 1,5 liter. Thuis gaat dat moeizamer. Vul ook steeds 0,5l flesjes. Net terug van de verlos. Woog 51 en nu 55.

@Danielle, dat was dus inderdaad niet zo’n succes. Wel fijn om de kleine weer even te zien en te horen dat het goed gaat.

@Hier, eerste werkdag gehad. Ben gesloopt, maar dat komt niet door het werken.
    Kat ging vannacht om 4 uur kokhalzen, maar lag op bed. Man deed het lampje aan, dus ik wakker. Toen bedacht ik me iets voor mijn werk. Heb gelijk niet meer geslapen.
    Man heeft gister ook voor het eerste de kleine voelen schoppen.
    Bij de verloskundige was alles weer goed. Bloeddruk goed, ijzer goed, gewicht goed (van 51 bij start en nu 55), goede hartslag.

Even een klein klaagje. Over 3 weken hebben wij kennismakingsgesprekken met de ouders.
    Moet altijd max. om 10 over 8 op mijn werk zijn. Moeten we verdorrie echt verplicht gewoon tot half 9 in de avond die gesprekken doen. Zat zelf eraan te denken om het tot half 8 max te doen. Volgende dag weer om 10 over 6 op. BAAL!

18. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    #2978 Danielle86, 20 aug 2012
    Laatst bewerkt: 20 aug 2012
    Uitgerekende datum:

14-01
    Melanie1986 - Zwanger van 2e kindje: een MEISJE
    16
    -01
    Danielle86 - 25 jaar - Zwanger van 1e kindje:
    een JONGEN
    17-01
    Kwebbelsnoes -Zwanger van 2e kindje: een MEISJE
    Lydia1986 - Zwanger van 2e kindje:een JONGEN
    18
    -01
    Josjo -
    Zwanger van 2e kindje:VERRASSING
    19-01
    Minieme84 - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN
    Stefanie78 - Zwanger van 2e kindje: een JONGEN
    Lennyt - Zwanger van 1e kindje:
    Livelife - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN
    20
    -01
    Juupje - Zwanger van 1e kindje: een MEISJE
    Wuppie30 - Zwanger van 1e kindje:
    een MEISJE
    21-01
    Kaatje1984 - Zwanger van 1e kindje: VERRASSING
    Saga - Zwanger van 1e kindje:een JONGEN
    22-01
    Wen86 - Zwanger van 1e kindje:een JONGEN
    Abri - Zwanger van 3e kindje: een MEISJE
    Dani86 - Zwanger van 1e kindje:
    24
    -01
    Ginie - Zwanger van 3e kindje: een MEISJE
    Chikah - Zwanger van een tweeling:
    25
    -01
    Kimster87 - Zwanger van 1e kindje:
    26
    -01
    Roosje24 -
    Zwanger van 1e kindje:
    27-01
    Zograag - Zwanger van 1e kindje: een JONGEN
    28-01
    Sammie121 - Zwanger van 2e kindje: een JONGEN
    Demi1982 - Zwanger van 1e kindje:een JONGEN
    29-01
    Tulip - 28 jaar - Zwanger van 2e kindje:
    GEHEIM
    31
    -01
    Enibas - Zwanger van 1e kindje:
    Greatdane - Zwanger van 1e kindje:VERRASSING

10 jongen,6 meisjes, 4 verrassingen/geheim, 6 (nog) onbekend

Vlindertjes/sterretjes:
    Isabel Olivia, Hopelessinlove, Lovelymom, Sofie28, Elisse, Dreamer83, Lintje, Melanie76, Jackystory.

Afsprakenlijst:
    21-08: Chikah, Controle/echo
    21-08: Melanie1986, Controle vk
    21-08: Stefanie, Controle vk
    21-08: Kwebbelsnoes, Controle vk
    22-08: Dani86, Controle vk en geslachtsbepaling
    22-08: Danielle86, Medische echo
    27-08:
    Greatdane, Controle vk
    27-08: Nursy, 20 weken echo
    28-08: Kaatje1984, 20 weken echo + controle vk
    28-08: Kwebbelsnoes, GUO zk
    29-08: Danielle86, Medische echo + 20 weken echo
    29-08: Melanie1986, 20 weken echo
    30-08: Enibas, Controle vk
    03-09: Josjo, 20 weken echo
    03-09:
    Juupje, 20 weken echo
    04-09: Stefanie78, 20 weken echo
    04-09: Chikah, Controle/echo
    04-09: Wen86, GUO zk

04-09: Enibas, 20 weken echo
    06-09: Wuppie30, 20 weken echo
    06-09: Minieme, 20 weken echo
    07-09: Ginie, GUO zk
    10-09: Danielle86, Medische echo
    10-09: Roosje24, 20 weken echo
    13-09: Chikah, 20 weken echo
    13-09: Sammie121: 20 weken echo
    15-08: Demi, Controle vk
    17-09: Tulip, 20 weken echo
    17-09: Demi, 20 weken echo
    17-09:
    Greatdane, 20 weken echo
    18-09: Livelife, 20 weken echo
    19-09: Danielle86, Medische echo
    22-09: Dani, Controle vk
    24-09: Roosje24, controle vk
    26-09: Danielle86, Medische echo

Wijzigingen graag in het dikgedrukt in het groen
    in je bericht zetten, dan pas ik het aan!

19. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Tulip, geen idee waarom het elke 3 weken is eigenlijk haha. Zo doet onze vk dat. Maar ik weet niet tot wanneer de controle met echos is. Ze gaan later toch over op alleen hartje luisteren?

20. tulip

tulip Niet meer actief

saga, ja hier is het 1 echo in het begin om de zwangerschap te bekijken of het allemaal goed is. Dan met de 10-12 weken de termijnecho en dan pas met 20 weken weer. Evt. verder in de zwangerschap een groeiecho als daar reden voor is. Hier vanaf 12 weken dus alleen hartje luisteren. Ik heb ons beebje met 10 weken voor het laatst gezien...kijk dus wel heel erg uit naar de 20 wekenecho.

Deel Deze Pagina