16-31 januari 2013 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    goedemorgen!!!

kaatje1984:super he zo'n knaltest!!!
    fijn dat je zo vroeg mag meedoen!

evie10:haha idd is me nooit opgevallen van die kg!ben elke keer de . vergeten haha

livelife:idd een ervaren persoon in zwangerschap en bevallen,alleen niet zo met die bloedingen,is de 1ste keer!

lintje:als je kindjes al zo zwaar waren,word de 3de (meestal)nog zwaarder,maar je hebt nog heel veel tijd om te beslissen of je thuis bevalt of niet...

dreamer83: ik ga poli-klinisch bevallen,dus in het ziekenhuis en daarna met de baby thuis uitrusten...

hopelessinlove:ja die gevoelens zullen pas verdwijnen als je in het 2de trimester van je zwangerschap bent,dan heb je ook al een groei-echo gehad en de bevestiging dat alles goed is of niet.
    ik krijg volgende week dinsdag terug een echo...

zo,hier is het bijna gedaan met bloeden,heel lichtjes bij afvegen,maar ik kan al een heel klein beetje blij zijn!!!
    ook heb ik nu wat last van licht-in-mijn-hoofd zijn en al een hele week dat ik geen eetlust heb,terwijl ik een goede eter ben en ook een snoeper :p ,maar daar maak je me nu niet blij mee!
    deze morgen 1 boterham gegeten,maar die ging er wel moeilijk in,drinken lukt wel goed,dus drink wel veel water....

zo,ben weer bij!
    tot dadelijk/straks!

2. minieme1984

13 mei 2012
    85
    0
    0
    verpleegkundige
    noord brabant
    @ livelife en sammie, zo te lezen gaan jullie binnenkort ook op vakantie. Wat letten jullie zoal op als jullie op vakantie zijn. Wij gaan naar kroatie, en weet sowieso dat ik sunblock op mn gezicht moet gaan smeren en op moet passen met het eten daar en veel moet drinken.

Verder moe, moe en moe! Moest me gister na 4 vroege diensten vooruit slepen om mn hondjes uit te laten. Heb daarna maar even een dutje gedaan op en bank en s'avonds weer verder geslapen tijdens de film (erg gezellig voor mn manneke hahaha).Ik wist niet dat je zo moe kon worden als je zwanger bent.
    Toch naar even gemaild naar de verloskundige en die vond het toch verstandig dat we voor de vakantie langs kwamen voor de intake , info en termijnecho.

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Goedemorgen allemaal,

Volgens mij valt het bij iedereen mee met ochtendmisselijkheid. Hier zijn gevoelige (.)(.) eigenlijk het enige. Ja, 's avonds moe maar dat lukt wel met een dreumes van 1 ;)

bevallen; vorige keer wilde ik poliklinisch maar werd het op medische indicatie, nu hoop ik weer poliklinisch. heb toch liever een van mijn eigen verloskundige.

Afspraken; Gister gebeld voor een afspraak bij d everloskundige en ik heb op 7-6 de intake en 5-6 heb ik de eerste echo in het ziekenhuis. Wachten duurt idd lang!!

Vakanties; hier gaan we over 2 weken 15 dagen naar Italie; zal dius behoorlijk smeren worden al had ik daar de vorige zwangerschap geen last van. Minieme Volgens mij moet je zorgen dat water alleen uit flessen drinkt, oppassen met vlees etc en gewoon goed op de hygiene letten. Wij gaan naar een camping dus dan valt het mee aangezien je je eigen eten kookt maar wij kopen daar ook gewoon bronwater.

testen; ik begin hier redelijk door mijn dipsticks heen te raken maar vindt het fijn soms effe te kijken hoe het ervoor staat :)

Sofie wat fijn dat het bloeden is gestopt meid, brr spannend

4. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Hebben jullie al wat doorgegeven aan de zorgverzek? Zag dat het voor 3 maanden "moest" . Eerst de echo maar afwachten. Zag trouwens ook dat zonder medische reden je niet in het ziekenhuis mag bevallen?? Heb niet een standaard pakket maar een + pakket . Vreemd...

5. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Evie: Je mag wel in het ziekenhuis bevallen (poliklinisch) maar dan zijn de kosten voor jezelf.

6. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    @ Sofie, fijn dat het bloeden weg is! Hopelijk blijft het weg!

@ minieme, ergens ook wel fijn denk ik dat je voor je vakantie terecht kan.

@ Stefanie, gewoon lekker opmaken die dipsticks! Iedere keer toch weer wat bevestiging hè :)

@ Evie, ik geef het pas door aan de zorgverzekeraar na 10 weken. Zekerheid eb je nooit dat het allemaal goed gaat. Maar vorige keer vond ik die telefoontjes zo vervelend om te doen. Dat het helaas een mk was geworden.....

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Zorgverzekeraar doe ik hier ook na de eerste echo. Evie waar ben je verzekererd want met een aanvullend pakket wordt over het algemeen de eigen bijdrage van een poliklinische bevalling wel vergoed, net zoals de eigen bijdrage voor de kraamzorg en vaak krijg je ook nog ene gratis kraampakket. Zit er bij mij wel in en ik ben niet zo uitgebreid aanvullend verzekered. voordeel is dat we in januari bevallen dus kunnen we nog mooi ons pakket wijzigen ;)

Pff hier net gewinkeld maar man wat is het bloody hot, gewoon bijna 30 graden in Friesland nota bene ;) Maar wel leuke schoenen gescoord voor mijzelf, mijn man en mijn dochter voor op vakantie :)

8. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Bij de Friesland. Meende dat ik de AV extra heb, maar kan ook nog wel eens de standaard zijn, Twijfel nu.

Maar als je dus polikl wil bevallen kost het je een vermogen??
    Mits je VK iets vind wat risicovol is dan mag het wel?

9. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Miss nog een gekke vraag hoor, de afspraken bij de VK, worden die ook betaald door verzekering?? Of moet je daar ook een deel van zelf betalen?

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Als ik de voorwarden van de friesland zo lees dat krijg je met standaard of extra de eigen bijdrage niet vergoed (je bertaalt nooit het volle pond, eigen bijdrage is 193 euro per dag) ook bijna niets voor de kraamzorg. misschien een idee om voor 2013 over de te gaan op AV gezin want dan krijg je het wel vergoed maar dat moet je niet 4 weken te vroeg bevallen ;) maar die kans ik gelukkig zeer klein.

op medische indicatie wordt alles vergoed, moet je vaak een nachtje blijven maar ik heb dat gehad met de eerste en vond het heel verveld dat ik niemand aan mijn bed kende. dan heb ik 1000 keer liever de VK waar je in de komende 8 maand een band mee opbouwt

Bevallen waar je wilt. De Friesland vergoedt de eigen bijdrage.

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    wordt helemaal vergoed vanuit de basiszorg, ook alle echo's. Alleen de combinatietest met 11 weken moet je zelf betalen als er geen indicatie is en je jonger bent dan 36. Niet gek om te vragen hoor, heb dit toendertijd ook allemaal uitgezocht

12. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Oke dank je!!

Die combinatie test word altijd gedaan?? Dat is om te zien of er iets mis is toch?? Wat kost zoiets ongeveer??

Komt ook zoveel over je heen zeg pffff. nooit bij zulke dingen nagedacht! Maar zit nu binnen te puffen, buiten 32 graden en eens over alles na te denken haha.

Zo fijn zo'n forum!!

13. aurora25

aurora25 Nieuw lid

8 apr 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal! En gefeliciteerd! Ik weet sinds 11 mei dat ook ik in verwachting ben. Uitgerekend op 18 januari 2013.
    Ben vorige week en vandaag naar de gyn geweest ivm een eerdere bbz. Nu zien we een mooie zwarte vlek met een embryo van ong. 3 mm. Volgende week krijg ik weer een echo en dan kijken we naar het hartje. Zo happy !!!!

14. jackystory

jackystory Fanatiek lid

10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    he dames, mag ik mijn melden.

ik ben 20 januari 2013 uitgerekend, vind het wel spannend hoor hoe gaat het met jullie al last van kwaaltjes.

ik zal me ook ff voorstellen ik ben jacky woon samen met manlief in amsterdam hij is 31. en we zijn samen zwanger van onze eerste kindje.

morgen naar de ha een verwijsbrief ophalen en morgen komt moeders voor moeders langs.

doen jullie dat ook.

groetjesss van ons,

p.s. gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

:D

15. jackystory

jackystory Fanatiek lid

10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    Zwangere Mama's 16 t/m 31 Januari 2013

16.
    - Nursy (2e kindje/thuis/bv)

17.
    - Kwebbelsnoes (2e kindje) (ziekenhuis/bv)
    - Tourmaline (2e kindje)

18.
    - Abri (3e kindje/thuis/ bv)
    - Wouw83 (1e kindje)
    - Lauren84

19.
    - Minieme84 (1e kindje)
    - Stefanie78 (2e kindje)

20.
    - Livelife (1e kindje)
    - Manon77 (3e kindje) (ziekenhuis/bv)
    - Pjpj (1e kindje) ( ziekenhuis/thuis/bv)
    - jackystory (1ste kindje) (ziekenhuis/thuis/bv)

21.
    - Kaatje1984 (1e kindje) (ziekenhuis/bv )
    - Evie10 (1e kindje)
    - Alyne
    - Lintje (3e kindje) (thuis/bv)

22.
    - Lovelymom (3e kindje) (ziekenhuis/thuis/bv)

23.

24.
    - Sofie28

25.
    - Dreamer83 (2e kindje) (ziekenhuis)
    - Sammie121 (2e kindje) ( ziekenhuis/kv)

26.
    - Dalia03

27.

28.
    - Hopelessinlove(1e kindje) (ziekenhuis/kv)

29.
    - Yvon1893

30.

31.

Vlindertjes/sterretjes:
    - Isabel Olivia

Afsprakenlijst:
    - 21 mei: MVM Kaatje1984
    - 21 mei: MVM Nursy
    - 22 mei: MVM jacky
    - 23 mei: MVM Abri
    - 25 mei: intake vk Abri
    - 26 mei: smorgens MvM, smiddags intake + 1ste echo Evie10
    - 31 mei: 1ste echo Lauren84
    - 4 juni: 1ste echo Abri
    - 5 juni: 1ste echo + intake kwebbelsnoes
    - 6 juni: 1ste echo + afspraak gyn Sammie121
    - 6 juni: 1ste echo Livelife
    - 6 juni: 1ste echo Minieme84
    - 11 juni: 1ste echo Kaatje1984
    - 11 juni: afspraak vk Manon 77
    - 12 juni: Lovelymom
    - 13 juni: 1ste echo hopelessinlove
    - 14 juni: 1ste echo Tourmaline
    - 19 juni: afspraak vk Alyne

16. kimster87

kimster87 Actief lid

18 mrt 2012
    175
    0
    0
    Helemaal klaar voor ons meisje
    tilburg
    Hallo Allemaal,
    Het was even zoeken maar ik heb mijn groepje gevonden hoop ik!
    Ik heb afgelopen vrijdag mijn test in handen gehad en ben rond 25 januari uitgerekend!
    Tis heel spannend allemaal!
    Het was gelijk de eerste x raak bij ons en dat maakt het ook zo gek om gelijk er aan te wennen!
    En we gaan ook nog eens trouwen over 3 maanden!
    Ik kijk er erg naar uit om ervaringen met jullie uit te wisselen!
    O ja we zijn zwanger van ons eerste kindje!

17. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Welkom nieuwe meiden en gefeliciteerd

jackystory; volgems mij ben jij al verder dan 4+2 weken als jij de 20e bent uitgerekend ;)

Evie; combinatietest kan je voor kiezen, is helemala niet verplicht hoor

18. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @Kimster87, jackystory, aurora25: Gefeliciteerd ladies met jullie zwangerschap!

@Jackystory: ik ben ook de 20ste uitgerekend en dan ben je 5+2 :), toch weer een weekje verder!

@Kimster: wat een geluk! Gewoon de eerste keer raak!

@Evie: er staat me iets van bij dat de combinatietest rond de 120 euro kost. Maar voordat je daarvoor kiest, bedenk je goed wat je met een uitkomst van bijvoorbeeld 1 op 150 wilt.

@Sammie: heb je dan met deze zwangerschap ook kans dat je vruchtwater eerder op is? Of hoeft dat niet?

@Abri: hoe is het met jou en de buikpijn? Ik hoop dat je geen last meer hebt!

@Sofie: wat fijn dat het bloeden nu echt bijna is gestopt! Dan kun je weer opgelucht ademhalen.

@Minieme: ik ga pas over 3 maanden, maar ik maak een rondreis (zelf geregeld) en daar moet ik nog wat voor regelen, mijn route is nog niet helemaal compleet namelijk. En ik lees op internet dat je rekening moet houden met de hoogte, bij voorkeur blijf je onder de 2500 meter hoogte. En laat ik nu net een paar dagen op 3000 meter hoogte zitten. Dus even checken bij de VK en anders mijn reis omgooien.

@Stefanie: leuk dat je afspraken staan! Het begin van het lange wachten is begonnen ;)

Hier ook super moe! Ik kan mijn concentratie ook nog maar slecht bewaren! Verder word ik met de dag neurotischer: naast het inspecteren van het wc-papier, zit ik nu ook de hele dag aan mijn boobs :), hahaha! Vandaag de Viva Mama gehaald, dus die ga ik maar eens lezen.

19. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @Hopelessinlove: wil jij voor mij MvM op 30 mei erbij zetten en mijn intake VK op 20 juni? Thanks!!!

@MvM: net gesproken en ingepland voor volgende week. Check!

20. kimster87

kimster87 Actief lid

18 mrt 2012
    175
    0
    0
    Helemaal klaar voor ons meisje
    tilburg
    Ik wil ook graag aan jullie vragen!
    Hebben jullie ook bij het eerste kindje nu of gehad?
    Dat je alles wil lezen en niet genoeg er van kan krijgen om informatie in te winnen!Ik heb alle artikelen op internet naar mijn gevoel al 100 x gelezen en zou zo de hele primera leeg willen kopen met tijdschriften!
    Gaat dit nog over hihi?

Deel Deze Pagina